Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Sharan/Alhambra/Galaxy - zkušenosti

 o Navštíveno 6448x o
o 22.06.2016, 20:18 | NEMO
Pomalu se blíží čas pořízení "nového" auta. Celkem se mi zamlouvá něco z tria Sharan/Alhambra/Galaxy okolo roku 2003. V hledáčku jsou verze 4Motion buď 1.9 TDi nebo benzín 2.8, podmínkou je manuální převodovka. Při své velikosti a nabízených motorech moc neočekávám nějaké svižné svezení, ale nemám zkušenost, jak to jede plně naložené třeba i s vlekem nebo dálnice. Jak jsou na tom motory a celkově auta s finanční náročností servisu nebo typických závad? Běžný servis jako brzdy, ložiska, oleje, ramena, rozvody, .... beru jako samozřejmost. Zajímají mě nejlépe reálné zkušenosti s provozem těchto aut. Nebo doporučíte nějak jiné auto velikostně a cenově srovnatelné?


o 22.06.2016, 20:43 | Soptík
Ahoj,mám Sharana r.v. 2003 1.9 TDi 4Motion.Auto mám čtvrtým rokem a až na rez spodků dveří a předních blatníků absolutně bezproblémové auto.Spotřeba je 8,2 litru dlouhodobá.Nyní mám najeto poctivých 205 000 a nic zásadního se na autě neměnilo.Kotouče,destičky,tyčky stabilzátoru beru jako spotřební věci.Jinak u 4Motionou má motor 85kW...žádnej dravec to není ale Chorvatsko po dálnici naloženej bez problému.
o 23.06.2016, 06:48 | Rajdlos
Za mě je to nejpraktičtější auto na nějaký vyjížďky, naložíš tam úplně všechno. U TDi bych si pohlídal jen jestli je ok dvouhmota (zjistíš vibrací do pedálu) a vůle u kloubů na poloosách, rádi odcházejí a oprava levná není. U TDi zkontrolovat také jestli topí bufík. To je snad nejčastější závada. Mám 8 rokem a kromě rezu je to velmi praktické auto.
o 23.06.2016, 07:01 | camron
Nezaslouzilo by si toto tema titul "Nejoblibenejsi na AHC"?
o 23.06.2016, 07:58 | golfista hanz
ahoj promysli jestli potřebuješ 4kolku. ja bych se na ní vykašlal. větší spotřeba, nižší výkon více starostí. doporučuju motor 1.9tdi 96 kw. klasické závady na které se zaměř při koupi. uklepaná trubka od klimačky většinou proštíplá, nefunkční bufík to se bohužel pozná až bude zima nebo diagnostikou doporučuju vyzkoušet v zimě se bez toho nedá jezdit , prodloužení p.p poloosy tisícihran co se protočí , tyčky stab. dost trpěj, jak už kluci psali hnijou p blatníky + podlaha hlavně hned za předníma kolama takovej ten trojúhelník , častý problém předních stěračů zareznou táhla stěrač jede škubavě a potom se zastaví úplně. měl jsem celkem tři tyhle auta myslím že dobrá volba. kdyby jsi chtěl ještě něco většího doporučuju T5 já jí mám právě místo sharana Long s motorem 1.9tdi a max spokojenost má taky své mouchy ale celkem už jsem vše vychytal
o 23.06.2016, 10:10 | NEMO
Nad pohonem 4x4 jsem uvazoval, ale ja se bez toho neobejdu. V zime casto musim projizdet pres neprohrnuty skoro polni cesty (kdyz je snih teda :D) a pri ceste na chalupu nebo na stavbu se taky kolikrat ctyrkolka hodi. Spis jsem chtel benzin, ale je jich celkem malo a s manualem jeste min. Sice Haldex neni uplne to pravy, ale obcas se takova vec opravdu hodi. Myslim si, ze naklady na provoz jsou u tohohle auta celkem prijatelne. T5 jsem chtel puvodne, ale ty jsou mimo moje moznosti. Ctyrkolky uz jsem mel 2, Octavii I 1.8T 4x4 a ted Allroada 2.7T Quattro. Jen mam obavy, jak si budu zvykat na ten vykon, kdyz ted je tam 250 koni :D Jizda super, ale vynahrazuji to provozni naklady.
o 24.06.2016, 13:20 | NEMO
Byvaji nejake problemy s motorem? Co jsem koukal, tak motor tam je TDi 85 kW, typ tusim AUY. Krome rozvodu po 60 tis. km jsem nenasel nejake spatne zkusenosti.
o 24.06.2016, 13:27 | Drtič
85 kw Galaxy jsem měl, prodával jsem s najetýma cca 400, nový majitel - kámoš je ted někde na 450 - 500 a dělá těsnění pod palicí zrovna. Já jsem dělal tuším ve 250 taky. Jinak nic. Turbína původní!
o 24.06.2016, 14:14 | tykeev
Mám taky 85 kW Galaxy (2004), najeto aktuálně 535 a na motoru vše původní (nikdy nerozebíraný), včetně origo turba. Auto si žádá jen provozní věci.
o 24.06.2016, 14:39 | Horal-11
Tak to gratuluju, ja delal v 315k tesneni pod palici a vlozky vstrikovacu(bolest PD) km mam origo. Jinak k tematu, SAG je nejlepci auto a rozvody s turbem a olejem nestoji 100k:)
o 24.06.2016, 16:08 | fredh
No ja nevim jestli je to ta nej volba. Podle nemeckejch statistik spolehlivosti je to dost bidny auto. Kolega z prace ho ma/mel, a sralo se mu na nem dost veci, ikdyz to bylo vzdy pravidelne servisovany... Namatkou - zatuhly brzdice, elektronika, loziska... Schvalne si tu statistiku najdi, vždycky na chvostu. Ale samozrejme muzes narazit na vyjimecnej kus, jako ti nade mnou.
o 25.06.2016, 23:28 | golfista hanz
fredh : a co bys doporučil za auto aby mělo stejné parametry jako SAG ?
o 26.06.2016, 10:31 | fredh
Do kolika peněz a ročního nájezdu? Pokud bych měl jít cestou co největšího prostoru, tak koupím voyagera, V6. Dám to do plynu a jezdím. 4x4 se taky dají sehnat. Motor nesmrtelnej, bez zbytečnejch hovadin, celkem jednoduchý auto. A asi ti to ani nikdo neukradne...

Pokud něco novějšího, tak mazdu 5 v benzínu. Kouknout na rez, pokud nebude, tak to auto nechat ošetřit, kvalitně a jezdit.

To je takovej můj plán, pokud budu někdy něco takovýho řešit. Zatím ne.
o 26.06.2016, 11:25 | Losky | Upraveno: 2016-06-26 11:26:01
Voyager je dobrý nápad, ale co jsem jich pár viděl, tak SAG je morálně novější a hezčí auto. Voyager z blízka většinou katastrofa.
A co třeba 807, C8, Ulysse?
o 26.06.2016, 18:38 | NEMO
Prosel jsem hodne aut a inzeratu, ktere by odpovidaly mym pozadavkum, ale zatim pro me vede Sharan. Planuju investovat okolo 120 tis. (v pripade vyjimecneho stavu i vic) a najezd asi 30 tis. km za rok.

C8, 807, Ulysse, Voyager sice nezavrhuju, ale exterierem ani interierem me nejak dvakrat nezaujaly.
o 26.06.2016, 18:55 | michall
SAGy asi jako jiná auta mají svoje specifické závady, ale mě teda nikdy nikde nenechalo tak, abych nedojel. Mrkni sem [ Link ] , zhruba za půlkou jsou témata o koupi auta, motorech, výbavách, ... Jako plus u jedničkových a dvojkových modelů vidím velkou variabilitu vnitřku od 7 sedaček po rovnou plochu cca 2x1 metr, nikde nic nečouhá, netrčí.
o 26.06.2016, 19:49 | NEMO
Diky .... proctu :)
o 27.06.2016, 08:36 | z0diaC
golfista : kde se nachází ta trubka od klimy,co se tak ráda uklepává ? mám chvilku Sharana a nefunguje klima,zkusím mrknout na tu trubku .... díky !
o 27.06.2016, 22:49 | golfista hanz
je to ta co vede od motoru do kabiny prošoupe se o karoserii . nech si klimu napustit transparentní látkou a projdi celej okruh
o 27.06.2016, 23:07 | golfista hanz
zkus to pročíst tady třeba ti to pomůže : [ Link ]
o 28.06.2016, 08:16 | golfista hanz
NEMO: co tohle ? [ Link ]
o 28.06.2016, 08:24 | Kapka (M)
Libor Churos má 2.8benzin 4-kolku s manualem..má ji předělanou na plyn..tak sem třeba napíše svoje zkušenosti..
o 28.06.2016, 08:46 | NEMO
No to by me take celkem zajimalo. S LPG jezdim asi 3 roky - sestivalec, manual, auto pres 2 tuny, ctyrkolka a jsem celkem spokojen. Takova varianta by se mi libila, ale tech aut je hodne malo v tehle specifikaci. Skoro kazdy den projizdim vsemozny inzeraty, ale jsem asi hodne vybiravej :D
o 28.06.2016, 09:13 | Kapka (M)
zkus Liborovi napsat na email..třeba ti něco napíše..
libor.charvat (zavináč) gmail.com
o 28.06.2016, 20:39 | golfista hanz
a není trochu škoda zničit tu super plochu když vyhodíš sedačky ? kám s bombou ? když jí dáš místo rezervy bude málá a rezerva v kufru taky není zrovna super. nevím no každýho věc co si koupí můj názor je že kurvit auto jen abych ušetřil je hovadina. jestli chci šetřit koupím TDI. když chci velký rodinný auto a ještě se povozit tak koupím ten zmiňovaný benzin a neřeším spotřebu. viděl jsem audi A8 6L w12 a v tom najebaný LPG. nezlobte se ale to normální člověk prostě neudělá a tohle mi to trošku připomíná.
o 28.06.2016, 21:11 | Rajdlos
LOL Audi A8 6L W12 v plynu :DDDD typicky česká dementalita :DDD
o 28.06.2016, 21:26 | golfista hanz
tady je jedna znetvořená chudinka : [ Link ]
o 29.06.2016, 06:31 | NEMO
Ja svuj nazor nikomu nevnucuju, ale nevidim v tom absolutne zadny problem. Vetsina lidi argumentuje castym tankovanim, ale v dnesni dobe LPG stanic skoro na kazdym rohu je to spis o pohodlnosti. Souhlasim, narvat si do kufru obrovskou valcovou nadrz neni u tohohle auta uplne ideal.

Kapka: diky za kontakt, moc ochotny clovek
o 29.06.2016, 06:40 | Rajdlos
golfista: a má najeto jen 130.000km, kdo by to čekal :D
o 30.06.2016, 08:52 | RedBaron
A když chci šetřit a přitom vystřelit na kilo za pět sekund a skloubit to dohromady? Copak je to nějaký Lambo Miura ve speciální edici, co jich vyrobili šest? :-D Tvl, bejvalej mainstream luxus, auta s propadem ceny ze tří mega na dvěstě tisíc za deset let, proč si to neužít v plynu a nejezdit s V8/V12 za polovic?
o 30.06.2016, 10:06 | radek.613
Typicky česká dementalita je spíše prakticky nulová použitelná podpora ekologických a alternativních pohonů ze strany státu nebo to že dízly bez filtru pevných částic vyjma dopravní obslužnosti nemají zakázaný vjezd do osídlených aglomerací.... prvkem typicky české dementality bude jistě i zdejší příspěvek typu "znetvořená chudinka" či "normální člověk to neudělá" neboť to přesně vystihuje jak absolutní nepochopení svobody alternativních pohonů, tak to legendární české rčení "o chcíplé koze" :-D
o 30.06.2016, 10:31 | Kapka (M)
brácha má daný plyn v BMW 750i ...a naprostá pohoda..jezdí s tím jako kdyby měl nějakou 2-litrovou naftu..ale jezdí s komfortem velkého obsahu..
o 04.07.2016, 22:02 | Losky
Tak co, už ses rozhodl? Já se musím taky rozhodnout do září, zda dál pojedu v operativním s menším autem a nebo vlastním větším, ale za méně peněz:)
U mě to je taky SAG a pak C4GP. Ale odvykl jsem si od servisování za posledních 5 let, tak z toho mám trošku obavy:)
o 31.10.2016, 17:10 | NEMO
Ještě mimo trio SAG mi celkem padl do oka Chrysler Grand Voyager s benzínem 3,3 (nebo 3,8) 4x4 okolo roku 2002. Četl jsem vcelku kladné zkušenosti s provozem auta. Jak je na tom spolehlivost motoru a automatické převodovky (4 kvalt)? Je to v ČR vpohodě servisovatelné a díly sehnatelné? V mém okolí těchto aut jezdí poměrně dost, takže bych řekl, že to není zas tak "exotické" auto u nás. Hodně mě zaujal jejich systém Stown&Go (nebo tak nějak) - prostě sklápění sedaček do podlahy. Budu rád za každý postřeh.
o 31.10.2016, 17:41 | blázen
než plyn, asi bych šel do nafty.. podle mě ideál něco s 1,9tdi.. 96kw pokud možno..
o 31.10.2016, 21:20 | Horal-11
právě, že nafta nic moc
o 04.11.2016, 06:11 | NEMO
Nikdo nejezdi Voyagerem???
o 04.11.2016, 09:21 | radek.613
GV naprosto pohodové auto, trpí snad jen typickými chryslerovskými elektrovrtochy typu "altík", zahořelé relátko či pojistka v pojistkovce, časem hnijící výměník v topení, apod. Díky robustnosti a primitivnosti konstrukce vydrží i české silnice bez jakékoli újmy. Automat, při pravidelných výměnách oleje přežije auto. Díly stojí pár korun, servis není problém - stačí lepší kovář :-D a na elektro/diag kdokoli s DRBem. Jen bych si hlídal aby to na zadku mělo klasické tlumiče a nikoli ty "příplatkové" nivomaty", ty odchází a jsou drahé, a že by nějak markantně vylepšovaly jízdní vlastnosti, určitě ne....
o 04.11.2016, 15:45 | Pardal
Ja jezdim, ale s 2009 - 4-litrem. Super auto. Dily za par kacek, z US jeste levnejc.
Stown&Go super vec. Zadny tahani sedacek z auta, ale je pak mala nadrz na LPG.
o 04.11.2016, 15:45 | Pardal
Ja jezdim, ale s 2009 - 4-litrem. Super auto. Dily za par kacek, z US jeste levnejc.
Stown&Go super vec. Zadny tahani sedacek z auta, ale je pak mala nadrz na LPG.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3143 sekund.