Tak vzhledem k událostem které nastanou jsem si letos chtěl alespoň jednou udělat výlet za hranice. Už se na to „chystám“ dlouhou dobu, ale až teď na to uzrál čas a chtěl jsem to zvládnout letos, protože příští rok toho času bude o poznání méně. Kontaktoval jsem kamaráda, který za hranice jezdí a už v týdnu jsem se rozhodnul, že do Německa vyrazím.
Srazy byl plánován na neděli (byl na parkovišti u velkého supermarketu a proto v neděli když je zavřeno) a konečné rozhodnutí jsem nechal na počasí. To v sobotu bylo příšerné a třeba sraz v Přibrami kam mě lanařil jiný kamarád byl vyloženě tragický z pohledu počasí. Ale koukal jsem večer na radarové snímky a předpověď na neděli byla hodně sliná s tím, že pršet bude na místě srazu až kolem 18hod. Tak jsem nezaváhal a vyrazil.
Cesta tam naprosto v pohodě i díky přesné navigaci (Radku díky za popis kde sraz byl). Bylo už sucho a tak jsem nasadil 130km/h a upaloval. Kupodivu při 130km/h mě moc aut v Německu nepředjíždělo a když už se nějaká S-classe našla, tak se okolo sunul rozdílem 10 – 20km/h. Žádné neřízení střely 180 – 200km/h si prostě v provozu nedovolí byť mají neomezenou rychlost a v tomhle by jsme se měli co učit.
Registrace na srazu proběhla komicky s lámanou angličtinou z obou stran, ale formulář jsme tak nějak vypsali Sraz byl jak u jsem psal u velkého marketu a že to nebude nic malého naznačovalo 100 pohárů pro 100 nejlepších aut bez rozdílu značky VW, Audi, Škoda a Seat. Velmi se mě líbil styl hodnocení. Žádné trapné čekání půl dne u auta na nějakého komisaře, který to pak ve finále za 2min. obhlídne a jde bez zájmu dál. Nekonalo se ani žádné anomymní procházení „znalců“. Styl hodocení byl něco jako známe u nás z EMMA, prostě stranou plácek se stanem, kam každý účastník mohl přiject mezi 10 – 16hod. podle jeho uvážení. I přes množství aut byla vždy čekací „kolona“ max. 6 – 8 aut a díky komisi která byla na dva teamy to odsejpalo poměrně rychle. Měl jsem sebou fotky a popis úprav v angličtině, takže opět komedie s domluvením, ale vše bylo pochopeno a na spodek auta nechápavě koukali snad všichni z komise což mě potěšilo. Po zhodnocení jsme si dali klasické české řízečky a já šel fotit. To, že bylo co asi nemusím dlouze rozebírat… Galerie bude někdy koncem tohoto týdne. Přesně v 17hod. bylo vyhlášení a k mému pekvapení jsem byl v první 100vce. Ihned po vyhlášení začli padat první kapky, takže rychle do auta a hurá odjezd. Než jsme se vymotali z paroviště začla obrovská bouřka, stěrač na dvojku a najednou všude spousta vody. Tak říkám přítelkyni budem občas zkoušet jak to brzdí a pojedem pomalu tak jako to dělám v zimě když člověk neví na čem jede. Postupně jsem zjistil, že z hlediska brzd, zrychlení jsou moje gumy pořád lepší než série, která prostě na mokru se utrhla a brzdil předek smykem. O moc horší to ale bylo na dálnici vzhledem k vyjetým kolejím. Už mezi 60 – 70km/h auto dělalo co uznalo za vhodné ono samo a nebyl problém „odplavat“ půl metru vedle. Kolejím jsem se teda snažil vyhejbat, ale díky velké průtrži tekly i potoky vody tam kde byla dálnice naklopená. Co naplat, tak za 4 malé otáčky a 60km/h. Nutno dodat, že ostatní auta nejeli o moc rychleji, tak kolem 80km/h bylo max. až na jedno BMW 5er. To jsme ale za Regensgurgem dojeli ve stojící koloně a BMW pěkně omotané o svodidla naštěstí bez zranění. Takže jsem raději ještě zvolnil. Celou cestu na hranice jsme si vezli bouřku nad sebou, takže cesta místo 3/4 hodiny trvala dvě. Naštěstí za Rozvadovem se to protrahalo a mohli jsme pelášit domů už v pohodě a za sucha.
Resumé je takové, že na vlhku a nebo asfaltu po dešti semicky R888 ještě OK, ale při bouřce a vodě na silnici v řádech cm už fakt ne, prostě to nestíhá odvádět a auto jede po vodě Dneska mám úplně ztuhlé ruce, protože takových korekcí co jsem si včera užil a být pořád ve střehu to jsem dlouho nezažil, přirovnal bych to tak k hodině na motokárách
Celkově ač vyčerpaný, tak zároveň šťastný a sraz v Německu si zas někdy rád zopakuju, ty pohledy řidičů, lidí a uznání na srazu za to stojí. Ještě bych rád podotknul, že jsem na celé akci objevil snad jeden jediný tuzing, jinak samá pěkná auta a na srazu si nikdo nedokazoval jak má rychlé auto mezi lidma. Prostě pohoda, bezpečno a krásná organizace.
