Super, díky
neco z prekladu
Ani ladičské firmy na stodvacetsedmičky nezapomněly. Nejdříve se jim začala věnovat italská firma Giannini. Modely označené NP a NP-S vycházely z typu Mk I. s motorem 903 cc. Dvou i třídveřové verze byly upravovány pro běžný silniční provoz. Ve výbavě nechyběla sportovní elektronová kola, otáčkoměr, sportovní kola, přídavná halogenová světla atd. Model NP byl vybaven motorem s obsahem 903 cc s kompresním poměrem 9,6 a výkonem 57,6 k při 6400 ot/min. Model NP-S s tímtéž motorem se zvětšeným vrtáním na 66,5 mm (950 cc) dosahoval výkonu 63 k. Nejvyšší rychlost 705 kg těžkého vozu vzrostla na 160 km/h.
Nejlepších výsledků však dosáhla firma nejúspěšnějšího ladiče malolitrážních motorů Abarth. Převrtáním motoru 903cc na 1000cc, při změně kompresního poměru na 10 točil motor až 10000 min-1 a získal výkon přibližně 100 koní. Motor 1049cc pak vyladil na 95-110 koní. Použitím turba u motoru 1049cc vzrostl výkon na neuvěřitelných 170 koní. Takovým výkonům však musí odpovídat i brzdy, proto Abarth montoval odlehčené a chlazené kotouče.
i kdyz koukam na jeden scan nejakeho dokumentu a tam je verze NP-S 1050ccm