
Navštíveno 5030x

Nejdřív fakta:
1. Dva kombíky v rodině - zbytečně
2. denní nájezd 90 km můj, 60 km manželky (přestěhovali jsme se :) )
3. manželka má auto v automatu s LPG - že by se ho chtěla zbavit dobrovolně, nepřichází v úvahu. Takže auto, které bude muset (s těžkým srdcem) jít, je to moje.
4. v rodině máme automechanika, který "dělá" primárně italy - Fiaty, Alfy, Lancie. Poradí si s čímkoliv, ale italy jezdí a má jako náhradní auta pro rodinu, kdykoliv máme problém s vlastními
Po zralé úvaze a hodnocení kvality cest, po kterých se denně dopravuju 90 km do/z práce jsem dospěl k nelehkému rozhodnutí - nejspíš pustit svůj opečovávaný koncernový naftový kombík, a vyměnit ho za něco menšího = nebudu zbytečně vozit vzduch, budu jezdit s menší spotřebou, a vzhledem k tomu, že na Passata jsou pořád náhradní díly drahé (byť to auto už má občanku), třeba i celkově levněji. Ta jediná otázka zní, čím.
Takže se hledá malé auto s naftovým motorem, klimou, a pěti dveřmi (kvůli dětským sedačkám) pro výše uvedenou denní porci kilometrů, a vzhledem k tomu, že to nebude žádný mazel, mi je původ celkem jedno - může to být ital, francouz, v podstatě se nebráním ničemu, faktu, že koncern je uměle nadhodnocený, jsem si vědomý. Cenový limit cca pade.
Představa např. C2, Clio, Punto, 147, atd. - vzhledem k tomu, že mám zkušenosti akorát s koncernem, uvítám jakékoliv rady a zkušenosti vaše.
Díky.

25.10.2016, 09:30 |
PlusOne | Upraveno: 2016-10-25 09:40:11
Zapomněl jsem dodat, ideálně bez zbytečných kurvítek, rok min. 2001 - nechci starší auto, než mám teď.
Mám pro Tebe radu k nezaplacení, nech si Passata, díly jsou na něj sice opravdu dražší, ale jsou to jedny z nejspolehlivějších aut, všechno se dá sehnat starší za pár korun a navíc auto jak píšeš znáš a máš ho v super stavu, to je k nezaplacení! Pečuj o něj a budeš s ním ještě dlouho a bez problémů jezdit. Navíc představa vození vzduchu je nesmysl, jen málo které auto bude žrát méně než to co máš, a když tak o půl litru, ale nepojede, za tu cenu bude nespolehlivé, nepohodlné a né tak bezpečné. Navíc přesedlat s Passata do Punta? To snad neeee.
taky naprosto nechápu tvoje myšlenkové pochody, ale pokud máš 1,9tdi těžko najdeš něco úspornějšího a vyměníš relativě pohodlné a ještě docela poctivě stavené a prostorné auto za nějakej malej zmetek typu punto, C2.. ... a ještě jezdíš 90km denně.. to fakt nechápu
Jako ti nademnou. Neměnit. Malý auto neznamená, že bude méně žrát. Nemluvím o komfortu....

25.10.2016, 10:08 |
PlusOne | Upraveno: 2016-10-25 10:11:17
:D
On k tomu možná přispěl fakt, že mi minulý týden za parádních kouřových efektů odešlo turbo, tak jsem teď tak nějak nasranej, že je to starej krám, kterej má najeto, a kterej vyžaduje svých cca 20kKč ročně jen na údržbě, o spotřebáku typu pneu a olej nemluvím, to vrazím do každého auta... nejspíš mě to zase přejde, ale teď jsem fakt odhodlanej se toho zbavit, velký auto je pro mě momentálně zbytečnej luxus.
Dejte mi tejden...a mezitím můžete, krom rad typu "nech si ho", házet nějaké zkušenosti s auty odpovídajícími mým požadavkům ;-)
Grande Punto, ideálně 1,4 16V (66 nebo 70 kW) a dát LPG. Anebo 1,2 8V (motor Fire) a taky LPG. Sice to není žádnej zázrak ale je to relativně normální auto s menšími provozními náklady.
Ten první motor umí na dálku při normálním stylu jízdy kolem 6l, ten druhý má základ už v prvním puntu, takže časem ověřený :)
Každopádně pokud máš vyřešený tady k.o. turbo, tak bych asi udělal tohle, protože GP za 50 nebude nic extra a stejně budeš řešit zezačátku nejspíš spoustu věcí (jako u každýho auta z druhý ruky).
Neblbni, přivez si B5 v sedanu s 2.8V6, dej taky LPG a máš vyřešeno. Bude to stát podobně jako turbo a práce s ním do toho dehtu :-D Budete mít doma dvě auta z opravdového konce éry kdy ještě byla stavěná bez kurvítek a enormního šizení....
BTW - zkoušel jsi někdy v praxi do věcí typu Clia, Punta a jiných srágor dávat těmi jejich mikroskopickými zadními dveřmi autosedačku, a do ní nechat nastupovat či dávat a poutat díťo? Všechny tyhle xindly jsou "pětidveřáky" na rozvoru a prostoru třídveřáků a ty "dvířka" navíc vůbec ničemu nepomáhají krom pocitu že nemusíš odklápět opěradlo...
P.S. taky jezdím 90 km denně... a v létě jsem prožil týden, kdy jsem to byl nucen dávat tchánovo 5ti dvéřovou Pandou :-D :-D :-D Chudák dítě, chudák já, chudák mateřský jazyk pod tím množstvím nadávek.....
Bez se nekam do bazaru projet nejakou tou nakupni taskou, at vis, do ceho jdes. 90km za den uz je dost na to, abys ocenil pohodlny a aspon trochu silny auto.
Punto (benzin, rv 2015) jsme meli pujcene na dovolene a domu bych to nechel ani omylem. Zadne odhlucneni, fakt jako jizda v plechovce. Levne plasty. Jizdni vlastnosti...no nevim.

25.10.2016, 16:25 |
nome podle mě stejně nakonec musíš dojít k závěru, že nejlepší (i nejlevnější) bude nechat to co máš a nevymejšlet pí**viny :-))
pod většinu názoru se klidně podepisu. Rozhodně nechat doma to co máš a znáš a je na takové cesty pohodlné. sám denně najezdim 300+ Km a z aut typu nákupní taška jsem dávno vyrostl. Radši s sebou "povezu vzduch", ale budu na té cestě mít pohodlí a pojedu za rozumnou spotřebu. po odzkoušení všeho možného od 3er, 5er a 7er BMW, Audi A6, Passat a další koncerny, vše roky kolem 2000, nějaké Francouze atd. mi ač neplánovaně doma skoncil mercedes a musím říct, že si jen chrochtam :). Ale každému samozřejmě sedne něco trochu jiného. Na jeden zátah ujedu klidně 200 Km a nejsem rozlámaný, unavený, nic. a na to že je to naftové 2.7, jezdím s přehledem kolem 5 litrů nafty na dálku.
Tak 200km neni zadny extra zatah, ne? Pokud ti tedy neni 60...
chybí jim tam nula :) myšleno 2000 na zátah přece :-D
volové :) na jeden zátah bylo myšleno najednou, bez jakékoliv zastávky :) v jiných autech jsem měl problém se zadama, dost na ně trpím, ale tady absolutně nic. i když za den namotam třeba 400, 500 Km. v b5 Passatu mě záda braly po nějakých 80-100 kilometrech, v astre pomalu ještě než jsem nastoupil :) Audi, bmw, to nebylo vyloženě špatné, ale v MB max spokojenost. Na to že jsem ho původně ani nechtěl a byla to spíš náhoda, nemůžu říct půl špatného slova.
Taky mám jeden pro pobavení ;-) Vrtule je nezvěstná.

Plusíku, nech passata, nejde jen o to, že ho znáš, ale máš rodinu a pokud tě někdo sejme,(mě se to už bohužel stalo) tak bych raději seděl v tom passatu, než v puntu, rozhodně je to o dost bezbečnější auto. Vymeníš turbo a máš na dalších 10 let pokoj a jezdím několikrát týdně stejnou délku jako ty a v nějaké nákupní tašce bych si to nedokázal představit. Tak nevymyšlej pííííí*oviny :-)

29.10.2016, 09:08 |
PlusOne | Upraveno: 2016-10-29 09:11:52
Ale jo, já ho opravím, a ještě si ho nechám....repas turbo se sehnalo za osmičku, tak teď ještě uvidíme, jestli tu vrtuli najdem, a jaké případně napáchala škody...rád bych se i s homokineťákem, novým olejem a přezutím vešel do dvaceti, tak snad to nějak půjde, no. Motorka teď sežrala devět na "předsezónním servise" - prostě povyměňovat a seřídit, co jde (olej ve vidlích, gufera, olej v motoru, brzdovka, svíčky, ventily, synchronizovat karbecy, nové brzové desky atd.), a pak to na čtyři měsíce postavit do garáže pod plachtu :D Tak je to taková blbá shoda okolností, no...

31.10.2016, 20:23 |
bafis Před rokem jsem řešil to samý, taky to mám do rachoty a zpět 100 km. Passata jsem nechal doma ženě - později ho prodal a koupil Audi, protože byl potřeba kombík. A pro sebe jsem sehnal z německa Polo SDI okulára r.v. 2002 za 30000 a byl už na českejch značkách - krajánek co bydlí v Dráždanech. Udělal jsem rozvody, vyčistil klimu, trochu ho vytunil a jezdím si se spotřebou 4 l na 100 km, bez dalších investic a problémů.
