
Navštíveno 4769x


02.10.2014, 10:17 |
xSam Ahoj vsem,
umel by mi nekdo spocitat jaky bude dopad na delku kroku brzdoveho pedalu kdyz vymenim hlavni brzdovy valec za vetsi?
Soucasny ma prumer 22,2 a chtel bych dat 25,4.
Ted mam prave velmi dlouhy krok a potreboval bych ho zkratit.
Diky vsem za jakoukoli radu.
xSam

02.10.2014, 11:48 |
xSam Ještě pro doplnění:
přední pístky 51 mm
zadní pístky 48 mm

02.10.2014, 12:07 |
Nora Na základce jsi do fyziky a matematiky nechodil??
sila je sice dana pomerem prumeru tech valcu, ale rozdil drahy bych si z toho teda pocitat netroufal...
mozna bych napred zkusil postelovat tahlo mezi valcem a pedalem :-)

02.10.2014, 12:20 |
xSam Spočítat se to nějak dá, bohužel neumím:-(
Nejde samozřejmě o cm, ale o procenta.
Táhlo poštelovat už nejde.
ciste teoreticky muzes vychazet z objemu kapaliny vytlacene z brzdoveho valce. Zmeris si krok pedalu a spocitas, jak se zmeni delka valce s pribyvajicim prumerem.
výměnou spotřebičů (třmenů) změníš objem co musí brzdovej válec dát-prot delší dráha
pokud máš setup s 22mm brzdovým válcem tak ten se vyznačuje určitým výstupním tlakem a objemem při určitý dráze a vstupní síle...
pokud brzdovej válec zvětšíš klesne výstupní tlak (o kolik, to jde zjistit poměrem činné plochy válce, zmenší se samozřejmě ovládací síla, změní se celkovej převodovej poměr soustavy pedál/posilovač/brzdovej válec...
jinej objem spotřebičů, ale zachování pedal-feelingu na různejch platformách výrobci řešej řadou brzdovejch válců s různejma průměrama, ale ty jsou pokaždý namontovaný na posilovači, kterej má trochu jiný nastavení výstupní síly a případně i převodovej poměr...
.mycTD: na podruhe s objemama uz je to dobry, ale s tema prumerama to moc nesedi :)

02.10.2014, 22:09 |
xSam Honza, moc hezkej popis, nicmene jsem to bohuzel moc nepochopil:-(
Situace je momentalne nasledujici. Zjistili jsme, ze puvodni originalni brzdovej valec byl spatnej a fungoval jen jeden okruh.
Proto zedy ten dlouhy krk a brzdy nejiste.
Mezitim jsem privezl ten vetsi a nebylo tedy jine moznosti, nez to vymenit.
Po upravach se povedlo valec namontovat a to i s prislusnym posilovacem.
Po prvnim vyzkouseni to vypada docela slusne, jak brzdeni, tak krok pedalu.
Uvidim vsak po tom co si brzdy sednou.
Zatim to vypada, ze je zadek prebrzdenej, ale predni kotouce jsou hodne orezle, tak to ve vysledku muze byt jinak.
Diky za rady.

03.10.2014, 11:14 |
.mycTD | Upraveno: 2014-10-03 11:16:05
assassin: myslel jsem samozrejme plochu tech valcu... :-)
ale v tomhle pripade je to asi jedno, bo tim stejne nic rozumneho nezjisti
zadek přebržděnej může bejt, protože mu tam posíláš velkej objem kapaliny...
to máš na samuraje ?
předek budeš měnit ty orezlé kotouče ?
co zadek přiškrtit takovým tím regulátorem co maj na speedpro ?

03.10.2014, 21:25 |
xSam Midi, jojo uz jsme to spolu jednou kdysi resili:-)
Menit je nebudu, jsou v pohode, jen auto dlouho stalo.
Regulator brzdneho tlaku, je samozrejme ve hre, ale ten nepomuze delce kroku, potrebuji nejprve vyresit tohle.
Bohuzel i po instalaci vetsiho valce a posilovace je krok pedalu stale moc dlouhej.
Co jsem si vsiml, ak kdyz treba trikrat za sebou seslapnu brzdu, tak se krok zkrati tak, jak by mi vyhovovalo.
Jsem uz bezradnej, nevim jak to vyresit:-((((
Navic to nakonec nebrzdi ani moc dobre, zastavit z 90tky neni fakt p*del:-(((
Treba az se to obrzdi, bude to lepsi...
to že to jakoby našlapeš a pak to brzdí lépe - bych tipoval na špatně odvzdušněné

03.10.2014, 21:36 |
xSam Nebrzdi to lepe, jen se zkrati krok...
Odvzdusnene spatne to neni, delal jsem to trikrat a nikde nic:-(

04.10.2014, 09:11 |
Pajk "Co jsem si vsiml, ak kdyz treba trikrat za sebou seslapnu brzdu, tak se krok zkrati tak, jak by mi vyhovovalo."
To vypadá opravdu na vzduch ne?

04.10.2014, 09:53 |
Nora To můžou být křivé kotouče nebo bubny, případně špatný samostav zadních brzd

04.10.2014, 11:43 |
xSam Kotouce krive nejsou, bubny nemam, vsude kotouce:-(
jak daleko to máš k www.autodoctor.cz ?
prej je dobrej (sice svéráz ,ale ví co dělá ,co jsem tak čet)
může to bejt blbě odvzdušněný... přestože si ymslíš že to je dobře a bubliny už žádný ven netlačíš... klíčovou roli hraje umístění odvzdušňováků- někde nejsou v nejvyšším bodě třmenu, takže třmen musí dolu, vrazit do něj špalek aby nevyjížděl pístek, odvzdušňovám natočit aby byl nejvyšším bodem a odvzdušňovat...
mnoho auto to má takto debilně (Golf 2, tipo/coupe...obojí zadní třmeny..)
a to že to nebrzdí lépe je důsledek, že ti poklesly výstupní tlaky z brzdovýho válce...

04.10.2014, 18:06 |
xSam | Upraveno: 2014-10-04 18:07:06
Midi, autodoctot ty brzdy delal, bohuzel je ted pryc.
Honzo, prosim a proc poklesly vystupni tlaky? Tim, ze je vetsi valec?
Odvzdusnovaky jsou u vsech brzdicu nahore.
Odvzdusnovali jsme to nekolikrat a ani bublina. Az budu mit nekoho pro ruce, zkusim teda jeste znovu.

04.10.2014, 18:42 |
Pajk Hele mě jednou borec vrátil auto s tím, že nejde odvzdušnit. Odvzdušnil jsem si ho pak s kámošem... nemohl jsem z toho našlapávání ani chodit jak dlouho to trvalo. :D
anot tím že je na posilovači, kterej byl určen pro malej brzdovej válec , našroubovanej velkej...

05.10.2014, 10:02 |
xSam Honzo, prave proto jsem nevymenil jen valec, ale i posilovac. Proto nechapu, proc by mel poklesnout tlak:-(
aha tak to je potom jiná... to napíšu hned ne?

06.10.2014, 08:55 |
xSam Honzo, ja to psal:-)
Jeste me napadlo, jestli nemuze byt v haji vyrovnavac tlaku (P&B ventil).
V tydnu jedu na odvzdusnovaci zarizeni, tak uvidime, jestli to pomuze.

11.10.2014, 23:02 |
xSam Takze vyreseno!
Problem byl v absolutne zarezlych brzdicich a totalne sjetych destickach.
Brzdice se rozhejbali, daly nove gumicky a nove desky a ted to brzdi. Hura
Krok brzdoveho pedalu je kratounky a brzdi naprosto neuveritelne. Vetsi valec a posilovac tomu teda rozhodne pomohli.
Brzdy budu jeste testovat az si desky sednou. Snad to nebude brzdit az moc...
Uvidime.
Ted jsem presvedcenej o tom, ze kdyby zustal puvodni posilovac s valcem, bylo by to taky v pohode, jen by brzdy nebyly takove jedovatky.
Rozhodne zajimava zkusenost.