Atmosféra úplně v pohodě, všímat si pazvuků po studeném startu či chrčení/drnčení zvrchu motoru po rychlém přidání plynu. Značí to ojeté/volné napínáky řetězů rozvodu. Není to likvidační, spíše to obtěžuje a vytváří nekuklturní volnoběh. Napínáky jsou běžný servisní díl, jen je to práce na "celý den", tak to kdyžtak zohlednit při koupi ojetiny v její ceně. Cívky docela drží, neměl by z toho téct olej, pozor na vibrace mezi 1000 a 1200 ot/min, pokud budou - jeví se úplně stejně, jako správný chod zánovního TDi, změřit komprese, může být prasklý kroužek, stávalo se kvůli nánosům karbonu u aut, kde majitelé dodržovali nesmyslně dlouhý výměnný interval long-life oleje, nebo tam lili něco "z Lidlu". Pozor na vyčichlé lambdy -vzít si k ruce OBD čtečku. Jinak to nic nechce - normální natural nebo LPG, co 12-15tis km normální olej, občas svíčky a sem tam to vzdá nějaká cívka. Nic náročného.
Kompresory - od nových super věc. Pokud po pátém/šestém majiteli, byl bych obezřetný. Vůle na šroubech kompresoru kolem 200tis km najetých - lehounké poklepávání v otáčkách volnoběhu, jinak klid. Kompresor "kaput" mlátí kontinuelně až do 6000/min :-D Motory jako takové choulostivější na chladící okruh - pravidelné výměny náplně velmi důležité, jinak to je časovaná puma. Pokud bude podezření na tlakování do nádobky, nebo všude možně u spon na hadicích "krusta" z fridexu, utíkej pryč. Spodek motoru bezproblému, rozumně vybraná komprese - díly foukáním netrpí. Projev ultimátní, spotřeba zajímavá. Pčístupnost k servisu dosti drsná, oproti atmosféře. A co mám nepotvrzeno, ale sem tam se o tom mluví, tak ty koně od S/C už jsou docela porce pro převodovku, a odchází o něco dřív....

16.10.2014, 12:58 |
Paczqo | Upraveno: 2014-10-16 13:05:53
Moc díky za info tohle hodně pomuže při rozhodovani.
Co se týká servisu na celý den no když jsem viděl že při rozvodech na naftove Discovery musi karoserie od ramu tak dobrý to zkousnu a mechanik kam bych jezdil je dobrej tak si poradi :-D