
Navštíveno 4502x

Jen se poptam tady nez to budu resit akcneji..
Rozbil jsem displej na telefonu, nechal jsem to opravit v local servisu a special priplacel za ORIGINAL displej.. Oprava probehla 7.4. a ted se na displeji objevil na jednom miste zluty flek.. Nic zasadniho, ale vzhledem k tomu ze cela oprava stala 5tis kc a extra jsem priplacel za origo tak me to dost stve..
Jenze na fakture ma primo napsano "zaruka 3 mesice" - wtf je to vubec mozne?? Sak dle obcanskeho zakoniku musi mit na vsechno zaruku minimalne ted nevim 12 mesicu??
3 měsíce na práci, 6 měsíců na díl pokud si dobře pamatuju a nic se nezměnilo.

11.08.2016, 22:04 |
capo Na zboží nic kratšího než 6 měsíců dle mého nelze, tedy jak píše T2 nademnou. Tohle vyhraješ.
Ok, díky, ještě radší zajdu za právníkem ať jsem vybavenej argumentama pač je mi uplně jasné jak se bude prodejce cukat..
Díky za info:)

12.08.2016, 10:52 |
CRK Provádí-li zhotovitel v rámci svého podnikání opravu věci pro nepodnikatele, resp. pro spotřebitele, má objednatel možnost uplatnit u zhotovitele vady opravy po dobu 24 měsíců ode dne převzetí opravené věci, tuto lhůtu však strany mohou dohodou zkrátit až na 12 měsíců. Projeví-li se však jakákoliv vada opravy v době 6 měsíců od převzetí opravené věci objednatelem, má se za to, že oprava byla vadná již v okamžiku převzetí opravené věci objednatelem, a je na zhotoviteli, aby prokázal, že oprava byla provedená bezvadně.
Jde-li v případě opravy věci o vztah podnikatele a spotřebitele a přijmeme-li výklad § 2165 odst. 1 občanského zákoníku v tom smyslu, že zakotvuje skutečně záruku za jakoukoliv vadu, která se vyskytne na opravě v době 24 měsíců od převzetí, svědčí objednateli na provedenou opravu věci záruka v délce 24 měsíců, ledaže se dohodnul se zhotovitelem na lhůtě kratší, vždy však nejméně 12 měsíců.
Přijmeme-li naopak výklad, že § 2165 odst. 1 občanského zákoníku se týká pouze vad opravy existujících v době převzetí opravené věci objednatelem, zákon žádnou záruku na opravu věci nestanoví a objednatel ji tak může poskytnout pouze z vlastní vůle.
Ok právník mi to potvrdil.. Jestli mi to vyjde ještě dnes odpoledne nebo v pondělí tam na něj vlítnu:)
"Je pravda, že podle starého občana mohla být na základě ujednání podle § 654 obč. z. záruční doba tři měsíce (při uzavření smlouvy o dílo). Tento § se ale už v NOZ neobjevuje a tedy platí, že záruční doba je klasicky podle § 2165 NOZ 24 měsíců na zakoupené zboží, tedy i na display na mobil.
Existuje i následující starší judikatura:
Soud se opřel o právní názor, kdy na zboží prodávané zákazníkovi a účtované prodejním paragonem je poskytována záruční doba 24 měsíců.
Prohlášení prodejce o 3 měsíční záruční době odporuje ustanovením NOZ a je neplatné."
jestli je to mimozáruční oprava u firmy Britex, což předpokládám, tak tě čeká z jejich strany spoustu schválností...

17.08.2016, 22:32 |
xSam H.E.R.O. já prostě nechápu, jak je možné, že takoví zm*di, jako je Britex, tady stále funguje.
Já už mobily radši kupuji šedivky a reklamuji u prodejce, protože mám jistotu, že reklamace proběhne lépe než v Britexu.
to xSam: i já jako prodejce to nechápu, těch neuvěřitelných historek, kterých s nimi již za 10 let co dělám mobily mám, by vystačilo na slušnou knížku. Stále říkám, že vše je o lidech, ale tohle je společnost, kde musí negativní směr udávat vedení a pravidla. Doporučuji jejich "originální" lcd pro iphony (daleko častějc se tvoří žluté skvrny a lcd na krajích "pruží"). Když přijde ale mobil v rámci apple refurbished tak je to úplně něco jiného... Prostě dvojí metr.
to xSam: i já jako prodejce to nechápu, těch neuvěřitelných historek, kterých s nimi již za 10 let co dělám mobily mám, by vystačilo na slušnou knížku. Stále říkám, že vše je o lidech, ale tohle je společnost, kde musí negativní směr udávat vedení a pravidla. Doporučuji jejich "originální" lcd pro iphony (daleko častějc se tvoří žluté skvrny a lcd na krajích "pruží"). Když přijde ale mobil v rámci apple refurbished tak je to úplně něco jiného... Prostě dvojí metr.
to xSam: i já jako prodejce to nechápu, těch neuvěřitelných historek, kterých s nimi již za 10 let co dělám mobily mám, by vystačilo na slušnou knížku. Stále říkám, že vše je o lidech, ale tohle je společnost, kde musí negativní směr udávat vedení a pravidla. Doporučuji jejich "originální" lcd pro iphony (daleko častějc se tvoří žluté skvrny a lcd na krajích "pruží"). Když přijde ale mobil v rámci apple refurbished tak je to úplně něco jiného... Prostě dvojí metr.
Tohle neni britex ale maly samodomo patlalo mobil servis na malomeste.. Sam jsem zvedav jak se k tomu postavi, jeste nebyl cas se tam zastavit, snad pristi tyden..
Jinak mam presne to same jak rikas - slo o udajne originalni LCD pro iphone 6 - po 4 mesicich zluta skvrnka..
Tak jsem se konečně dokopal tam skočit.. Takže samozřejmě že mě slušně vyfakoval:o) že prý na to maj od dodavatele záruku jen tři měsíce a že to je "smlouva o dílo" a bla bla..
Ještě se chlubil že už tam na něj jednou kvůli tomu někdo zavolal ČOIku a nedostali ani pokutu:o)
Prý jestli chci tak mi ten displej vyndá a pošle ho na reklamaci, ale budu měsíc bez telefonu a na 99% to neuznaj..
HERO ty jsi z oboru, je to pravda jak tvrdí?

Jinak údajně dodavatel dílů je společnost "BAKR".. Předpokládám že to bude podobné jako v případě Britexu - co se týče "originality" nd..

21.09.2016, 14:50 |
AR imho to že jim dodavatel dá záruku jen 3měs je jejich problém, myslím že nemají právo ti zkráti záruku pod zákonem stanovenou mez.
no právě...co kdyby dodavatel měl záruku třeba jen 1 den?

21.09.2016, 15:26 |
CRK | Upraveno: 2016-09-21 15:31:02
Já tam vidím prodej nového dílu, tedy záruka nemůže být tři měsíce... Sám teď nevím, jak bych přesně postupoval, ale určitě bych se podíval na tohle:
[ Link ] a taky podal podnět tady a poslal doklad, jak dávaj záruku 3 měsíce... (pohádky, že tam ČOI byla a že mu tohle prošlo, ať si nechá pro někoho jiného)
[ Link ] EDIT: ale hlavně tě nezajímá, že mu někdo něco neuzná, ty si to koupil od něj... A dám ti ještě radu - všechno dokumentuj - tedy video a kvalitní fotky displaye, do reklamačního protokolu napsat, že není věc mechanicky poškozená atd. Jinak si s tebou vytřou zaďoura...
A možná ještě nechat prověřit, jestli je to skutečně originál... To už by bylo klamání spotřebitele...
No navíc, pokud uvede špatně záruční zákonné lhůty, tak lhůta pro jejich uplatnění se prodlužuje. Takže tady bych se nebál promlčecí lhůty...

21.09.2016, 15:31 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2016-09-21 15:35:17
To slovo originál může znamenat cokoli, originál Čína např. Není tam nějaký kód originální displeje, není to slovo Originál před iPhone... Ono to vypadá jako blbost, co píši, ale o tom to může být...

21.09.2016, 17:20 |
CRK Ještě jsem přemýšlel, jak bych postupoval já a když to chce takhle a rovnou ti řekne, že reklamace bude určitě zamítnutá, tak bych se k němu zachoval stejně a postupoval tak, abych ho dostal. Jako první bych mu určitě začal dělat reklamu na internetu, potom bych si od něj nechal potvrdit zamítnutí reklamace z důvodu uplynutí 3měsíční záruční lhůty... A potom už ČOI, právník, soudní znalec... atd. jak bude potřeba.
Jj máte pravdu chlapi.. Ta 3 měs záruka je asi určitě blbost. Pořád se oháněl že to je jakoby na práci a smlouva o dílo atd, což je samozřejmě kravina, práce je ok, ten novej díl je špatnej.
No trošku jsem se tam s nim chytnul a pak mu ještě volal že mu to teda přinesu ať to "zkusí" vyreklamovat a už poměrně smířlivěji řekl ať to určitě dodám, že s tím "něco" provedem..
Jako mě je ho na jednu stranu taky líto, už mi dělal pár věcí na telefonech a vždy naprosto v pořádku, kluk je šikovnej a věřím že za tohle on nemůže. Ale zase je mi buřt jak to má on postavené s dodavatelama, já jsem si za 5 litrů koupil nový originál díl a chci aby fungoval a ne kupovat každých pár měsíců nový..
Btw tohle je ono před opravou, udělal z toho za ty koruny prakticky novej telefon, není na tom poznat že s tím něco bylo.. Až na tu skvrnu teďko no.

Jak už jsem tady psal, tak jsem teď v rychlosti vygooglil na 1. straně odstavec III:
[ Link ] Na díl v rámci opravy je 6 měsíců.

22.09.2016, 11:34 |
pepe689 | Upraveno: 2016-09-22 11:37:17
Hajzl
To ti preju hodne zdaru treba O2 si dela z reklamaci velkou srandu...pobavil me argument kdyz na pobocce nemeli rekl.rad a sdelil mi vedouci at si ho najdu na netu-))atd atd...a iphone kluci maji ty skvrny normalne uz z origoprodeje ted to resi reklamaci