
Navštíveno 4596x


02.11.2014, 18:40 |
Alig Ahoj lidi...už to tu někde bylo,ale není moc času to hledat. Peugeot 407SW 1.6Hdi rok 05.. Chtěl bych tuto chujovinu odstranit z auta,ale chci znát názory (pokud má někdo zkušenost) ,jak se to bude jevit po zrušení? Slyšel jsem ,že to začne značne kouřit..emise jsou mi jasné a to ,že se s tím nebude moci za hranice taky:D. Díky
podle mě je to provokace zdejších členů:)

02.11.2014, 20:56 |
Alig Proč provokace? :) myslím to v dobrém a zajímají mě ty negativa,která po zrušení nastanou:/
No negativum určitě bude, že se na silnici objeví další s.áč ze kterého půjde do vzduchu a nám všem do plic a kůží do krevního oběhu spousta karcinogenního sajrajtu, že... doloženo a dokázáno mnoha a mnoha způsoby a metodami.
co na tomhle dotazu myslíš dobře?
a ted vazne bez rejpani.... co treba auto ktery ma DPF a pak to samy, s tim samym motorem a DPF z vyroby nema? po odstraneni DPF z toho prvniho, budou mit obe auta stejny emise?
Kéž by každýho, kdo vypálí DPF, hned jebla do palice lešeňovka, až by se vohnula do pravýho vinglu....A pak ji narovnat a znovu a znovu a znovu...A dotyčnýmu nakonec vrazit makovici do vejfuku a nastartovat.
Přeber si to, jak chceš.
Samantus: dokud se nebude stanovovat obsah PČ, tak budou. Bohužel, díry v legislativě existují.
v práci jsem měli Ceeda 1,6crdi první generace bez filtru. Jezdil normálně ve firemním provozu, nic nekouřilo, tahal krásně, ekonomicky se dalo jet za 4,5 firemní režim 5,5 kombinovaná dlouhodobá 5°převodovka. Auto tahalo, mělo chuť jet..
Teď mám doma novou I30 1,6CRDi motor zcela identickej, s FAP 6° převodovka. Auto váží stejně +-, filtr se čistí každých 500-800km a je to cítit na výkonu, na zvuku na spotřebě. I když zrovna nečistí, není to vůbec tak agilní a spotřeba je přes 6 litrů. pod pět to jezdit neumí, nejmenší spotřeba na nádrži byla 5,2 a to bylo hodně defenzivně. Já samozřejmě vyndavat ten filtr nebudu.. ale jen malým zamyšlením jsem za svoje peníze koupil věc co už není tak veselá, spotřeba je řádově o litr větší a to je tedy o 1/5 .. 20% více než původní model motoru bez filtru.
Ale to je přeci přirozený vývoj logickým směrem, to zdraví a ochrana prostředí má prostě prioritu vyšší než spotřeba mastné směsi. Výběr auta a motoru je přeci svobodná volba, takže když si kupuju ropáka, prostě si kupuju i systém zmírňující škody, které jeho provozem, zejména v městských aglomeracích, působím. Pokud to akceptovat nehodlám a řešit nechci, v ceníku je hned vedle varianta benzínová, no ni :)

03.11.2014, 08:48 |
Kapka (M)
Radku jenom uvaha..možná že špatná..filtr pevných částic vlastně ty "saze" jenom zachytí..po nějaké době se přidáním "bohatosti" směsi spálí ty "saze"v tom filtru..takže stejně vyletí z výfuku ven..ale po celou dobu to auto žere o cca litr víc nafty..takže produkuje víc "sazí"..takže není to vlastně potom na stejno v objemu těch "sazí" co motor vyprodukuje?..sám ho mám na autě a nebudu ho vyřezávat atd ..jenom taková lama úvaha
Úvaha je špatná. Saze vznikají tehdy, když je porušen stechiometrický poměr mezi palivem a vzduchem a nebo, když je teplota heoření nízká.Ve filtru pak dojde ke spálení spalitelného zbytku sazí za vyšších teplot s tím, že uvolněné množství škdolivin je daleko menší, než kdyby filtr použit nebyl.
Kapka: Zdeny to zodpověděl přesně. Kdyby jste všichni s dehtama jezdili na dvojku, trojku, ve 2500-3000/min, a měli normálně udělaný chladící okruh motoru, aby byl do 5min na 90 na fridexu a alespoň 60ti na oleji, bylo by to i relativně snesitelné. Ale protože euroobčan chce "dízla voe, co táhne vocpoda, na šestku jede 45 km/h a to vše nejlíp za 3,55555 litru na sto", tak jsou města plná podtočených polostudených s*áčů provozujících motor v režimu, kdy vyrábí nejen saze a dehet víc než zadušený kotel na pevná paliva, a FAP je jediná funkční cesta, jak to svinstvo zadržet, nahromadit, a relativně s nejmenší škodou ho pak vypálit někde mimo město na dálnici, kdy je motor v řádných točkách a zatížení a jeho emise PČ o řád jinde, než ve městě.
No jasně..zrovna jedno auto s vyndaným FAPem pomůže zachranit planetu zemi a díky tomu nebudeme mít rakovinu no..
Dotaz zněl úplně jinak, tak odpovím.. Filtr je potřeba mechanicky odstranit průchozím dílem. Dále je potřeba vyřadit hlídání a veškeré funkce kolem filtru z řídící jednotky. Auto bude smrdět s tím se musí počítat..lze tam dát katalyzátor pokud je tam místo.. Auto bude živější, nebude mít takovou spotřebu.
Woko_O: "zrovna jedno auto"... jen tady na AHC jsou to desítky aut typuju, a jinak Tvůj příspěvek zcela jasně reprezentuje myšlení a konání typického stádního čecháčka, tedy bezohledného vychcance se vším všudy. S takovými lidmi to jinam než do pr v téhle zemi nikdy nepůjde, to je jisté. Bohužel i lidi jako Ty mají volební právo, občanku a dokonce jsou svéprávní. Bůh s námi :-D :-D :-D

03.11.2014, 10:53 |
Chris njn, niekde som cital, ze uz aj nove benziny s priamym vstrekom maju obdobu DPFka. Co na tom pravdy nevim.

03.11.2014, 11:05 |
fredy plno moralistů...
A co si taky uvědomit kolik dalších škodlivých látek produkuje samotný člověk :) kolik z Vás třeba kouří, nerecykluje a netřídí odpad, kolikrát jedete zbytečně cesty autem atd????? a přitom se pustíte do jednoho dotazu...
Když nebudou moralisti, bude to tu jako v Šanghaji. Byl jsi tam? Pokud ne, takt i prozradím, že žít bys tam nechtěl.Starý autobusy, co chrlí tuny dehtu do vzduchu....paráda.
Jiank ano, máš pravdu, člověk se nechová k přírodě tak, jak by měl. Natož k sobě samému. Co ho nutí, aby kouřil?

03.11.2014, 11:29 |
schwaboid | Upraveno: 2014-11-03 11:29:51
Takže, když jsou ostatní sráči, budu já taky ... super přístup
radek: jo jo máš pravdu..naštěstí nám normálním lidem s občankou a svéprávností a neřešením každý píčoviny, jsou takový lidi jako ty zcela u prdele..
Mě na tomhle vadí jediné. U osobáků furt vymýšlí různé eko kurvítka a když pak předjíždím nějakou starou avii nebo liazku tak přes ten dým skoro nevidím na cestu. A že jich konkrétné u nás na moravě ještě hodně jezdí. To samé staré karosy u čsad :-(
podívejte se, jednou ty avie a karosy dojezdí, prostě moderní svět je nastaven na eko....
Auta ať s vývojem pokračují - mě spíš zaráží lodní doprava...
[ Link ]
Woko_O: krásný příspěvek, není nad to dozvědět se, s kým má člověk opravdu tu čest, jo pudy a výchova, to se prostě skrýt nedá :-D :-D :-D
Dudelina: Jo k těm lodím - podobné s letadly - avšak kdy jsi naposled v zácpě v centru potkal loď, že.... o tom to je, o koncentraci s*ráčů na dehet uvnitř aglomerací, kde žijí a dýchají lidé.
zijte podle zelenych pravidel, jinak jste nevychovani a kdovi co jeste, tohle je presne vec, ze ktery mi je dnes na blití.... driv nam to ale nejak nevadilo, kdyz bylo mesto plny avii a liazek.... ale dneska to tem slecinkam hrozne vadi... no a pak nakonec onemocnej z nejaky jiny sracky... si nevyberete...
V porovnání s množstvím AVií a Liazek z dob před 25 lety je dnes koncentrace aut bez DPF daleko větší. Tehdá jsi byl rád, kdy jel vůbec autobus...

03.11.2014, 21:02 |
Woko_O | Upraveno: 2014-11-03 21:02:23
Stejně chcípnem...úplně každej..

03.11.2014, 21:18 |
Bulík | Upraveno: 2014-11-03 21:25:51
Zdar Hrdinům!Tady držkujete a čile posíláte příspěvky,ale co,když to soused rozfajruje pet flaškou a starejma gumákama co děláte?
Pošlete mu taky mail?
Protestujete s maminou u okna zpoza závěsu?
Nebo mu vyrazíte s trubkou vysvětlit jak to vidíte?

03.11.2014, 22:53 |
macek Bulik:-)) tak tak

03.11.2014, 23:00 |
Jozzo když se tady tahají ty lodě..tak by chtělo napsat že ty jezdí na ten největší humus, na který jde jezdit...
Bulík: lituju Tě, pokud máš takové sousedy a trpíš za tou záclonou. U nás jsme díkybohu vychovaní lidi, takže se tu topí bez PET i bez gumáků, ku všeobecné spokojenosti všech. Nicméně Tvá argumentace se sousedem topícím gumákama je ve vlákně o DPF tak nějak vrcholem trapnosti, že :-D :-D :-D
A ještě naposled pro ty obhájce sajrajtu a spol: I ta podělaná avie nebo liazka, kterých dnes jezdí nula nula nic v porovnání s tím, kolik osobáků na dehet denně ráno vyjede a nic užitečného, krom zřejmě bezohledných blbců neveze, má tak starou konstrukci spalování nafty, že produkuje saze a TČ viditelné i z 10 m, pomalu uchopitelné do ruky, a celkem jednoduše zachytitelné. Oproti tomu slavné současné moderní foukané dýzly pracují s tak vysokými vstřikovacími tlaky a tak jemným rozprachem částic paliva, že i jejich emise jsou plné tak jemných hnusů, že se jim nedá bránit ani polypy v nose, protože už lidi normálně vstřebávají kůžípřímo z prostředí. A dobrovolně to můžou dělat fakt jen individua, co s těmi auty dobrovolně jezdí, soudní lidé nikoli. Proto jsou FAPy a proto bych za jejich odstranění dával 2 roky na Ruzyni na tvrdo, včetně análních radovánek se spoluvězni, aby takový řádně potrestaný "dízl-nonFAP friend" vyšel zpět do společnosti s řádně a kvalitně protaženým "výfukem", třeba by se mu rozsvítilo :-D A ano, není a nikdy mií nebude jedno, co dýchám já a moji blízcí, zejména když to vzniká bezohledností a svévůlí jiných lidí. A s tím nemá co dělat žádné zelezené-nezelené žití, je to jen o selském rozumu, nesebestřednosti, vidění dál než na konec vlastního penisu a zejména, ano, zejména o nesobeckosti. A tím už končím tuhle debatu, neb z příspěvků zde uvedených je celkem jasné, jaké nesmazatelné stopy na lidském myšlení, vyjadřování i chování zanechává dlouhodobé užívání dízlu bez FAPu :-D :-D :-D
Ač v názorech na auta se s radkem.613 moc neshodujeme, v tomto nelze než říct - přesné a jasné. Víc není co dodat.
Bulík: podle sebe soudím tebe?
hele, vy moralisti, brečíte dobře, ale na špatném hrobě. Evidentně to Alig-mu nevadí a je s tím smířem, a z těch 30ti príspěvků mu jedině k věci odpověděl ten budižkničema Woko. Prostě je tohle forum plné lidí s tak malou inteligencí, že jsou argumenty zvláště jednoho kazatele spíše k smíchu, i když je pravda jakákoliv, takže podle mě by nebylo od věci jít kázat a snažit se o nápravu někde tam, kde to padne na úrodnější půdu a bude to mít nějaký efekt
na netu jsou ceny FAP na 1,6HDI od 6000,- origo udajne za 7500,- to prece neni takova castka, abych ho musel rvat ven? nebo ty ceny jsou blbost?

04.11.2014, 08:19 |
mr.brain | Upraveno: 2014-11-04 08:33:16
V tomhle se shodnu se Zdenym i radkem.613. To, že si vznětový motor zakouří je celkem normální, problém je s tím, jaká velikost částic z toho leze... A pokud jsou ty částice tak malé, že je prostě nezachytí nic a procházejí volně do krevního řečiště, tak je někde chyba - proto tam ten filtr je. Při vlastním vypalování/regeneraci se produkují částice větší než filtr zachytává. Jasně, úplně ok to není, ale pořád je to lepší než nic. Nakonec mi to tu připadá, že tu nejvíc řvou majitelé aut co mají mít, ale nemají a hlavně, že je to vo pohodě :)
Když si koupím diesel s filtrem pevných částic, tak tam je protože to má plnit nějakej účel. Těch aut, co ho nemají a mít mají je tady relativně hodně. Nepochopím, proč si někdo koupí auto s tím filtrem a pak řeší, ne jeho výměnu za funkční, ale jak oblbnout řídící jednotku, vyřadit EGR a ten filtr vykuchat.
Alig: proč ten filtr chceš vyndavat? Protože to jede málo nebo protože je ten filtr už po smrti?
A úplně poslední OT, teoreticky, s ohledem na neustálé utahování šroubů - co budou majitelé aut bez těch filtrů dělat, až jednou (a věřte, že k tomu dojde) budou měřené ty pevné částice resp. bude ta kontrola stejná jako v Německu?
edit: Chris: ano nové benzíny s přímým vstřikem mají ten filtr taky, důvod je právě přímý vstřik a vyšší tlak vstřikovaného paliva, kdy v určitých režimech dochází právě k vyšší produkci sazí - jestli je to jen pro to, aby byla splněná nějaká norma nebo ty částice jsou opravdu tak malé, to nevím
edit2: článek k tomu jaké strategie regenerace filtru se v současnosti používají a co z toho leze tu (asi bude vidět jen abstrakt)
[ Link ] článek o efektivnosti DPF zde
[ Link ] pohyb nanočástic a jejich zachycování v DPF
[ Link ] kdyby někdo měl zájem můžu poskytnout PDF
crestiku, tohle už není moralizování. To je, jako kdybys člověku, který ti jde oznámit, že jde někoho zavraždit, řekl, OK, udělej to, vždyť to nikomu nemůže vadit.

04.11.2014, 17:12 |
pbjun No me by zajimalo kolik to auto ma najeto ze je treba resit filtr... Mam ten samej motor ve focusu - 1,6 TDci 70kW najeto 124tis km a o filtru ani nevim... Jednou tydne to protahnu po dalnici, nedusim to v nizkych a spotreba je kdyz jezdim slusne kolem 4,5 - 5,1 a kdyz tomu opravdu davam tak za 6... S filtrama je to stejne jak kdysi s katem, kat stal 12tis a lidi to vymlatili aby usetrili, dneska filtr do normalni znacky auta stoji 10tis - zrovna mam pocit ze do toho focusa co s nim jezdim stoji rovnych 10 tis coz zase neni az tak velka castka na naftaka ;) kdyz vemu ze vstriky kdyz odejdou tak to vyjde na desitky tisic, dvojhmota se spojkou 30 turbo 20 cerpadlo 60....

04.11.2014, 19:16 |
Cenda dle info pracovnika z mistni STK budou mit auta od 2016 s vykuchaným filtrem problém a neprojdou. Mě je to jedno, tak jsem se o to blíž nezajímal.
crestik: dík za tu urážku že jsem budižkničema..cením si toho :D
Woko_O: bud rad za tohle, mohlo byt mnohem hure :D :D :D
Je zajimave, ze nez jsem otevrel topic, tak jsem vedel, kdo zde bude diskutovat a jakym smerem se to bude ubirat :DDD