
Navštíveno 5252x

Nevíte někdo, jestli je zákonem povoleno vozit v autě místo rezervy opravnou sadu na kola? Uvažuju o lpg, ale bomba by mohla být jedině místo rezervy, protože do kufru se prostě nevejde.
Nevim do ceho chces davat to LPG.
Ve Felde mam dojezdovku z VW, minule jsem s tim schvalne jel na STK a vubec neprotestoval, jeste me pochvalil, ze ji mam hezky pridelanou gumicukem.
Toho nesmyslu na opravu bych se nebal, nevim jak Tebe, ale po me nikdy nikdo nechtel videt rezervu, ackoliv me obcas zastavi, okouknou technicak, STK a jedu dal.
Po me jednou rezervu videt chteli, ale verim ze kdyz budou rozumny, tak za opravnou sadu nebudou jebat. Je spis otazka jestli je to dobry napad. Ja potreboval rezervu zatim jen jednou (tuk tuk) a to byla situace, ze se mi "vzorek" oddelil od pneumatiky, takze mi zustal na aute jen disk s bocnici... Tam by mi byla opravna sada na houbelec :))

28.09.2007, 16:13 |
20bad sada na opravu pneumatik ja brana jako rezerva, mel jsem to tak taky kdyz jsem mel LPG v rezerve
20 bad: Takže se s tím dá i legálně projít na technické???

28.09.2007, 18:24 |
m1tv zajimavy byl sem ted na tk mel sem hozenou rezervu v kufru(i když připoutanou) a bylo to špatne protože neni na miste kde ji dava vyrobce takže zavada .. jak se na to koukaj když maš lpg v rezerve je vec druha jak to maj vyřešeny třeba je na to vyjimka ale musiš mit nakej papir ...

28.09.2007, 18:29 |
20bad Tak to nevím:-((nikdy sem tam s timhle autem nebyl
Jiste,pokud je vaute plyn legalne tak dokonce i ceske zakony na to mysli,takze rezerva muze bejt kdekoliv v aute,neni problem.
podle zákona je to jasné, opravná sada nic neřeší, chce to k ní mít i sledování tlaku v pneu a pak je to zkousnutelné
§ 32, odst.1 - Povinná výbava
e) náhradní kolo (ráfek s pneumatikou), které je dostatečně upevněno v držáku zajišťujícím, že síla při snímání kola z držáku nebo vkládání do držáku nepřesáhne 490 N; v případě, kdy je na vozidle použito více rozměrů kol, musí být náhradní kolo použitelné pro všechny tyto rozměry nebo musí být vozidlo vybaveno náhradními koly pro všechny rozměry.
podle odst.2 se povinnost vybavení náhradním kole nevztahuje na
a) vozidla, která mají opatřena všechna kola pneumatikami zvláštní konstrukce umožňující nouzové dojetí po defektu s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik nebo u vozidel kategorií M?1 a N?1 s indikací defektu v kterékoliv z pneumatik, která jsou vybavena prostředky pro bezdemontážní opravu poškozené pneumatiky umožňující nouzové dojetí,
nojo, ale taková Kia Picanto má taky z výroby jen opravnou sadu a že bych si někde všiml v TP vyjímky.......

30.09.2007, 12:04 |
empiK (M)
U MB ML mam taky v serii lepici sadu, ale ja jsem si tam osobne priplatil za rezervni uzke kolo
však nově prodávaný auto nemusí mít povinnou výbavu, je banda značek, kde je povinná za příplatek, i když odrbání výbavy auta zrovna se rezervě se asi vidí málokdy

22.08.2016, 10:22 |
Pajk Máte někdo tip na dobrou opravnou sadu? Něco, co funguje?
Mam v aute od Slime. Prej by mel byt dobrej... Je to sada i s kompresorem a tudiz se po oprave defektu kupuje jen to novy "mliko",
Co s gumou, ktera se opravi touto sadou? To je pak na vyhozeni, neni?

22.08.2016, 11:16 |
Pajk Na tu Slime jsem se díval a zamlouvá se mi. Ještě jsem našel originál, ta je levnější kupodivu.
Na vyhození ta guma nebude, akorát ji budeš muset nechat opravit klasicky v pneuservise. Teda myslím si to.
No kdyz do gumy pod tlakem napumpujes nejake lepidlo, tak ti to nezalepi jen diru, ale bude od toho cela ta guma zevnitr, ne? Jak se to pak ocisti, pripadne vyvazi? Ale nevim, nikdy jsem to neabsolvoval....

22.08.2016, 11:37 |
Pajk Jak píšeš, očistí se to, zalepí standartním způsobem, vyváží a jedeš zase. U sady Continental o tom píšou viz něco málo v odkaze. Takže na vyhození to určitě nebude.
[ Link ]
No tak ti nevím, přelétl jsem to a v popisu zboží na e-shopu se sice píše "Takto opravenou pneumatiku je nutné v nejbližším pneuservisu opravit standardním způsobem !!", ale v návodu k obsluze je napsáno "Jeďte do nejbližšího pneuservisu k dealerovi, aby Vám mohla být poškozená pneumatika vyměněna.

22.08.2016, 14:10 |
Pajk Co jsem dohledal, tak to jde opravit, jen to pneuservisy neradi dělají skrz bordel.
Kamarád jezdí osobní přepravu (200 000km ročně)a už dvakrát se mu na Mercedesu E stalo že opravná sada byla stejně naprd (větší díra,nebo guma na sračku než na dálnici zastavil) = okamžitě přistavit náhradní auto + odtah do servisu. Nakoupili rezervy a od té doby nepíchl samozřejmě :-D .
Každopádně pokud je aspoň trochu možnost(prostor) tak rezervu.

22.08.2016, 23:03 |
Pajk Bohužel, já mám místo jen na opravnou sadu anebo varianta 2 je řešit runflaty a to teda určitě ne.
rezervu vozit nemusiš stačí opravná sada

23.08.2016, 09:34 |
Lucni.konik | Upraveno: 2016-08-23 09:35:22
Opravná sada je fajn věc. Já teda vozím v autě pěnu ve spreji. Manželka má v autě taky - nezvládla by vyměnit kolo sama. Sám jsem už ten sprej použil několikrát a vždy ke spokojenosti.
Ale když jsem se vracel letos v červenci z dovolený, byl jsem rád, že jsem měl s sebou rezervu.

Lucni.konik: manzelkam se nekupuji peny ve spreji, manzelkam se kupuji asistencni sluzby :)

23.08.2016, 16:42 |
sts Lucni.konik: Kolik km jsi ujel na tom defektu? :-)
No, když to bouchlo, tak než jsem zastavil v odstavným pruhu na dálnici.
Respektive auto začlo táhnout doprava, následně to pak bouchlo a ještě že tak, pak to auto šlo uřídit a zastavit. Kdyby to nebouchlo, tak sem se válel asi někde na mezi.
Lucni.konik: co to bylo za pneu? Znacka, stari?
Pirelli Cinturato P7, stáří dva roky.
Lucni.konik: hruza, tohle bych cekal u nejaky noname ciny. Ale ne u Pirellky. Kolik najeto cca?
To ti nepovím, asi 40tis. ale měli ještě cca 3-3,5mm.
Ročně najezdím velkou porci a tohle jsem kupoval od kámoše, co je měl úplně nový a prodal auto na které je měl. Druhá přední guma byla taky v pytli, když se sundala z ráfku - úplně vydrolenej vnitřek. Za mě ta guma nebyla nic moc už na začátku. Strašně měkký bočnice. Teď mám na předku Uniroyal rainsport - ještě jsem je neměl, tak uvidím. Jinak standartně obouvám Michelin, Dunlop, Yokohama sem tam Bridgestone.
Stari pneu 2 roky anebo jsi je mel na aute 2 roky? Dukezity je DOT a mnohdy hraje, bohuzel, roli i zeme vyroby
NO odstrasujici pripad. Ale pokud i druha byla nacnuta ze vnitr, to vypada jako kdyz se jezdilo nad podhustene pneu ne?
Nastesti to relativne dobre dopadlo ale nekde to auto vyvalet a nebo nekoho srazit tak to by byl problem.
A pokud pneu prave nebyla starsi nez udava vyrobce a byla nad minimalni tloustkou vzorku tak je mi divny, ze se tohle stalo.
TO bych cekal prave u noname pneumatik.
Na podhuštěných nejezdím. Hlídám tlak defakto neustále, protože nalítám dost km a auto musí fungovat.
Tohle se stalo při cestě z Chorvatska......tak měla cca 900km non-stop za sebou. Dle mě sem asi něco prostě chytil v omezení na D1 a za omezením se to roztrhalo.