
Navštíveno 7388x


06.02.2017, 19:01 |
xSam Ahoj všem,
rád bych posbíral zkušenosti s tímto vozem.
Chtěl bych si pořídit veterána a vyhlídl jsem si tohoto poršáka. I vím o jednom konkrétním kusu na prodej.
Měl bych to jako víkendovku pro zábavu. Mojí ambicí není s tím lítat po okruhu, ale hýčkat si to v garáži a jednou za čas když bude venku hezky tomu provětrat perka.
Jedná se konkrétně o verzi s 5,0 V8 s 320 PS a manuální převodovkou.
Prostě auto pro zábavu. Jde mi o to, jestli je to hodně náročné na servis, jestli to tady někdo umí dělat, jestli se na tom něco sere a na co si při koupi konkrétně dát pozor.
Díky moc za každý příspěvek
xSam

06.02.2017, 19:08 |
xSam Omlouvám se, může být prosím přesunuto do ostatní?
Jsem se spletl.
Děkuji
Tak to by me taky zajimalo :). Dlouho na ne koukam.

06.02.2017, 20:08 |
assassin | Upraveno: 2017-02-06 20:23:58
Ja uz ho vyhlizim docela dlouho, par uz jsem jich videl a projel a přečetl jsem asi vsechno co slo :) jen ceny uz jsou uplne nesmyslný. Sehnat slusnej kousek taky neni easy. Navic jsem skončil na tom, ze chci 1989 928 GT a tam uz je to pres mega a to asi nedam...
Servis je docela drahej, neni na to nic moc v druhovyrobe - ale porad je spousta veci origo, ale je to jako dily na 911 - proste to bylo top auto od nich, rika se, ze kdo by si nemohl dovolit provozovat nove, nema si kupovat ojete :) dost to zere
Docela casto se meni rozvody, obvykle i s pumpou, v praze je typek co to dela..
Chce to projit vse jako u jineho auta, s4ka uz ma elektronicky vstrikovani - trosku snazsi na udrzbu nez to mechanicke u prvni generace.
Moje priority jsou zdrava prevodovka bez ko synchronu, motor co bezi plynule a kastle bez rzi a znamej havarie.
Cenena je zdokumentovana historie/servis, vybava.

07.02.2017, 05:43 |
jok3r nemám osobní zkušenost ale tohle auto nemá dobrou pověst po stránce elektriky, to je ta verze co se hejbou budíky i s volantem že?
Tohle auto je báječná věc do garáže jako těžítko, a v jetém stavu těch 50-100 km ročně radosti udělá....ale je nesmysl to pořídit a začít to opravovat/renovovat. Navíc, v cenách za tenhle verk se dá při troše štěstí pořídit opravdová 911 a tu si hýčkat má podle mě smysl mnohem větší...ten transaaxle s těžkým motorem vpředu, co kolem něj ani nepropadne špejle..nevím, nějak to potírá tu "Ferdovu" koncepci lehkého na minimalistického auta pro ryzí radost...pro mě je to spíš opulentní bublina pro machry a koneckonců i poměr exportu za moře to potvrzuje....

08.02.2017, 18:33 |
xSam Vzhledem k tomu, že mnou vybraný konkrétní kus je ve velice slušném stavu, tak si myslím, že by se dalo využít na víc než jen těžítko. Dle servisu v Porsche je auto v pořádku.
Mně se tohle auto líbí více než 911, respektive, je to více unikátní a opulentntost je mi vlastní:-)
Ještě někdo nějaké zkušenosti? Co Luke Jeep?
Díky za každý názor
xSam
928 jsem sledoval docela dlouho, jak vývoj cen, dostupnost dílů a zdrojů informací, prolezl jsem si všemožné návody, pobavil v servisech a na srazu Porsche s lidma, svezl se s několika a závěr za mě:
Auto je cool od modelu S4 nahoru (r. 89 výše), pokud by to jen trochu šlo, brát GT (novější motor), pokud možno co nejnovější (staré smrdí tlející gumou a plastem, vše se drolí a evokuje trabanta po dědovi), ND stojí těžko uvěřitelné částky (jeté zas mají stav podobný tomu co vyndáš, logicky), motor není zrovna eco a držák také moc není (chlazení, problém s transaxle a lágrama, všemožná těsnění).
Ceny šly po krizi v 07 brutálně nahoru, běžně šla koupit slušná 89-91 kolem 8-12€, nyní nejde pod 14. Radši bych koupil auto za 20€ s doloženou historií a servisem než ty dojeté jebky za 12-14, které se někdy objeví v inzerci. Úplná banalita typu chybějící-rozpraskané těsnění kolem okna/dveří je komplet 40tis. Co jsem viděl auta, měla ho všechna KO (samo plus čelní, zadní, kolem šíbru...), to neřeším další klasický závady typu nefunkční klima (chladič 10-20tis), vše kolem elektriky, umírající kondíky v ŘJ motoru, praskající palubka, je toho fakt hodně a je otázkou, jestli to za to stojí...
Mě se to auto líbí, ale vyhodnotil jsem si to asi tak, že život bude podstatně jednodušší bez něj :-)

09.02.2017, 16:12 |
xSam Jeste me napadlo par otazek, kde se takove auto da servisovat, kdyz pomineme Porsche, je v Praze na to nekdo fakt sikovnej?
Jak to vlastne jede, zatim jsem nemel tu moznost, ceka me to az za nejakou dobu, az se Porsak odzimuje. Co bych od toho mel ocekavat? Ma kazda 928 4S samosvor, nebo jen nektera?
Cim vice nad tim premyslim, tim vice me to laka. Urcite si to poradne projedu abych vedel jestli mi to vubec bude sedet, ale zatim se mi to fakt moc libi...
xSam: Pokud to neni tajne, tak za kolik je ten tvuj vyhlidly kousek?

09.02.2017, 19:32 |
xSam | Upraveno: 2017-02-09 19:33:34
M.a.R.i. Sorry, cenu si nechám zatím pro sebe.
Ale domnívám se, že ke stavu a historii je adekvátní.
Xsam: vidim to stejne jak pise cervin, ja zacal pred cca 3rokama a autam z prvni generace kolem 10tis E - ted jsem dosel k tomu, ze tyhle stary je obrovskej problem sehnat ve stavu jakej bych prenesl pres srdce - viz to co pise cervin. Novejsi generace byvaji v lepsim stavu, ale taky to neni zadna hitparada. GT ktery bych chtel ja jsou v rozumnym stavu az pres 40tis - objel jsem par tech co jsou kolem 30ti a tam spadne jeste dost penez. Mam kontakt na typka v holandsku co se specializuje na vodou chlazeny porsaky, je to pohodar a da se s nim domluvit na rozumnejch cenach. Asi bych osobne na vetsi servis odvezl auto jemu :)
S4 maji samosvor jen jako priplatkovou vybavu, pomerne zridka. Do roku 90 maj klasickej, od roku 90 ten elektronickej pocitacem rizenej - osobne bych radsi ten mechanickej, ten elektronickej "zere pneu" a repase nebo pruser stoji o to vetsi balik.
Vybava se da zjistit z kodu na nalepce v kufru - deuha by mela byt v origo "zarucaku" - kody pak vygooglis nebo dej vedet, mam je vypsane. V kufru jenpotreba na zadnim cele "odsroubovat" drzak naradi, odhrnout kus koberce a tam je nalepena ta samolepka - je tam kod motoru, prevodovky, kody vybavy.
Auto je se seriovym vyfukem pomerne tiche, ja jezdil naposled GTckem bez koncoveho dilu vyfuku a bylo to "akorat" nebxlo to vubec rusive, tak asi jako GTverze soucasnejch porsaku v serii. Zatlumeny je to min - takze je vic slyset mechanickej hluk vseho vcetne pneumatik proti modernimu autu. Je to docela malicky, mam 190cm a s pohodlnym posezem uz by se za me urcite nikdo neposadil - musim mit dost sklopenou sedacku abych se nedotykal stropu - to je lepsi u auta bez sibru, ale ten zas maj skoro vsechny. Prevodovka je fakt nezvyk na moderni dobu - cejtis jak radis "obrovsky" kola - dost velky sily, musis trefit otacky. Pokud je studena je to celkem orisek, ohrata uz je ale celkem presna a dajnse hezky trefit prevody s meziplynem - pokud to jde pres zuby, jsou nacnute synchrony, nic moc levneho na opravu - prej lepsi naucit se radit s meziplynem :) brzdy maj super odezvu - musis na ne slapat dost velkou silou, ale jsou neuveritelne presny - 4pist no...
Motor musi jit plynule od volnobehu, ale uplne od 1000ot to zadnej drave neni a ani by se takhle nizko trapit nemel, ja prijel do NL ropakem, tak me typek rikal, ze to je porsche at to tolik nepodtacim. Motor v dnesni dobe prefouknutejch stroju netaha nijak divoce, ale na atmosferu docela dobry, jak to preleze 4tis tak to docela jede (ta GT ma kratsi prevody, jine vacky a vic toci + cca 10 koni navic proti S4) jasne ze to nejede jako dnesni sportaky, ale i tak to dokaze docela udelat dojem, jezdil jsem na pomerne uzkejch cestach a celkove jak je to dost "syrovy" tak subjektivni pocit klame - ale ja bych to klidne prirovnal k pocitu jakej jsem mel ze soucasny generace 911 (jezdil jsem s obyc 350ps verzi) jo a taky mam 46 cislo bot a mel jsem boty s lehce delsi spickou a nechtely se mi tam vejit spicky :) jinak je to ale naprosto navykovy, zda se mi o tom jeste ted. Ta konkretni 928 byla za cca 29 v inzerci, me ji nabizel levneji - a kdyby nebyla trochu klepla zezadu (vyrovnana podlaha v kufru) tak bych ji uz mel doma. Asi jsem zbytecne moc puntickar. Vsechny dalsi co jsem jen videl uz byly horsi ikdyz drazsi.
Ja uz se pomalu s tim autem rozloucil. Kdyby melo byt jak si predstavuju, musel bychndat 50tis a to uz je moc. 911 by za to byla podle me spis horsi - 928 je za ty prachy pekna a pomerne raritni GT (vyrobeno cca 1500ks) 911 je jednoduchy, lehky funkcni auto - ale 928 ma zase top techniku co v te dobe byla dostupna a ja bych urcite radeji 928. Docela se divim ze radkovi to prijde jako opuletni nesmys - mam za to ze ma xjs coz je myslim primej konkurent 928 a plus minus to same v britsky zavodne zelenem ...

10.02.2017, 12:09 |
xSam assassin, díky moc za příspěvky, jsou super...
Ten konkrétní kus je právě zrovna původem z Holandska od fanouška 928 s komplet servisní historií. Do ČR to bylo přitažený cca před 10 ti lety, od té doby to má můj známý, který to spíše hýčká, než s tím jezdí.
Než to koupil tak proběhla prohlídka v Porsche, kde vše zkontrolovali a potvrdili, že auto je v pořádku.
Zatím jsem auto nějak podrobně nezkoumal, je zazimovaný v garáži pod plachtou a nechce se nám ho teď v tomhle hnusu vytahovat.
Ale jakmile u toho budu, tak kód výbavy seženu a byl bych rád kdyby ses mi na to mrkl.
Známý ho původně prodávat nechtěl, ale má jiná auta a za poslední rok to najelo asi 150km do servisu a zpátky.
Má to samosvor, je to rok cca 1992, nevím zatím přesně, takže je to ta verze s elektronickým, no potěš koště.
Rozhodně budu moudřejší až auto podrobně prozkoumám, mám to trochu z ruky, tak se to musí naplánovat.
Je relativně dost času se rozhodnout, na prodej rozhodně nespěchá.

10.02.2017, 21:18 |
radek.613 | Upraveno: 2017-02-10 21:22:29
Mě to přijde jako opulentní nesmysl v genealogii Porsche - není to ani lehké, ani spartánské, ani nečitelné/nebezpečné, ani nic z těch "pure" vlastností pravé F.P. "školy". Prostě je to pro mě těžké, luxusem a zbytečnou technikou nacpané auto, s čímž samo souvisí i jeho další servis a provoz, když je mu čtvrt století :-D Neříkám že je to špatné auto, vůbec ne, ale prostě já v tom nevidím to co bych si představoval, jsem holt celoživotně zaměřenej na ty větrem chlazené, konstrukčně minimalistické a vlastnostmi a nabídkou emocí nemaskované samohyby.... kamarád to má v garáži, protože je Porsche pozitiv prakticky od narození, má i tu "socku" se čtyřválcem, má pravou 911 SC.... a pořízením toho vodníka s motorem na špatném konci kastle si tehdy taky splnil sen... a ani nepamatuju, kdy naposled s tím vůbec vyjel...
Nemám probůh XJS, nikdy jsem neměl, nevejdu se do toho :-D

11.02.2017, 11:38 |
assassin | Upraveno: 2017-02-11 11:39:52
Radek: chapu, me se zase ta odlisnost od 911 libi. Ono v te dobe a vlastne ani dnes neni moc aut s 320+PS lehcich nez tech cca 1500kg 928ky - kdyz teda nebudu GTcko srovnavat s cistokrevnym supersportem. A nerikam, ze bych nebral i 911 se vzduchacem :)
A sorry za to xjs, ja jsem asi nejak spatne pochopil nejakej tvuj prispevek o zavodeni s "dvanactivalcovym youngtimerem"
xSam: hele zase to s tim samosvorem neni zadna traga. Kdybys to nechtel a auto bylo za rozumny penize tak bych mel zajem, ikdyz to neni GT :) nabidl bych ti i ze se na to muzu s tebou kouknout, uznjsem jich preci jen par videl - ale jestli je to od znameho tak nejspis dostanes dostatecne info.

11.02.2017, 13:34 |
xSam assassin, jsme domluveni, ze az bude hezky tak si to na par dni pujcim, abych si to poradne ozkousel. Takze prilezitost to prohlidnout urcite bude.
Pokud bych to nevzal ja, stejne mu budu pomahat s prodejem, takze se pripadne muzeme domluvit.
Jak jsem psal k prodeji bude az po lete, casu je tedy dost.
GT by bylo super, ale to uz je opravdu v jine cenove relaci a to by mi doma neproslo:-)
Koukal jsem kolik stoji dily a opravdu to neni levna zalezitost. Chtelo by to sehnat nejakej slusnej zdroj, ale to se urcite nejak vymysli...
xSam: na novy musis do porsche - v druhovyrobe je jen spotrebak, zkusim se zaptat jestli neni moznost nejake lepsi ceny, kamarad uz si bral druhy novy auto (911ky) ale myslim, ze si tam na tohle moc nehrajou...
jinak ti muzu poslat kontakt na toho typka v NL, ma dost pouzitejch dilu a ceny mi prisly docela OK.
ja stale sleduju, kdyby se objevilo pekny GT za rozuny penize tak pro nej jedu, ale vzal bych i zajimavej kousek z prvni generace a nebo S4 se zajimavou vybavou = manual, samosvor.
nespecham, prijde mi to ted trosku jako nafouknuta bublina - spousta aut v kategorii 50k+ ale nikdo to nekupuje, kdo takovy prachy na veterana ma, uz ma davno doma nejakej "exkluzivni" kousek a ne rozporuplne "wassergekuehlt" porsche....
jestli se ti líbí a chceš ho mít, tak ok... ale racionální volba to není, při první fin krizi spadnou ceny zase na úroveň 10€...
Je to projekt pro člověka, kterého baví se v tom vrtat... což mě třeba baví, ale vadí mi to vědomí, že prostě nemohu jít a koupit jakýkoliv díl, protoze je to FinMord...
Třeba staré Bmw (třeba konkurent e31) je také drahé na vlastnění, ale pořád se to dá, u té 928 většinu nových dílů prostě nedáš a podle toho to bude vypadat (třeba ty bausety, lišty, plasty, interiér části-praskají teplem a stářím, komplet elektronika ať už kabeláž tak i ŘJ, spínače a pod).

13.02.2017, 20:10 |
xSam Cervine, nejprve to pojezdim a kdyz me to chytne za srdce, tak se bude premyslet co dal, casu je opravdu dost...
Ten znamy ho ma fakt dlouho a nic nejak zasadne se nesype, ale pravda je, ze s tim jezdi malo a taky to vsechno muuse spadnout na me. Taky uvidime co reknou panove v orsche, az to pojede na servis. Majitel mi urcite nebude nic zatajovat...

28.02.2017, 12:12 |
xSam | Upraveno: 2017-02-28 12:13:44
Tak zpátky na stromy:-(
Včera jsem porscháka byl podrobně prozkoumat, je fakt moc pěkný udržovaný, s jasnou servisní historií v plné výbavě v hnědé kůži. Ale má to jednu podstatnou chybu, kterou jsem prve přehlédl. Je to AUTOMAT a nikoli manuál.
A to mě hodně rozladilo. Nedokáži si u takového auta představit automat, co vy na to?
A koukal jsem na mobile.de na ceny, tyhle verze tam začínají na cca 17K EUR, dá se to brát jako reálná hodnota, nebo je to nastřelený?
Na prodej jich moc není, a když jednáme o ceně, rád bych věděl, jakou to má reálnou hodnotu.
Díky moc
xSam

28.02.2017, 17:30 |
Luke-Jeep | Upraveno: 2017-02-28 17:33:24
Tohle auto je GT... je s ním velmi příjemné cestování... nízký průlet evropou, vylezeš po 1000 km, lehce se protáhneš a jedeš dál... Je to dobový konkurent 840/850 bawky... v tomhle autě není s automatem problém.
Co tohle GTS za pár kaček? Myslím, že lehce opravitelný, ale automat no. Ale jak píše LJ, tohle auto asi není určený na nějakou ostrou jízdu na okreskách, tak asi ten automat není zas až takovej průšvih...
[ Link ]

06.03.2017, 15:19 |
Sau "auto je na predni casti lehce ohorele"
:)))))))))))))))
Sau: Nevím no :), mně to přijde lehce. Nalakovat blatník a pak vyměnit přední nárazník, mlhovky a blinkr. Možná přelakovat spodek přední kapoty. Otázka zda nebude něco v prčicích zespoda (hlavně pryžový součástky). Ale spíš to vypadá že něco hořelo před autem než pod autem.

06.03.2017, 17:00 |
Sau Jako jo, já netvrdím že to je něco vážného či drahého k opravě, nevím. Ale prostě ta formulace... :)))))) Psat do jakéhokoliv inzerátu o čemkoliv, že je to "lehce ohořelé" zavání "těžce neprodejným" :))))))

06.03.2017, 17:16 |
CRK Sau: nic nevíš a soudíš... majitel mi poslal foto, kde je vidět, že oheň auto jen trochu štrejchnul...


06.03.2017, 17:17 |
Sau :))))))))))))))))))))

06.03.2017, 20:47 |
Augi CRK: Nečetl jsem celé vlákno, ale tohle vypadá jako hodně nepovedená fotomontáž... :-)
to Augi:
celé vlákno číst nemusíš, ohledně toho čmoudíka stačí začít příspěvkem viz níže
06.03.2017, 09:55 | M.a.R.i
:-)
Ta další z inzerovaných 928 za 0,5m byla na prodej minulý rok za 360,- (fotky s dětma, údajně chtěl pán koupit Gts, nyní že Stroska, kecy v kleci, imho jen sonduje).

07.03.2017, 10:17 |
xSam Mě by stále zajímalo, jaká je reálna hodnota takového auta.
Ta 928 co zmiňuje Cervin byla za půl míče, ale už dle fotek, jak s tím jezdí ta žába, válej se tam děti v bagančatech na sedačkách bych už z principu nekoupil:-)
Na mobile.de začínají 4S v automatu na cca 15K EUR. Jestli se to za to prodá, těžko říct.
Reálná je taková, kolik za to někdo dá. Objektivně je to teď předražený.
Pokud máš vizi, kterak to levně koupíš a draho prodáš na mobile/eBay, proč ne, ale Němci se nepřetrhnou to koupit od Čecha.

07.03.2017, 21:29 |
xSam Já to nechci koupit na kšeft, nejsem autíčkář. Spíše bych na tom nechtěl tratit, když to budu prodávat třeba za 5 let...

08.03.2017, 15:42 |
radek.613 | Upraveno: 2017-03-08 15:42:38
Prodej z rodiny mají řešit nejdřív vnoučata, a ne Ty za 5 let....když už si to ochočíš .)

08.03.2017, 16:11 |
xSam Radku to je jako samozřejmě plán, ale nikdy nevíš co se může stát:-)
Budu se třeba rozvádět a pak se každá koruna hodí:-)