
Navštíveno 4918x

Nějaké zkušenosti,postrehy,detaily,spotreba,spolehlivost apod.. Má někdo něco na tento stroj.. :))
Ideál 1.5dci..
Za mě - něco sem s tím najezdil. blbě svítí. Nebo spíš oproti čekomukoliv co sem porovnával ty světla nejsou nic moc.
Diesel s FAP je naprd. Není to nic co by někdo chtěl jako ojetinu a jednoznačně to není nic do města
Upozorňuju, že to má jízdní vlastnosti naloženého nákupního vozíku v supermarketu :-D. Absolutně nic pro lidi, co by hledali alespoň maličkatou, mini, mikro, nano radost s jízdy. Je to absolutní volba rozumu, ale jinak to je docela splehlivá věc. A na kombík docela velké. Jezdil jsem i s 1,2benzínem a příšlo mi to zpřevodované tak, že bych raději tu 1,2ku.. osvedčenou, funkční a dělali to i na plyn a je to pak levnější jak nafta na provoz
Já znám motor z Citana 2015 a 2016 (60 000km + 50 000km), 1.5dci 66kW. Spotřeba rozumna, patří to ke spolehlivým motorům. Dynamika není teda absolutně tragická, ale motor je to slaboučkej. Ale dá se na to zvyknout a dokonce i předjíždět :). A to Citan je větší a předpokládám, že i těžší mrcha než logan :). Přesedlal jsem na něj z 290ps V8 a zvykl jsem si :)

08.12.2016, 21:45 |
Yawor | Upraveno: 2016-12-08 21:46:21
mám 1.2 benzín /loni kupováno nové/, tak kdyžtak napiš na mail ;)
Nicméně O_O to popsal přesně...

08.12.2016, 21:52 |
jp1 Yawor: pochlub se sem, jak jsi spokojen, ať si to přečtou všichni :-)

08.12.2016, 22:17 |
Yawor no já to myslel tak, aby si Collin cinknul,nevím co konkrétně ho zajímá ;)
Když to rychle shrnu:
Přesně jak psal O_O - absolutní volba rozumu - po přestěhování za Prahu auto potřebuju jen málokdy, takže nájezd jen 12-15k ročně, takže logická volba na co nejjednodušší /benzin, neturbo, nekokotiny/ a nejméně nákladné řešení.
Přesun z Alfy 159 to byl ale bolestnej ;)
Mám tedy loňský rok srpen, 1.2benzin /euro6/, verze arctica /nebo tak nějak, tedy nárazník v barvě, mlhovky a klima/
+ spotřeba, průměr cca 5.6L
+ vnitřní prostor, rozumný kufr.
+ na 1.2 to není taková tragedie - traktor /když jedu z kopce, s větrem v zádech, pod plnym a traktor stojí/ krásně předjedu. Jasně, trochu tomu křivdim, prostě to není taková hrůza - co jsem měl pučených pár fobii 1.4, tak to nejede o moc hůř, a ještě to žere 1/2.
+ pojistka ;)
+ jednoduchý bez kokotin /jasně, ABS a ESP má, ale všemožný asisenti, čidla a kurvítka to prostě nemá,a tedy bez šance na vysrání se/. Pro vyndání žárovky není třeba pulit motor...
- nesvítí, světla tragedie
- nebrzdí
- nedrží v nerovnostech na silnici - podvozek se hned "kroutí",vlítnout do krajnice znamená okamžitý test svěrače /tady se holt nemůžu ubránit porovnání s A159, která byla v tomhle nepoměrně jinde/
- klima nic moc výkon /to ale chápu, s výkonem motoru by ses se silnější klimou už nemusel rozjet, že jo ;)/
- slabý alternátor/baterie - otáčení volantu znamená čitelné pohasnutí světel /jasně, na volnoběh, ale stejně mně to překvapilo/
Za ten rok a kus zatím /eště aby ne/ bez problému.

09.12.2016, 07:30 |
Collin | Upraveno: 2016-12-09 07:31:54
Takto mi to stačí pánové.. Děkuji.. Chtělo by to vyzkoušet v reálu a najezdit pár km.. Jak říkáte,volba rozumu.. Čekal sem právě,ze ty benziny budou žrát tak 7l a více..
Potřeboval bych nějaký držák,spolehlivost ,nevím zda tady to ale dostanu.. :))
Nájezd okolo 25tis/rok..
Dvě děti,jeden kočárek,pes.. Tak zda to tam naskládam..

09.12.2016, 07:55 |
Yawor Hele spolehlivost uvidíme časem...
Věci naskládáš v pohodě.

09.12.2016, 09:16 |
Only_One | Upraveno: 2016-12-09 09:17:02
já bych se toho nebál. benzínová jednotka je blbuvzdorná, léty prověřený agregát, který se už vyrábí 20 let a spotřeba byla na benzín velmi příjemná. S převodovkou to je hodně dobře spárované. Na ten výkon to jede tak nějak lehce a docela příjemně. Nic lepšího v poměru cena/užitná hodnota/stáří se sehnat nedá. CEna servisu i originál Dacie/<> je docela normální, nic extrémního, dokonce bych řekl, že servisní úkony se tam dají levněji, než u kdejakého garážníka. Ceny dílů díky použitým komponentům <> jsou taky za pakatel od ramen, destiček, kotoučů, tlumičů. Kotouče a destičky mají větší spotřebu. Myšleno výměna tak po 40tisícíc i méně, ale ceny jsou v klidu.
Jen na svíčky když by sis chtěl vyměnit doma :-) potřebuješ dlouhej svíčák s tenkou stěnou, nic klasického tam nestrčíš. Reznou výfuky docela dost. Živnostnost tak 5let pokud to jezdí víc.
elektrika je <> ale je jí tam málo a není tam CAN BUS (nebo alespon nebývala) takže všechno klasika kabely, relátka, jednoduché, dohledatelné, opravitelné i za 20 let.
Taky mě přijde, že mají lepší antikor jak daleko dražší auta.

09.12.2016, 11:25 |
jp1 mě je auto sympatické, nikdy jsem v něm nejel, ale líbí se mi, jen mě mrzí, že ho nedělají s 1,6i, jako se dává třeba do Dustru. To si myslím by byl ideální motor. 1,2i se mi zdá slabá, teď ho dokonce nahradili 1,0i........, 0,9turbo bych nechtěl (moc kurvítek navíc) a pak už jen diesel, což taky nchci.
Sympatické možna jen při pohledu zepředu.. :)) Z boku děs,interier strašný :D
Viděl bych to na Mondeo,passata,superba,insignii..
Ale za tyto peníze lze pořídit jen pekáč.. Takže vyhrává rozum a musí se najít Logan ve vůni.. :))
Nebo nechám co mám,uvidim jak se tam naskládam..
Ale za tyto peníze lze pořídit jen pekáč.. Takže vyhrává rozum a musí se najít Logan ve vůni.. :))
Nebo nechám co mám,uvidim jak se tam naskládam..

09.12.2016, 15:30 |
PK A co třeba Lodgy? Jezdil s tím někdo? Tipnul bych si, že to je obdoba Loganu ve větším provedení.
Lodgy je neuvěřitelně ohromný stěhovák. Taky sem měl možnost pojezdit. Užitná hodnota je snad nekonečná. Málokterýmu autu nejde došáhnout na kočárek který je na konci v kufru u sedaček :-D
Zde už benzín nestačí. Tady je Dci lepší volba. Lodgy je těžší. Podvozek je uplně jinej i interier je takovej utulnější a řekl bych přátelštější i co do ergonomie. I tak platí že to není zrovna auto na radost. Poměrně hodně nedotáčivé, rychlé změny směru to fakt nemá rádo. Taky naprd svítí :-D ale lip jak Logan, brzdy vadnou rychle.
Nevýhoda ohromná - zadní výklopné dveře - jsou mega velké a jak se stojí zadkem u plotu, v garáži nebo v řadě kde je blízko něco.. hodně špatně. Jen takovej poznatek. Ale zase to udělá super střechu před deštěm, kde se dá i poobědvat v klidu.
Doker má křídlově otevírané dveře, mě to přijde lepší.
Lodgy jsou ale draží i v ojetinách a náklady na provoz vyšší oproti loganu.