
Navštíveno 2369x

Zajímavý článek na:
[ Link ] Jaguar XFR-S se rozjel až na 302 km/h – o dva kilometry v hodině více, než udává výrobce. Stejně rekordní byla ovšem zaznamenaná spotřeba 62,5 l/100 km. Kombinovaný údaj pro tento model činí 11,6 l/100 km.
Přes šedesát litrů naměřili technici Auto Bildu ještě hranatému Mercedesu G 500 (62,3 l/100 km, 209 km/h) a rychlému BMW M5 s paketem Competition (62,0 l/100 km, 304 km/h). Volkswagen Golf 1.4 TSI se spotřebou 20,2 l/100 km při 213 km/h je oproti těmto monstrům vyslovený šetřílek.
Octavia Combi s motorem 1.2 TSI se v testu Auto Bildu rozjela na 192 km/h a spotřebovávala přitom 13,4 l/100 km.
To je „pouze“ 2,6násobek kombinované hodnoty 5,1 l/100 km, zatímco Jaguar se oficiálnímu údaji vzdálil 5,4krát.
Zajímavé hodnoty, sice namíchaná jablka s hruškama, protože není stejná liga valit 190 jako 300+, ale pro představu good.
Kolik máte vy... s TDi? :-)
Jsou tu mistri, co jednou se svym 3.0 benzinem nemeckych dalnicnich 160 a zere jim to 6,5...
Nekde to tu je, hadal jsem se tu, ze jet prumer 160 neni to samy, jako to z kopce pustit na 180 a pak prohlasovat, ze jel celou cestu 160.
Zkousel jsem drzet prumer tusim 160 a bylo to dost narocny, zmaknul sem to drzet 30 minut (kdyz te zbrzdi kamion, tak pak musis valit 180, abys ten prumer dohnal)
Prumernou spotrebu jsem mel pres 11 (2.0 TDi)

30.10.2014, 11:22 |
Augi CervinVega: Teď jsem dával fotku s Roomsterem ve 195kmh (tachometr) s aktuálem 11.7 dle palubáku. Podle TP kombinovaná 5.3 a max 182kmh.
zajímavý, ale rozhodně zajímavější by byl test v nějakým cyklu, kde se opakovaně brzdí a zrychluje na určitou rychlost... tohle to by mělo velkej vliv i akcelerační obohacení, který je různý a jeho hodnoty jsou velmi zajímavý..
max. spotřeba jde vlastně jednoduše spočítat-jen vidět data o době vstřiku a velikost vstřikovače...
za mě dle diag. max doba vstřiku 15,4ms při maximálce 6754ot/min (na 5tku 224,5km/h) po přepočtu to dělá 47l/hod při 224,5km/h ... při akceleraci je spotřeba ještě větší.. to díky akceleračnímu obohacení, tkerý zvyšuje dobu vstřiku z 4-5ms klidně i na těch 15ms..
při cihle na dálnici a +/- konstantní rychlosti je motor v relativně ouzkým okně zátěže takže není důvod aby se do něj cpalo víc benzínu než je třeba...
Těžko říct, mně ukazuje palubák aktuální spotřebu jenom do 30ti litrů. :)
Petře, to mě taky jen do 25:) ,reál je však max. těch 47l..

30.10.2014, 12:13 |
Mr.Scully | Upraveno: 2014-10-30 12:13:40
Já se taky obávám, že mi palubák neukáže víc než 40 litrů na sto a to by při maximálce bylo stopro víc... a jet maximálkou víc než pár minut je v případě mého auta v ČR asi vyloučené :-))) a i v Německu dost o hubu.
Dobré čtení. Takže technici Autobildu opět potvrdili, co za klump ten koncern je, když vztaženo na elementární jednotku 1poskytnutý HP žere čtyřválcový golf o objemu 1.4 litru s úža technologií TSi VÍC, než osmiválcový pětilitr s kompresorem od Jaguaru :-D :-D :-D
Kolik ten Jaguar zral pri 200? To uz by tak sileny cislo nebylo, co? :)
Nebylo, ale to napsat je v rozporu se zadáním a fakturací toho "objektivního" testu :-D :-D :-D
Dobré je vědět, že Jaguar při 300+ km/h žere míň než Golf při 213 km/h :-D :-D :-D
Stejne mam dojem, ze podobnej, pokud ne stejnej test uz tady byl a ze debata byla taky zajimava :)
Ještě že nemusím takové kraviny řešit, u RR zobrazování aktuální spotřeby vůbec není :D
hihi to je fakt, ty na plnej plyn totiž máš okem viditelný plynulý pohyb palivoměru směrem k E :-)))

30.10.2014, 16:37 |
DaveF celý ten článek mi přijde o hovně na druhou

30.10.2014, 17:25 |
Losky Docela ujetej článek. Nechápu ani smysl toho článku. S reálným nájezdem to moc společného nemá
Tak třeba Veyron žere při top speed mám pocit 1l/1km, takže 100l/100km :) Ono čím větší rychlost, tím větší odpor a logicky naroste spotřeba. Článek jsem ani neotvíral, někdo zas "objevil" ameriku...

30.10.2014, 21:01 |
crestik | Upraveno: 2014-10-30 21:06:29
radku, méně smajlů, a více číst...
jaguar při 300 bere 60, golf při 200 bere 20
8-)
Podle mě by bylo zajímavější srovnat spotřeby při stejných rychlostech
Jinak OctII 74kW tdi při průměru 140kmh na 800km 7,5/100. Průměr 160 už musí být s vytištěným parte :-)
Rekl bych, ze to je spis takovej test na odlehceni, coz nekteri mozna nepochopili.
Četl jsem právě pečlivě, Golf se svými 123 HP ve čtyřválci na udržení své Vmax 213 km/h potřebuje každou minutu o pár militrů benzínu na válcovou jednotku víc, než Jaguar k udržení své Vmax 302 km/h se svými 550 HP v osmiválci. To je holý fakt, stačí si vzít k ruce kalkulačku :-D To ta Octavie v tom testu je úplně někde jinde než ten nenažraný Golf....
vmax som este nesiel, ale pri 240 to ukazuje okolo 30.. takisto pri zrychleni z obmedzenia v8 5.0 coyote z 2011