
Navštíveno 2230x


26.09.2014, 21:34 |
Tea Mám takovou potíž s autem - Mercedes A140 W168, 1,4i benzín. Po nastartování za studena vše OK prvních cca 5 vteřin a potom spadnou otáčky vonoběhu, motor se zatřese a během dvou vteřin dotáhne volnoběh nebo rovnou chcípne. Poté již vše OK, teplý start OK, táhne dobře, spotřeba OK, jen ještě na volnoběh když prošlápnu plyn, tak spadnou otáčky na cca 500, motor se zatřese a poté hned dotáhnou na původní hodnotu. Snad jsem to srozumitelně popsal. Na diagnostice v mercedesu nic není, nikdo neví čím by to mohlo být. Nějak laicky myslím, že po několika vteřinách po startu motor přechází do nějakýho režimu řízení, možná načte nějaký špatný čidlo, no nevím, je to elektronickej plyn. Vůbec tomu nerozumím, ale třeba někoho neco napadne.
Díky všem
Diagnostiku v Mercedesu dělali za jízdy nebo jen vyčetli chyby z řídící jednotky? Několik možností co mě napadá - buď čidla teploty (motoru, vzduchu), nebo volnoběžnej ventil (pokud je) nebo váha vzduchu. Případně někde prasklá podtlaková hadička a dělá to bordel...
Co se týče hodnot z čidel, mělo by být možné diagnostikovat za provozu a sledovat hodnoty přímo - nejsnazší řešení pro odhalení závady.

27.09.2014, 20:58 |
Komba tohle by mohla dělat škrtící klapka,volnoběžný ventyl nebo potenciometr co snímá polohu klapky.Udělá to pokaždý když to prošlápneš a jinak to volnoběh drží bez problému?

29.09.2014, 20:51 |
Tea Tak jsem to testoval, máme jej teprve chvilku a je to následující: Po studeným startu cca 5 vteřin OK, zvýšenej volnoběh se sytičem a poté otáčky začnou padat ke zdechnutí, vrátí se a to se opakuje celkem třikrat za sebou, během toho se nedotýkám plynu. Pokud po nastartování hned vyjedu, tak se nic neděje, možné první vteřiny trochu cuká, ale jede. Diagnostika vyčetla jen paměť závad, nevím, jestli umí za jízdy, je to krabička, které data vzduchem přenáší do notebooku na dílně. Chyba bylao čidlo teploty vzduchu a ještě odpojený nějaký čerpadýlko vzduchu do výfuku nebo katu v souvislosti s euro 4 ale to na to prý vliv nemá, čidlo vyměněno a beze změny. Ten plyn je elektronickej, nevím, jestli je tam nějakej motorek na klapku nebo co. Připadá mi, že po startu jednotka dostane špatnou informaci z nějakýho čidla a podle něj zkusí dvakrát snížit volnoběh, nevím co by tak mohlo být mechanickýho, snad jen klapka ovládaná servomotorkem od plynu, aby pouštěla vzduch a následně se podle lambdy upravuje bohatost směsi vstřikama. No nevím co s tím.
Díky

29.09.2014, 20:53 |
Tea Ten volnoběh to nedělá pokaždým prošlápnutí, jen třeba při couvání, když se posunuju a poučtím pedál plynu, tak se propadne a hned srovná, myslím, že by měl spadnout na volnoběh a né pod něj.