
Navštíveno 20278x

Cuz, mam na Tebe prosbu... Resil jsem ted escorta 97 1.6 klasika zetec s plastovym sanim. Rano mi tak po pul minute vzdy zdechne a kdyz to chci natocit tak to jde tak 10s bez komprese a pak se to postupne lepsi at to nakonec chytne a pak celej den uz ok... dalsi rano to samy... Dotaz smeruju primo Tobe pac Ti proste verim... Zakladni veci sem uz ozkousel... Ale je mozny ze sem neco prehlid
Nejsem nismo, ale nepadá ti benzín - zkontroluj těsnost od palivovýho filtru ku liště.
Taky me to napadlo... Ale proc je to bez komprese? A navic v prubehu startu by to cerpadlo melo "dohnat" ne?

08.02.2012, 14:28 |
Lucni.konik | Upraveno: 2012-02-08 14:29:47
jak bez komprese? tys ji měřil? to se jako při startování nějak extra roztočí ten motor? Jestli je to bez komprese, tak buď ventily nebo kroužky.Ale že by to pak mělo kompresi po "zalití olejem" je divné.
Nebo to prostě musíš 10 sekund startovat? Pokud jo, tak bych to viděl na tu netěsnost asi.
Jak meril? Proste bez komprese...pro laiky ma to zvuk jako kdyz zastartujes s vysroubovanyma svickama.... Krouzky budou nesmysl.. Ja typuju neco s Hydrostelama a olejem... Komprese je mezi 11 a 13 celej motor
Jak meril? Inu treba kompresiometrem :)

Bez ot.. Chapu ze v tom tady ficite.. Takze prosim o vyjadreni nisma... A pan mozek zapne mozek a uvidi ze kdyz jsou napsany hodnoty, tak jsem kompresi uz meril :)

08.02.2012, 21:37 |
Samantus | Upraveno: 2012-02-08 21:47:39
je hodne pravdepodobny ze ten hustej olej jim ted vadi... ale to mi nerikej ze to takhle zlobi vsem co na desitku jezdej....
EDIT: jeste dodam ze auto bylo ted na vymene oleje a nevim co tam dali... takze se zeptam a upresnim.... ale ja mam takovej pocit ze kdyz sem dam daval olej ja (auto rok stalo pac bylo prosvihly tesneni pod hlavou a nikdo to neresil) tak sem tam dal radsi desitku...

08.02.2012, 21:52 |
JR 10-40 je pro tohle normalni olej
aha... ale co vim tak sme tam ve fordu davali 5w-30 ale jelikoz tenhle motor ma takovouhle historii tak sem tam petku davat nechtel....
No v těhle mrazech by 5W30(40) asi jenom prospěla...
myslenky mas stejny jako ja..... ale tohle sem nikdy nevidel :-D pockame az se otepli... :-)
Samantus: změř tu kompresi za studena ;) pak uvidíš jestli je to skutečně tím...
mozek: je merena za studena... Pouze nastartovano a najeto do dilny.... A za tepla to je bezvyznamny merit.. Jinak auto jezdi normalne, jedina anomalie jsou ty starty...

09.02.2012, 09:36 |
JR Jenze kdyz uz si najel do dilny, tak to urcite jelo normalne.
boze muj :-) a kdyz vim ze to je bez komprese, tak proc ji budu merit? co tim ziskam? to ze se dovim ze na vsech valcich je nula???
proste merit kompresi nepotrebuju, pac vim ze zadna neni.. :-)

09.02.2012, 17:12 |
JR No tak pak to proste cely rozeber a podivej se co je spatne :-D
samantus: hele mozna to neni stejnej pripad jako u tebe.. ale me na golfu 1 .. 1,5benzin delalo neco podobnyho... kdyz byla zima tak to chytalo na 3, kdyz byla hodne velka zima tak na dva... byly bez komprese, co sem mluvil s mechanikem tak rikal ze nejspis maly vule, ze za studena zustava pootevrenej ventil... s teplotni roztaznosti ze se vule zvetsi a uz tesni.. problem byl ze kdyz sem to nechal ohrat normalni jizdou na 2/3 tak to mezitim ulilo svicky, takze sem tomu hned po startu dal studenymu poradnej kour, s otackama se chytly i ty dva valce jak nestacila komprese ujit a stacilo par vterin a uz tesnily a drzelo to i volnobeh... jako taky mi to prislo jako blbost, ale to chovani tomu skoro odpovidalo :) ja vule neresil, motor takhle zvladnul 2zimy a slo to komplet do srotu ... (kvuli stk, jezdil by vesele dal)
tzn tipnul bych si ze netesni nejakej ventil...
jak to zdechne vyšroubovat svice změřit kompresi neseka se klapa?že by to nemělo vzduch?
a proč mě nenapíšete někdo mejla že tu mám vzkaz ;-))))
teď vypadám jak srab že sem se tady tomu stranil :D
nicméně závada zní velice zajímavě, každopádně je to Tord takže mě by ruka nejvíc táhla k FPR ventilu na liště, šeknout podtlakovou hadičku.....
pokud sem to pochopil tak nastartuješ a ono to chytne a do cca 30s hebne a pak to musíš 10s točit.....
takže :
komprese : to je divný že by ti to pak jelo celej den, kdyby to haprovalo už takhle tak už motor skoro nepojede ani za tepla takže tak, lepší by bylo stejně natočit ten jev a mrsknout sem to video ať to je slyšet co se v motoru děje a jak moc to zní jak bezkompresní....
Tlak paliva : FPR na fordech docela častá závada.... spíš se ale častěj projeví tim že za tepla už nechytne vůbec a až vychladne tak de....
-palivovej filtr máš měněnej někdy nebo netušíš ?
já bych začal celkově změřenim tlako na liště .....v domácích podmínkách si to asi moc neuděláš ale je to potřeba vědět.....
řek bych ne že si bez komprese ale spíš bez paliva
ale v domácích podmínkách je docela jednoduchý zkusit (2 lidi potřeba)
zapnout klíček a posloucha pal. čerpadlo zdali jde, když je slyšet a zastaví tak ok, pak jeden člověk dát na ruku na přívodní hadici k liště a druhej otočit klíček, v hadici by mělo bejt trochu cejtit že tam jde palivo v ní a že se napruží trochu tim jak se zasekne o FPR..... nesmí v ní jen procházet palivo (bylo by cejtit na odchozí hadici že teče zpátky) .... pokud se bude jen točit tak je kaput resp. zaseklý FPR, takže zkus tohle (nejdřív ještě čekni podtlak k tomu FPR aby nebyl zpuchřelej) .....
a vůbec to je závada na pikaču když to vpodstatě lze zjistit jen v intervalu 10s :))))))
jinak komprese nemůžeš mít 0 ;-)
kdyby něco nebo až pokročíš přes tyhle testy tak klidně napiš mail ;-) nebo já si zapnu sledování ;-)
a udělej třebas telefonem video ráno, jeden ať točí a druhej startuje ;-) takhle z textu to neni jednoznačný o co jde ;-)
zatocils nekdy motorem, kdyz byly venku svicky? tak uuuuplne presne takovej zvuk to ma :-)
no jasně ale to by pak nemohlo to auto už celej den jezdit vůbec :D jak to může 30s jet pak chcípnout bez komprese a po 10s zase mít kompresi..... ?? :D to je nějakej lol ne ?
Asi sou zatuhlý zdvihátka a otevřený ventily...
to si nedokážu nějak v praxi představit :D to by muselo mlátit jak vylágrovaný pak ten motor kdybys měl hydra v takovymhle stavu :D
No nic jinýho mě nenapadá...
DJ Dekl je nejbliz.... je to tak, ta desitka je proste moc husta pro tyhle teploty, ve stavitkach je hustej olej kterej nejak nechce odtekat, pak pri startu tam cerpadlo zacne cpat dalsi olej.... a po chvilce se nedoviraji ventily a motor chcipne, pak jde bez komprese a jak do toho mlatej vacky tak to postupne vytlacej a chytne se to.. dalsi poznatek je ten ze kdyz to chcipne, tak to necham minutu v klidu a pak to normalne natocim.... pak uz je ten olej ridkej a vse je ok.... dospel sem k nazoru ze to necham az se otepli a jestli to prestane delat, tak do toho jde automaticky 5W-30
takže do Ruska se fordy vlastně nesměj prodávat :D
hydroštel má funkci jednoduhou a to že v sobě má tlak oleje a funguje jako tlumič mezi ventilem a vačkou....
ALE :
1) hustější (což je mezi 5kou a 10kou něco jako LOL) olej ho rozhodně neprodlouží !
2) to že sou plně napuštěný je jedině dobře :)
3) jediný co dokáže hydro způsobit že neudrží tlak tim pádem začně cvakat až mlátit (vůle mezi vačkou a ventilem) a tim pádem se ventily otevíraj pozděj.....
4) jediný jak by ti mohly nedovírat ventily tak sou jejich vodítka ve kterejch by se vlivem teplot zasekávaly ventily ale opět by motor mlátil....
5) nastartovánim na 10w-40 a tvym "jakoby natlačení" hydroštelů by se dle tebe prodloužily a pak po tý minutě už se vlastně olej zahřeje natolik že ztratí hustost a začne to fungovat normálně což je blbost oleji trvá zahřátí dost dlouho takže bys minimálně 10min nebyl schopnej jet :)
do fordů starejch i novejch lejem cokoli od nuly po patnáctku a je to uplně putna
to je pekna diskuse :-)
1. nikde nic nemlati, motor je jak samet
2. ten LOL nevim nevim, ja kdyz leju do motoru petku a pak desitku tak docela ten rozdil vidim... 5ka je vazne ridsi....
3. motor se chova presne tak jak popisuju ani o chlup jinak :-)
jak do ruska? proc myslis ze se udavaji ruzne oleje pro ruzne klimaticke podminky? hot, cold a moderate?
ad 1) to je vpořádku
ad 2) pokud to vidíš okem tak seš machr, možná spíš leješ jiný výrobce
ad 3) fakt divný, chcem video
ad Rusko..... tam se pozná teprv kvalita oleje.... vítězí tam zpravidla Petro Canada .... jeden z mála kterej v jejich teplotách (nemusí to bejt 0w) teče a neni z něj med jako ze sraček shell apod rádoby značkový oleje :)
Vyreseno, vymenil jsem hydroštely a je klid :-)
to docela trvalo ta oprava ne ? :) ale i tak pokud byly špatný tak musely mlátit..... minimálně při tom startu než se napustily tlakem :) pokud ne tak to je nějaký scifi nebo chyba v matrixu :)
trvalo spis to, nez sem to sem napsal :-) delal sem to na jare :-) jinak scifi ani matrix to neni, prostě v nich byl nějakej starej hustej rábel, kterej asi byl problem vyplachnout :-) a jak se nastartovalo tak do toho cerpadlo natlacilo olej a nedovrely se ventily :-) budto pak stacilo startovat a nebo minutu pockat, ventilovy pruziny z nich ty sracky vypustily a mohlo se startovat znova :-) a uz uspesne, ony se ty hydra nemusely menit, mozna stacilo to svinstvo z nich vymackat a vyprat je v benzinu, ale mel sem ozkouseny jiny a s tema to maka pekne....
no nic to nemění na tom že hydroštel má svojí maximální dýlku která je kratší aby se ventil za jakejchkoliv okolností zavřel prostě :) hydroštel umí dýlku jen zkracovat a ve svý podstatě je to jen tlumič rázů kterej nahrazuje štelování ventilů ala ohv motor kde se musely ventily štelovat na desetinky ... tohle má taky mezi sebou minimálního fóra ale ráz od vačky vytlumí olej kterej nesmí nikam utýct, .... jakmile uteče tak se jeho dýlka zkracuje tudíž dochází k onomu mlácení a menšímu otevření ventilu (samozřejmě se bavíme o desetinách mm ale je tomu tak :)
takže stále řikám.... chyba v matrixu :)
mimo to další chyba v matrixu je to že niiiiiikdy ti neodejdou všechny najednou to je taky dost scifi .... natož aby odešly tak že se prodloužej všechny aby si neměl komprese :D
takže závěrem.... chyba třeba byla uplně jinde, třeba zatuhlý vodítka ventilů :) měl si je venku nebo si dělal jen hydra z vrchu ? :)
jen hydra, a troufam si tvrdit, ze ted nemas pravdu :):) oba vime prd co tam bylo nality za hnuj :) to s tou delkou hydrostelu v zavislosti na delce ventilu je logicky lec to odporuje tomuhle prubehu zavady :):)
Tak jsme u toho zase....
"Chyba v matrixu" ;-)
v anglickem prekladu "mechanics from ford" ;-)
nn proste obycejny dlouholety sracky v hydrech, ktery se proste nevyplachly :-) to je verdikt :-) jinak si to nedokazu vysvetlit:-) i kdyz chyb v matrixu sem taky zazil :-)