
Navštíveno 2837x

Jezdí tu někdo na bionaftu ať čistou B100 nebo směsnou SMN30. At doma nebo ve firmě třeba na kamionu, trakotru atd.?
U nas na nejakou takovou sracku jezdi cela firma 40x LKW plus vsichni zamestnanci v osobakach
Já se v rámci své diplomové práce zabývám analýzou použití biopaliv (B100, SMN30), a to zejména s důrazem na jejich vlastnosti a komparaci s použitím běžné motorové nafty.
A právě sháním data z provozu vozidel na bionaftu. Jedná se zejména o data týkající se zvýšené údržby, nárůstu spotřeby, vyšších nákladů na provoz, pozitiv a problémů při použití biopaliva, změn vlastností motorového oleje a celkových úspor vzniklých použitím biopaliva.

28.09.2014, 11:07 |
gizmi diplomka založená na "jedna baba povídala" ? To by spíš chtělo nějakou laboratoř a řádné testy..

28.09.2014, 11:12 |
maiky46 | Upraveno: 2014-09-28 11:19:29
Právě že potřebuju data z těch firem které provozují vozový park na bionaftu, laboratní podmínky se reálným pouze blíží ale nezjistíš skutečné náklady, kdežto v podniknu přímo vidí o kolik ujedou, kolik spotřebují bionafty oproti dřívější spotřebě nafty, o kolik tedy šla spotřeba nahoru, jaké náklady byly při přechodu z motorové nafty na bionaftu jaké úpravy na vozidlech, zkrácení servisních intervalů a další náklady a z toho celková uspora ....takže žádná bába povídala, ale určitě je dobré poslechnout i reakce lidí co to zkouší doma

28.09.2014, 11:16 |
JoPi | Upraveno: 2014-09-28 11:19:41
(SMN30) Zkušenost mám takovou že už bych jí do auto nikdy nenalil , auto nejede , nespaluje dobře , neskutečně se zanáší palivová soustava , žere víc , smrdí a nevim co ještě , no a to mám na popojíždení starýho fordy sierru 2.3D
A to jsem jí ředil s běžnou naftou od benziny.
Nechápu jak jí někdo může lejt do novějších motorů kde asi dělá pěknou neplechu a to že tech aut jezdí dost - poznám po čuchu naposledy to byl včera ford focus 1.8 tdci .
Nevím co do toho přidávají různé podniky za aditiva nebo jak se provádí údržba motorů u MHD která tu na to jezdí , traktory to taky asi překoušou ( teoreticky je i ten můj motor traktorovej :D ) ale je to pěknej humus.
Po vyčištění pumpy která byla zanešená chuchvalcama čehosi jsem začal tankoat normální a přidávám buď letní nebo zimní aditivum a vše je o 100% lepší , jak po stránce spotřeby , tak po stránce chodu motoru .
Neni nic jednodušího než jim zkusit napsat zda budou sdílní a podělí se o info zda tyto informace nemají za interní a tajnou položku :D

28.09.2014, 11:21 |
maiky46 | Upraveno: 2014-09-28 11:21:41
oni tam sou dost specifické podmínky přechodu at už upravy a pak i třeba odstavení vozidla na max dva měsíce, výměna palivových filtrů každou výmenu oleje která se zkracuje cca na půlku atd atd.. Někde to funguje někdo na to nadává no
no právě , napsat firmám napíšu ale potřebuju vědět komu,ono moc firem na internetu neudává že jsou ekologické že používají bionaftu..
co se týče pak interních dat tak já mohu udělat část dipolomky i neveřejnou případně neuvedu co to je za firmu nebo uvedeu jen některé informace které mi povolí..

28.09.2014, 11:31 |
JoPi [ Link ] EKOLOGICKY A BEZPEČNĚ
Naše pozornost se ubírá směrem k ekologii a ochraně životního prostředí, snižování ekologické stopy podnikání a co nejnižšímu využívání společných zdrojů.
Převážná část vozového parku splňuje ekologické limity EURO 4 a EURO 5, testujeme a využíváme ekologická paliva.
Děkuju na ty sem ještě nanarazil zkusim jim napsat

28.09.2014, 12:06 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2014-09-28 12:09:12
maiky46 - co zkusit napsat na ministerstvo životního prostředí bo kdo má na starosti dotaci bionafty a vzhledem k přístupu k informacím, zda by ti nedali kontakty na firmy, které dotace využívají no a ty pak oslovit... Jen takový nápad...
Tady máš např. zdroj
[ Link ]
JJ PREOL má super věci , jen ty podrobnější neuvádí no
Stačí si zajet k jezedákům a poptat se jich, co se děje, když zapomenou před zimou nebo u dlouho stojících strojů nalejt pořádnou a nebo vylejt tuhle bio naftu. Oživit rok stojící kombajn je pak opravdu kulervoucí mechanická práce, doprovázející balík opravdu, ale opravdu sprostých slov směřující na palivo.
no tak to je ale jejich hloupost tam sou přesně definované podmínky jak dlouho ty stroje mohou byt odstaveny pokud používají binaftu případně mají uvedeno že mají vyjet jednu až dvě nádrže na motorovou naftu před odstaávkou. v tomhle je bionafta na píču že se prostě tyhle věci musí hlídat stejně jako zkrácený intervaly servisu
maiky - když budeš mít sklizeň a pak ti přijde extrémní výchylka počasí tak ti nezbyde nic jiného než odstavit stroje bez ohledu na úžasnej plán akce. Praxe je prostě jiný a nejsou tady podmínky na to, abys po akci zaparkoval kombajn do teplé garáže a udělal mu v bílejch rukavicích generální opravu a vyčistění každé části. Je to humus, jen jim to komplikuje už tak docela těžkej zemědělskej život a další starosti s vozovým parkem, likvidací odpadové nafty atd.. data pro tebe nemám, ale stačí mi, když sem tam pomáhám s opravou u kamaráda a vidím co v tom systému všechno je.
Škoda 1.6TDI, od manuálu až po víčko nádrže - všude info o tom, že BIO nafta NEEEE. Toď má reálná zkušenost s BIO naftou :-)
Udělej si v nějaké firmě test a přefiltruj si bionaftu na nějakej vhodnej filtrační papír (ale hezky promíchanou, né že si přefiltruješ jen to co je v horní části sudu :-) a zkus si to udělat při 20° a pak ráno třeba při 5-7°C