Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Autohifi > Bassreflex z prostoru kufru. Má smysl?

 o Navštíveno 2552x o
o 02.05.2010, 22:18 | DaveX
Zdravím :) Napadlo mě, že bych vyvedl bassreflex z kufru do prostoru auta. Záleží mě ale vaše zkušenosti, jestli to má smysl, nebo ne. Nechci to udělat zbytečně. Když sklopím sedačku, tak se mi zdálo, že to hraje trochu lépe. Když sundám plato, tak se mi zase zdá, že hůře. Chtělo by to nějak decent, prostě určité brko, toť vše. Vaše názory?


o 02.05.2010, 22:19 | DaveX
UP, pro ty, co mají řazení podle aktivity :)
o 03.05.2010, 00:42 | endru.ondra
Tak záleží co máš za auto jestli sedan nebo hatchback, jestli máš v zádu nějaký pepro zkusi je sundat z dir, tohle ti drobet přiblíží
o 03.05.2010, 09:21 | hifim@ni@k
Myslíš z bedny rovnou do interiéru, nebo pouze z kufru do interiéru ?
Tu druhou variantu bych nedělal. Lepší je rovnou membránu nebo BR třeba do loketní opěrky.
o 03.05.2010, 09:23 | wattman
tak určitě tím vyřešíš to, že bude v kabině víc basu. Každopádně ale nátrubkek využívá pouze tlak v ozvučnici a tím je laděná na určitou frekvenci. V celkovým podání se počítá i s pohybem membrány dopředu, a ten budeš mít "zavřený" v kufru... takže to určitě není optimální.
A pakliže to myslíš tak, že bedna má svůj nátrubek, a pak vezmeš jiný - ten dáš pro průchod do kabiny, tak se chová kufr jako bedna a přehnaně řečeno jí ladíš f. tím nátrubkem - takže bas je zase k ničemu a v pr.eli :-)
Pakliže máš loketku, sklop ji a nebo vyndej zadní repro - ať je díra do kabiny co největší... a taky udělej pořádně přední dveře a pusť do nich spodek pásma, ať nemáš nějaký extra posuny vůči kufru - pak je to nepřiroznené.
o 03.05.2010, 09:37 | DaveX
hifi: jednalo by se pouze o tu druhou variantu. Takže z kufru do interiéru. Teď mi to vyhovuje. Ptal jsem se pro to, že když jsem strčil hlavu do kufru, tak tam byl celkem tlak. Mám feldu = malý kufr.
o 03.05.2010, 09:42 | hifim@ni@k | Upraveno: 2010-05-03 09:50:14
Tak u Felicie by neměl být problém, pokud na poslech vyndáš plato. Ten bude spíš jinde. Co máš za subwoofer ? Pro větší tlak potřebuješ zřejmě lepší kombinaci velké plochy membrány a velké Xmax. Ale roli tam bude hrát i frekvence samotného prostoru auta. V malém autě to je problém.
To by byl dotaz třeba na wattmana. Teoreticky změřím vzdálenost od předního skla k zadnímu a dostanu max. délku vlny, kterou přepočítám na min. dělící frekvenci. Dá se to takto použít ?
o 03.05.2010, 09:44 | DaveX
[ Link ] toto CRB
o 03.05.2010, 10:49 | wattman
hifi: to je hodně zajímavý... :-) Prostor v autě je problematický právě díky odrazům a lámání se - i když u nízkých f. jinak. Rezonančka je dobrá třeba pro ten db Drag (max. tlak), kde se repro dá do kufru a membránou dopředu - ta vlna se nemění, není ničim ovlivněna.
Kolega z dB Dragu kdysi mluvil s nějakým američanem, ten tvrdil, že ať mu dáš jakýkoli 10" basák, dokáže s ním natlačit třeba hodnotu 145 dB na určité f.
je to princip šneku a vlnový délky - upravit vlnu (zlomit, nasměrovat) a dostat jí tam, kam je potřeba.
Třeba k tomu čelnímu sklu.

DaveX: pakliže máš trošku zesilovač a vše ok, ten BP musí ve feldě udělat dostatečný tlak
o 04.05.2010, 09:25 | hifim@ni@k | Upraveno: 2010-05-04 09:25:56
Možná jsem to špatně napsal. Jde mi o to, že pokud bude vlnová délka větší než délka poslechového prostoru, tak se zvukové vlny od této určité frekvence ( vlnové délky ) nešíří.
Jen nevím co se vlastně děje pod touto frekvencí ? Ten zvuk nejde slyšet ?
Na základě toho by mělo jít stanovit min. frekvenci toho konkrétního vozu a z toho odvodit vhodný basák.
Prostě když to bude třeba 50Hz, tak bude nesmysl cpát tam 15". Teď se ale nebavím o dB Dragu, ale o poslechu.
o 04.05.2010, 09:33 | hifim@ni@k
Při 50Hz je vlnová délka téměř 7 metrů. Což je dost.
o 04.05.2010, 18:57 | wattman
Délka při 50 Hz bude cca 6 metrů, ono záleží na mnoha faktorech.
Moc Tvé otázce nerozumím, ale každopádně co se týká rezonační frekvence auta, tak jde vyloženě o rezonančku...
Postav bednu, vem testovací cd a při frekvenci, kdy má membrána minimální, skoro žádný pohyb jsi na rez. frekvenci té ozvučnice. Veškeré kmitočty pod tuto frekvenci budou v závislosti na dalších faktorech navyšovat kmit membrány a tím hoří dost basáků... :-)
Takže tato frekvence se právě měří z důvodu minimálních vibrací - pro sladění s ozvučnicí.

To, že má vlna určitou délku a ty jí pustíš v menším prostoru (než je sama) neznamená, že to neuslyšíš - to by asi moc beden nehrálo :-)
Pročti si někde na netu nebo v literatúůře, co je to stojaté vlnění, jak se vlastně vlna chová a pak ti to dá odpovědí dost.
Toto vše je důvod, proč třeba ve studiu máš v určitých místech tlumicí panely s jehlanovým molitanem - vezmeš měřák, určí se odrazy jednotlivých frekvencí a ty se pak eliminují právě tímto způsobem.
Ale to je vše na dýl, když ti napíšu do mailu, tak nereaguješ - někdy zavolej, stav se a dáme řeč a o světě akustiky :-)
o 04.05.2010, 20:34 | noclue
hifi
tak se zvukové vlny od této určité frekvence ( vlnové délky ) nešíří.

ale siria, ide o kompresiu vzyduchu, takze siria

Jen nevím co se vlastně děje pod touto frekvencí ? Ten zvuk nejde slyšet ?

ide, samozrejme, inak by nebol v aute bass. prave opacne, v kazdom aute je "vehicle transfer function" ktora zavisi od velkosti priestoru a v idealnom pripade zdviha od hranicnej frekvencie smerom k 0 Hz vsetko o 12dB/oktavu... vacsinou je medzi 40-100Hz podla velkosti auta. Preto funguju uzavrete ozvucnice v aute.
o 05.05.2010, 09:21 | hifim@ni@k
Díky za vysvětlení. O to mi přesně šlo, co se děje pod touto frekvencí ? Až teď mi došlo, že je to logické. Navíc LSPLab umí simulaci v prostoru vozu a chová se naprosto stejně. Vždy dojde k navýšení od určité frekvence. Zkusím pohledat nějaké další info.
wattman: určitě se někdy stavím, až dodělám auto :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3065 sekund.