Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Rada ohledně kotlíkové dotace

 o Navštíveno 5465x o
o 04.09.2016, 18:00 | Jirka156
Ahoj.
Mám dotaz ohledně kotlíkové dotace. Mám již cca 8 let automatický kotel na hnědé uhlí Ekoefekt 24kW tř.3. Zatím slouží bez problémů. Ale přemýším o tom, že dokud se rozdávají peníze na pořízení kotle tř.4 a výše, tak bych ho cca za dva tři roky chtěl vyměnit? Je to však možné (automat za novější automat)? A ještě otázečka. Existují dneska nějaké kotle s typem přísunu uhlí k topeništi jako to má Ekoefekt tzn. ne šnekem? Mám problém s prostorem v kotelně. Kotel a násypka vedla sebe nepřipadá v úvahu. Díky za rady.


o 05.09.2016, 23:07 | rencek
koukni na tento kotel, mě se taky líbil s ohledem na naší úzkou kotelnu - [ Link ]

Nevím jestli jsem někde nečetl, že dotace se týká lidí co mají právě jen ty staré kotle max.emisní třída 2. Jestli jsem to dobře pochopil, tak by jsi s 3tř.na dotaci nárok neměl, ale to si radši zjisti u nějaké firmy co montuje kotle a zároveň umí chodit v těch dotacích.
o 06.09.2016, 19:16 | Jirka156
To je jako kopie Ekoefektu. Bohužel to je zase jen třída 3. Já bych za ty tři roky uvažoval o 5. a výše, protože nehodlám měnit kotel každé čtyři roky, když si nějaký euroblbec vzpomene, že je třeba snížit emise. Jinak Ekoefekt má již kotel ve třídě 4. Je to skoro to samé, kromě barvy a pár dalších parametrů co mám já ve 3.
o 06.09.2016, 23:07 | radek.613
E24 ve IV.třídě má jiné kotlové těleso (přidaný jeden tah/přepážku ve spalinové cestě navíc), provozuje se s nižší teplotou spalin, a tedy je nutné mít tlakotěsný kondenzační komín protože nahoře už to beznadějně kondenzuje a teče zpátky, má vestavěný servopohonem ovládaný mechanický uzávěr - šoupátko ve výstupu uhlí ze zásobníku na rošt (zamezení prohoření do zásobníku, zlepšení pohotovostního stavu.

Třída V. a výše už rozhodně nikdy nepůjde plnit klasickým spalováním fosilních paliv, netřeba počítat s tím, že obecně kotle na uhlí splní parametry třídy V, natož výhledově VI, to je podobný nesmysl jako dieselgate....
o 07.09.2016, 19:27 | Jirka156
Aha, a pro mě jako laika, co je kondenzační tlakotěsný komín? Resp. co budu muset absolovovat, když mám teď klasický zděný komín se šamotkou 200mm uvnitř a 12m vysoký?
o 07.09.2016, 19:42 | radek.613
Jinak samo pokud máš III.třídu automat, je úplně zbytečné prudit v dotačním systému, dotace jsou na odstranění z provozu "kotlů s dírou", nikoli automatů.

Tlakotěsný kondenzační komín je takový, u něhož nahoře v hlavě dochází díky nízké teplotě spalin ke kondenzaci a následnému stékání kondenzátu komínovým tělesem dolů ke kotli. S tím že se nejedná o kondenzaci občasnou (při zátopu, či dohořívání) jako u klasických kotlů se střední teplotou spalin na jm. výkonu 150 až 200 st.C, ale jedná se tu o kondenzaci trvalou, protože díky tomu přidanému "tahu" je provozní teplota spalin na hrdle těchto účinných kotlů sotva 115 st.C, a tak nízká teplota nemá šanci vyhřát ani 4 m vysoký komín tak, aby měl nahoře na ústí ještě víc jak 60 st.C a ke kondenzaci nedocházelo. Konstrukčně tedy musí být realizovány dvě věci - sopouch musí být těsný natolik, aby nemohlo dojít ke vstékání/vsaku kondenzátu do spojů sopouchu či do stavební konstrukce, ze které je komín tvořen, a druhá věc je, že kotel musí být připojen tak, aby kondenzát netekl do něj, ale do záchytného místa, odkud je bezpečně, přes sifon nejlépe, odváděn do kanalizace/pryč. Tyto podmínky u kotlů IV.třídy vylučují tedy klasické koncepce komínů jako "do sebe nastrkané kusy kouřových trubek"..."kouřovody ze spirální trubky", či různé stavebnice a koncepce např. lepených tvarovek, kdy jsou póry a spoje mezi díly přístupné zevnitř soupouchu a mohou tak vcucávat ten kondenzát....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4238 sekund.