Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Historie Tatry 87 aneb registr vozidel

 o Navštíveno 3563x o
o 09.02.2015, 12:24 | Area51
Ahoj klubáci, dostala se mi do rukou krásná T87, bohužel bez TP. V Tatře se mi podařilo zjistit, že ji vyrobili 3.3.1948 pro Baňská a hutní spol., n.p., železárny Olomouc - Řepčín. Byla vyrobená jako klasická T87 v tmavě modré barvě.

Ale za ty léta se na ní podepsalo mnoho kutilů a proběhla i zástavba nového motoru T603A (ta mohla proběhnout někdy v 60.letech). Štítek vypadá, že je vyražený velmi profesionálně, tak předpokládám, že tato přestavba musela být úředně schválena a zapsána na dopraváku.

A teď tedy má prosba, nedokážete se někdo dostat do archívu? Rád bych našel nějaký doklad o tom, že je tato přestavba v pořádku :-)
Díky moc A51

foto k příspěvku  od Area51



o 09.02.2015, 12:25 | Area51

foto k příspěvku  od Area51

o 09.02.2015, 12:25 | Area51

foto k příspěvku  od Area51

o 09.02.2015, 12:26 | Area51

foto k příspěvku  od Area51

o 09.02.2015, 15:18 | HIGHTOWER
Tohle leda v archívu dotyčného dopravního registru, jestli vůbec :-( Zkus se poptat, jak by to šlo zlegalizovat na nějakém tom úřadu nebo veteránském klubu...
o 09.02.2015, 16:39 | johanik
Sorry za OT, ale nádherný auto, jednou jsem měl možnost to řídit a super zážitek :)
o 09.02.2015, 17:39 | sotek | Upraveno: 2015-02-09 17:39:56
Podle mě to bude docela problém. Protože tehdy ještě neexistoval centrální registr na dnešní počítačové úrovni, zápis bude nejspíš jen v TP. Když se Ti podařilo zjistit datum výroby, nemají i případný záznam o schválení výměny motoru?
U nás se řeší testace Škody 120 S. Ale v tomto případě se ztracený TP se zápisy o přestavbě nakonec našel. Viz. [ Link ] a [ Link ]
o 09.02.2015, 18:45 | sts
Krásný auto, blahopřeji.
o 09.02.2015, 19:23 | hawai
Koukám že nezahálíš :-) jinak jsem nějak napodzim viděl v chotusicích na podvalníku tvojí A50. Okukoval jsem jí tam asi půl hodiny a čekal jestli se objevíš, ale ty nikde. Ale pěkná práce, klobouk dolu ;-)
o 10.02.2015, 07:59 | RedBaron
Je, úplně jsem si vzpomněl na historii tatrovky komentovanou Postráneckým, jak říkal že osmiválec se mu říká od toho, "že se jich tam osm válí" :-D
o 10.02.2015, 08:37 | Area51
Hightower: Legalizace neni problém, už má veteranske značky. :-)
Sotek: Bohužel z Tatry toho víc nedostanu, oni mají záznamy jen o vyrobených kusech. Tyhle přestavby se dělaly v servisech a do Tatry se nic nehlasilo.
Hawai: jsi měl zavolat, byly vizitky za steracem. Asi jsem byl zrovna na obchůzce, taky jsem pár dílů sháněl.

Jinak to info ohledně přestavby nepotrebuju pro legalizaci, ale pro svoji zvědavost a pro umlceni rejpalu, kteří tvrdí, ze to auto je totální bastl.

Chystám se do zemského archivu v Opavě, kde jsou uloženy účetní a majetkové záznamy z výše zmíněné firmy Banska a hutní n.p. tak třeba tam něco taky najdu. Jo a sice neměli na registrech počítače, ale určitě se to muselo psát do nějakého záznamu, ne jen do TP.
o 10.02.2015, 18:01 | hawai
vizitky jsem viděl, ale zase jsem nechtěl zbytečně otravovat ;-) jinak přeju hodně štěstí při bádání. Já zkoušel zjistit historii u jednoho stroje podle SPZ a od odborníka jsem se dozvěděl nemilý zprávy:

,,Jaké by to bylo krásné, kdyby se dalo ze značky všechno vyčíst ... bohužel, skutečnost je zcela odlišná. Pokud nemáte dobový doklad, tzn. hlavně protektorátní Kraftfahrzeugbrief nebo poválečné Typové osvědčení motorového vozidla a dále pak i Technický průkaz motorového vozidla, tak se toho z historie Vašeho motocyklu moc nedozvíte. Já Vám ze svého pohledu mohu sdělit, že značka MC-09-64 byla z nejutajovanějšího systému značení z let 1953-1960(1964) a to kraje Brněnského (později Jihomoravského) a podle mého dosavadního bádání by pak měla být pravděpodobně z okresu Velká Bíteš. Tím ovšem informační kanál vyschl, protože rozdělovníky té doby, pokud se vůbec nějaké dochovaly a nebyly v novém okresním systému 1961-2001 důkladně zkartovány, dosud nebyly objeveny (a nejspíše ani nikdy nebudou). ,,

Tak snad na tom nebudeš podobně jako já.
o 11.02.2015, 09:26 | radek.613
Bastl tobude vždycky, ač ho lze historicky klasifikovat jako 'dobově upravený' a naštěstí značkově kompatibilním motorem (aneb taky by tam mohl být narván dízl z pežota třeba). A moc krásy ta znásilněná zadní kapota tou úpravou teda nepobrala. Za mě, komisaře a značkového specialistu to bastl je, ale vznikl přirozenou cestou ve značkovém servisu ze značkových dílů a spousty rukodělné práce, takže samozřejmě statut HV tu nikdo nezpochybnuje. ale nikdy to nebude čistá 87 a neměla by za ni být vydávána.A pakjena rozpočtu a rozhodnutí majitele,jestli renovovat do originál čistého stavu,nebo do aktuální konfigurace.Obojí je možné,a obojí má a vždy bude mít svou hodnotu,jakkoli vždy od sebe vzdálenou :)
o 11.02.2015, 09:26 | radek.613
Bastl tobude vždycky, ač ho lze historicky klasifikovat jako 'dobově upravený' a naštěstí značkově kompatibilním motorem (aneb taky by tam mohl být narván dízl z pežota třeba). A moc krásy ta znásilněná zadní kapota tou úpravou teda nepobrala. Za mě, komisaře a značkového specialistu to bastl je, ale vznikl přirozenou cestou ve značkovém servisu ze značkových dílů a spousty rukodělné práce, takže samozřejmě statut HV tu nikdo nezpochybnuje. ale nikdy to nebude čistá 87 a neměla by za ni být vydávána.A pakjena rozpočtu a rozhodnutí majitele,jestli renovovat do originál čistého stavu,nebo do aktuální konfigurace.Obojí je možné,a obojí má a vždy bude mít svou hodnotu,jakkoli vždy od sebe vzdálenou :)
o 12.02.2015, 13:55 | Area51
radek.613: do jisté míry s tebou sohlasím. Jen sám pro sebe mám trochu jinou definici bastlu :) Jinak inspirace k zadní kapotě pravděpodobné pochází z následujících obrázků. Tady na foru statut HV nikdo nespochybnuje, to je fakt. V reálu už je to trochu horší. Ale to je jako se vším. Někomu se to libí jako zajímavý kus dochované historie(mezi takové patřím třeba já) a jiný to odsuzuje a raději by to auto viděl sešrotované než takto upravené. Vlastně jediný důvod proč se znažím dohledat, že tuto přestavbu někdo povolil je abych zavřel pusu těmto odsuzovačům :)
Já osobně to auto prezentuji jako T87 s motorem T603A a každý at už si to pak přechroupe.

foto k příspěvku  od Area51

o 12.02.2015, 13:55 | Area51

foto k příspěvku  od Area51

o 12.02.2015, 13:55 | Area51

foto k příspěvku  od Area51

o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3242 sekund.