
Navštíveno 3564x


11.11.2014, 17:03 |
fredh Mám na vás menší dotaz. Dneska jsem měnil na golfákovi 3, 1.4 44kw tlumiče a když jsem chtěl vyjet z garáže, tak jsem si všiml šustění od rozvodů. Shodil jsem dekl a rozvoďák tam byl prakticky jen nasazenej, jak byl volnej. U tohoto motoru není žádná napínací kladka na rozvodech, šponuje se přes vodní pumpu. Když jsem chtěl znova motor nastavit, tak značka na vačce byla o 180stupňů jinde, než má bejt - ale motor normálně nastartoval, nemlátil, vše ok.
Nastavil jsem motor jak má bejt na rysky, vačku vyndal z domků a otočil a motor běhá krásně, jen nevím, jestli se to vevnitř nějak nepomlátilo. Když povolím nalívací víčko na olej, tak ho tlak v hlavě ani nesfoukne, ale to je takovej test na nic. Napadá někoho něco jinýho kromě rozdělání motoru?
Díky

11.11.2014, 17:29 |
Hanes Nastavený to bylo dobře, jen stačilo klikovkou otočit o otáčku abyl bys na značkách.
Jinak převod rozvodů je 2:1 tedy na dvě otáčky klikovky se ti vačka otočí jednou.
Raději začni řešit proč se řemen sám povolil, aby se to nestalo znovu a nepotkalo se ti to.

11.11.2014, 17:37 |
fredh No, to me nenapadlo :) Ale proc se to povolilo fakt nevim. Pumpa bylo dotazena dost.
Změř si tlaky na válcích a poznáš jestli jsou ohnutý ventily. Nicméně pokud tam řemen byl, nespadl, nebo neskočil o pár zubů tak by se pravděpodobně nemělo nic stát..
řemen se prostě po čase vytáhne, pro se už posledních 15 let používaji samonapínací kladky

12.11.2014, 08:34 |
fredh Vytahaní řemene je jasný, ale on byl fakt o dost, prstem šel shodit z vačkovýho kola. Ty tlaky zkusím změřit. Jen by mě zajímalo, jak dlouho to takhle bylo vytahaný. Jezdí s tím jen mladá a ta pozná prd. Mě to švihlo do ucha hned po otevření kapoty.