
Navštíveno 6034x

Asi na radka.613, vypadá, že o tom něco ví:-)
Zajímalo by mě, jak se popasuje motor s LPG v Infiniti FX45, nikde na netu jsem nenašel nějaké zkušenosti majitelů po nějakých dejme tomu 50-100tkm.
Měl jsem tu čest se svézt v tomto autě, ale s benzínem a říkám si, že by nebylo marné naposledy se povozit s velkým motorem. Ač výkonově to má poodbný potenciál jako moje G37, tak V8 navzdory těžšímu autu jede "drsně". Vocpod a suveréně.
neřeště, jestli LPG ano či ne, jezdím s tím i na pracovní cesty a nájezd může být 3, ale taky 20tkm za rok. To se ještě uvidí. Jde zatím o velmi předběžné úvahy a láká mě, že tyto vozy se dají kopit za pár kaček a mě značka oslovila, takže proto se na to ptám. Je to takové uvažování, roupy.
Jinak k autu: perfektní podvozek na to, že jde o opravdu velký vůz s 1900kg, dobře odladěný, takže ani na 20´´ kolech to ze mě nevytřáslo duši, odhlučněné tak, že od podvozku není slyšet nic moc, ale motor si od laufů pěkně bublá, ale decentně, neruší. Převodovka je lehce pomalá, holt není to nějaký vyrážeč zubů, jako jsem kdysi zažil v M3 SMG, ale u tohoto auta nevadí, auto jede opravdu s nadhledem, kopec ho nerozhází, prostě 8 válců má dostatek síly za všech běžných režimů. Připomíná mi to jídzu s choperem. Moc aut mě v poslední době neoslovilo, ale toto FX ano.
A propos, jaký systém LPG by padal v úvahu a jaká je dnes cena za slušný systém pro V8? Neorientuji se v tom, ptám se.
A eventuelně, má tento model/motor nějaké někomu známé slabiny? V6 v G37 se jeví jako výborná, snad i starší V8 by taky mohla být.
Děkuji za reakce k věci.

05.04.2016, 20:16 |
Šroub Mel jsem italske i polske systemy (BRC, Lovato, Landi Renzo, ESGI) a ted naposled mam holandsky Prins, ktery muzu vrele doporucit. Problem je, ze na Morave je jen malo servisnich stredisek, kdyz potrebujes udelat treba diagnostiku, ale revizi ti udelaj vsude. Mam s nim najeto skoro 100.000 a tak jak jsem u talianu musel menit treba membranu reduktoru co 50-60.000 kilaku tak u Prins jsem musel udelat jen vycisteni Keihin vstriku v cene 250,- za jeden. Svicky se tam davaj standardni co jsou doporucene od vyrobce auta, ty co jsou urcene na LPG tam delaj problemy. Jo a tenhle system jsem uz koupil v aute, tak kolik to najelo predtim netusim... Ty prechozi LPG systemy jsem si nechal udelat a na kazdem jsem najezdil cca 200.000 (BRC pres 300.000). Jo a Landi Renzo byl jeden velky pruser - kazdou chvili se neco posralo. Asi nejhorsi system co jsem mel...

06.04.2016, 19:59 |
dogeatdog | Upraveno: 2016-04-06 20:00:33
Mam V8 BMW, system Magic, montovany Vankem v Praze... taky jsem ruzne laboroval s ruznymi auty i systemy, ve finale je to z 80% o plynari ktery to dela a z 20% o samotnem systemu. Osobne bych auto uz k nikomu jinemu nez Vankovi nedal. Magic navic dela vic lidi v CR, takze dily pohoda. Treba Elpigaz se mi sral u vice aut, uz nikdy bych to nechtel.
Cena u nej je 30 tisic pro V8.. obcas miva akce a slevy.
[ Link ]

06.04.2016, 22:36 |
JA Zdeny
Jeepa s 200kW jsme udělali v max otáčkách s přístřikem plynu a naprostá pohoda. Jelikož mám všechny od LPG Coubala nedám na něj dopustit. Jestli si vzpomeneš tak byl autorizovanej pro Subaru. Moc si nevzpomínám, ale postavili jsme to trochu individuálně
11-13l LPG.

06.04.2016, 22:53 |
JA Ale radek zná...on nám poví...

07.04.2016, 10:07 |
Kmoda JA: v maximálních otáčkách s přívstřikem plynu? Snad benzínu ne? Slyšel jsem od profíků,ze přívstřik benzínu dělají jen lidi,kteří to neumí seřídit tak aby to jelo na plyn až do omezovače a stíhalo to...
jsou motory, který při 6-7 tisících otáčkách v plném zatížení nejdou rozumně nakrmit plynem, a zkrátka klesne tlak natolik, že by mohlo dojít k chudé směsi, pak samozřejmě je rozumnější použít benzín, který to zvládne, ale jde jen o špičkové hodnoty. Mě se takhle přepínal X-type když jel na krev a není to nic nehumálního, prostě ochrana motoru. V jiném případě by to pravděpodobně potřebovalo jiný a výkonějšáí reduktor, nebo další reduktor, více rozvodů, jiné trysky a mohlo by to zase zlobit v normálním provozu.
ale to je IMHO prave zase o plynarovi, aby dokazal komponenty spravne nadimenzovat hned pri montazi.
Anebo taky zakosovi, zda je připraven ten balík zaplatit ( priplatit ) oproti výše uvedene variante :)
Zdeny : Moje osobni zkušenost s Prinsem, 2 auta, pres 150t km v jednom, 50t km v druhem, žádný problem, dodnes jsem presvedceny, ze je to dobra volba a priste az půjdu pro plyn, půjdu zase pro Prins. ( flashlube jsem nepoužíval ).
Chlapi,ok.k lpg se napsalo dost a ja jsem rad a dekuji za to.ale rad bych vyjadreni k motoru samemu.japonec,sice na lpg se objevuji,ale spise jde o v6 v muranech.v8 az tolik neni a v usa neni duvod k prestavbam.nerad bych,kdybych se k tomu rozhoupal,za rok resil hlavy v cene pulky auta a jezdit za 15l benzinu se mi taky nechce.
Není to o plynařovi.... je to fyzika proudění versus dané řízení motoru. Palivová náročnost (měrná spotřeba) na válec motoru, tedy na jeden konkrétní vstřik, může být dle konstrukce motoru v těch 7-8tis rpm na otáčku kliky klidně 50ti násobná, než při 3tis a čtvrtinové zátěži motoru. Když se tlak a průřezy trysek/zdvihy sedel naladí na to množství v otáčkách, často se, zejména dnes u všech těch ekoxindlů plných kurvítek stane, že v malých zatíženích a nízkých otáčkách je ta směs obrovsky bohatá, že už zkrácením doby vstřiku nejde správně "ochudit". Nemůže za to tlak, výrobce systému ani to lpg, může za to fyzika - sací schopnost motoru a objem plynu v rozvodu. Pak je nezbytné systém naopak s rozumem nakonfigurovat na otáčkové pásmo a zatížení běžně používané, a právě pro ty špičky je lepší si přidat benzín, než si kazit nastavení a mapy v běžných režimech..... Druhý případ, kdy je vhodné přívstřik benzínu použít, nastává u "nevhodně" řízených motorů, kde se používají už na benzín ve vysokých otáčkách poměrně dlouhé doby vstřiku (což je levné řešení, neboť logicky pak stačí menší a levnější vstřikovače) a když se na takový management aplikuje LPG, jehož řízení "protahuje" dobu vstřiku podle nastavení LPG mapy, nastává problém "příliš dlouhé doby otevření vstřiku" což je havarijní stav, protože v korelaci s kinematikou časování rozvodu pak dochází ke vstřikování směsi už do výfukové fáze... takže v těchto režimech je taky výhodnější doby klidně zkrátit a pro dobohacení směsi použít benzín. Jsou to všechno jednotky kusů v moři bezproblémových aut, ale existují a řeší se. Od "profíka" co z pusy vypustí kec typu "použití přívstřiku je neschopnost plynaře" bych si nenechal ani vyměnit trysky doma u sporáku....

07.04.2016, 16:16 |
JA kmoda
spíš to je na sichr s ohledem na těch 200kW
ano radek to napsal přesně..
Radku, prosim te...
Uz kdysi si na tuto otazku nekomu odpovidal, ale doba jde dal...
Jaky auto - konkretni motor, o obsahu 2000-4000 je dnes vhodny pro prestavbu?
Nemyslim 20 let stary auta, ale dejme tomu od roku 2005, pokud neco takovyho je.
Obycejny auto.
Diky ti

07.04.2016, 17:07 |
gizmi AllInOne: ja jezdim treba K20 od hondy na LPG a je to jak tvrdi vsichni kolem "pohoda" ..tuky tuk..

07.04.2016, 17:07 |
Šroub Kounect: Jen ze zvedavosti, kde sis nechal delat ten Prins? Vstriky mas Keihin?

07.04.2016, 21:33 |
Kounect | Upraveno: 2016-04-07 21:35:58
Obě auta byla dělána u Michala Outraty v Brně. Max. spokojenost.
Vstřiky japonské keihiny, to byl taky jeden z důvodů proč Prins - jejich spolehlivost a vysoká životnost.

10.04.2016, 23:43 |
MAX | Upraveno: 2016-04-10 23:43:50
Radek má pravdu - kecy o tom, že přístřik benzínu řeší jen špatnej plynař je fakt blbost.
Kamarád mi dělal LPG Magic (po dobré radě od Radka) do motoru 4G63T tedy 2 litrové turbo co je i v Mitsubishi EVO. Přívstřik ve vysokých otáčkách jsem chtěl i já - kvůli ochraně motoru - vstřikovaný benzín funguje jako chlazení ventilů (co jsem se dočetl). Naladit motor tak, aby ve vysokých otáčkách u turbomotoru šlapal na LPG bylo na delší dobu, nakonec se dodával i další reduktor. Motor si toho v plné zátěži bere opravdu hodně, což poznám i vrychlostech okolo 200 km/h - tam už prostě systém není schopen dodávat plyn a při přidání se přepíná na benzín.. Fyziku neočůráš..
Každopádně ZDENY se neptal na systém LPG, ale na motor Infinity FX45 - což mě taky zajímá, protože to je společně s Cadillacem SRX, Toyotou FJ Cruiser a Jeepem grand Cherokee další adept na novou káru.. Taky bych rád zkusil nějakou pořádnou V8 (nebo aspoň V6 v FJ, nebo Hummeru H3)..
Já jsem pár LPG instalací taky projel a nejlíp seřízený plynový auto bylo BMW 330i, o kterým jsem na 25km testovací trase ostrou jízdou, omezovač, neodhalil naprosto žádnou odlišnost proti provozu na benzín. Podle informací majitele jezdil optimalizovat asi 3x po instalaci a auto mělo taky příměs benzínu na posledních 700 otáček.
Hoši, tak dokáže mi někdo odpovědět na dotaz: Snášenlivost LPG vs. motor Infiniti 37/45/50? Nějaké info?

27.04.2016, 08:20 |
Adler Tak hoši sup sup s informacema vzdyt tech aut jezdi stejne jak oktavek, na foru je ma minimalne 20 lidi, aminimalne každý druhy je zplynovany a nikdo nechce zdenymu poradit? to forum jde fakt do kopru :)
:-)A nebo jde do kytek...
A proc jich tolik neni?Pac si takove exoty si muze koupit jen blazen..o)) No a proto take Infiniti skoncilo v CR..
[ Link ] no ani jinde to s prodejema neni zadny zazrak...o))

24.09.2016, 22:57 |
Rudi Omlouvám se, že obnovuju starý téma, ale hledám někdo na servis LPG systému Prins, někdo šikovný nebo s dobrýma referencama v sev.Čechách, případně v Praze? Systém běžel a nově nechce, tak bych to rád dal do rukou, kde problém vyřešej.

11.10.2016, 18:35 |
Sau Zdeny60: V pátek su u vás ve fabrice, nedáme kafe? :)
můžeme, pokud nebudu doma se zubama. Ty mně dávají....Pak se ozvi na 137