
Navštíveno 6318x

Začnu bez kudrlinek. Berte spíš jako brainstorming ...
Jezdím opravdu pár km do práce, pokud nejedu nikam jinam, vydrží mi nádrž měsíčně. Tudíž spotřebu neřeším. Aktuálně Octavia 1U, 1.8T AUT - protože jsou to fakt malý vzdálenosti a většinou drtím město, mám spotřebu někde kolem 9ti litrů.
Teď se rýsuje práce s velkým dojížděním hlavně po dálnici (70% dálnice, 20% okresky, 10% město). Když sem si trasu zkusil, tak v limitních rychlostech sem se dostal někde na 8,5. V praxi to bude víc, sem tam nějaká kolona, věčně mě to nebude bavit jet předpisově na tempomat a podobně (morální aspekty fakt nechme stranou).
A teď možnosti:
1, trpět a cálovat za beňo
2, LPG - do toho se mi ani nechce, auto už má vyšší nájezd, rentabilita sice zpět do roka, předsudky
3, prodat a koupit stejnýho "veterána" v naftě, kdy reálný kilometrový průběh bude podobný jako mám teď
Pokud by došlo k výměně auta a půjde o dálniční lety, tak bych možná automat i oželel. Moc peněz se mi investovat nechce, nejlíp, aby to vyšlo tak nějak šul nul - prdej / koupě plus samo počáteční investice.
Kdo se přidá do diskuze? Klidně i OT, ale prosím bez kravin, že mám žrouta, to už vím a bez jehovistů, co řeší každý deci a s mým autem by jistě uměli jezdit za 4.32468486874 :)
Pokud auto funguje, vyhovuje ti a technicky je OK, šel bych do LPG. Tomuhle motoru plyn docela chutná
Auto je relativně v cajku, jen mě trápí to, že o víkendech je to dělník a potřebuju kufr (pokud nevezu harampádí na vozíku). Toroid je supr, ale v životě sem nepíchl ale 3 gumy prorazil. Vozit v kufru rezervu je situace, která se mi né úplně zamlouvá.
Tak si pak vyřad LPG z uvažování. :-D když si budeš hledat argumenty proč ne, tak se nikam nedostaneš u žádné varianty :-D
Ted mas auto, kde vis, co bylo opravovany a co by se asi tak jeste mohlo podelat. Zvaz, jestli se vyplati za podobnou cenovku koupit uplne neznamy auto, kde nevis, co se kde posere, jen abys usetril na nafte, kdyz by se ti LPG za rok vratilo, jak pises. Do LPG sice neco musis investovat na prestavbu, ale to stejne tak i do prvniho servis u jinyho auta a neco nechat bokem na pripadny opravy. Kdyby slo o krok o tridu vejs na nejakyho polikace kilometru... Ale kdyz chces to stejny jen v nafte a jeste jako delnika...
Nehledám cíleně argumenty proč ne LPG. Prostě s tím nemám praktické zkušenosti. Ono vůbec, hltat kilometry se starýma autama je minimálně k pozvdivhnutí obočí :)
LPG je v pohodě, Accord má od výroby místo rezervy jen lepidlo a kompresor, píchnul jsem jednou a to jsem si šroubu všiml doma na zahradě, takže auto na hever a hurá s kolem do pneuservisu. Na dovolenou do zahraničí jsem do kufuru přikurtoval zimní kolo a pohoda. Jestli ti kokta vyhovuje, tak to LPG tam frkni. U mě byl rozdíl jestli jezdit měsíčně za 8-9tis nebo za 3,5-4,5tis .. do půl roku to bylo zaplacené
Ok, tak pokud LPG, koho oslovit na jižní moravě a jakého výrobce LPG řešení preferovat? Může někdo dát reference?
Díky

20.09.2016, 12:33 |
PlusOne | Upraveno: 2016-09-20 12:36:43
V tom případě zvedám obočí za sebe i za manželku, ona koncern, r.v.2000 v LPG, s automatem, já koncern 2001 TDI.
Plynu se vůbec neboj. Pokud je to udělané dobře, není s tím problém. Já auto s plynem už koupil (od kolegy), je tam systém Elpigaz, kterému bych se vyhnul - dalo práci to vyladit tak, aby to fungovalo, nepadalo do nouzáku, nedusilo se to, a žralo to rozumně, ale po vychytání zatím půl roku OK. Nájezd zatím do pětikila měsíčne, což se manželce po přestěhování zvedne na cca 2.000 měsíčně, tzn. pak se teprve výhoda LPG ukáže (aspoň doufám).
Nevýhoda je jasná, toroid zabere místo rezervy, revize jednou za rok, a nemůžeš s tím do podzemních garáží (což mě osobně nevadí, aspoň to ženu do nákupáku netáhne...). Revize přežiju, a místo rezervy budu řešit dojezdovkou v látkovém obalu, dá se pak nechat normál v kufru, a nezabírá to tolik místa...v dnešní době ale možná problém řeší i dobrá asistenčka.
Jít do starého diesela by znamenalo vysoký nájezd a potenciálně větší počet kurvítek (vstřiky, turbo, dvouhmota, čerpadla), odvislé od toho, co by to bylo za auto...touhle cestou bych nešel, pokud nemáš vyloženě kus, který znáš, a můžeš pořídit za dobrou cenu.
já mám v autě STAG, po dvou letech provozu a najetých cca 65tis, odešel jeden vstřik a výměna stála 150,-kč

20.09.2016, 13:47 |
Lucni.konik | Upraveno: 2016-09-20 13:48:50
2x auto s LPG a na denní dojíždění bych asi nic jiného už nechtěl. Vždy BRC sequent 24 - vícebodové vstřikování. Motor 2,0i 107kW. Teď spotřeba 8,11 LPG.
Při ceně kolem 12kč za litr.
Mě se LPG zaplatilo vždy do 3 měsíců.
Neměl jsem s LPG problém.
První auto jsem prodal s nájezdem cca 120tis. na LPG a bezproblémů.
Teď mám auto s cca 100tis. s LPG a opět žádnej problém.
Lucni.konik tvoje nájezdy bych chtěl mít, u mě je to 100tis, ale jak na dražbě, poprvé, podruhé, potřetí :)
Jinak pánové všem zatím díky.
Ročně najedu cca 100tis. soukromě(zaměstnanec), takže LPG byla varianta, jak rodinnému rozpočtu ulevit.
100tis km za rok!?? Co děláš a kolik toho dáváš denně!? To už je nechutnej čas otravenej v autě..
100tis km za rok!?? Co děláš a kolik toho dáváš denně!? To už je nechutnej čas otravenej v autě..
Milhauzi, můžu ti doporučit plynaře tady na Kulkově jdou to borci co vědí co dělají a mají spoustu dobrých referencí....

20.09.2016, 19:10 |
jp1 Lucni.konik - jaký auta jezdíš?
jinak i já mám LPG v autě, zatím najeto 70.000km, na motoru běžná údržba + častěji svíčky + na LPG filtr a bez jediného problému. Mám dojezdovou rezervu v kufru, která tolik nepřekáží a zbude dost místa na převážení čehokoliv...........

20.09.2016, 19:18 |
gizmi Taky LPG a to v Hondě + přímaz a dneska strašně lituju, že jsem 12 let jezdil s TDi nebo benzínama. LPG je prostě paráda a nemusíš řešit "co by stálo někam jet"
jp1: první byl Focus MK1 (rv.1998) 2,0i zetec.
Teď Mondeo MK3 (rv.2001) motor 2,0i duratec.
Musím říct, že Mondeo je daleko lepší a hlavné méně žíznivé než Focus. Ten hovno jel( i na benzín) a žral.
Přátelé, tak to bude nakonec trochu jinak. Nakonec padlo racionální rozhodnutí, že ženy povoz (P206) pude z domu a nechám jí Oktávku. Prostě zjistila, že je lepší. Takže ve vzduchu pluje otázka, co si pořídím za "veterána". Můžu poprosit, z praxe nejlépe, motorizace, které se hodí na LPG a které vůbec ne?

21.09.2016, 09:42 |
PlusOne | Upraveno: 2016-09-21 09:43:54
Popřemýšlel bych zrovna o tom Mondeu, co ho uvádí o příspěvek dřív Lucni.konik
Tohle nevypadá zle:
[ Link ] Pořídíš to za relativně rozumný peníz, díly na to seženeš všude, a je to motor celkem bez kurvítek...
PlusOne: "Motor má vyšší spotřebu oleje, což je ale pro tento motor dost typické." Co si pod tím můžu představit? Při dálničních letech bych nerad dolíval litr co týden.
Kurňa, teď me napadlo, Superb 1.8T :) Dělník s kufrem a kulou doma zůstane. Přátelé, mě to LPG začíná velmi, ale velmi přesvědčovat.
nemám spotřebu oleje a to mám na jednom mondeu přes 300tis. a na druhém přes 200. Jestli má spotřebu oleje, tak s tím motorem něco je v nepořádku.
Lucni.konik, jo, logickou úvahou jsem si vybavil totéž. Když já ty Fordy nikdy nemusel. Nicméně jsem rád tady za tu diskusi, nasměrovalo mě to.
Jo tak do poznámky jsem se nedíval, pardon :)
Myslel jsem to víceméně jako příklad, nevím nic o tom, že by dvoulitr od Fordu měl mít vyšší spotřebu oleje.
PlusOne: jasan, pochopil sem :)
Passat 2,8V6 ideál na plyn
Only_One Sup1 má stejný motor. Kurnik, že by zase stejnej sup, ale protentokrát s plynem? Jo, časy se mění ...
Apropo, podle zkušeností, je lepší koupit už s LPG nebo bez a sám si ho někde nechat udělat? Tak nějak tuším, že druhá varianta je ta rozumnější, ale nechám si poradit.
Díky
Podle mě Volvo V70 s LPG když občas něco vozíš, jinak klidně S60, 2,4T 147kW.
Pokud o tom začneš uvažovat ( zajímá Tě to ), klidně napíšu víc osobních zkušeností.
Kounect: díky, ale Volvo mě nikdy nějak neoslovilo. I když, nikdy neříkej nikdy.

24.09.2016, 20:32 |
jp1 mě každý radil vždy koupit bez LPG a LPG si nechat dodělat od pořádné firmy a fajn značku. Já jsem teď šel do českého systému HL-propan a spokojenost
Tak nakonec sem se rozhodl, pro Supa 1 v plynu. Dneska to rozstřelím, těch pěkných je na prstech jedný ruky.
Jo takto, trošku jsem to nechápal, když si psal, že je jich málo a tak že to ještě rozstřelíš :-)
Těch 2.8 je kurva málo.
Je jich hodně málo, co sem obvolával, tak boužel jezdí strašně moc "vraků", o stočeninách ani nemluvím. Mno, snad se podařilo, teď udělám základní údržbu a uvidí se.
herdek fotky nigde,to zas budu moset jet tam k vám sypat popelnice,abych to obhlídnul :o)

26.10.2016, 20:38 |
Adler Nějaký blizssi info by nebylo? Rok stav výbava? Docela by mě zajímalo zac se to dá sehnat.
Chlapi, teda na vaše přání, fotky až se trochu rozední, parkuju u práce, tak to blejsknu mobilem. Je to rok 2006, tachometr 310tkm (stav odpovídá, třeba to bude realita), motor 2.8, přestavba na plyn Elpigaz, výbava dalo by se říct plná, výhřev čelního skla, světlá kůže, taková ta "prezidentská" spolujezdcova sedačka s výklopným vnitřkem a dá se to ovládat zezadu ... myslím že kromě ledničky a solárního šíbru (je tam obyč) se toho do jedničkovýho supa moc nedávalo. Vyšlo mě to bratru na 103.000,- s tím, že prvotní investice budou jako u každýho auta (běžná údržba), výměna oleje v automatu, vyleštění světel a opravy prkotin (motorek ostřikovačů světel, mikrospínače otevřených předních dveří), postarat se o kůži uvnitř.
Tak jo, pár fotek, vím, je to špinavý, zanedbaný, strašidelný, ale ještě sem neměl čas se postarat.

Stará dobrá klasika. Měl jsem 2,5V6TDI acelkem dobrej povoz. Dej si bacha na korozi pod madlem kufru (u osvětlení SPZ - tam hnijí snad všechny SUperby 1. generace.A nešetři na přední nápravě, kotouči počínaje a stb a tyčkami konče. Pak je to úplně jiný auto.