
Navštíveno 5600x

Vcera mi prezuli auto na zimni.
Zrejme si ti sasci na jare neoznacili kde ktere kolo bylo a predni (rok stare NOKIANy) prehodili.
Hned u prvni jizdy jsem si vsiml ze se auto chova hrozne divne. Jako by plavalo a trhat volantem pri vyssi rychlosti se zda byt docela hazard a parkrat mi i probliklo ASR.
Sednou si ty pneu relativne rychle nebo to mam hned prehodit?
V servisu maj samozrejme na 14 dni plno a moc je to nezajima.
Pneu NEJSOU smerove. Rozmer 225/45R17
Diky za radu.

25.10.2016, 12:02 |
xSam Přiznám se, že tomu prd rozumím, ale jaký může mít vliv na jízdní vlastnosti přehození kol zezadu dopředu?
To máš každé kolo jinak sjeté?
Nebo jak je přehodili? Levé za pravé?
Já jsem nikdy moc neřešil kam které kolo patří, a nikdy jsem neměl problém.
ja vzdycky kdyz prezuju, tak mi auto tahne ze strany na stranu. Tak prehodim leve za prave a je klid :)
A mam pocit, ze to dela i kdyz je oznacim nez je vyzuju :D
No pokud je na autě vepředu třeba lichoběžník co přesně vede kola a vzadu nějaké kyvky nebo laciná traverza z plechu místo nápravy, tak pneu každé z těch náprav budou jinak sjeté, zejména stran krajů a když to přehodíš, ve volantě ucítíš změnu...
gumě to není jedno kterým směrem jede, pokaždé se musí nasadit ve stejném směru jako před sundáním, vyzkoušeno.... voni tomu některý pneuservisy prd rozuměj
ja loni napodzim koupil asymetricky zimaky (conti ts850)
tahlo to na stranu, byl jsem opakovane na geo (pred vymenou jsem tam byl kvuli vymene tlumicu) a OK - prohodil jsem levy za pravy vepredu a OK. ted jsem nechal ty co byly vlevo na stejne strane, jen prehodil predni za zadni a vpravo to same a funguje to.
(vepredu McPherson, vzadu viceprvek)
ze ve vyssi rychlosti auto reaguje jinak (plave) nez na letnich mi prijde normalni...
správně by se nesměrový pneu měli měnit křížem a směrový ze předu do zadu... klasická poučka, která v technický literatuře (a uživatelskejch příručkách ) je snad od dob co se na auta obouvaj pneumatiky... doporučujou to i samotní výrobci pneumatik (
[ Link ] )
u nesměrovejch je ta výhoda, že u zimní pneu je sjetá náběžná hrana, kterou prohozením křížem opotřebením díky otáčení proti směru znova obnovíš a pneu má tak za rok na sněhu/ledu lepší záběr :)
jinak každá guma je jinak sjetá (kvůli geo,stavu tlumičů a podvozku, kvůli tvaru silnic), ale jedině tak docílíš cca rozumný životnosti u celý sady gum
cituju manuál škoda:
"Záměna kol
Pokud dojde k zřetelně vyššímu opotřebení předních pneumatik, doporučujeme vyměnit přední kola za zadní podle schématu obr. 169. Tím docílíte přibližně stejné životnosti všech pneumatik.
Záměnu kol doporučujeme provést každých 10 000 km kvůli rovnoměrnému opotřebení všech pneumatik a docílení nejvyšší možné životnosti"

Honza: dik, jsem zas o neco chytrejsi, ale vzhledem k tomu, ze kdyz byly ty pneu obracene (leva vs prava) tahlo ke strane, tak jsem to hodil jen dozadu - ne krizem. obavam se, ze snih hned tak nepotkam a tak bych tu "ostrou" hranu beztak ometl na dalnici, nez tady trochu nasnezi...
jo a vpredchozim textu jsem to napsal spatne - ts850 je smerova, mam tam ts850p (nesmerova, asymetricka)
Tak mi to nedalo a vcera jsem kola prehodil a auto uz se chova zase standartne.
Je opravdu potreba dat si na to pozor a kola popisovat a davat z5 kde byly.
Diky za rady.