potykam se s problemem spatneho startovani u meho pd. spatne starty se projevuji z 95ti procent: kdyz auto stoji takovy cas, ze se motor schladi a zaroven se venku otepli ted placnu nad 15 stupnu. auto muze 3 dny stat a kdyz bude minus 10 nastartuju. ale treba ted v kvetnu: rano nastartuju a je treba 12 stupnu. vse ok. jakmile je odpoledne parak... tak tocim tocim a nic. startuju treba 4x tak dlouho dokud se neobjevi mazani motoru. vcera v praci 27 stupnu a auto na 3ti mazani motoru naskocilo. dneska jsem stal na stejnem miste a po praci auto naskocilo na drcnuti. vesmes dva podobne dny a auzo jeden den zazlobi a druhy den vse v pohode.... nekdy to startuje spatne denne. nekdy jednou za 14dni. auto kdyz hur startuje tak pak huli sedobile... auto ma kultivovany chod. ma novy palivovy filtr. repasovanou hlavu vcetne ucjyceni vstriku. vahadel a ventilu. i vacku mam novou. striky jsem nevhaval jedny z motoru avf, ktere mohly byt pouzity i pro moje awx. nakonec jsem dal zrepasobat moje striky. a porad to same. tandemove cerpadlo i podavaci cerpadlo si nasaje naftu. menil jsem palivac je to tyden a normalne si naftu do palivace nasal a po chvili naskovil. skrtici ventil je ok. normalne bezi. nezadira se. auto jede normalne svizne. a spotreba neni problem za 5.4 litru. napada nekoho z vas neco? dekuji.
davados: diky za reakci. zhaveni by melo byt ok kontrolka normalne naskoci. zhavi kratce neprojevuje se nijak. mel jsem cenku jine rele zhaveni a relatko je v poradku. kdyz jsem ho odpojil. spirala se vubec nezobrazila. rele by melo byt ok. stav zhavicu zkontrolovan neni. nicmene. jakykoli studeny start v zime byl ok. dela mi to od prosince.
madmaik: udela to i s nabitou baterkou. mel jsem ji na nejakym twstu jak drzi. nejaka spirala co se dala na plus a na minus s merakem. spirala se rozhavila a budik vykazoval dobry hodnoty. jinak ja roztocim motor. otacky jsou na 250. a trepou se. ale nwvyleti vic jak 250. az se to pak cely to auto zacne trepat tak pak chytne. zakouri. ale kdyz hned vypnu motor. tak nastartuju i 5x po sobe hnedka.
madmaik. a tobe to i hulilo? mne to huli jen kdyz je tam neco spatne. kdyz to bkbe chytne nebo v ten den co to blbe chytlo jinak ne. a muzu dat i plnej plyn a za normalniho startu nezahuli.
cidlo by to mohlo byt.ale nvm jaky.zkousel jsem otestovat teplotni cislo na komplu mi ale ukazovalo spravne teploty a shodovalo se s ostatnima. co se tyce cidla na vacce.... nvm jak ho otestovat. a lamda... tu jsem netestoval. a tedka otazka. vyhodil by vag lamdu? dve ruzny diagnostiky a zadna na nic neprisla. jjeda jednou ukazala ridici jednotka motoru blokovana. ale immo to neni. delaji to oba klíče. a s immem by naskocilo a zhaslo mne kdyz to chytne tak to uz naskoci. a neroztocilo by to motorem na 250. starter toci jak o zivot. dokonce auto bylo i na kabelech a startoval jsem pres druhy auto a taky nic. to jeste dodatek k baterce.
No jaky mas hodnoty vstriku? Tohle obcas prave dela, kdyz nejaky vstrik nedovre a protece ti nafta do valce. Pak pri startovani trva delsi dobu. Tuhle zkusenost mam z CRka. Koukni na ty hodnoty pres VAG a uvidis. Klidne sem hod screen hodnot vstriku po nastartovani :)
Knightey- ahoj. hodnoty vstriku prestrelim. byl jsem pred mesicem na vagu. a hodnoty nepresahly prestrelim tedka. 0.5 na valci. mam je delany v prosinci novy. 3 sli zrepasovat a jeden je vymenou u bosche. cenovka byla 4500 za kus bez dph. v turbotecu v brne. doporucuju je. byl jsem i v hrusovanech na testech a katastrofa. jen cinkaj penize a vysmivaj se do obliceje. nemam s nema dobry zkusenosti. vzali si 4000 a pak mi rekli. ze to delali zbytecne. ze to vedi. nabizi zbytecnou sluzbu. v turbotecu jiny pristup.
knightey- jo a jeste mam i repasovanou hlavu. takze kolem vstriku zality a kulaty jak novy. gumicky tedy tesni. repas vysel na 8000. nemuzou prokapavat. v zime jsem byl jediny auto co nastartovalo na drnc a nehulilo. a auto necham od patku do pondeli stat na miste a po vikendu rano kdyz je do 12ti stupnu tak nastartuju na drncnuti. hodne tomu vadi kdyz pari slunko. myslim, ze fakt vic vadi parak slunka nez vyssi teplota jako takova.
cidlo teploty chladici kapaliny jsem kontroloval. vyhazuje dobrou teplotu. nemeril jsem odpor. jen na vagu jsem kontroloval kolik namerilo a ukazovalo dobre.
luda551... tak jsem se dival na projev a ten snimac nasavanyho vzduchu by se projevil i za jizdy a uto by slo hur do otacek, melo horsi vykon. a ja jsem s tim ted jel necelych 210 kdyz jsem to v noci chtel protahnout a nebyl problem.
-Hans- ahoj. nevim co je MAF senzor. kde ho najdu? dekuju za upresneni. kdyztak doplnim nejaky projevy jeste kdyby bylo potreba. jinak vcera auto hulilo a dneska vubec. a celej den chytalo na brnk. najel jsem s tim asi 140km. z toho jsem nastartoval popojel. nechal auto 2h na slunku vychladnout motor. a pak 35km cesta. po 3 hodinach zase na brnk. to auto si semnou hraje.
jo a nejak moc mi chcije klima kdyz vypnu motor. vzdycky ukapla nebo tak, ale poslednich par dni to spis i lehce tece chvili. pak pokapava a pak prestane. kolac... no kolac je slaby slovo behem peti minut mam nakapano snad 70cm louzi.
-Hans- mrknu na ten maf. zkusim zitra, ale kdyby to byla vaha. padal by nouzaka nemel bych vykon a mne se nezda, ze by to bylo slabsi. jinak okolo egeru je olej jsem si vsiml. prochcanej eger. napadl me zadrenej ventil n75 ted nvm oznaceni. ale je tam chcipak. turbo mi tam zene trochu oleje. turbo budu menit az zacne padat do nouzaku. zatim je to ok. tak jsem to moc neresil. musim se mrknout na ten eger. mozna ho zaslepim. nekdo rika risk. ja vim jen o slabsim zahrati v zime. protoze spalinama se otepluje v zime. pletu se?
Zaparkuj auto u toho servisu ci akamrada z vagem a prijed tam po te dobe, co si myslis ze se to stane a uvidis. Nastartuj a kouknete na vstriky.
Jinak vstriky jestli propousti se da otestovat i jinak. Bud v aute pres prepadovou hadicku a to tak, ze se natlakuji a po nejakou dobu musi ten tlak udrzet. Nebo pres mnozstvi co projde pres prepadovou hadicku kdyz motor bezi. A nebo proste ven s nima a nechat otestovat bokem.
2 roky zpet to auto zacalo zrat. koupil jsem jety vstriky a udelal hlavu a vacku. vstriky jsem koupil jety a nechal vycistit. na testu byly ok. namonzovali se a po 5ti tisicich auto zacalo delat tohle. tak jsem vzal ty puvodni co nekourili, ale meli prumernou 10 litru a vratil je tam zpet. auto zase zralo vic ale chvili nehulilo. po tydnu jsem ty vstriky nechal vytahnout a dal opravit. mam od nich papir, ze jsou ok. mam i fakturu. mam vsechno. spotreba je na ne ok. ale 5000 a zase to zacalo kourit a blbe startovat. takze stejna zavada na dve sady vstriku. a stejnej problem. v tydnu to muzu zkontrolovat a napisu, ale myslim na 99 procent, ze jsou vstriky ok.
Staci tankovat nejakou buh vi jakou naftu. Zanedbavat vymenu palivoveho filtru a do vstriku se ti dostane takovyho humusu az to neni hezky a vstrik ti udela papa :)
-Hans- Vif tam liju asi 3000km a porad stejne. jinak jedinkrat diaknostika zahlasila, kdyz auto neslo nastartovat. ridici jednotka motoru blokovana. jinak nic.
Treba by to mohlo delat cerpadlo. Zkusil bych po neuspesnym startu vypojit kabel od teplotniho cidla motoru. Teplota motoru ma vliv na mnozstvi startovaci davky paliva.
kiddhombre: vim jen kde je cudlo chladici kqpaliny. to mam pod tandemem. a to dava startovaci davku, kdyz je motor studenej. tohle cidlo je v poradku. ukazuje spravne. jestli myslis jiny. tak ted nbm jaky. protoze tohle cidlo by melo udavat startovaci davku. ps. motor toci a otacky jdou nahoru. tocim 250 otacek na start ale neco to nechce pustit.
Ja to pisu obecne. Takze ano, to cidlo co ma vliv na startovaci davku. A nejde o to jestli je cidlo v poradku, ale jde o to vyzkouset jestli ma na to vliv primarne ta teplota. Pak muzes badat dal.
neni k tomu uplne fajn pristup, ale snad to zvladnu. :) za to nic nedam. odpojim a uvidim. jo a auto huli a huli. nehuliko, ted se rozhukilo. a huli celej den.
kiddhombre: tak se k tomu cidlu nedosahnu. je blbe pristupny a sroubovackem musim vysprtnout zavlacku. ps. ted to auto huli jak za studena tak za tepla a je jedno jestli orifam nebo volnobeh. huli relativne porad stejne. mozna na volnobeh trosku vic. yale to muze byt klam.
klasek: ahoj. diky za tip. o vikendu chci vytahnout eger a mrknout na to. byl cistenej uz loni. ale mohl se zasrat. to je hnedka. taky me napadlo, ze bych mohl mit pridrenej chcipak. myslis, ze by to auto pak i kiurilo atd?
zdarec vsem. mam diagnostiku delphi tedka u sebe pujcenou. poradte co s ni a hlavne jak mam projet. abysme byly chytrejsi. jaky logy se zamerit. jaky aktualni hodnoty vycist.
No tak u delphi ti neporadim, ani nevim jak se tam logy daji delat a co vsechno se da logovat. Ale po koncernove vozy je to dosti omezene. Idelani by bylo nekoho s VAGem :)
Ahoj vsem. Diky za typy, rady. Dneska byl cas a po odstaveni asi 4 dny chytil motor bez problemu. Nicmene. Rozdelal se kat. A auto kourilo dal a hodne. Kat vyloucen. Cidlo tlaku. Hulilo to mnohem vic. Dalo se jiny cidlo a hulilo porad. Nakonec se vytahly zhavice. A nastartovalo se bez zhavicu. Z druheho valce para nafty. Tudiz zavalenej valec naftou.
Knightey- jinak mam podezreni, ze mi pribil i olej. Ze ho tam nebylo tolik. Myslim, ze jsem mel trictvrte nadrze a ted mam po max. Vstriky jsem delal je to necelej rok. Takze je pujdu reklamovat. Nejspis tece vstrik na druhym valci. Ale jak co s tim olejem?
Takze jak jsem rikal. Ze je to vstrikama :) A ze staci jeden. Jooo tohle uz mam za sebou. Olej vymenit kazdopadne, protoze se snizuje jeho mazaci schopnost.
Knightey- vstrik na reklamaci jde v pondeli. Jak ho vyreklamuji. Jdu udelat tlaky. Kdyz budou tlaky ok. Udela senolej. Kdyz nebudou tlaky ok. Jde hlava pryc. Jeste jednu hlavu mam doma. Hodim ji na generalku. A nasadim. Udelam zkousky. A uvieim co udela na aute. Tak i tak udelam na 99procent i turbo. Premyslim. Je na hrane. Mozna ten pulrok poxlckam, ale chci novy.
To by mu to turbo muselo nejdřív pořádně sáknout... Tohle když se stane (začně to papkat olej přes turbínu), tak je jedno jestli měl trochu nafty v oleji, primární příčina bylo turbo a jeho netěsnost, kdy toho oleje šlo do motoru tolik, že už to stačilo pro jeho vlastní chod...
Mr.brain: jak se micha olej s naftou, tak je olej jak voda. Vsechno jde pres turbo ven. Je to gejzir jak blazen. Ale kdyz se do toho strci ruka je cela od nafty. Byl odpojenej kat za turbem. Byl to masakr.
No mně se to stalo na scorpiu,ale tam byl ten "debilní" italskej motor.Pribejval olej,jenže jsem to ignoroval,potažmo sem tomu nevěřil a pak jednou asi v kile mi na okruhu chytil ten olej a samozřejmě nová zkušenost a motor K.O.Naštěstí do nás přes tu bílou tmu nikdo nevlít
Knightey- ahoj vsem. Zitra jedu pro vstriky a vstriky jsou ok. Takze otazka zni: jakto, ze v okamziku kdy oddelam zhavice a startuju. Tak z jednoho valce strika nafta jak kdybych strikal vapkou? Vstriky je udajne ok. Neprokapava. Drzi. Tesni. Zkusim o vikendu tlaky celeho motoru. Zkusim nahodne poprehazovat vstriky a vzdy nastartovat. Dela mi to na druhem valci. Pokud poprehazuju vstriky a bude se to drzet na druhym valci, je to nejspis ridici jednotkou ktera ten vstrik na druhym valci spatne ovlada? Dle ceho ho ovlada? Z ceho si bere informace?
Ahoj. Jsem tu zase po case. Jak jsem rikal vstriky jsou ve stavu novych. Bohuzel hlava byla po 4000km jevila zase znacne znamky opotrebeni. Predesle vyvlozkovani litinou nevydrzelo a bylo vydrene, stejne tak i okoli hydrostelu. Repas hlavy jsem se rozhodl tedy z oceli. Veskere vlvozkovani jak vstriku, tak zdvihatek bude nyni ocel. Vacka je nova taktez jsem zvolil ocel. Samizrejmne loziaka vacky. Po vikendu by mela byt hlava nastrojena a v pristim tydnu by melo probehnout nastartovani. ( nvm jake budou odezvy na ocel misto hliniku. Popripade piste na co si davat bacha. Melo by to ted byt neznicitelne. )
Ty brdo a nekdo ti to doporucil, pocital? Prece jen ocel ma jinou roztaznost nez slitina hliniku co tam byla. A je to vsechno postaveno tak, kde se pocita jake to ma vule za studena a potom za tepla. Kdy se pocita s nejakou roztaznosti materialu... Docela odvazne. nerikam ze to nemusi fungovat ale jak rikam, odvazne. A jeste bdues mit vetsi vahu tedkon. Coz te asi trapit nebude ale pokud si neco upravil, na co bylo pusobenou nejakou rotacni silou, tak si zmenil opet chovani toho dilu, nedej boze vyvazenost atp... Dej echo co a jak potom kazdoapdne :)