
Navštíveno 2288x

poznáte niekto tieto baterky? alebo radšej nebrať?

21.06.2010, 11:08 |
TommyDS | Upraveno: 2010-06-21 11:15:37
Sice ja som v pripade tejto znacky asi "neobjektivny" kedze snou robim ale:
- 85-rocna tradicia znacky ZAP SNZAJDER BATTERIEN
- Expedition je bateria typu AGM - cize neobsahuje tekuty elektrolit, ten je nasiaknuty v specialnych vankusikoch, v ktorych su potom vlozene olovene mriezky
- vyhodou AGM technologie je lepsia odolnost na caste cyklicke vybijanie, po spravnom nabiti menej nachylne na stratu kapacity
- taktiez baterie pouzivane na dBdrag ako powercell, kinetik, stinger su vsetko technologie AGM
- startovaci prud uvedeny na etikete je trosku podhodnoteny, realne je asi o 15percent vyssi
- cenovo je ta znacka na SR nastavena tak, aby konkurovala "nalepkovym-neznackovym" bateriam, cize oproti konkurencnym AGM bateriam ako Banner, Energizer stoji skoro polovicu ...
bol som trochu zvedavý na poznatky z praxe ale ešte asi niesú veľmi rozšírené.
popíš ešte niečo o správnom nabíjaní, obyčajnou nabíjačkou asi nie, či? dik
Na vsetky AGM baterie je odporucany maximalne nabijacie napatie 14V. Ako je to pri gelovych aj ostatnych VRLA cize aj AGM bateriach, odporuca sa ich nabijat impulznou nabijackou, velmi dobre skusneosti mam so znackou Ctek, ale nie su to prave najlacnejsie nabijacky. Ale v poho to nabije hocijaka nabijacka urcena pre AGM/gelove baterky.
Tommy: pěkně si to popsal, ale v několika věcech nesouhlasim. Kinetik není AGM a Kinetik nemá ani tak moc společné s VRLA, AGM, olověnou baterkou. Je to Batcap. Petis sem jednou házel foto kuchnutého Kinetika
Další v čem nesouhlasim tak je nabíjecí napětí14V. Ono bys měl dodržovat nabíjecí napětí uvedené v tabulkách(např. Enersys a jeho Data Safe, Odyssey atd. atd.) vs. teplota, ale při použití v autě je to nesmysl. Asi nejlepší věcí na nabíjení AGM je laboratorní zdroj, kde si nastavíš nabíjecí napětí. U AGM by nemělo nabíjecí napětí přesáhnout 14.8V, kdy se otevíraj ventily a u baterky se snižuje životnost.
Nemám zkušenost s Ctek, ale je to normální automat, kdy při plném nabití se přepne do udržovacího režimu.
Myslim, že petis sem napíše mnohem víc
tomas.V - no ja neviem, ale samotny Kinetik uvadza ze je to AGM
[ Link ] ... Co sa tyka dobijania, velka vacsina vyrobcov uvadza doporucene nabijacie napatie max 14V, urcite ze laboratorny zdroj by to nabil na uplne max, na druhej strane priznajme si uprimne - kto ma doma laboratorny zdroj???? Trosku treba pozerat aj na to ako a kde sa to bude pouzivat - nepredpokladam ze ich 1morok planuje dat 5 kusov a spravit dBdrag Pandu, skor len xce nejaku silnejsiu baterku na svoje hifi do auta. Napriklad BMW 5, X5, MB C classe, E classe maju original AGM baterie od vyroby, a nikde nie je pisane ze sa maju nabijat laboratornym zdrojom. Jednoducho je to autobateria ako kazda ina, trosku s inou technologiou a lepsou schopnostou na cyklicke zatazenie oproti klasickym oloveno-kyselinovym bateriam ...
Ale samozrejme aj ja sa rad dozviem nove skusenosti a informacie ...
áno, presne, žiadne Dbdrag aut s viacerími baterkami. mám bmw 3 s baterkou vzadu, 80Ah, pomaly ju bude treba meniť, tak som uvažoval dať tam niečo gelové alebo agm ale nechcem to ano moc preplácať
Zdroj není problém, stačí např. Manson SPS-9250:
[ Link ]