
Navštíveno 685x

Zdravíčko ...potřebuji nějakej rozumnej a stručnej článek co je vlastně tuning.
Nechci, aby to obsahovalo nějaký bláboly a podobně. Pokoušel sem se něco najít na netu ale marně.:(
Myslím, že bych to dokazal napsat ale jelikož sem na čěštinu lajk :)))) tak to raději přenechám někomu jinýmu :DDD Proto Vás všechny prosím jestli by mi někdo nepomoh !? nehodil nějakej odkaz kde bych takovej rozumnej članek našel ..??? nebo by bymohl být někdo tak šikovnej, že by ho pro mě napsal:)
Předem dííky !!! že by za to nějaká odměna :)))?

27.09.2006, 18:26 |
X-sat (M)
Slovo tuning znamená v originále z angličtiny "ladění" ne náhodou se teď toto slovo používá i v motorismu. Dnes už, naštěstí, rozlišujeme ještě mezi tuningem a stylingem, ale obecně tuning platí pro všechny změny na autě. Když už jsem u toho rozdělení na tuning a styling, pojďme si nejdříve povědět něco o tom stylingu.
Styling jsou úpravy především designové, prostě ty, které jsou vidět. Mezi ně patří např. výměna nárazníku, sportovní prahy, litá kola, většinou těch největších možných rozměrů, výměna světel (předních nebo zadních, většinou za čirá), spoilery, křídla a mnoho dalších doplňků, které mohou mít, a většinou mají pouze, estetický dojem. Neříkám, že to tak platí vždycky, ale je málo tunerů, kteří při výměně nárazníku koukají třeba na lepší přívod vzduchu apod. Vybírají si nárazník hlavně podle vzhledu a já jim to nezazlívám. Taky bych to tak udělal. Co se týká interiéru, tak ani ten není dnes zdaleka ošizen. Dnešní tuneři i jemu věnují náležitou péči a tak se, po usednutí za volant, můžeme setkat např. se sportovními pedály nebo volantem, sportovní sedačkou nebo sedačkami, vícebodovými sportovními pásy, ale dnes už i velice výkonnou autohifi soustavou. Díky stylingu se auto může proměnit v něco, v čem už byste nepoznali původní stroj. Pár takových strojů můžeme vídat i u nás na srazech.
A ptáte se, co je to teda ten tuning? Tak to jsou většinou ty úpravy okem neviděné. Mohou to být úpravy na motoru, brzdách, podvozku (i když tam jsou občas vidět), jsou to úpravy spíše technického rázu.
Doufám, že jsem vám alespoň trošku, pokud jste se neorientovali, osvětlil termín tuning a doufám, že se teď jako další tuneři přidáte do našich řad, ale nezapomeňte TUNING JE NEVYLÉČITELNÁ NEMOC....dá se na chvíli potlačit následky, ale nedá se vyléčit

27.09.2006, 18:31 |
X-sat (M)
Je to podstatné jméno odvozené od slova tune, tedy ladit, a v přeneseném smyslu pro auta to znamená vylepšovat, vyšperkovávat a účelem toho počínání je odlišit se od ostatních běžných motoristů a dát jasně najevo, že mé auto není žádná obyčejná série, ale můj miláček. Společné všem je touha odlišit se pramení z nadšenectví pro vůni benzínu, pakliže ve svém idealismu zapomenu na snoby, co prezentují nikoli automobil ale své peníze.
Existují v zásadě dva proudy. Lidé kteří mají ideu a zadají realizaci firmě a lidé kteří mají ideu a realizují si ji sami. Obvykle to bývá otázka peněz a nutno říct, že osobně je mi bližší druhá varianta. Domo robo auta bývají nápaditější, i když výrobní zpracování nemusí dosahovat nejlepší kvality, ačkoli mnohdy „takzvané profesionály“ vysoko převyšuje. Typickým příkladem je Golf, který jsem viděl stejný nebo podobný v mnoha exemplářích a nelíbil se mi ani jeden. To jen tak na okraj. Práce renomovaných úpravářů samozřejmě nespadají do této kategorie a jejich kreace jsou opravdu originálními ukázkami lidské fantazie, která podpořena penězi může zplodit skvostné a vkusné vozy, kterých bylo vidět nepřehlédnutelné množství. Vkus. To je slovo, které mi leželo na jazyku. Některé kreace, k vidění po parkovištích připomínaly vánoční stromeček strojený ve stylu tady máme volnej centimetr, vrazíme tam spoiler, světlo nebo serepetičku...

27.09.2006, 18:32 |
X-sat (M)
magic ;-)
PS: nejsem autorem, jen zkopírováno

27.09.2006, 18:35 |
X-sat (M)
Výraz tuning je samozřejmě definován v anglicko - českém slovníku a zjednodušeně řečeno, znamená vyladění či seřízení něčeho. V našem případě je pochopitelně to něco automobil. Protože se však jedná o komplikovaný mechanismus skládající se z mnoha komponent je otázkou jaká úprava resp. úprava které části se již dá označit za tuning. A zde jsme u prvního problému, kvůli kterému si příznivci této disciplíny vjedou do vlasů. Názor jedné ze skupin je, že pravý tuning je brutální přestavba celého vozu, druzí se považují za tunery protože mají hezky zatmavené skla. Abychom dokázali alespoň trochu definovat jistou hranici mezi úpravou automobilu a vylepšováním a lá „rychlé pruhy“, které dělal odjakživa i každý strejček na své škodověnce, vezměme si jako kriterium běžnou prodejnu autodoplňků.
Většina věcí, které zde pořídíte je (jak již název prodejny napovídá) doplněk do automobilu. Zakoupením a instalováním jedné či dokonce dvou a to i dražších věcí ( klidně se může jednat o sportovní sedačku či volant) se o tuningu rozhodně nedá mluvit. Skutečná úprava automobilu začíná v okamžiku, kdy výrazně vylepšíte jeho charakter buď po estetické nebo technické stránce tak, aby vozidlo získalo zcela nezaměnitelný charakter. Tím se dostáváme k jedné z možných definici dvou základních skupin úprav, které lze považovat za tuning.
Soft tuning je na spodní hranicí úprav vozidla a není zde nutný zásadní zásah do jeho konstrukčního řešení. Jedná se např. o výměnu čipů v řídící jednotce, sadu spoilerů a litých kol včetně barevných povrchových úprav, snížení podvozku atd. Vesměs lze vše pořídit ve specializovaných prodejnách a při troše šikovnosti úpravy zvládnout doma. Celkový výsledek, jak se již mnozí přesvědčili může být excelentní.
Hard tuning je věc, kterou většina lidí již doma nezvládne. Jde totiž o výrazné zásahy jak do motoru (to většinou), tak i do podvozku a karoserie. Změna objemu motoru, jiné rozvody včetně motormanagmentu, podvozkové partie z komponentů využívaných u závodních vozů, změna povrchových dílů karoserie - to vše je jen slabý výčet toho, kdy z vozu uděláte nevratným dějem něco absolutně nezaměnitelného.
Protože rozdělení úprav by se taky dalo definovat i podle oblastí, které zasahuje, můžeme se bavit o tuningu optickém, motoru, podvozku a zcela jistě by se našli i další kriteria. Neustále však máme na mysli fakt, že úprava povede k celkovému zvýšení vzhledové či výkonové hodnoty celku , pro některé znova opakuji - c e l k u, kterého se tuning týká. Obloukem se tak vracím k názoru, který prezentuje názor větší části odborníků z branže a to, že za skutečný tuning nelze považovat samostatně instalovaný prvek zvaný autodoplňek . To klidně může platit i pro spoiler (byť efektní) , litá kola nebo sportovní zrcátka. Stejné kriterium se dá uplatnit pro používání vysokooktanového benzínu do neupraveného motoru a další pseudovýkonové úpravy. Nicméně závěrem je možno říct , že hranici kde začíná skutečný tuning nelze vyjádřit slovy a mnozí to pochopí teprve až na některém ze srazu či výstavě, nebo poté, co budou mít možnost se s něčím fajnovým svést. Tuning je prostě něco.
skvěléééééééééééééé !!! :))) Všem mockrát díííky !!!

03.10.2006, 18:55 |
Kolja tuning pičo :D