
Navštíveno 5521x

Tak výběr auta pro podnikání pokračuje. Za chvíli se dostanu k jádru věci. Před tím si pojďme shrnout, co vše se testovalo a co se zatím nekopilo:
- Honda Accord 2,4 6MT 2008- důvod-krásný, ale do firmy starý
- Honda CR-V 2,0i 6MR 2013-ve skutečnosti 2011. Nedůvěra k systému pohonu 4x4 a šptaná antikor. ochrna spodku - totál bez nástřiku, mio prahů.
- Mazda 6 GTA 2,5 6MT 2012-krásná, ale obecná obava z koroze a na mlj vkus celkem dost různých banálních poruch, které otravují
- Subaru Outback 2,5 6MT 2010 - ukázalo se, že byl bořený=nepřipadá v úvahu
- Subaru XV 2013 6MT-jako nový, krásný, bnez nejmenšího škránance, takže i já jsem dal 10*/10, ale malý kufr - problém přeprava lyží, kol, není rezerva a nelze ji jednoduše dát - ubere další místo z již tak malého kufru.
- Seat Leon 110kW kombi 2014-nový vůz - za mě dobrý, manželce se to zdáklo být tvrdé a nepohodlné.
- Honda Civic kombi 1,8 2014-nový vůz - zklamání veliké-hlučné, nejede. Necháaj jsem, proč. Kontrovezní dyzajn.
- Toyota Auris 1,6 kombi-velmi pohodlné, relativně prostorné, žádné ergonomické průsery (na rozdíl od Civica), ale jen 1,6 a ta fakt je málo.
- Superb 1,8 TSI - klasika - TSI-nedůvěra. Posléze se ukázalo, že z lakovaného blatníku je auto zbořené a celá strana opravvaná včetně závěsu kola. Nechchi.
- Forester 2,5 XT 5MT 2012- ano, to by mohla být cesta, nebej to auto "olejnička". Nejsou a nebudou.
- Forester 2,5 X atmo 2012 (Praha, Das Welt) - tragedie - bazarník málem dostal před čumák za to, dkyž mi vylhával stav do telefonu. Jet tam jen kvůli tomu a nemít tam nic jiného na práci, asi by se něco stalo. Ato dobitý jako po vemenu (paní právnička, typický pražský šunkáč).Navíc auto totál bez oleje a to prošlo kontrolou asui 77 parametrů, až na olje:-)))
- Toyota Avensis - ale dýzl, abych si udělal obrázek, jaké je auto z hlediska pohodlí, i když dýzl nechchi. To by asi šlo, ale ojetiny nejous a nebudou.
- Focus poslední model (léto 2014), 1,6i 6MT - tragedie, nešlo v tom sedět ani jet. Nejede, plsty tlačí do kolan na obo stranách, hlučný, ne.
- Mondeo 2,0EB 147kW - ano-to by šlo, jenže než jsme se rozhoupali, bylo prodaný.
To je asi vše a nyní jsem u jádra věci: dostal jsem nabídku na Mondeo . ANo, na Forda, kterému jsem se bránil a dosud bráním, ale je za fantastickou cenu nový, verze 1,6EB s Alcantarou, černá metalíza, výhřev, parkasist vpředu vzadu, navigace, LED a jeto kombi, černá metalíza, stříbrné hagusy.
Ale rozum říká ber-nový auto na DPH za velmi dobro cenu, na druh stranu po SUbaru mám starch. Problémů v diskuzích není málo a jde zase o takové kraviny, dky 100x nic umoří osla.
Musím se rozohdnout dnes, jinak se auto prodá, je to poslední kus. Pravda je, že Legáč je 10/2006 a do servisu jsem narval nyní 40 tisíc, takže si dovolím tvrdit, že auto je 1A a navíc-což je pro mě zásadní- kastle totál bez náznaku koroze. Navíc nově udělaný nástřik dutin a spodku, čili nic mě nenutí je měnit. Na druhou stranu si říkám, že na jaře mě to stejně začně brát znovu a bohužel, z daných současných aut na trhu není nic, co by se dalo koupit jako ojetina. Kombíky v benzínu prostě nejsou a nebudou, protože se nekupují a naftu odmítám, děkuji, 13 let stačilo.
Možná, že bych vydejchal novou Mzadu 6, ale jako ojetina bude taky bez šance, neb lidé kupují 99% naftu.
Tkaže váhám, zdali to Mondeo nakonec nebude asi nejlepší variantou. Chětl jsem zůstat u Subaru, ale bohužel není model s MT, pouze CVT a to nechchi, i když jsem s tím 2x jel a dá se s tím jet, ne že y to nelšo, ale případný servis jeté CT je prostě těžký balík a na netu se to diskutuje, poruchy přicházejí. U nás i v D se mění, neopravují a t je 17tEUR/ksu a to je vražda.
Tak nevím. Ano, či ne....To jsou starosti. Ach jo. :-)))

13.11.2014, 13:16 |
Shr3k Žádám o okamžitý přesun do rubriky Seznamka - hezké chvíle ... a nebo aspoň něčeho podobného...
[ Link ] ;)
ale tady zadne hezke chvile necekaji, tady prijde uz jen Albert Camus - Mýtus o Sisyfovi (1942):
"Existuje pouze jeden opravdu závažný filozofický problém: sebevražda." V tomto díle Camus rozvinul myšlenku přijetí absurdního světa: Sisyfos, který po svahu schází za padajícím balvanem, se proti svému údělu vzbouří jeho svobodným přijetím, čímž jej překoná. "Je třeba představit si Sisyfa šťastného," píše Camus.
:-)
Jakou mas nabidku na to mondeo?
Má vůbec něco shánět? Však sháníš už tak dlouho a jak vidno, i bez obměny funguješ, nebo firma funguje :-) Spočítej schválně, kolik tě to stálo času, projetého PHM atd., celkem by mě to zajímalo, zda hledání dokonalého není v podstatě blbost ;-)
A bacha, co vybereš, protože jak vybereš, začni rovnou hledat nástupce, at stihneš najít nástupce, až za těch 8 let budeš shánět nové auto :-))))

13.11.2014, 14:04 |
Kapka (M)
Zdeny na jak dlouho budeš kupovat nové auto?na 4 roky?na 10let? že řeším u nového auta problém s korozí..jinak pokud je cena dobra u toho Mondea,tak bych asi nic neřešil..budeš mit nové auto,záruka xx let,vrátíš si DPH..takže i když se něco podělá,hodíš to do servisu na záruku a neřešíš..prostě v dnešní době se berou auta jako spotřební věc..taky jsem tak nějak chtěl velkého kombíka v benzínu,ale prostrě něco slušného ojetého není...jenom nafta..takže bohužel po 20 let s benzínovými auti jsem skončil u ropáka :-(

13.11.2014, 14:13 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-11-13 14:14:37
Víš, ono problém není v tom, že POTŘEBUJI nové auto )nebo jiné). Problém je v tom, že toto auto mám na své zvyky strašně dlouho, ale zatím mě pořád baví, i kdžy mě láká změna. Rozhodně to není nutnost.
Oranger: 450 bez DPH.Nový vůz, nejetý.
JHighty: no, kilometrů už celkem dost, času taky, ale já to beru jako napůl výlet a tak, vždy to spojím s něčím jiným.

13.11.2014, 14:21 |
Rudi Zdeny si chce koupit nový s 1,6kou, ikdyž oturbenou po Subaru? To nás čekaj pěkný časy až nám tu bude brečet nad servisem a výdrží :-D
Rudi - jak zajistě správně čteš - zatím se tomu bráním:-) Nechchi, ale asi budu muset.

13.11.2014, 14:32 |
Rudi Neznám ten motor, třeba bude dobrej, ale osobně bych k tomu měl nedůvěru, radši bych čekal a hledal 2,0T, jak si psal hore...
toto je to prodaný?
[ Link ]
Na to jsem se díval. Al je to HB a jednak píše stav pouze dobrý, což může něco znamenat. Nevím, nevolal jsem tam, ale vím o něm.
Já Zdenyho chápu :-D, i když u mě by to dilema bylo postavené trochu jinak "mám 450 na auto, že bych začal renovaci 77a, bo si raději přivezl všechny ty tři auta která bedlivě sleduji, co sice vůbec nepotřebuju, ale akutně mi chybí v portfoliu mých samohybů" :-D Jedno vím ovšem zcela jistě, nikdy bych takovouto sumu nevyhodil za současné nové auto, protože bych si přišel, že mě opustil zdravý rozum, reálný úsudek a soudnost dohromady. Ale Zdenymu držím palce, někdo ty nové klumpy kupovat musí, aby lidi měli práci, od granulování použitých PET lahví, přes choré legislativní mozky EU až po mile se tvářící techniky v servisech na garančkách :-D :-D :-D
Jenže ty jsi ty výjimka, co potvrzuje pravidlo:-)V tomto ohledu jsem vovce a jdu s davem.
A proč nesahneš po Superbu 3,6 je to bez turba, motor maká jak šílený a rozhodně tě nesežere, jeden zdejší člen si ho nedávno také pořídil a je s nim nadmíru spokojený jen se asi nepochlubí :) mě to nedávno také vzalo že bych si ho opět pořídil nebo spíš manželce ale asi by se v tom zabila, vlastně spíš ne protože bych si ho stále půjčoval :D

13.11.2014, 16:24 |
mrazik | Upraveno: 2014-11-13 16:25:39
Rudi a uz jsi jel s tou oturbenou 1.6 ? Predstav si, ze se montuje uz nekolik let, nektere kousky maji pres 200 tKm a zadny problem. Ja mel stejne pochybnosti, motor jsem vyzkousel a aktualne ho drazdim v SMaxu a jede to velmi dobre, motor je lehky, s dalnicnim tempem a ani s nalozenym autem nema problem. Kdyz jede clovek v klidu, nein duvod tocit pres 2500 ot/min. Za sebe mohu doporucit, velmi dobry a bezproblemovy motor. Co jsem se ptal nebo sledoval diskuse, nepsal nikdo, ze by jezdil casto do servisu na opravy.
Zdeny muzem prosim dat odkaz na nekoho, kdo resi problemy 1.6 EB ?
Proc probuh premejslis o aute, kterymu se branis? X mesicu vybiras a pak se musis rozhodnout behem dne? Pises o aute na podnikani a v uvodu jedno vyradis protoze do nej nejdou dat lyze?
Myslim, ze uz to tu nikdo nemuze brat vazne.
1,6EB motor se zdá být OK, ale obecně drobnosti typu různých senzorů, zámky, termostaty..... Jiank Fordy jsem měl a dosud v rodině mám, tak vím, co se děje. Zásadní věci to obvykle nejsou, ale drobnosti, který otrávují život.
Motor se mi líbil taky,v tom problém není.
Ano, musím tam naložit lyže i kola, to je podmínka a na střechu nic nesmí.Před hotelem někde ve městě, když někde cestuji, to není to pravé ořechové, přes noc. Tak proto. Což Mondeo splňuje bez výhrad.
PavelK: to auto má primárně vydělávat, tedy mít malé náklady. A 3,6 to fakt není, od spotřeby, přes servisní úkony, po hav a pov. Když bych nutně chtěl 3,6, pak beru Outbacka, zůstávám u značky. Po pravdě, i s tím jsem koketoval, ale rozum vítězí.
Kup to Mondeo - když cítíš, že je zajímavá cena... nemusíš o tolik v nejhorším přijít. Místo toho času ztraceného a proježděného holt v nejhorším příjdeš o nějaké prachy, ALE budeš mít novou zkušenost do života s Fordem.

13.11.2014, 18:59 |
Lufas

14.11.2014, 08:52 |
Duri Zdeny60: tak jak to dopadlo?
Zatím to nedopadlo. Našel jsem ještě levnější nabídku v auto in, ale začal jsem hleat v D. Zatím se tak nějak snažím najít něco mezi jap. auty -Accord, Subaru, možná v sobě najdu odvahu a i Mazdu 6.
To Mondeo je zatím asi jako krajní varianta, která by asi splnila zadání, ale jaksi spadnout ze Subaru k Fordu se mi nechce.
jen mala fakticka pripominka k hledani v DE - pokud jen projizdis mobile/autoscout v nadeji, ze tam "dojedes a koupis", musis byt pripraven i na tyhle varianty:
1- perfektne nemecky mluvici obcan ma na miste zjevne turecke ci polske predky, servisku najednou nemuze najit, auto po 1. majiteli je koupene od dylera (ktery je tedy 1. majitel, pak to mela firma, pak majitel firmy, pak jeho manzelka, pak syn, pak... takze najednou je z toho pohadka na dobrou noc a z auta "neni o cem" je "a kua")
2- ofiko dýler, krasny inzerat, vse nafoceno... v realu tam auto neni, stoji tam podobne, o rok starsi, o litr drazsi, se slabsim motorem... proste si prijel a inzerat splnil co mel
3- auto co jsi vybral je fake inzerat nebo jej nechteji prodat cizinci, tak ti tvrdi, ze je prodane a pod
4- kara je v realu stocena, zborena, vytopena, prekopana z prave strany, klidne i s jinym VIN nez ma klic a nez odpovida vybave
5- pojezdis si po DE (a ze je to velka zeme), ze zoufalstvi koupis neco uplne jineho nebo jedes zase domu
To te nestrasim, jen popisuju funny pribehy co jsem zazil osobne nebo s nekym jako doprovod/poradce.

14.11.2014, 09:19 |
Rudi Cervin - to je opravdu strašení nebo fakt smůla, u ojetiny bych s tím i počítal, nicméně u takřka novoty bych stejně jinde než v autohausu nekupoval, čímž bych vyloučil možnost 1, 3, 4...zbývá už jenom 2. a 5. :-D
CV
- ano, toho jsemk si vědom a tudíž bych využil služeb německého firemního kolegy, jednak z hlediska jazykového, ale zejména k fyzické předběžné prohlídce a jednání na místě.
Předpokládám, že pokud bych se rozhoupal, nákup u dealera značky na soloně, žádný bazar.
souhlas, v pripade rok stareho auta od dylera za 15tis+ je ta sance na uspech vetsi, ale chtel jsem usetrit Zdenyho poznani, ze i v DE se k autum chovaji jako hovada a muzou mit osoupany nastupni plastovy kryt prahu, do inzeratu to neuvedou a v LZ blatniku bude chybet 7mm housenky antikoro tmelu, takze casovana bomba :-)
a k tomu jsou to nemci a tem se neda verit, uz rozpoutali 2 svetove valky...
a je patek :-)
Zdeny a kolik usetris, kdyz nakoupis v D ? Stoji za to tech par tisic ? Pokud mas vybornou nabidku na nove Mondeo, nevahal bych, koupil a uzival si.
Kdo moc vybira, prebere.
mrazik:
Neřekl bych, že mu jde o úsporu... spíš o pestrost nabídky ;-)
Aby mohl v hospode vypravet, ze si mohl vybrat z 20 aut, ale stejne si nevybral ?
Do hospody nechodím:-)
Jinak +1 má pravdu.

15.11.2014, 08:39 |
Bulík | Upraveno: 2014-11-15 08:40:12
Zdeny60 koukni i sem,když už jsi rozšířil akční rádius.
[ Link ]

15.11.2014, 10:21 |
Lubak Několik dealerů určitě bude mít obdobné Mondeo kolem 450 tis. bez DPH se dají sehnat teď velice slušné kousky, jen se to chce rozhodnout.-) což je tady asi problém. A nějaké závady, které by se týkaly motoru obecně, které by se opakovali by mě docela zajímalo, kde jsi to vyčetl?
Kuwa Lubaku, NAUČ se číst - já už pos té píšu, že motor je OK, ale drobnosti kolem pořád něco.

15.11.2014, 17:55 |
gizmi Zdeny: nechapu jedno - antikorozni ochrana je problem? Zaplatis si 10t nekomu sikovnemu a budes mit auto kompletne udelane (a peclive).. Ja take hledal svuj ideal a pres novou i30 v kombiku a octu 2.0TDi jsem nakonec zakotvil u starsiho auta (Honda FR-V s K20 a nechal udelat prestavbu na plyn)..

15.11.2014, 17:56 |
assassin | Upraveno: 2014-11-15 17:57:38
Zdeny: v jine diskuzi si uvedl ze ty fordy v rodine nebo ty co znas jsou stare same keply - navic opravdu nepovedene modely/motory...
Ty drobnosti o kterych mluvis mas nejspis nactene ve forech? Takove najdes ale ve foru kazde znacky - treba co ja sem chvili shanel rezu a projizdel fora tak toho bylo mrak a teda ne detaily ale zasadni veci ala rozsypane motory, prevodovky a diffy ...
Ja sem mel sluzebni smax - najeto 350 a motor bezi jak za mlada a za 100tis co sem to mel tak se delaly brzdy a spojka... Tzn spotrebak...
V okruhu znamych znam jedno mndeo s tou 1.6 - sluzebak na kterem se stridaj lidi a dostava na frak, najeto urcite uz hodne pres 100 a taky nevim o zavadach...
Ta obava z koroze u auta ktere budes par let odepisovat a pujde do sveta mi taky nejde na rozum.
To ja mam spis problem s tim ze novy auta se mi nelibi, nemaj "motory" - ale potrebuju novy aby me pustili v DE do mesta a aby na me nekoukali zakaznici (spis vsichni)pres prsty v 20let starym bmw...

15.11.2014, 19:13 |
mrazik | Upraveno: 2014-11-15 19:14:31
Zdeny hleda imaginarni duvody, nic realneho za tim nehledejme.
V jine diskusi uvedl spoustu negativniho na konstrukcich dnesniych aut, ale svary na Subaru mu nevadi atd.
Na mém modelu ty svary nejsou.
O korozi už psátm nebudu, pro mě to je prostě zásadní věc a požaduji, aby auto po 8 let prostě nehnilo. pokud bude 2 roky stará ojetina, pak jde o 10 let. A to už je kuwa dost.
ANo, dost pochází z ford for a nejen českých, k tomu nějaké ty vlastní zkušenosti s X fordy mám. To není výmluva, to je konstatování reality.
Bohužel Subaru nasadilo hodně vysokou laťku a bojím se, že s čímkloiv jiným starosti jen přibydou. Lituju, že nelze koupit Legacy s manuálem. Kdyby ano, neřeším a koupím.
Zatím jsem našel dva kandidáty v D, Legacy, ale jde o 2010, čili skoro 5 let staré vozy. Mají sice uveden malý nájezd, nicméně 5 let je 5 let.
PS pro mrazika: ano, vařené dveře nejosu už to pravé, ale s tím bych mohl žít určitě líp, než s hnilobou po 3 - 4 letech.

15.11.2014, 22:51 |
Dr.T Nezlob se, ale musim uz napsat:
Subaru nasadilo vysokou latku?
Sice jsem specB neprojizdel, protoze po te bouracce jsem o nej nemel zajem, ale tos mel stejne pouze na vikend projizdky, takze zrejme hodnotime tu stribrnou 2.0 od tve pani, pekne auto - ale strikany predek, rikals od kaminku ti to vadilo, nicmene po navsteve u tebe jsem si dal praci a prohledal tve stare prispevky, kde jsem nasel bouracku v nekterem prispevku, proto strikane. A dle motoru to melo mit zatah rozhodne jiny, ta silnejsi 2.0 skutecne jede, takze vyfuk ucpany? nebo jenom line auto jak pani jezdi na 3-4 stupeň? - priznals vymenu synchronu 3 pred jizdou. Tak promin, ale az takova slava to nebyla, mam dost najete se slabou 2.0 legacy kombi a jela minimalně stejne, jak vase auti papirove se silnejsim motorem, nekde je chyba...
Takze tak vysoka latka to nebude.
Nezlob se, ale uz jsem musel, nemam rad, kdyz mne nekdo vodi za nos - mel ses ozvat po navratu z dovolene - cervenec zacatek, doted nic - jsem chtel domluvit proklepnuti toho motoru, proc nejede, az jsem pak na jinem foru nasel, zes prodal specB, tak mi bylo jasne, ze to druhe prodat nemuzes, pesky preci nebude nikdo. Jak to melo byt, tak to dopadlo, a jsem rad, vyresilo se to samo a ja jsem nadmiru spokojen a stasten. Jenom nemuzu to vecne vybirani a nicnereseni pro "narocnost" sledovat, paneboze, za 450+ DPH uz muzes vybrat co chces, krome jizdy v tezkem snehu nebo ledu jsou soucasne auta srovnatelne s tim starym subarem bez vybavy

15.11.2014, 23:01 |
Dr.T

16.11.2014, 06:47 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-11-16 06:51:36
Dr.T:
prosím tě, co to meleš o stříkání? Byl stříkaný NÁRAZNÍK -TO ANO, PROTOŽE JEDNAK BYL OŤUKANÝ OD KAMÍNKŮ A PO DRUHÉ O URVAL DEBIL PŘO PŘEDJÍŽDĚNÍ.AUTO MÁ PŮVODNÍ LAK NA VŠECH KOVOVÝCH DÍLECH. TO ZA PRVÉ. ZA DRUHÉ-ANO, BYL MĚNĚN SYNCHRON NA 3. STUPNI, PROTOŽE OBČAS BYLO CÍTIT NÁZNAK ODPORU PŘI ŘAZENÍ. JINÝ BY SE NA TO VYKAŠLALA JEZDIL X LET DÁL. JÁ NE, NECHAL JSEM TO OPRAVIT.
Tak bd od té dobroty a laskavě sem nezanášej bludy. Stříkané belyo 3,0R SpecB po nedhoě. ANo, to JE pravd a a mj. auto je dávno priodané a majitel vysoce spokojen.Takže se nauč bď číst a nebo nemíchej jablka s hruškama.
A jaký ucpaný výfuk? POkud jsi někdy projížděl 110kW, tak ano, ta má sice nižší výkon v kW, ale vyšší k.m.., takže subjektivně jede lépe v nižších otáčkách. O verzi 101 kW doufám nemusíme ani hovořit.
No a k tomu zavolání, ano nevolal jsem, protože jsem neměl sehnanou náhradu a nemám dosud. Akorát mě zaráží, že auot se vám oběma po projíž´dce líbilo, jak jízda, tak stav a nyní píšeš tyhle výmysly. No noc, já jsem taky rád, že jsi auto ode mě nevzal, protože za auto ručím a nemámrád lidi, kteří po půl roce přijdu, že tohle nebo tamto. Já ti jenm s klidem sděluji, že auto ve stavu mého z tohoto roku nyní u nás nenajdeš, tím si buď dvakrát jistej. Ale kdybys přeci jen chtěl, tak až pojedeš kolem, stav se, není problém a já tě nechám povozit s druhým stejným autem, se stejným motorem, abys věděl, že to moje se chová zcela standardně, doktore:-) Takže přestan bludit:-)
Prosím pro úplnost, rád bys, abys zde zveřejnil příspěvek o tom, jak bylo 2,0R bourané. Děkuji ti.
Jinak abych uvedl na pravou míru, proč jis nejel se SpecB, tak to nebylo proto, že bylo bourané, ale že jsi neměl peníze. Ale žena tvoje nalomená byla...Pro pořádek.
Zdeny, ten odkaz máš hned nad tvým příspěvkem :)

16.11.2014, 08:38 |
Lubak treba nektery dily pouze vypadaji,ze jsou lakovane ne? To muze bejt v dusledku zdenotechnologie (zatezak a jarova voda-))
Nevim v cem konkretne nasazuje Subaru vysoko latku, ale par kamaradu majitelu teto znacky znam a vsichni priznavaji jednak vyssi provozni naklady a jakykoli servisni ukon je vyrazne drazsi nez u jinych znacek - nektere dily je levnejsi koupit v americe a nekteri jezdi servisovat do nemecka.
Takze i kdyz mam obycejneho Forda jsem za nej rad.
Zdeny sakra sundej ty ruzove bryle a zacni konecne vnimat realitu.
Aha, odkaz jsem přehlédnul.
Tak pro upřesnění a specielně pro Dr.T:
informace v linku byla psána na základě telefonického popisu toho, co se stalo, moji manželkou. Tudíž v době, kdy jsem ten příspěvek psal, jsem auto neviděl.Žena mi řekla, že je urvaný nárazník a věci s tím související.
Ve výsledku byla nutná výměna nárazníku (jehouž součástí je mlhovka) a světla, protože se zjistil ulomený jeden držák. Maska je měněná také, protože, prasknul její úchyt. Co se týká blatssníku, na něj není šáhnuto, protože nebyl ani odřený. Faktturu za servis mohu zde veřejně vyvěsit. Z ní jasné, co se dělalo a kolik to stálo.
Mám rád ve věcech jasno.
Znovu opakuji specielně pro doktora, že lak na kovových dílech je všude originální a žádný kovový díl nebyl lakován.
Jianč k tomu odkazu, skoro bych chtěl věřit tomu, že tam ráno nebyl. Ale byl nebyl, je to fuk, prostě jsem ho neviděl (asi).
Takže doktore, auto je skutenčě ve stavu, že je prostě 1A. Jinak od té doby, co jsit u byl, se s ním najelo asi 10tkm a udělal se servis zhruba za 40 tisíc, který pokryl kompletní rozvody, podvozek - nějaký kosti, tyčky, silnetbloky, ale i střední díl výfuku, zadní brzdy včetně kotoučů, výměnu brzdovky a spojkové kapaliny, čili další inevstice bude ve 240 olej převodovky a diferáků a svíčky.
Zkus najít auto v ČR ve stavu mého, tzn, nebourané a s takot pečlivě dělaným servisem, kdy každá prkotina je inhed servisovaná ve značkovém servisu, s fakturou a záznamem do SK. Jako detail uvedeu, že ve středu jsem nasadil nové gumové lemy na zadní lemy, originál FHI díly s cenou 750Kč (za dva 30cm kousky gumy). Pro pořádek jenom...

16.11.2014, 09:35 |
assassin | Upraveno: 2014-11-16 09:36:23
Zdeny: zda se ze mas zasadni rozdil ve vnimani vyrazu "bourane auto" u tveho neni bourane ikdyz se vymeni predni cast a u aut ktera jdes koupit beres jako bourana kdyz maj odreny lizatko na narazniku...
Ale zas je dobry vedet ze taky nemusim mit cerne svedomi kdyz reknu ze mam nebourane auto - jen stacilo vymenit dvere - a dal jsem hlinikove misto ocelovych, takze to ze nemaj origo lak nevadi - protoze nereznou :)
mrazik:
Subnaru servis stojí hodinově totéž, co škoda (650). Jinak díly jsou dražší, to ano, ale kolik jsem jich potřeboval? Výfuk (po 9 letech asi nic nenromálního), který stojí vč. DPH 12000 (střední díl) a synchron 3. stupně, který stojí asi 3 (s nějakými drobnostmi kolem), práce v Olomouci včetně výměny oleje byla vč. materiálu asi za 12. To mi nepřije jako moc veznačkovém servisu. Jinak spotřební věci, jako brzdy, desky, kotouče atd stojí stejně nebo ještě méně, než na Oktávku a to mluvím o značkových dílech FHI.
Co se týká spolehlivosti auta, ano, lťka je hodně vysoko poszaneá, protože za skoro 200tkm neexistovalo ani jedinkrát, že bych já nebo žena neodejl/nedojela pod, nebo že bych musel volat nějakou aistenci a pod. Prostě leju náplně a jezdím, abych byl přesný jednou jedinkrát za celou dobu, co auto mám, jsem zajel vgymazat chybu check engine, která se rozsvítila po té, co mechanik blbě nasadil jeden knektror. Auto nejel, škubalo, svítal kontrolka. Chybse načetla, konektro nasadil a za 10 minut a ZDARMA jsem odjížděl. Takže ne chyba auta, ale nemehla, který neudělal pořádně tak jednoducho věc, jako je nasadit knektr po výměně vzduch. filtru.
Subaru není samosebou modla, ani nad auto, jako Oktávka, ale z 28 či kolika aut, co jsem fyzicky vlastnil, ho mám nejdéle a to už samo o sobě něco vypovídá a nebýt toho sdynchronu, tak je auto 100% spolehlivé. Ono de facto i je, rprože jiný by s tím jedzil daslších x km a neřešil by to, já jsem to ale řešil.
A jaká ta realita tedy je? Věříš, že ten Ford bude sloužit stejně, tedy bez poruch, 9 let, nebude nikde načatý od hniloby, nebude mít prosezený a orvaný sedačky, atd? Rád bych byl, je možné, že u něj skončím (ze zoufalství).
assassin: prosím tě, nešvejkuj...
Budes se divit, ale svemu Fordu verim, ze bude slouzit bez chyby a nebude nikde nacate bez hniloby. Zkus najit SMaxe, ktery hnije a je 9 let stary. Vim, ze hned budes argumentovat Mondeo nebo Focus, kde byla vyrobni chyba dveri a nektere hnili (bohuzel chyba se stava, je to smutne, ale je to tak a tykala se jen nekterych). Taktez najdes spoustu spokojenych lidi u vetsiny znacek, kterym slouzi auta bezproblemu.
Tve argumenty jsou k smichu a uplne z nich strika zaslepenost a proto te chci vratit k realite.
Mel jsem 6 let Avensise T25, uzasne pohodlne auto, jezdil jsem jen na pravidelne prohlidky, ale delat z toho modlu co nasazuje vysoko latku ? Ani nahodou, protoze treba jizdni vlastnosti nic moc, interier nic moc.
Opet se vracime k tvemu problemu, ze ty nejvetsi a nejchytrejsi mas nejaky nazor a beda tomu, kdo ma jiny a v tom se tu motame stale dokola jak na kolotoci.
Názor mít je správné. Nikomu jeho názor neberu, ale nesnánším, když se překrucují fakta.
K Mondeu: ano - 2 mi prošly rukama v rodině - jedno z nich ještě jezdí otec. Třetí, které sice v rodině není, má kolega, kterého vídám velmi často na letišti a řeč je i o autech. Takže spolehlivost Fordů fakt znám. Ostatně, stačí mrknout na pár DF. K S-Maxu se nevyjadřuji, s tím jsem pouze kdysi dávno jel, jelo se mi v tom fakt dobře. Ale hniloba Mondeí a Focusů ze stejné doby, jako je vyrobené mé Subaru prostě u Fordů je.
Jinak srovnávat jízdní vlastnosti Toyty a Subaru fakticky nelze:-)Ale souhlasím, že T25 byla jedna z nejlepších Toyot (po Camry) co do spolehlivosti a pohodlí. Jen jaksi nenabízí to, co Subaru.

16.11.2014, 10:18 |
Lubak Nesnasim prekrucovani faktu tak napisu,ze byl pouze lakovanej naraznik,v druhem prispevku uz byla vymena narazniku,svetlo atd.jak ceskej bazarnik nebourano,po duchodci v top stavu,jeste chybi v zime nejeto a mame to komplet-))
Jenže ono to je napsáno i v tom prvním příspěvku:-)
A taky byl měněnej olej a filtry:-)))Tam se měnilo věcí...

16.11.2014, 11:10 |
gizmi Zajimave, protoze ted jsem nechaval opravit sluzebni novou octu 2.0TDI 4x4 v cervenem a presne to same co popisujes, ale po smetene srnce (mlhovka, plast kolem mlhovky, packa svetla a packy masky. Diky tomu i chladic, protoze ho neco pri te rano natuklo). Ve finale oprava za slusny randal, protoze vse ma plastove pacicky. Zlata stara dobra auta, kde je vse z kovu.
Co se tyce novych aut, uz ani lak neni co drive. Prijde mi, ze u vetsiny staci udelat ryhu nehtem, protoze se jedna o nanolak v ramci uspory a ano, antikorozni povrch zadny. S lakem asi nikdo nic neudela, ale nechat si osetrit auto zase takovy problem preci neni.

16.11.2014, 11:44 |
Dr.T | Upraveno: 2014-11-16 11:45:48
Assassin, Lubak i Mrazik - přesně to říkám a proto jsem i reagoval - všichni ostatní prodávají rezavé šunky, technicky šrot, jenom moje auta jsou ok, nebourané.... 1A. V pořádku, ale nejsem automechanik a najít drobnosti + líné auto (pokud motor nelze na žádný kvalt dostat přes 3800 - 4000 ot v osazení ty, já, moje hubená ženuška a prcek v sedačce, tak něco s motorem asi bude). Pak najdu inzerát o zbořeném předku... Takže pak to 1A nebude...
Že jsem neměl peníze na tvé spec.B? Hodně dáš na první dojem, že? Jsem docela rád, že se mi daří vypadat jak vypadám :-) Nechci tady dělat žádné srovnáváníkdo ho má delší, kdo mně zná, tak mně zná.
Tak tohle je už vážně silný kafe:-)))
Asi mluvíš o jiném autě.
Mmch, škoda, že ti nemohu předvést, jak motor zarazí omezovač:-)Kdykoiv na počkání.
A o těch penězích jsi mluvil ty, z mý hlavy to není.

16.11.2014, 12:24 |
pbjun Tak to, že někdo něco nekoupí ještě neznamená, že na to nemá že... Prostě má jiné priority než jen blbé auto, já mám soukr. focuse MK1 kombi v 1,6 benzínu, mám na něm přes 400tis km, závady od 250 tis km byly: katalyzator, vyfuk, baterka - toto vč. rozvodů se udělalo po koupi (6 let staré auto), do 385tis km jen běžný servis, ve 385tis se měnil motor za nový, do 407 tis opět bez závad. Nyní na tom autě dělám repas komplet všeho aby mi sloužilo talších 10 let... Mladá ma fiestu 2005 1,3 51kW, najeto pres 110tis - poruchy: trefila jamu, zadřelo se horní uložení, praskla pružina tak se udělala komplet přední náprava - tlumiče, pružiny, stabiky, oboje horní uložení. Pak kuna překousala kabel ke svíčce - zjištěno při garančce takže vyměněno. 2x bouráno na LZ roh, opraveno profi karosarem... Mám firemního focuse MK 3 kombi 1,6 nafta 70kW a nemám s tím ani jeden z problémů co jsi napsal - malé? Ani ne, slabý motor? Jak se to veme, 200 gps to jede. Rezne? Kdeže. častý servis? Ani náhovou, 125tis km jen garančky + jednou mi došly brzdové desky což není závada, ale moje noha :D Cena? Za hodně dobře vybavené kombi v 1,0 EB 125 koni v trendu, sada city, sada winter plus za 440tis vč. DPH... Teď běž a kup si ve stejné výbavě nové subaru :D
Zdeny: jo jen tak rejpu - na to ses tu asi zvyklej - jen to ber jako dalsiho co si mysli ze to moc resis a ze k tomu nepristupujes objektivne - to subaru mi neprijde jako nic zvlastniho v porovnani s tim cos tu kritizoval a to mam k subaru vic sympatii nez k tem konkurentum. U konkurentu kritizujes chyby jako vymeny blbosti - ale subaru je super presto ze na nem menis kazdou chvili kde co, vcetne pomerne neobvyklejch vetsich zasahu - ta prevodovka.
Jako kdybys vybiral veterana do sbirky, tak pochopim vybirani v radu let, objizdeni mnoha kusu a lpeni na detailech - ale u aut z kategorie beznejch spotrebnich sedanu/kombiku mi to hlava nebere zvlast kdyz z toho bude sluzebak...
Samo je to jen nazor cloveka kterymu do toho nic neni a muzes klidne roky prehrabovat fabie a zkoumat jak ma ktera dotazeny srouby - ale sverujes se nam s tim na diskuznim foru, tak asi nase nazory slyset chces...
Penez na to mas dost, ja bych v tve kuzi koupil neco novyho celkem obyc a treba jeste srdcovku, ten moderni krap mit do prace a srdcovku na vikend. Obavam se ze u zanovniho auta to co hledas a co tam par let zpatky bylo nenajdes...aspon k tomu sem pri stejnem badani dospel ja - jen ja nejsem ochotnej do toho dat tolik penez, takze u me nove auto nehrozi :)
Subaru neni zadna premiovka, mozna tak cenou. V podstate jedine co nabizi vic, je pohon 4x4, ostatek je na velkou diskusi. Je to neco podobneho jako soucasne Volvo. Ale to je pomalu na velky flame.
Kdo říká, že Subaru je prémiovka?
To, že měním poctivě všechny opotřebené věci, jako manžety či věci na podvozku, je důkaz něčeho špatného???
Po pravdě, ta převodovka mě překvapila setsakra hodně, nicméně OK, nic není bez chyby. Ale je to v cajku a dalších 200tkm bude klid. Jinak, jak píšeš, "kdeco" si nějak nepamatuji.Nebo myslíš, že třebas brzdy po skoro 195tkm je nějaká hrůza??? Se nenech vysmát, ty rejpale:-)
Jinak poslední věta - to je přesně to, o co mi jde. Plný souhlas.
Zdeny delas to z nej ty, sice ne naprimo, ale staci si precist tve komentare kolem aut a vzdycky neopomenes do toho zamotat tve subaru. Mimochodem s tou prevodovkou nejsi jediny majitel subarka, takovych uz bylo a bude.
A ted k tematu. Osobne si myslim, ze 450tKc za nove Mondeo s 1.6 EB je vyborna nabidka a s pomerne slusnou vybavou a splnuje tve pozadavky, ale je to marny, je to marny, je to marny.

16.11.2014, 20:33 |
Dr.T Poslední příspěvek do tohohle postu, stejně si mluvíš a myslíš své, já vím taky své.
A docela mně uráží, když někdo - nejenom ty, ale obecně, řeší peníze někoho jiného, nerad mluvím o této stránce, ale pokud tě to tak trápí: v létě jsem si vzal 2 měsíce dovolené, z toho jsem se svou rodinou strávil 2 týdny na Santorini a pak další 2 na korfu, dohromady za víc než byla cena tvého subaru, z dovolené jsme přijeli s miminkem v břichu, tak jsem koupil auto o hodně dražší než tvé spec.b - Passata Rline ve velmi slušné výbavě po ukončeném lleasingu v De a jsem nadmíru spokojen. Tak už prosím neustálé neřeš mou finanční situaci, peníze si vydělat umím a dobré, ale pořádně vyberu, že co je utratím. Asi tak, howg.
Jenom malá rada od mladšího, pokud to přijmeš: ne všichni kolem jsou hloupí a ne všichni kolem prodávají sračky, stejné kritéria musíš otočit i na sebe.
Buď šťastný ve svém světě, bye
Bye, doktore.Ať ti ta sra*ka slouží.
mrazil:ta cena je bez DPH, takže až taková bomba to není.