
Navštíveno 9150x

Mam takovy dotaz, před časem jsem nechaval v servise měnit řízení na autě, servo kleklo, měnilo se servo, čerpadlo a nějake drobnosti. 2 měsíce po opravě za 20 000kč a cca 1000 ujetych km opět vytekl olej ze serva přes manžety řízení ven, auto se odvezlo zpatky do servisu, že řízení je v KO. Servisni technik, ze ok, ze to na zaruku opravi, v předavacim protokolu uvedeno - reklamace. Po tydnu volal borec, ze řizení je vyměněné,ale že tam na mě čeká FA na 14000 (nové řízení+asi nějaká prace). Odmítl jsem to uhradit, že se jedná o reklamaci. Na to mi bylo řečeno, že jakmile servis vyreklamuje vadne rizeni u firmy, kde ho kupovali, tak mi mych 14 vrati. S tím jsem je poslal do jistych mist, že jim platit nic nebudu. Pry OK, ale auto zustane na servisu do té doby, nez oni servo vyreklamujou, jakmile budou mit uznanou reklamaci, muzu si prijit pro auto. Jelikož se mi s něma nechtělo dohadovat a vím(nebo myslím si), že na opravu (reklamaci) mají 30dní,takze je nic nedonutí mi před touto lhutou auto vrátit, řekl jsem si , že tam to auto nechám stát dokud si to nevyřeší. Dneska je to cca 33 dní od doby, kdy mám vystavený zakázkový list k reklamaci a po telefonu mi rekli, že stále to nemají dořešeno a že se ozvou, jakmile to bude.
A teď se ptám, jak dál postupovat, kdyz se mi nechce nechat si srát na hlavu. Je opravdu max lhuta na reklamaci 30 dní? Maji v moci, mi to auto nevydat?
Mohou po mě chtít peníze za praci? Osobně si myslím, že jsem za to vše už jednou platil, takze nedam ani korunu, realita je mozna jinde, nevim.
Trochu mě to zacina už srat, protoze rodinné auto stojí u dementů 3týdny již plně funkční a ja jezdim kryplpolem, kde se mi poradne nevleze ani dětská sedačka, natož kočárek.
Díky za tipy a sorry za preklepy a spol. Nečetl jsem ten román po sobě

pls adminy o presunuti do spravne sekce. dik

10.11.2014, 12:34 |
Woko_O | Upraveno: 2014-11-10 12:39:10
Je to poměrně jednoduchý. Namontovali řízení na který je pochopitelně záruka 24 měsíců ,pokud se jedná o nový díl. V případě repase atd může být ta doba kratší. Ty jakožto zákazník reklamuješ práci servisu společně s vadným řízením. To znamená že máš nějaký čas na reklamaci výrobku a odvedené práce. Stejně tak jako ti řekl technik, že ti to udělá v rámci reklamace. Pokud servis jako takový reklamuje poškozenou část (tedy vadný díl) u dodavatele, tak jejich dodavatel má 30 dní na to aby vyřídíli reklamaci vadného dílu. Na druhou stranu stejně tak 30 dní má servis na vyřízení tvojí reklamace práce a dílu. I kdyby to tedy měli dávno hotový, tak tam to auto teoreticky 30 dní stát může. Přesto by se měli zachovat solidně a zbytečně to neodkládat. Lhůta reklamace samozřejmě běží od následujícího dne podání reklamace. Pokud servis nevyřídí tvojí reklamaci ve lhůtě 30 dnů, je to správní delikt s podnětem pro zahájení řízení a můžeš se obrátit na ČOI. To že servis řeší případnou reklamaci výrobku u dodavatele dílů, je už pouze jejich byznys a né tvůj.
Vždycky je to teda jenom o lidech.. Po 30ti dnech by ti měli auto vrátit..pokud ne a ty s tim nesouhlasíš, můžeš to klidně brát jako držení cizí věci (v extrému). Samozřejmě musíš mít veškerý podklady k tomu že se jedná o reklamaci. V druhém případě můžeš někomu solidně rozbít hubu a auto si vzít..
Díky Woko_O
muze na to mit vliv, ze puvodni opravu i naslednou reklamaci resi firma (ičo) oproti normalnimu člověku? popř, že puvodni opravu resila firma a reklamaci již já, jakožno nový majitel auta?
kopiruju jeste z nepresunuteho topicu
uziv Hanes
To je všechno pěkny,ale z mé strany-tedy pohled servisu je takovej že můj dodavatel má 30dní na vyřízení reklamace a tu dobu využívá na 100procent, tudíž já jako servis nejsem schopnej dodržet třicetidenní reklamační lhůtu i když bych chtěl. Snažili se ti pomoct tím že ti namontovali nové řízení a aby v tom neměli peníze chtěli je po tobě s tím že až se vyřídí reklamace peníze ti vrátí-doufám že tedy v plné výši. Já to třeba řeším že zákazník dostane auto opravené a peníze v tom mám já-pokud je reklamace uznána mám peníze zpět.
Trochu se nad tím zamyslete a uznejte že to opravdu není možný udělat dřív když si dodavatel dílů nechá 30dní na vyřízení.
Ale jasně je to dement, pošleme na něj ČOJ, jenže on v tom není svojí chybou a ještě se ti snažil pomoct.
Že nový/repasovaný díl teče on nemůže ovlivnit, pokud by ti montoval použitý díl, byla by to jiná.

10.11.2014, 14:55 |
Hanes ja si říkal co se to děje.
Jasné,ale za to, ze rizeni tece nemohu ani ja ovlivnit.
kdyz u prodejce reklamujes mobilni tel, taky te nezajima jak dlouho trva reklamace u jeho dodavatele snad, ne? kdyby ta firma od ktere rizeni kupoval, taky někde prekupovala a tak samo cekala na vyrizeni reklamace jejich dodavatelu, tak bude zakaznik cekat pul roku?!
No neresil bych a nemusi te zajimat interni veci servisu jejich problem pokud je 30 dni tak je 30dni ...no a pokud plati jeste klauzule naklady spojene s reklamaci ...asi by jim do smichu nebylo
mam pocit, ze 30ti denní lhuta je mezi fyzickou osobou a firmou tedy tebou a servisem, ale mezi dvěma firmama je ta lhuta delší, obzvlast se to protahne když dodavatel rizeni není výrobce, ale pouze prekupnik, tudíž tu reklamaci posila dal, coz se ještě protahuje o cas spojeny s prepravou, u nas pokud to nedokaze vyridit reklamacni oddeleni samo a posilaji to dodavateli ( vyrobci ) většinou prijde dopis, ze se reklamacni lhuta prodluzuje na 60 dnu. Coz v tvem pripade asi bude a navíc to nereklamujes ty, ale firma která ti auto prodala, o to horsi. Jestli chces auto tak zaplat a pak je uhanej o vyrizeni. Kazdopadne mej u sebe vsecky papiry.
A vec druha 43% rabat na materialu neni zly

10.11.2014, 16:24 |
Hanes Ten účet co jsi sem dal je za tu reklamaci, nebo z původní opravy. Protože pokud je to za reklamaci tak se mi teda moz nezdá, že je vyměněno jak řízení tak pumpa a čepy řízení.
Protože za reklamaci hřebene řízení by tam teda měl být olej, to řízení a geometrie+nějaká práce. Tedy cca 2hod celkem.
ASi jsem nasleplej ale 43% na dílech tam nikde nevidim.
Ještě mně napadla taková věc - co máš napsáno v zakázkovém listě k reklamaci ? Máš tamuvedenou nějakou předběžnou částku ?

10.11.2014, 16:33 |
pepe689 | Upraveno: 2014-11-10 16:37:45
opravuji marže servisu ....je fakt,že servis má kdejaký žebrák,který pak hřeší na to,že zákazník nezná.No a geometrii tam teda vidím......
No u firem jako konc.zákazníků si myslím,že je taky 30 pokud se nemýlím
pokud řeší reklamaci dvě firmy mezi sebou tak je lhůta tři měsíce ... neuplatnuje se občanský zákoník ale jede se podle obchodního a tam je skoro všechno jinak
v obchodním nejsou žádné lhůty!
v občanském max. 30 dní a Antonio v tvém případě Tě vůbec nemusí zajímat vztah servisu k jeho dodavatelům! Tebe pouze zajímá vztah tebe vůči samotnému servisu. Pokud se s nimi nedá mluvit, tak ČOI a ještě bych jim naúčtoval náhradní vozidlo nad těch 30 dní, kdy neoprávněně zadržují vozidlo u nich...

11.11.2014, 09:41 |
CRK Ted sem to v rychlosti prolit a jestli ti zadrzujou takhle nesmyslne auto, tak pozadej Policii o pomoc a zadny srani s nima... Na to nemaj pravo...
Pokud zadrzuji auto a uplynulo 30 dni od reklamace, zavolat policii s tim, ze dana firma ti nechce vydat tve auto a musis doufat, ze pritomnost policie je donuti ti auto vydat. Tebe jako zakaznika nezajima nejaky jejich vztah vuci jine firme, to je jejich problem.
Hlavne ten 31. den se reklamace automaticky bere jako uznana, ne?