Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: Lidi s LPG - přepnutí na lpg

 o Navštíveno 4742x o
o 05.11.2014, 10:47 | PK
Jen mě tak zajímá, jelikož mě vyloženě nas*al jeden lpg montážník...bohužel ne poprvé.

Přepínání na plyn nastavil na volnoběh. Auto se přepínalo po ohřátí hned, bez ohledu na otáčky. I když neběžel motor, pípnul plyn a startoval jsem nejspíš už na plyn. Samo po přepnutí se to motoru moc nelíbilo. Naučil jsem s tím žít a pokud jsem to vychytal tak, aby auto bylo v otáčkách ne ale v záběru, nebo jsem jel na kvalt bez plynu, přeplo se to v pohodě, bez zadrhnutí, propadu otážek apod...Jelikož jezdím druhým autem, kde je to nastavený jinou firmou na určitý otáčky a funguje to tam krásně, nárokoval jsem to i od něj.

Záměrně vynechám průběh debaty o nastavení přepnutí, zase bych se akorát s prominutím nas*al.

Nakonec se povedlo, ale akorát mě utvrdil v tom, že už mě tam víckrát neuvidí. Přepnutí teď v pohodě.

K dotazu - zajímá mě, jak to máte nastavený vy.

Nevím proč mě to dal takto, prý to prostě tak dělá, funguje mu to atd...

Díky za info :)



o 05.11.2014, 10:59 | petis
Mě přepíná v 1500 otáčkách.
o 05.11.2014, 11:15 | motyc
Jde si o tom někde přečíst něco podrobněji? Nebo napsal by tu někdo jak by to melo byt přesně nastavené? Tchyni nedávno někdo dělal plyn a už tam byla asi 4x protože tam bylo porad něco špatně,unik plynu atd. A přepíná ji to taky hned...víceméně hned po startu na volnobeh. Golf V 1.6L diky
o 05.11.2014, 11:18 | jackobo | Upraveno: 2014-11-05 11:20:33
tak u me na to zcela jiste nemaji vliv otacky motoru. Nechci kecat, ale mam tucha, ze se to samo prepina na 60st mot.oleje.
Dle toho jak je motor vystydly to logicky trva mene ci vice dlouho. E46 318i.
o 05.11.2014, 11:26 | Drtič
mě přepínají tuším při dosažení chladící kapaliny
30°C
o 05.11.2014, 11:27 | Drtič
Teplota motorového oleje na to nemá dle mě vliv. Plyn je spojen s chladícím okruhem. Nebo se pletu?
o 05.11.2014, 11:32 | mista
rozhodne, tepl. chladicho okruhu 30° + otacky motoru 2000 ot/min. Když to ale necham na volnobeh prepne se to taky ale asi o neco pozdeji. Nejak extra to nesleduji.
o 05.11.2014, 11:32 | AllInOne
Měl sem I30 na LPG z továrny.
Auto se přepínalo na i na volnoběh, vše fungovalo naprosto perfektně bez jediného problému. Startování vždy na benzín.
o 05.11.2014, 11:37 | jackobo
2Drtič: mas nejspis pravdu, bude to asi ta voda :-D
o 05.11.2014, 11:44 | petis
Od namontování LPG jsem neřešil jedinej problem. Po cca 2000km jsem jen zajel na seřízení a pak jsem si nechával doladit plovák v nádrži. Jinak absolutně žádnej problem.
Přepíná mi to kolem 40°C vody a na 1500otáčkách. Startuje vždy na benzin. Nouzově jde nastartovat i na LPG.
o 05.11.2014, 12:28 | radek.613
Takže takhle: přepnutí mezi BA a LPG řídí dvě veličiny: otáčky motoru a teplota odpařovače/reduktoru). Zdaleka ne u všech, zejména low-cost systémů typu starého STAGu například, je technika přepnutí výrobcem propracovaná a promyšlená.

Pokud se hlídají jen ty dvě veličiny systémem "je to tam - není to tam", přepnutí je jednoduchéé - LPG jednotka měří teplotu chladící kapaliny v reduktoru. Jakmile dosáhne nastavené hodnoty pro přepnutí, podívá se na otáčky motoru. Má-li motor otáčky menší než jsou nastavené na přepnutí, čeká s přepnutím na zvýšení otáček nad přepínací hodnotu, na to stačí i rozjetí se s autem, nebo prošlápnutí pedálu plynu na volnoběh. Nic víc jednotka LPG neřeší, během mžiku odpojí benzínové vstřikovače od signálu z origo ECU, připojí plynové a otevře ventily. Dál už jen záleží na tom, jak dobře je mechanicky provedena montáž LPG - jestli jsou vstřiky blízko sacím kanálům nebo dál na hadičkách, jestli mezi provozním ventilem LPG a reduktorem je kousíček vedení nebo 1 m trubky a jaký je systémový tlak. Protože následné škubání, třes, chcípnutí a podobné hnusy má po přepnutí na svědomí právě vlastní instalace - dlouhé trubky a hadice se nestíhají nafouknout plynem, reduktor taky úplně hned za 2 ms neumí udělat z kapalné fáze plyn a ještě ho dostat až ke vstřikům, atd. Takže celek musí být odladěný, pak není problém. Když jsou přepínací otáčky nastavené nižší než je volnoběh, tak se opravdu LPG přepne samo už při volnoběhu, hned po ohřátí vody, na horkém motoru většinou i skoro hned po nastartování. A zde se právě nejvíc zúročí pečlivost instalace a nastavení. Spousta plynařů když si neví rady, tak radši lidem nastavuje přepínání někam k 1500-2500 ot/min, protože to pak probíhá zpravidla za jízdy a většina neduhů se schová tím, že rozjetý a roztočený motor jen škytne, nebo zadrnčí a pak se to "samo" jako rozjede a už to frčí.......

No a pak jsou systémy, kde výrobce věnoval čas a vývoj i i proceduře přepínání, a u těch lze kromě těch dvou základních veličin (otáčky/teplota) nastavit a naladit i doprovodné parametry, díky kterým je přepnutí ve výsledku pro uživatele zpozorovatelné pouze tak, že si všimne změny barvy LED na přepínači, ale na chodu motoru a auta nepozná absolutně nic. Sem patří např. ne jednorázové, ale postupné přepínání vstřikovačů po válcích, s mezerou třeba 30 msec/otáčku kliky, nebo funkce kdy je provozní ventil LP otevřený ještě při běhu na benzín, LPG okruh se tak dostatečně dopředu naplní zplyněným plynem a přepnutí je pak nepostřehnutelné, protože už je okruh na tlaku, sem patří i tzv. předehřev plynových vstřikovačů, kdy do jejich vinutí lpg jednotka pouští malý proud (nižší než je třeba k jejich otevření) aby se cívky a jádra zahřály a při následném přepnutí pak vstřikovače nezadrhnou šokem jak do nich vletí ledové LPG, a další funkce. Tohle všechno je však dobré řešit před přestavbou, nikoli po ní, pak už se to jen omezuje na řešení problému co už je. Jako je spousta různých aut, je různá spousta různě kvalitních systémů LPG a je dobré si dobře vybrat :)
o 05.11.2014, 12:28 | PK
Řídí se to teplotou vody, pak to přepne. U mě to po dosažení teploty přepínalo hned bez ohledu na otáčky. I když jsem pak startoval ohřátý auto, tak to přeplo po otočení klíčku. Teď už právě na moji žádost přepne cca kolem 1500 otáčkách + musí být splněná podmínka teploty vody.
o 05.11.2014, 13:05 | PK
Radku díky za info. On se se mnou o ničem nebavil, poskládal to podle sebe. Teď tvrdil, že se to přepnutí musí doladit, že to tam přímo vidí. Na můj dotaz proč to neudělal rovnou před předáním auta, protože už to dělá od začátku, jen čuměl a mlel si zase svoje...
o 05.11.2014, 13:18 | radek.613
Otáčky to použít musí, neboť pokud není signál otáček, nesmí být aktivovány LPG vstřikovače - cchybějící signál otáček je pro LPG ECU příznak stojícího motoru.
o 05.11.2014, 16:23 | Kmoda
Mě to teda taky přepíná i na volnoběh. Prostě otáčky na to nemají vliv,jakmile se reduktor ohřeje na 30°C,přepne to na LPG. Ani to netrvá dlouho,nastartuju,hned vyjedu a po 200 metrech už jedu na LPG. Přepnutí jak na LPG,tak zpět na benzin je plynulé,kdyby nebylo slyšet pípání,tak nepoznám okamžik přepnutí ani na jaké palivo zrovna jedu...
o 05.11.2014, 22:32 | radek.613
Kmoda: příště stačí lépe číst. Když nastavíš jako otáčky přepnutí hodnotu pod běžnými volnoběžnými daného motoru, tak se to přepne na volnoběhu. Otáčky na to mají zásadní vliv, a to od hodnoty 150/min výše.
o 05.11.2014, 23:02 | Kmoda
Však jsem to četl,jen píšu,že to mám nastavené aby to přepínalo v jakýchkoliv otáčkách motoru,tedy už při volnoběžných a bylo to závislé jen na teplotě reduktoru,protože nastavit to aby se to přepnulo až třeba nad 1500 otáček je podle mě nesmysl a nechápu proč to někdo tak nastavuje...Jaký je k tomu důvod?
o 06.11.2014, 07:31 | CervinVega
Vždyť to píse o kus výše, aby nebyl poznat přechod, kdyz to na volnoběh ma snahu chcipat...
o 06.11.2014, 09:54 | Kmoda
Když to na volnoběhu má snahu chcípat,tak je asi někde problém,tak proč nenastavit přepnutí až na 1500 otáček že? :-D Myslím že normálně motory běhají na volnoběh na LPG...
o 06.11.2014, 10:26 | Dudelina
Jak to píše radek výše...
o 06.11.2014, 11:42 | PK
Kmoda: po přepnutí už to jede normálně na lpg i na volnoběh. Jde jen o to, že se to při volnoběhu nepřepne do lpg, hned jak se splní podmínka teploty, ale až při zvýšených otáčkách - např 1500. Vše je myšleno při studeným autě po vyjetí.
o 06.11.2014, 12:51 | Kmoda
Hele já do tohohle problému nevidím, ale vim jak to funguje u mě, nastartuju studený motor, nastartuje na benzín, nechám ho běžet na volnoběh, po zhruba třech minutách se přepne na LPG, nic neni znát, nepotřebuje žádné vyšší otáčky, nic. Podle mě krásně seřízeno...Ale tvůj motor s tím třeba ma problém, když se nastaví jako podmínka otáčky nižší než volnoběžné a teplota 30 stupňů...Zajímalo tě jak to mají ostatní tak to jen píšu :-)
o 06.11.2014, 14:05 | PK
Tak to mělo asi původně fungovat u mě, ale bohužel to neumí nastavit. Proto jsem to chtěl předělat do těch otáček. Teď to je v pohodě. K němu už nikdy nepojedu ani s nejmenším prdem, prostě ten člověk to neumí, jen kecá.
o 06.11.2014, 14:06 | radek.613
Chjo :-D :-D :-D
o 06.11.2014, 18:40 | Jozzo
ten kmoda...to je čistá provokace :D
o 06.11.2014, 19:13 | Kmoda
Provokace? Proč? Tak sorry no :-D
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3343 sekund.