
Navštíveno 14300x


25.09.2014, 17:28 |
DaveF S novým autem jsem se rozhodl , že do kartáčů už nepojedu, takže jsem to zkoušel mýt wapkou, ale výsledek nic moc. Předpokládám, že by to chtělo nějaký šampón a trochu vosku nebo něco takového. Vzhledem k mé lenosti a nedostatku času preferuji něco rychlého a na detailingclubu se rozhodně registrovat nehodlám :-)
Auto je něco přes měsíc staré, takže lak je ještě v pohodě a předpokládám, že bude stačit ho umýt a něčím ošetřit, zejména teď před zimou.
Je to obyč bílá barva.
Dík předem za nějaká doporučení, byl bych rád, kdyby to bylo v řádu stokorun a ne tisíců :-)
Auto jsem naposledy myl a leštil před 5ti lety, takže už moc nevím co koupit.
Meguiars dela sety i pro nove laky

25.09.2014, 17:43 |
Luke-Jeep | Upraveno: 2014-09-25 17:45:08
Chtělo by to nějakou sadu... Chce to nějakou rukavici a šampón k ní... Ať to nešudláš houbou, pak usušit sušícím ručníkem... A chce to tu sadu proto, že samostatně to stojí pytel ať to vezmeš od koho chceš...
Např. sada od Meguiar's pro nové auta:
[ Link ] Máš tam krom šampónu i rukavku, sušící ručník, vosk, leštící hadru, aplikátory a lesk na gumy...
Kluci určitě přihodí i další možnosti... Já jsem s touhle sadou a pár věcma k tomu začínal a spokojenost
Nechci vam brat dlouhe hodiny zabavy s mytim auta,ale ja se naucil jezdit na mistni bezkontaktni mycku
[ Link ] 30kc za horkou vodu s praskovym samponem + 30kc oplach demineralizovanou vodou.
Za 5 minut a 60 korun odjizdim s nalestenym autem.
Jedine s cim to ma trosku problem jsou musky,ale staci s sebou vzit houbu na myti a trosku to posuchtat nebo pouzit neco primo na to.
Jako BATMAN.. u nás akorát v tom boxu máme takovej nástroj a na konci toho je takovej měkej houbokartáč a uprostřed z toho jde teplá voda se saponátem.. Pak tam pustim nějakou tu vodu s něčím a nakonec obyč demineral vodu a celý to spláchnu..60Kč a je to na pohodu..
v Plzni máme tuhle myčku a je to ok a neničí jelikož má pěnový kartáče
[ Link ]

25.09.2014, 21:33 |
DaveF | Upraveno: 2014-09-25 21:34:53
BATMAN: přesně v takové myčce už jsem to 2x zkoušel umýt a vždycky tak za 90Kč a ještě by to chtělo, např. spodky dveří a prahy je problém umýt, na té bílé je to asi víc vidět. Proto mě napadlo, že by třeba pomohlo to navoskovat a ta špína by šla potom dolů líp.
Mrkni se sem
[ Link ] a projdi si tenhle topic
[ Link ] hlávně návod pro nováčky ať máš nějakou představu...
No z mytí bych takovou vědu nedělal..
Jestli chceš něco rychlého páč si línej,či nemáš čas tak v klidu. Nix složitého v tem néní přece. Jde jen o opláchnutí auta..
Nastříkej nějakou aktivní pěnu,vapka,pak šampon s houbou či rukavicí,vapka(nemusí být),dotřít do sucha,vosk. Rychlovka.. Na to co požaduješ aby špína spadla sama tak by to chtělo polymerový vosk,ale pro tebe škoda a moc peněz.. :-)
Na Zimu bych to přelítl bud polymerem,Carnaubou..

25.09.2014, 22:17 |
Kmoda | Upraveno: 2014-09-25 22:18:25
Z mytí bys nedělal vědu? Jenže mytí tak abys nenadělal škrábance nebo je věda. Mě se to nedaří,pořád v tom mám nedostatky a nějaké stopy jsou vidět. Problém je v tom,že co je pro některé lidi normální a ani jim to nepřijde poškrábané,myslí že je to normální,znamená pro jiného zničený lak...

25.09.2014, 22:22 |
Kmoda Jinak takové rychlé jednoduché voskování tady
[ Link ]

25.09.2014, 22:23 |
soray Jestli chceš něco rychlýho a za relativně málo, tak doporučuju tohle
[ Link ] + nějakej mikrovláknovej hadřík. Auto s tím obejdeš do půl hodiny a máš na pár měsíců klid. K tomu nějakej ph neutral šampón (Valetpro dělá za pár kaček) na mytí.

25.09.2014, 22:25 |
DaveF o nějaké té sadě budu asi přemýšlet, jde mi hlavně o radu co bude nejlepší na nový lak. Nějaký čas jsem strávil studováním nabídky detailingových shopů a sháněním informací na fóru, ale je toho moc a nevím co všechno koupit.
Ono to z té myčky vypadá pěkně, ale chtěl bych tomu dát o něco víc

25.09.2014, 22:27 |
DaveF soray: přesně, hledám jednoduchou radu, kup si tohle a tohle, a já si to od tebe koupím a vyřešeno :-)
Pěnové kartáče neničí lak? Tak to je hláška měsíce...LOL

26.09.2014, 10:13 |
Rustapha-659 | Upraveno: 2014-09-26 10:16:22
..no a pak je tu něco pro piloty s plnou prkenicí :-D
Ceramic PRO :-) Polejt QASHQAIe vychází prej asi na 60k..ale viděl jsem to v praxi a fakt to funguje..Bejt to lacinější,byla by to skvělá věc na světlý odstíny kol...stačilo by opláchnout vodou :-)
Hele, dat za protekci laku castku prevysujici cenu noveho laku, to uz musi byt clovek nesvepravny,ne?
jestli se mohu vetřit se svojí zkušeností: asi tak 8-9 let na všch autech z tohoto období (2006 dosud) používám jen a pouze tento postup na mytí a ošetření aut:
hadice, ostříkat - co slze, to slze, co nesleze,se namočí. Vystříkám podběhy. Pak do kýble teplá voda a občejný domácí JAR nebo tiomu podobný přípravek. Kousek starého zátzěžového koberce o rozměru cca 6x10cm - tím umeju uschlý hmyz na předku a msce a zrcátkách. Následně vezmu houbu (z drogerie, za dvacku) a auto umeju títmo roztokem. když je ho málo, jeden kyblík přidělám. Pak vezmz hadici, spláchnu. Následně malým čůrkem umeju auto hubou-to, co neslzelo, nebo co jsem zapomněl. Zbytekm jaru umeju pomocí smetáku kola-mám "speciál" s ustřiženými chlupy, aby byl plošší a dostal se dovnitř kol. Následně opláchnu znovu vodou. Otevřu vše, co jde, vezmu houbu a umeju vnitřní plochy - prahy, lemy dveří, psodky dveří a kolem víkakufru a motoru, Vezmu švédskou utěrku a auto utřu dosucha. Vezmu auto, ujedu s ním 100m k hospodě a zpět, aby vytekla voda ze spár. Když to počasí neumožní (třeba je mokro, či sníh apod, tak abych ho hned nezasvini, vezmu starý vysavč ETA s obráceným výdechem a vyfoukám vodu ze spár. Následně vezmu - a to je to, wo čem chchi naspat - leštěnku TURTLE WAX s přídavke teflonu, auto s tím napatlám, než dojud na konec, je na začátku suchá. Vezmu kus flanlu (idálně stará košile či pyžamo, ale stačí i trenýrky:-) Jedním táhnutím to vyleštím do zrcadlového lesku.
Zvlášt udělám pak vnitřní lemy kolem zadních kol, ale kolem víka kufru a motoru a hlavně spodky dveří.
Kdo viděl má auta, nevěřil, že nebyla profesionálně mytá a leštěná. Vše je skoro zdarma až na tu leštěnku, ta stí asi 300,- a vydří mi rok.
Nepotřebuji žádný speciály za tisíce detilngy a stajlingy, ale dvě hodiny času 2x do měsíce, někdy 1x do měsíce. To je minimum, co to chce a laky jsou jak nový a to doslova. nebyt cestářských prasat, co sypou silnice makadamem, tak na laku není ani stopy po tom, že mu je 8 let (SUbaru, stříbrná metalíza, parkováno posledních 4,5 roku výhradně venku, jen pod přístřeškem). kdo něvěří, dělá chybu.
Ovšem základ všeho úspěchu je, nenechat lak zajít tím, že ho rok nebo dva nikod ani neumyje!
Jo a ještě jedno pozitivum v tom mém postupu je: toto celý, co sem popsal, trvá asi 2 hodiny. Za tu dobu ze mě leje, jak z vola, protože se člověk něco naohýbá a aspň to mám místu večerního cvičení:-)))
PS: Nejsem dealer Tuzrtle Wax:-))) Jen mám s nimi jen tu nejlepší zkušenost. Používám na stříbrné a černé laky, předtím na modrý a vždy s prvotřídním výsledkem. Naprostá bomba je to, že to nedělá "panáky" a šmoouhy a lesk je skutečně excelentní. Navíc ten s teflonem vydří při prakování venku klidně i půl roku-vyzkoušeno, protože dcera je lajdák a když jí Clio neumeju a nenavoskuji já, tak ona si na to ani nezvzdechne:-(((
Mlčeti zlato mluviti stříbro :) DaveF, projdi si ten detailing club, ať máš nějakou představu a tady si příklady radši neber, prosím.
A číst nade vše. Na DC nechce, tak proč mu ho vnucuješ? Chce levný, rychlý a účinný postup. Tady ho má:-)

26.09.2014, 13:54 |
camron | Upraveno: 2014-09-26 14:00:04
Jar, houba z drogerie za dvacku a zátěžový koberec? Levné to je, o účinnosti už by se dalo polemizovat a rychlé? Dvě hodiny práce a teče z tebe jako z vola? No nic, ať si každý udělá obrázek sám.
Čím odstraňuješ asfalt, polétavou rez a různý brajgl zasekaný v laku? To zavoskuješ i s tím?

26.09.2014, 14:02 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-09-26 14:03:49
už je to tady:-) Výsledek se dostavil. Nevěřící Tomášové už ryjí:-)))
přijeď, já ti ten obrázek sám ukážu.
Já jen reaguji na to, že někdo evidentně nechce žádné onanotechnologie a přesto se mu cpou horem spodem. A když je něchce, tak co zbývá? Amatérské postupy, ale osvědčené po X letech používání s přípravky, které jsou osvědčené. Mycí postupy není třeba popisovat, ono vodu a houbu není de facto čím nahrazovat. Leda tak to ještě volízat jazykem a utřít sousedovým jezevčíkem...
Rád bych viděl tvé profesionálně ošetřené auto a pak si můžeme výsledky porovnat.
pro ty, co evidentně neumějí číst.
citace:
"Dík předem za nějaká doporučení, byl bych rád, kdyby to bylo v řádu stokorun a ne tisíců :-)
Auto jsem naposledy myl a leštil před 5ti lety, takže už moc nevím co koupit."

26.09.2014, 14:07 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-09-26 14:09:04
Na asfalt používám průmyslový detergent na bázi pomerančového extraktu, to ti stejně nic neřekne, pokud nevíš o co jde - odborně se tomu říká stickies controller - na netu to nenajdeš, používýá se v papírenském a celulozařském průmyslu. Pokud jis z toho moudřejší, jedině dobře.
Tento přípavek není na bázi žádných rozpouštděl alias benzín, teprentýn a pod. Jinak zcela stejnou službz udělá například petrolej - obyčejný nefalšovaný pertolej. Pokud není, tak technický benzín. Laku neškodí. Pouze dokonale odmastí, což není na závadu, protože ho okamžitě voskuji. Máš snahu rýt, ale reješ blbě
Říkám ti, nerej, přijeď a uvidíš, ten zrovna mám Inifi v garáži po umytí, tak se přesvdčíš sám, jak houba za dvacku, trocha jaru a Turtle wax fungují. a skoro zdarma.

26.09.2014, 14:34 |
Lubak Když už to vyleštíš leštěnkou a pak spláchneš znovu jarem, tak je to úplně na hovno, neboť jar nemá PH neutrál tudíž ti leštění trenkama k hovnu,a jar sundá jakoukoliv ochranou vrstvu leštěnky.
Pokud někdo nechce nic extra tak stačí slušnej šampon např. ten co dával Soray stojí cca. 150 kč, houbu, ručník na sušení a třeba obyč leštěnku od Turtle Waxu, komplet investice do 500 Kč. Není to nic profi, ale dá se.

26.09.2014, 14:36 |
DaveF Díky, já jsem rád za názory ze všech stran, dřív jsem jednou za čas použil tempo a pak ten turtle wax a neřešil to, ale teď když jsem si poprvé koupil nové auto, tak bych mu chtěl přecijen trochu péče dát.
Nemám nic proti detailingu, ale chce to trochu více času na zorientování i na aplikaci. Navíc to auto není žádná leštěnka ale obyč. kombík pro každodenní práci.

26.09.2014, 14:40 |
DaveF Jsem od začátku rozhodnutý koupit nějaký šampón, rukavici nebo něco takového, ručník na sušení, a něco na ochranu - vosk nebo sealant a moc se v tom nevyznám a nabídka je fakt obrovská, proto se ptám

26.09.2014, 14:43 |
Lubak JJ zkus kontaktovat Soray, já taky tápal a od něj rada potažmo výrobek funguje na 1 a poradí i v rozumný cenový hranici, ne každej chce dát do kosmetiky x tis. Kč.
když jsem si ještě myl auto (měl jsem kde), tak opláchnout studenou, pak do kýble vlažnou s šamponem, houbu (jestli to byla za dvacku jak píše zdeny nevím, nicméně víc jak pade určitě nestála) omejt auto, kola, spláchnout a pak stáhnout jelenicí. nic víc. možná, že nebylo auto vyvoněný jako se všema těma různýma přípravkama, ale trvalo mi to do hodiny a dělal jsem to 2-3x do měsíce plus 2x do roka leštěnkou.

26.09.2014, 15:01 |
soray Zdeny pobavil stejně jako kdysi, věřím, že to bylo psaný jako vtip :)
DaveF: Klidně cinkni nebo napiš, řekneš mi rozpočet a já Ti poradím, co pořídit. Dobrý věci se dají pořídit i relativně za pár kaček a nebude to o moc dražší než jar a želva (která je mimochodem v poměru cena/spotřeba na aplikaci/výdrž docela dost drahá :) ).

26.09.2014, 15:19 |
camron | Upraveno: 2014-09-26 15:20:14
radši nic...

26.09.2014, 15:21 |
Lubak Camron klidně jsi to tady měl nechat, trefně napsané.
X set tisíc za auto v TOP stavu dáme, ale pak ho šudlám jarem .-)
včera v autosalonu dávali reportáž o mytí auta tak na to koukni :)Zdeny ta povinně taky !

26.09.2014, 15:27 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-26 15:30:00
Kdyby ses náhodou rozhodl použít ten Zdenyho postup, tak prosím vynech sušení švédskou utěrkou a investuj do sušícího ručníku nebo suš tím vysavačem.
A určitě nepoužívej ten zátěžovej koberec nebo si vyrobíš hologramy jak od myčky - to je už imho lepší jezdit do kartáčů, pěny, hadrů a máš to relativně bez práce.
Jak rozmočit mušky na kapotě pokud jsem prase a nechal jsem je pořádně zaschnout - kromě toho, že hrozí rozleptání clearcoatu (tj. bezbarvýho laku - dneska mají i auta s pastelovým lakem většinou), tak je i horší sundání. Takže jak na to - vzít mikrovláknovou utěrku nebo alespoň froté ručník (menší mikrovlákno lze pořídit za cca 20 Kč v KIKu - dočetl by ses na Detailing clubu) - pořádně ho namočit ve vodě, nastříkat vodu na "postižené místo" a ručník položit. Nechat "působit" tak 5-10 minut,klidně dýl a pak nejlépe mokrou mikrovláknovou utěrkou setřít.
endru.ondra: no, ani tam to nebylo nejlepší, taky nějakej šudlal... natáhnout nanosealant nebo keramiku na nevyčištěný lak bez nějaký přípravy (pochybuju, že to měl vyleštěný) je taky prasárna :/ Ale už se Merunka vylepšil, nestříkal kokpit spreje po celým autě jako dřív :D
25.09.2014, 22:17 | Kmoda
Opravdu bych to nehrotil.. Samozřejmě je jasné,že každý k temu má jiný přístup. Ale v tomto případě necitím s DavehoF,že by se tomu chtěl nějak extra věnovat. Jde jen o rychlé mytí,nehrotit to,nebláznit s detaily.. Mě se to daří bez problému nedělat škrábance..
Zdenyho postup,no raději nic.. :-D beru to jako soray,tak to bude nejlepší..
jo jo, nebyl to vtip. Ukžte svý laky a já ukážu ten svůj. A pak budete mudrovat.
Jinak Lubaku, ohledně chemie mě fakt nemusíš poučovat:-))))))))))))krom toho ti poradím, aby sis lépe přečetl, co jsem napsal. Ale to je moc práce, že....

26.09.2014, 17:59 |
Kmoda Docela rád bych viděl laky některých hrdinů :-D
Tak to sem házejte šup šup...

26.09.2014, 18:19 |
soray Po 5 letech od koupě:

24 let starý lak... Původní stav byl katastrofa (fotka už je v jiném vlákně tady na fóru, ale pro opakování, proč ne).


26.09.2014, 19:20 |
Lubak ZDeny ja vim,ty jsi takovy beda travnicek vsechno znas,od vseho mas klice. Tvuj postup stoji proste za hovno,ale uz ti to ostatni nenapisou,nebot ty argumenty neprijmes.tak to neres
Lubaku, nesuď, když o tom mým postupu to ho*no skutečně víš.Výsledek je důležitější, než tvoje úvaha:-)
Budete od Zdenyho nekdo auto kupovat? Pravdepodobne ne. Tak ho nechte, at si tlacha a lesti auto trenkama...
Umi nekdo poradit nejakej pripravek na osetreni predniho skla jak ted ukazovali v autosalonu? Kdysi jsem neco zkousel, ale po dvou destich to bylo nefunkcni.

27.09.2014, 12:19 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2014-09-27 12:20:45
On problém u toho okna je v tom, že to funguje od určité rychlosti v návaznosti na sklon čelního skla. Když pojedeš couračku po městě, tak stejně sem tam musíš stěrač použít a tím se to stírá. Před x-lety jsem to zkoušel na autě a výdrž ty 2-3 měsíce, za jízdy na dálnici netřeba použít stěrače, ale ve městě je to téměř bez většího využití a stěrač je stěrač... Zkus nějaký novější přípravek, rozprašovací, tak za 250,- Kč a uvidíš, to je asi nej vyzkoušet u sebe, každý jezdí a pohybuje se v jiném prostředí - i prašnost dělá hodně :-(
Kolem 50-60 km/h funguje dobře Gtechniq G3... G1 (sealant na cca rok) tak od 70 km/h. Aplikace je trochu náročnější, ale výdrž bez problémů čtvrt roku i přes zimu.
Kouknu,diky. Necekam od toho, ze bych prestat pouzivat sterace a vydrz 2-3mesice by byla fajn.
Ono taky strašně moc záleží na tom, jak je to samotné okno připraveno pro aplikaci daného přípravku. Asi TOP přípravek je Dodo Juice Supernatural Glass Sealant, viz třeba zde:
[ Link ] - ale k tomu by ti určitě napsal více soray, případně projdi detalingclub.
Až budu mít špatnou náladu, tak si přečtu Zdenyho postup mytí auta za půl míče houbou a jarem, to musí vždycky rozesmát :)))

27.09.2014, 13:03 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-27 13:05:27
Obdobně jako ten Dodo seal funguje G1 od Gtechniq... To, že jeden eshop tlačí Dodo Juice neznamená, že je to to jediný co je nejlepší :) Ale každej ať používá co mu vyhovuje.
Luke_288: důležitá je příprava povrchu, pod tyhle sealanty na okno na 1000 %, jak se to udělá špatně, tak výdrž skoro žádná.
edit: jo, čekám na fotky toho laku od Zdenyho a pořád nic :)
mr.brian: Já nikde nepsal nic o tom, kdo co tlačí, protože to nevím, možná soray napíše pravý opak :), jen jsem napsal svůj názor na základě spousty videí, testů a vlastní zkušenosti. G1 podle mě nemá takovou výdrž a mnohem rychleji ztrácí svoje vlastnosti, ale jak píšu, pouze můj názor ;)

27.09.2014, 13:23 |
soray Nic netlacime, dobrý je DJ i Gtechniq. G3/G5 da cca půl roku, DJ a G1 cca rok. G3 mam ted a prace s tim je horší, takže doporučím spis DJ nebo G1.
Co znamená ta příprava? Nestačí aby okno bylo umyté a suché? Možná pitomej dotaz, ale fakt nevim.

27.09.2014, 14:08 |
soray Odmastit izopropylalkoholem aspoň.

28.09.2014, 23:27 |
DaveF takže vyřešeno, jar i trenky doma najdu :-)
soray: napíšu
No konečně jsi dostal rozum. Dnes dám fotky 8 let starého laku.
Zdeny, co na těch fotkách uvidíme?
u Infiniti se to v prirucce asi nepise
[ Link ] sorry za OT
Kadel
kadel posnídal vtipnou kaši:-)
Camron:
27.09.2014, 13:03 | mr.brain | Upraveno: 2014-09-27 13:05:27 Zde byla žádost, tak jí bude vyhověno.Jinak uvidíš lak po 8 letech, ošetřovaný mojí metodou.
Jar neuznávám jako primární očisťovadlo, místo toho mám oplachovej autošampon od sonaxu a leštěnku taky od želvy a postup mám obdobnej. Flanelová košile funguje super (trenky obvykle nemají zbytkovou hodnotu se schopností leštit :-)) Auto je čisté a jednou týdně stačí otřít s mikrovláknem. Auto vypadá čistě a o to jde hlavně u daily car
Kup toto v nasledujucom postupe a je to ok a este nieco proti lenivosti :-)Zohladnena cena a kvalita.
1. Auto poriadne umy - sampon Chemical Guys - CitrusWash+Gloss v podstate je jedno aky len nech to poriadne umzje, mozes aj aktivna pena - valet pro ale aj tak najlepsie rucne.
2.Na umyvanie rukavica z vlny - v podstate vyber podla toho kolko si ochotny investovat.( stale preplachnut aby sa ti tam nedotal kamienok atd.)
3. Uterak na susenie - Velkost ti uplne staci 40x40 cm, znacka(podla penazi)
2.Clay asi pouzivat nebudes kedze casosovo by to bolo dlho da sa aj bez clay ale lepsie z clayom.
3.Odmastenie laku - IPA - cenovo dostupne
- Auto Finesse - Rejuvenate - drahsia varianta, ozivy farbu. Tiez dobre dodo juice avsak uz nespominam na znacku.
4.Mal som vela voskov drahsi lacnejsi proste na zimu kup - Collinite Marque D'Elegance #915 - dlho drzi, ideal v dvoch vrstvach, len pozor nanasat v tenkych vrstvach inac je problem ho dat dole a tiez co ide ta olepit.
5. Na vosk potrebujes nejaky pad na nanasanie a utierky na buffovanie.( mikrovlakno)v podtstate je to jedno aku znacku atd.
6. sealent - momentalne pouzivam CHG Hybrid V7 ucel plni len na napr. bord. metaliza robi flaky. na bielom je to aj tak jedno.
Samozrejme umyvat samponom ph neutral inac vosk zide dole.
moj postup:
1. Napenit akt. penou karcher alebo valet pro a ciga.
2. Oplachnutie a umyvanie samponom Chemical Guys - GLOSSWORKZ
3. Susenie a ciga
4. Clayovanie
5. Odmastenie podla casu bud IPA alebo AF, ciga a kava
5. Voskovanie
6. voskovanie druha vrstav cca 4 hod. niekto tvrdi viac niekto menej zalezi od vosku. ciga
7. Sealent
No a mas pekne zabity den.
Varianta druha pre lenivzch a bohatych - vytiahnut cca. 300 a viac eciek - rano priniest auto a vecer alebo az na druhy den zobrat domov.
Zdeny, spise mi neni jasne, jak hodlas z fotky posoudit kvalitu, resp. stav laku? Kdyby jste si tu vkladali fotky pindouru, tak to jsem mozna jeste schopen pochopit, ale lak? Nekolikrat jsem jel na inzerovany automobil, kde na fotce lak vypadal jako z rise snu, ale jaka pak byla realita?!
Sealant vždycky (!!!!) pod vosk, né opačně.
camron: proč jsem sem asi dal fotku pod tou lampou? jsou tak vidět případné mikroškrábance co tam uděláš nevhodnými přípravky na aplikaci nebo špatným postupem mytí

29.09.2014, 10:13 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-09-29 10:14:42
camron: na blbej dotaz blbá odpoběď. Jasné, že uvidíš výkal:-) Ale kdo se blbě ptá, tomu se blbě opdovídá.
Otevřeně k této problematice dávám výzvu, kdo chce viodět lak ošetřovaný "mojí" metodou, rád předvedu.
O tom, co jsem viděl ve skutečnopsti za realitu, bych mojhl napsat essej na téma výlet na shlédnutí Fortestera v tuto sobotu. kdyby byl zájem, rád se podělím:-)))V tom jsem s tebou za jedno.
A nyní zcela vážne: JAR je obchodní značka přípravku na zcela stejné bázi, jako jsou ony zázračné autošampony za stovky až tisíce korun. Chemické složení je stejné - toto mi, prosím, věřte. Pokud má nědko zájem o detailní rozbor detergentů (smáčedel), rád ho poučím.
To, čím si někdo mylsí, že myje svůj lak na autě, že je nějaký "zázrak" z jiné planety, tak ho uklidním, že opravdu není. Po chemické stránce půjde o (téměř) jistotu, že jde o jednu a tutéž skupinu chemických přípravků s funkčními skupinami, které snižjí povrchové napětí vody. Proto fungují a dělají to, co dělat mají. tato problematika je velmi obsáhlá a kdo by něl zájem, rád mu věnuji zdarma již pro mě nepotřebná VŠ skripta organické chemie:-)
Je mi jasné, že vyskočí te´d tisíc oponentů, kteří budou troubit do světa, co jsem napsal za blábol, ale budiž jim odpuštěno, každý není chemik a tudíž neznalosti se omlouvají.Jen pro upřesnění, to co používáte, jsou neionogenní prostředky s přídavkem přírodních derivátů vysokých mastných kyselin prolepší odbouratelnost ve vodách, než ty, vyrobené z ropy.Společným znakem všech z nich je silné odmaštění - jinak by nefungovaly. Mechanizmus odmaštění je vysvětlen o pár řádků výše.
Tak to bychom měli.
A nyní se zeptám a rád bych yvsvětlení: v čem spatřují zdejší odborníci něco špatného, když na takto ošetřený (=umytý a odmaštěný, vysušený mikrovláknem, lak) nanesu vosk s pomocí bavlněného hadru? Myslíte si, že zázrak pod názvem švédská utěrka? a pod. to umí lépe? Pochybuji.
A dále prosím o vysvtělení, kde je chyba, když nanesený vosk vyleštím opět bavlněným hardem? Skutečně prosím o objektivní analýzu chyby a vyvětlení, jaký můj postup bude mít dopad na kvalitu resp. nekvalitu ošetření laku. Podotýkám, že se bavím o laku, který je trvale ošetřován, tzn. nemusí být broušen a všelijak destruktivně rozlešťován, ale pouze CHRÁNĚN. Čekám skuteř´čně jasné odpovědi na moje jasné otázky.
Polemizovat můžeme jedině o jedné věci a tou je konkretní prostředek na voskování. Já mám víc než 8 let zkušeností s PTFE Turtle a nebudu ho měnit, protože vím že skutečně funguje. Takže tuto diskuzi ponechme stranou. Tudíž nepotřebuji žádné plniče, protože není co plnit. Na laku nemám škrábance od kartáčů z myčky a pod.
Jsem zěvdav, co bude následovat za argumenty.
Své dva současné vozy ošetřované tímto postupem komukoliv rád ukážu.
Tak nikdo nic? Nebo všichni studují problematiku JARu? :-))))))
nejsem chemik, ale jar na auto stejně dál používat nebudu, neb pro to není primárně určený a rozbor vlastností šamponu za 150kč vůči jaru za 30kč ani dělat nehodlám. Ale popsal si to hezky. Stejně většina lidí neocení, aby auto z venku vonělo jako citron

29.09.2014, 11:32 |
Kmoda Zdeny60 prosím zajímal by mě rozdíl mezi bavlnou a mikrovláknem. Dál bych rád věděl,jestli věříš tomu,že PH neutrální autošampon nesmyje vosk a ten mi vydrží třeba několik měsíců na laku,zatímco při použití Jaru můžu voskovat po každém mytí znovu celé auto,protože mi smyje vosk...
kmoda:
protože mikrovlákno používá žena na různé práce v domě, samosebou jsem ho zkusil na auto i já. Jedinou výhoud spatřuji v tom, že nepiuzští textilní chlupy.
Ad saponát: pokud použiješ vosk s teflonem, tak buˇv klidu. Běžný "šampon" to ho nesmyje, obzvláště, poud budeš používat studenou vodu. PTFE má totiž ještě menší povrchové napětí.
Já osobně mám vyzkoušeno, že konkretně Turtle s PTFE vydží minimálně 5 umytí, aniž by ho bylo nutno opakovat, pokud použiji zde zavženíhodný JAR v normální koncentraci. Kontrola je jednoduchá. Umeju auto JARem, opláchnu vodou. Pokud mi voda dělá koule, který se slévají do velkých kapek, je to v pohodě. POkud voda udělá film na kastli, vosk je pryč a je třeba ho aplikovat znovu. Osobně to dělám tak, že po zhruba 2. mytzí voskuji, což při mé četnosti mytí je asi 1x za měsíc.
neznám jiné vosky, takže nemohu posoudit, ale ten, co používám, se chová tak, jak popisuji.
Jinak trik "šamponu" je v tom, jetsli je anio, katio, nebo neiono. Většina z vyráběných je anio, ale domnívám se, že z určitých důvodu autošampony jsuo neiono, takže nejsou zdaleka tak agresivní, jako ty anio.
Jinka o kvalitě vosku si uděláš obrázek tím, když necháš auto "navoskovat" v myčce. Vyhozené peníze.

29.09.2014, 12:09 |
Lubak Výdrž 5 umytí mluví vcelku jasně:-)
V tom možná bude ten rozdíl, že při použití "autokosmetiky" je ten výsledek krapet jiný.
Auto meju defakto každej tejden a voskuju 2x ročně.
Je fakt, že mi nevoní po citronu, ale bez toho se obejdu:-)
Jasně, po dobu minimálně 2-3 měsíců je lak chráněn. Prvděpodobně ještě déle. Ale to ověřené nemám, protože četnost údržby mám vyšší. Tož tak, milý synku.
A co jsi vůbec chtěl vyjádřit?

29.09.2014, 12:21 |
Lubak Lak je dle tebe chráněn 2-3 měsíce a proto to děláš dřív? Spotřeba želvy je také asi minimální že?
A co jsem chtěl vyjádřit?
Dědku vlastně nic, jen jsem reagoval na tvůj osvědčený postup.
Mám rád nevěřící Tomáše.Taky jsem takový býval, ale věkem mě to přešlo.
Ano, lak je po dobu min. 2-3 měsíců chráněn.Něco k nepochopení?
Dělám to dřív, protože prostě to dělám dřív.Jinými slovy, nedělám to, až je pozdě. Kdy je už pozdě, nevím, protože do stadia "pozdě" se můj lak nedostává díky četnosti údržby, kterou aplikuji. Vysvětlím ti to klidně ještě problbcovatěji:-)

29.09.2014, 12:58 |
Kmoda Zdeny60 jinak byl taky docela rád viděl ten lak,vyfocené detaily,samozřejmě na slunci nebo pod halogenem,jinak je to na nic. Když se ti bude chtít...
Chtít se mi klidně bude, ale až bude čas. Chtěl jsem fotit dnes, nicméně dnes ne, musím se věnovat nějakým Indům, které tu máme na návštěvě. Ale zítra nebo ve středu to tu bude. Pokud do tý doby auto nezmokne:-)
Jak si to přeješ nafotit?
hele a jde to i obráceně? mám tu docela velkej autošampon, že bych s tím omyl nádobí? :-)

29.09.2014, 13:09 |
Kmoda Nejlépe by bylo nasvítit halogenem,mělo by to vypadat takhle
[ Link ] ale obvykle to vypadá takhle
[ Link ] Bývá to vidět i na slunci,tak podle možností...

29.09.2014, 13:13 |
mrazik | Upraveno: 2014-09-29 13:15:50
Nechal jsem si tu poradit a udelal jsem dobre. Zdeny dovoluji si tvrdit, ze takto tve auto po aplikaci jaru nevypada.


29.09.2014, 13:20 |
Luke_288 | Upraveno: 2014-09-29 13:21:35
tak to já si zas dovoluji tvrdit, že z takovýhle fotky je vidět uplný prd. uplně stejně bude vypadat moje auto, když ho vezmu houbou, šamponem a osušim jelenicí za nějakých 20-30minut. takhle si odvážím auto z ručního mytí za 150Kč troufnu si tvrdit, že to by zvládnul i ten jar.
edit: stejně jako camron jsem tu v němém úžasu, jak si chcete poměřovat kvalitu mytí přes fotky týhle pidi velikosti...
mrazik: stejnou fotku se pokusím se dát. A opak budeš komentovat. Jinak na tom je vidět stejný kakáč, o kterým tu je řeč:-)
Mě osobně Zdeny nesedí jedna věc - nahoře píšeš leštěnka s teflonem, a pak vosk s teflonem? Tak leštěnka nebo vosk? A nebo dva v jednom?

29.09.2014, 13:45 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-09-29 13:47:00
Něco z archivu - Mazda 3MPS udržovaná stejným postupem, stáří laku 4 roky. Z toho 3 roky u mě.
[ Link ] #
Je to prostě tekutý vosk - leštěnka, jak tomu chceš říkat. Chemická báze je opět stejná - modifikovaný ropný parafín o LMW ve formě mikročástic ve vhodném emulgátoru a s přídavkem PTFE.
Hmmm, tak v totmo rozlišení to vypadá, jak by měl lak 40 let, ne 4:-))) No nic.Lepšího u sebe teď nic nemám.
Sakra po zmenseni je to fotka naprd, skoda.
Variace na mrazikovu fotku:-)
Any difference?


29.09.2014, 13:56 |
soray Ono i v tomhle rozlišení je vidět, že lak je poměrně doškrábaný, zejména na těchto 3 fotkách:
[ Link ] [ Link ] [ Link ]

29.09.2014, 14:00 |
Lubak | Upraveno: 2014-09-29 14:03:05
Děkuji za vysvětlení,problbcovatěji:-) Každý kdo si dovolí nesouhlasit s tvou teorii je blbec nebo nevěřící tomáš?
Normálně se zeptám a ty odpovídáš tak, jak odpovídáš to tě ještě věkem asi nepřešlo a asi nepřejde že?
Proč nevyleštit auto jednou za 6 měsíců, když ho můžu píglovat každej měsíc že :-)
Tak myslím, že další fotky Mazdy ani posílat nemusíš , tak je to dost zřejmé i z fotek co jsi poslal, v tom je ten rozdíl není leštit a leštit.
že se auto leskne neznamená, že je důkladně ošetřené.
A vosk není leštěnka ani teflon, když už tady házíš odborné termíny
Zdeny ja tedy rozdil oproti memu autu vidim, to tve je bez lesku, bez hloubky, jen se trochu leskne a lak nevypada hezky.
Lubo ze te to u Zdenyho vubec prekvapuje, to je jeho bezna reakce na toho, kdo si mu dovoli oponovat. On preci cestuje po svete, je starsi a proto moudry a kazdy mu musi naslouchat. Moje odpoved je nasrat. Pokud mam na vec jiny nazor, reknu ho resp. napisu a ocekavam, ze druha strana je otevrena diskusi, ale to zdeny nezvlada.
Ono to nmebude trvat dlouho a za chvili stejne vybubla jako v jinych tematech.
při koupi před umytím:

po umytí

umyto mýdlem s jelenem, smetáčkem vod lopatky......na hmyz použit drátěnej kartáč.
.
.
.
.
joke:-) Já vždy znal jen mytí saponátem a voskovat. Po radě kluků jsem u tohodle hodně zašlého laku zvolil jinou cestu a jsem rád.
soray: ty woe....
Ta mazda měla lak, jako by vyjela z boxu. To,. že kompresí vypadá tak, jak na těchto fotkách, je bohužel fakt.
Lubak: proč to nedělám za 6 měísců? Protože to dělám častěji. Baví mě to a beru to jako určitou formu odopočinku po sezení u PC.
Bohužel, tu Mazdu už nesejm schopen ukázat. Asi by ti spadla huba na klíční kost.
K tomu zdali leštěnka, nebo vosk nebo jiné mrd*vo: spkojíš se s originálním výrazem Turtle liquid wax with PTFE? google ti najde překlad, pokud ho nezvládneš sám.
[ Link ] Je to tento.
mrazik: to nemyslíš vážně, že ne? Jednak ani na jedné fotce není vidět nic - tzn. ani na mé, ani na tvé, a hlavně, bez toho, aniž bys u auta stál, nikod z nás nemůže tvrdiot vůbec nic. Resp. může, ale ten druhý tomu nemusí věřit.
Lučni konit: jasně, tvému laku už nic jiného ani nezbylo, chudákovi. To bylo tak na flexu a glaspapír....-)))))))))))))Jinak celkem věřím tomu, že z vraždy se dá udělat lak, který z 5 metrů vypadá hezky. Ale bohužel jen chvíli.
Zdeny mužů si tvrdit co chci a psát co chci. Já to takhle z fotky vidím a na tech detailech Mazdy jsou ty skrabance videt, jak uz tady někdo upozornil.
Zamyslil jsi se někdy,ze když s tebou většina lidi nesouhlasí, muzes se mýlit nebo to ti tvá dokonalost nedovolí ?
A já se zase zeptám: jak jsi to z těch fotek poznal? Jinak ano, piš si coc cheš, to je tvoje volba a právo.
Já ti jen lehce oponuji, že konkretně tato Mazda z linku měla lak ve stavu nového. A mohl jsi na ni svítit, číms chtěl.
Mých 1 na čtení. U tebe si nejsem jist:-)
Jinak pořád čekám na to vysvětlení, na které jsem se ptal někdy dopoledne. Odborníků plno, keců ještě víc, ale skutek utek.
Takže znovu:
1. čím se liší můj ódmšťovač od těch různých speciálů?A zejména prosím uvést, v čem jsou ty druhé lepší-toto mě nesmírně zajímá.
2. co je špatně na použití bavlny na ošetření laku?
3. co je špatně na tom, že auto leštím po 2 měsících?
Rád bych odpovědi chronologicky zde uvést.
Copak dioptrie, ale ohnisko problemu hledejme hloubeji za ocima.

29.09.2014, 14:46 |
Lubak Možná bych zkusil jiného očaře .-), pokud nevidíš na laku Mazdy nic divného, tak nevím o čem tady bádáš.
A pokud ti to nedošlo , tak toto je diskuzní forum, ne forum jedince, který je starší, moudrý a všechno ví a od všeho má klíče, občas by neuškodilo přiznat pravdu někoho jiného.

29.09.2014, 15:27 |
Luke-Jeep | Upraveno: 2014-09-29 15:35:27
Víš Zdeny, ono plést si leštěnku a vosk - i to lidem stačí - a házet tu chemickýma názvama je sice pěkný, ale konkrétně v tomto kapku mimo... Leštěnka je věc kterou se leští - odstraňují lehké nedokonalosti laku a vytváří se lesk. Vosk je věc, kterou se tato skutečnost zakonzervuje... Samozřejmě existují i věci kombinující obé... ;-) ale to je potom leštěnka v voskem ;-)
Jinak odmašťovadlo...? Né díky... Například já používám šampón, který mi voskovou vrstvu neodstraňuje, ale vyživuje... Pak mi i u auta, které vystavuju každý týden na jednom až dvou místech a musí se tam blejskat jak psí kulky, stačí voskovat max 2x za sezónu...
Mikrovlákno? Nenechá bordel na svém povrchu (prach a spol) a netaháš ho po laku... (Obecně)
Lešti kolikrát chceš - otázka je kdy chceš a kdy musíš... To už je na každým...
Ad šampón: :-D

No ty woe...valim se pod stolem. Uz ho nechte, nebo mu praskne cevka a bude po nem...
Ale kdeže, čekám a stále nic.
Luke - sice se snažíš odvést diskuzi někam mimo, říkej si tomu třeba krupičná kaše, píšu od začátku oé konkretním přípravku, tudíž se nesnaž švejkovat.
A rád bych fakticky to objasnění odpovědí na mé otázky.

29.09.2014, 22:26 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-29 22:28:47
Zdeny Zdeny, je to sranda to tu sledovat :D
Ad foto - stále čekám,
26.09.2014, 17:04 | Zdeny60
Ukžte svý laky a já ukážu ten svůj. A pak budete mudrovat.
Já mudruju celou dobu, je 29.9., fotku (celkem detailní a nasvícenou) jsem sem dal už toho 26.9. :) Ty jsi sem dal odkaz na fotky tvojí Mazdy, kterou už nemáš a to, co bylo s bleskem ukázalo pěkný hologramy... Většině lidí to tak stačí, některým ne. Protože DaveF bude mít nové auto, logicky jsem mu chtěl doporučit postupy, které ty mikroškrábance resp. hologramy na novém laku nevytvoří a pokud už tam nějaké od dealera jsou, tak se to nebude alespoň zhoršovat.
Takže abys neřekl, že tu na Tebe všichni kašlou a maj z Tebe Vánoce:
ad. 1 - především se liší v pH, většina detailingových šamponů při správném ředění má neutrální pH a jsou tudíž šetrné k voskové vrstvě na laku - nenaruší ho, některé ji dokonce doplní. Pokud bys chtěl, tak až budu mít chvíli (asi jako ty s tou fotkou laku), můžu Ti to pH přesně na dvě desetinná místa změřit. Jen se zeptám - co je pro Tebe normální koncentrace JARu na mytí auta? Ono jde o to, že ten šampon má taky zastávat funkci lubrikantu při odstraňování nečistot... Při hodně nízkým ředění to asi tohle dělat nebude.
ad. 2 - pokud je bavlna čistá, nic špatného na tom není - ALE - u některých přípravků zbytečně zvyšuje spotřebu produktu, třeba u vosků (pokud to nejsou tedy měkké vosky vhodné pro aplikaci rukou) je vhodnější k aplikaci použít pěnový aplikátor popř. něco na bázi pěny - u některých vosků výrobce přímo doporučuje aplikátor navlhčit a míň produktu se tak "zažere" do něj.
Co se týče odstranění reziduií bavlněným hadrem ze starého oblečení - oproti mikrovláknům s delším chlupem je problém ten, že se vlákna bavlny rychle zanesou zbytkem vosku, leštěnky apod. a pak to vlastně matláš po sobě a není to úplně ideální.
ad. 3 - špatné na tom není nic, samozřejmě, ale proč co dva měsíce, když ho vyleštím jednou, a pak díky vhodným postupům ho neleštím vůbec? prostě umyju, jednou nebo dvakrát za rok dekontamiju lak (polétavá rez a tér resp. asfalt) clayem nebo chemicky, nanesu přípravek na lepší navázání vosku na lak a pak zavoskuju... No a za půl roku znovu. Anebo můžeš použít syntetický přípravek - keramiku apod., která je náročnější na přípravu, ale výdrží překoná snad všechno. Většina dá rok úplně bez problémů, některé i víc jak dva roky. A to opravdu není leštěnka s teflonem.

30.09.2014, 07:39 |
slama Souhlas se Sorayem. Na těch třech fotkách je vidět jak je lak mazdy poškrábanej od nevhodného mytí auta.
mr. brian:
:-)))))) Good joke.
Kolik myslíš, že má ten "JAR" pH? :-)))
Tak to ti povím naprosto přesně:-)
demi voda: pH = 7,45 (22°C)
po přídavku "JARU": pH = 7,47 (22°C)
Pro tvůj klid, pitná voda z kohoutku má u mě doma 6,7, ale jak mi velí profese, pro změření pH neznámé látky je třeba použít poněkud jinou vodu:-) Tzn. hlavně bez chloru.
neváhal jsem a naměřil si to. Tak tím pádem bod 1. máme vyřešený.
(jen tě poučím, že na to, jestli "JAR" bude nebu nebude narušovat vosk (=parafín), je třeba použít jiný mechanismus, nikoliv pH. Hledej, najdeš to v učebnicích chemie, možná i google něco napoví.
bod 2.:
mě vyšší spotřeba leštěnky (ať se zase Luke-Jeep nase*re) fakticky netráůí. Jestli spotřebuji za rok 2 nebo 1 flašku za 400 kč mi je fakt ganz egal.
bod 3. asi bych nevydržel žít s přesvědčením, že mi něco chrání lak po dobu 2 let. Na to fakt nevěřím. Na to mám příliš mnoho zkušeností, že prostě vím, že tento mechanizmus fakt nefunguje a nebo je značně omezeně.
proto si během měsíce ten čas udělám a auto vezmou leštěnkou a mám klid a vím, že to je jistota.
A ve výsledku mám lak takový, jaký mám = precizní a po 8 letzech nikde na kastli ani náznak nějakýho problému. Jsem fakt v klidu a nepotřebuji žádné onanotechnologie, ale jen zdravý rozum a pár znalostí z chemie.
Vy jste ale na Zdenyho ohavní.... bůh ví jak to je, ono je konstatování " po 8mi letech lak jako od novoty" velmi šalamounské, neboť co si tak vzpomínám, jsou značky a auta, Mazdu nevyjímaje, co mají příšernou kvalitu laku už na autosaloně u prodejce :-D :-D :-D

30.09.2014, 08:33 |
Lubak A vysvětlíš nám tu kvalitu laku u Mazdy po tvé péči? Nebo chceš říct , že všichni ostatní špatně vidí? Ty hologramy tak bud byly a při tvé dokonalé kontorle při koupi jsi je přehlédl a nebo jsi to "dokurvil" ty.
Najednou nevadí vyhodit za flašku 400 Kč třeba 2x za rok, ale jinde jsi psal x krát, že peníze nevyhazuješ jen tak, chtělo by to alespoň si neprotiřečit:-)
Zdeny jenze tve zkusenosti jsme tu v mnoha odvetvich vyvratili, takze jsou vlastne uplne naprd. resp. tve vedomosti jsou prekonane a nechces si to priznat. Njn co si budem namlouvat, stari a senilita se opet hlasi o slovo.
Zdeny promiň, ale nemohu souhlasit s tvou poslední větou. Nejen tato diskuze je důkazem, že nemáš ani jedno. Je sice fajn, že umíš změřit pH, ale pokud ani neznáš rozdíl mezi leštěnkou a voskem a považuješ to za to samé...A to, že neznáš, neznamená, že to tak není. Vím, že už je zřejmě pozdě, ale mohl bys aspoň zkusit si tohle uvědomit.

30.09.2014, 09:03 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-30 09:06:18
Ano, máš pravdu. Detergent a jeho pH nesouvisí se schopností odmašťovat resp. rozpouštět - třeba zrovna rezidua po leštící pastě nebo vosk. Chtěl jsem vědět jaká je koncentrace toho roztoku co používáš - nic? Prostě to tam cákneš a je to? Co se týče toho, že kvalitní autošampon částečně slouží jako lubrikace alespoň při kontaktu mycí rukavice, houby apod. - žádná reakce? Ono to tak asi bude viď? :)
Reakce na použití bavlny - zas nic? Neumíme uznat, že prostě je něco lepšího než roztrhané staré oblečení?
K té spotřebě - proč kupovat co rok nebo dva leštěnku, když prostě koupím jeden vosk - třeba Collinite 476 nebo 915 popř. Finish Kare nebo něco obdobného a tu plechovku mám tak na 4-5 let za cenu +300 Kč?
Asi používáš tohle
[ Link ] viď? Oni tam píšou, je to VOSK, ne leštěnka...
Ad. bod 3 :) Vydržel, nevydržel, keramika nebo jiné přípravky na bázi křemíku opravdu dlouhodobě fungují. Jsme už jinde a není nutné auto pracně voskovat, ovšem je to dražší. Ale ať jen nekecám tak na videu je důkaz místo slipů :D Keramika nanesená 6/2013 - točeno 9/2014 - umyté "jen" tlakovou vodou (asi všichni ví, že po měsící dostat z auta prach a špínu jen vapkou úplně nejde), pořád je tam krásný odvod vody. Problém je ten, že tohle nestojí 200 Kč jako ta želvička
[ Link ] Popř tady po 8 měsících
[ Link ] A ať tu jen nediskutujeme o nesmrtelnosti brouka, protože je mi jasný, že se prostě o jiné než svojí pravdě přesvědčit nenecháš, tak pro ostatní je alespoň tady kousek jak na to a jak by to po sobě mělo jít :)
[ Link ]
na co přijde ošetření tím keramickým udělátorem?

30.09.2014, 09:40 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-30 09:41:05
Záleží od výrobce, Matěj (viz videa) má ceník na webu, ale všechno se to domlouvá na místě podle stavu laku - tzn kompletní strojní leštění a pak nanesení keramiky.
Nakonec záleží i na výrobci toho produktu - prodává se to většinou v balení od 10 do 50 ml. Od Gtechniq to stojí asi 1800 Kč, od CarPro asi 600 Kč (10 ml), od Dodo Juice asi 1900 Kč... Vyrábí to i další firmy (ne přímo keramiku, ale něco s obdobnými vlastnostmi a výdrží), třeba Wolf's Chemical.
Co se ceny týče, tak jen za tu ochranou vrstvu tak od 2000 Kč. Co se týče kompletního leštění, tak to záleží na stavu laku a velikosti auta. Kompletní strojní leštění a keramika bude začínat tak na 8 000 Kč. Což je imho, když bych měl auto za půl mega, vcelku malá investice do protekce laku a navíc je to pak skoro bezúdržbové.
Lubaj, mrazik, walish - mylste si můžete, co chcete. ironizujete, ale výsledek jste neviděl ani jeden z vás. takžy mlácení prázdné slámy. To je váš rukpis.
mr. brian:
aspoň, že v bodě 1 mi dáš za pravdu.
bod 2: já nikde netcvrdím, že nad bavlnu není. To, co tvtdím, že mi zastane tu samou funkci, jao onanotechnologie. Jaksi nevidím rozdíl když leštěnku vyleštím bavlnou nebo polyesterem (ono totiž ty speciály jsou prachsprtstý PES tkaniny).
Ad 3) to je na delší diskuzi. Nezpochybňuji, že některé technologie jsou účinnější )ale ato zjeména dražší). Pokud si ještě vzpomeneš na zadání tazatele, tak jasně napsal, že chce LEVNÉ!!!!!!! řešení. A všichni jak kolovrtácti po mém příspěvku o trenýrkách a leštěnce Turtle melet o dod džusech a podobných technologiích. Zkuste se všichni do posledního zamyslet, na co jsem odpověděl JÁ na co odpovídáte VY. zatíémco vy mi vyvracíte LEVNÝ dostatečně účinný postup (navíc nechápu, proč na nový lak používat cokoliv co brousí - jako že clay = mikromletý kaolín jasně brousí a následně sealant (zaplní to, co zbyde po účinku kaolín) a tím pádem utíkáte od tématu. Tak znovu zopkauji zadání, protože vaše mozky ho nejsou schopné udržet:
S novým autem jsem se rozhodl , že do kartáčů už nepojedu, takže jsem to zkoušel mýt wapkou, ale výsledek nic moc. Předpokládám, že by to chtělo nějaký šampón a trochu vosku nebo něco takového. Vzhledem k mé lenosti a nedostatku času preferuji něco rychlého a na detailingclubu se rozhodně registrovat nehodlám :-)
Auto je něco přes měsíc staré, takže lak je ještě v pohodě a předpokládám, že bude stačit ho umýt a něčím ošetřit, zejména teď před zimou.
Je to obyč bílá barva.
Dík předem za nějaká doporučení, byl bych rád, kdyby to bylo v řádu stokorun a ne tisíců :-)
Auto jsem naposledy myl a leštil před 5ti lety, takže už moc nevím co koupit.
zejména POSLEDNÉ si přečtěte dvakrát. Tazatel jsitě neměl na mysli nákup osmetiky za tisíce, ale jsem si jst, že Turtle leštěnka s teflonem udělá pro něj akceptovatelnou službu.
Obávám se, briane, že 8 litrů asi tazatel nebude ochoten akceptovat. Ale třeba se mýlím.
K tomu, jakám je koncentrace mého roztoku - je přiměřená. Tzn. jednou viíc, jednou míň. Dle potřeby, Tzn. pár ml na kýbl.Tak, jako u toho superšamponu. mj, najdi si někde, co je po cheické stránce ten autošampon a pak mi to pošeptáš. A pak ušetříš...
Jiank mám dojem, že tu akorát ztrácíme čas - všichni.

30.09.2014, 11:26 |
soray Masakr :-D
no 8 není zrovna málo. To mi za to nestojí ani u nového auta.
ted nerejpu, ale neni lepší to za 8 pak potáhnout bezbarvou folií?
Kadel

30.09.2014, 12:18 |
soray | Upraveno: 2014-09-30 12:19:32
Ono je potřeba si přečíst celý, co Mr.Brain napsal, ne co si z toho děda vytáhnul. Za těch 8k je to i s renovací laku, což u nového auta buď nebude nutné, nebo proběhne v daleko menší míře - i nová auta ze salonu bohužel mívají načatý lak. Samotný přípravek (nanokeramika) se dá koupit okolo 1500,-. Ale to už odbíháme od tématu.

30.09.2014, 12:22 |
Lubak | Upraveno: 2014-09-30 12:25:34
Zdeny výsledek tvé práce s leštěnkovoskem jsi nám ukázal, tak neodbíhej od tématu, když jsi tady sám postnul fotky na kterejch je jaksi znatelně vidět výsledek tvých dlouhodobých praktik.
Snažíš se přesvědčit tazatele, že tvůj postup je správný , ale ten sám pochopil, že je to na hovno.
Tak tady neházej vzorečkama a odbornejma termína, když každej si může dané foto prohlédnout.Mimo jiné termínus technikus "přiměřeně" je velice výstižné tím tazateli jasně ukážeš, jak si má tvůj lektvar na očistu namíchat:-)

30.09.2014, 12:23 |
Lubak Děda si opět vytáhnul jen část textu , že to bude stát 8 tyček a hotovo, ale za komplexní renovací laku že.
Lubaku, viděl jsi lak? Neviděl. Takže víš kulový. Jinak jestli chceš, hoď sem lak novýho auta a udělám ti z něj stoletý pouhou komprimací. A nedělej ze sebe Švejka.
A NAUČ SE ČÍST. Já jsem nikde nic nevythaoval z textu, pokud tedy myslíš mě. Ukaž mi, kde jsem to JÁ vytáhnul z textu, mě to zajímá:-)
Hoši mě udivuje, jak nejste schopni sledovta kontext:-)))

30.09.2014, 13:19 |
Lubak Zdeny 29.9 jsi se dával fotky, tak jsem fotky tvé práce asi viděl, tak co to tady plácáš , že jsem neviděl? Neviděl jsem realitu a na té ani netrvám děkuji pěkně.
tvůj příspěvěk viz. níže byl vytažen z vcelku pěkně rozepsaného postupu, to jsi taky nepsal ty?
Obávám se, briane, že 8 litrů asi tazatel nebude ochoten akceptovat. Ale třeba se mýlím.
Zdeny jediny kdo klickuje jsi ty a zamerne zpetne zamlcujes urcita fakta, ktere jsi napsal.
Dal jsi sem fotky svych vytvoru na laku a zvlaste ty s bleskem stoji za to a ze si to nechces priznat neni nas problem. Opet (po kolikate uz) jsi pristizen pri ucelove lzi a snahou okecat svuj nesmysl, jen aby jsi nemusel priznat, ze se mylis a my mame opet pravdu. Ale snaz se dal, ja se bavim vytecne, jen tobe u zacina cukat koutek.
Opět dvojka - no a vidíš, ty něco tvrdíš a já něco trvdím. jsi jasnovidec. víc už to nekomentuji.
Mraziku, ty se radši už zdrž komentáře, jsi jak porouchanej kolovrátek.Ale jinak máš pravdu, lak stál za hovno.
Auto z roku 2007, velmi pečlivá majitelka. Auto sama (!!!!) ručně myje, leští, suší mikrovláknem, dává mu veškerou péči (šampon, clay, detailer, vosk atd.). Když ho kupovala, lak nejspíš nebyl perfektní. Teď už je.
Srovnej si to, Zdeny, s fotkama Mazdy, co jsi sem dával, a péčí metodou Jar-smeták-starý trenky.

Doufám, že po kompresi nevidíte mapy a škrábance...

30.09.2014, 18:43 |
Lubak dedo uz to nekomentuj,vidim to same co ostatni a to zkurveny lak,jen ty mas problem priznat pravdu.takze asi tak. KAzdej si udelal obrazek sam
Zdeny a vis proc to musim opakovat ? Aby jsi to konecne pochopil - mam dost obavu, ze je zbytecny, ale ja vydrzim a hul nad tebou nezlomim.

30.09.2014, 18:54 |
soray | Upraveno: 2014-09-30 18:55:52
Nám kdysi ve škole tloukli do hlavy, že opakování je matka moudrosti...
Plus: Krásnej lak a je fajn, že že detailujou i ženský :) Mám kliku, že mám jednu doma :)


30.09.2014, 19:14 |
Fonfy zaujimalo by ma cim odstranim "asfaltove" skvrny z auta..take cierne bodky na laku..ani za boha to nejde dole ..a ked som presiel cez kriky a mam skrabance na laku cim to vylestit aby to zmizlo? je to iba povrchove
soray:
Tu dotyčnou by chtělo mít doma spousta chlapů, to štěstí má ale jenom jeden :-D Já to nejsem. Ono celé její auto stojí za to, nejen lak. Na srazech se vedle ni stavím nerad, protože vedle jejího auta vypadá každé špinavé (moje většinou taky je).
Dost OT :-)

30.09.2014, 21:20 |
gizmi Jen jeden urcite ne, protoze treba u nas doma clay-uje (nikoliv kleje - na to jsem spis ja :D JOKE) auta manzelka :) Popravde to vzdy vyjde akorat, ze si dam pauzicku a odpocnou si ruce..
Tak jsem diky tomuto tematu zjistil, ze svemu autu dlouhodobe nevenuju moc velkou peci (pouze sampon a houba) poradte prosim nejaky eshop, odkud objednavate ty "jary a trenky". Rad bych zkusil auto trochu vylestit. A dotaz, kdyz pouziju lestenku, muzu potom prevoskovat??? Taky jsem to mel za jedno a to same. Diky

30.09.2014, 23:23 |
mr.brain | Upraveno: 2014-09-30 23:25:56
Člověk přes den něco dělá a co se to tu neobjeví :D
Zdeny, já nemám nic proti hadrům ze starých triček, taky jsem to používal - ALE - nelíbíla se mi ta nekonzistence těch materiálů, takhle mám prostě mikrovlákna - různá délka vláken a shodné vlastnosti (odvislé od té délky vlákna). Vím co od toho můžu čekat a maximálně mi to vyhovuje. Není to žádná onanotechnologie ani nano ani nic hyperspeciál, jen je to něco jiného, polyesterového.
Já se těmi výrobci - Collinite, Dodo Juice, CarPro atd. atd. snažil naznačit to, že přes vyšší vstupní investici, se dá následná údržba dělat za: 1. kratší dobu s lepším výsledkem, 2. díky aplikaci minima produktu a řízení se přesně postupem daným výrobcem se jedná o ekonomičtější variantu z dlouhodobějšího pohledu... (ale uznám, 30 Kč flaška JARu, za to žádnej šampon nikdo nekoupí).
Clay se vyrábí v různých stupních tvrdosti, při správném použití NEDOCHÁZÍ k úběru laku ani vzniku škrábanců. Díky jeho vlastnostem právě do sebe natáhne třeba i asfalt, tér, polétavou rez od brzdových kotoučů či jiné nečistoty - které (představ si tu hrůzu) budou určitě i na novém autě. Sice ne ve velké míře, ale ten lak kontaminovaný bude.
Sealant neslouží k vyplnění a zahlazení nerovností... K tomu primárně slouží leštící pasta (ubroušení laku a zarovnání) popř. leštěnka s krycíma schopnostma (třeba Super Resin Polish od Autoglymu), která je schopná vyplnit právě ty mikroškrábance a výsledný finiš je pak lepší.
Lubak: nikomu nic netlačím, je to možnost a jak psal soray, víc jak 5000 Kč je včetně strojního leštění. Samotná aplikace bude levnější a bude se pohybovat v ceně přípravku + stokorun za práci a nějakou přípravu. A protože DaveF psal, že auto myl naposled před 5 lety, tak tohle je asi optimální, protože to vydrží neskutečně moc (ve srovnávní s běžným voskem, ve srovnání s želvou šíleně moc).
Kadel: není, folie má mnohem horší vlastnosti než ten lak :) Navíc údržba folie je mnohem náročnější než té keramiky, křemíku apod.
Fonfy: hodně dobře funguje ValetPro Citrus Tar & Glue Remover (aplikace snadná, je v rozprašovači), dál třeba CarPro TarX nebo Autoglym Intesive Tar Remover (musíš nanést na aplikátor - houbičku, odličovací tampon - používám já a aplikovat). Po použití musíš znova zavoskovat ošetřený povrch - odstraní to všechno. Na detailingclub.cz najdeš další přípravky, ale s těmahle mám zkušenost.
TomasW: mělo by to odpovídat postupu co jsem dal v jednom z příspěvků výše - předmytí (wap, nějaká aktivní pěna popř. prewash apod.) - mytí (houba, šampon, mycí rukavice atd.) - dekontaminace (clay popř. odstraňovače asfaltu a polétavé rzi) - leštění (takže leštěnka popř se prodávají i kombinace 4in1 apod. kdy se jedná o leštěnku, lehký korektor a sealant - dobré věci mají třeba Chemical Guys) - voskování/protekce (aplikace vosku nebo sealantu apod.). Je to odvislé od toho, jakou leštěnku použiješ - některé umí krátkodobě ochránit, některé jen připravý povrch na voskování.
DaveF: asi je to tu nepřehledné, nahoře Ti radili nějaký Meguiars sady - dá se to použít, ale ekonomicky to není tolik výhodné. Nicméně tam bude všechno potřebné a neměl bys tím laku nijak ublížit.
30.09.2014, 21:20 | gizmi
řeč byla o vlastnici toho modrého krasavce, jehož foto (kousku) jsem dával ;-)

01.10.2014, 00:22 |
Fonfy mr.brain: diky moc a ako by som odstranil skrabance nevies? aky pripravok a hlavne ako
Záleží jaké škrábance :-)
mr. Brain: není moc ekonomické? Šampón, vosk, mycí rukavice, sušící ručník, mikrovlákno, aplikátory, "lesk" na gumy... Za 13 stovek... Máme možnost lepší sady? Rád budu dávat známým na vyběr... Díky ;-)
Fonfy: jako L-J, chce to foto - těžko říct. Produktů je spousta, některé fungují dobře, některé hůř a některé vůbec.
L-J: netušil jsem, že je ta cena až tak moc příznivá... Kupoval jsem clay sadu (už je to asi 5 let) a ta samotná stála kolem 1000 Kč.

01.10.2014, 21:50 |
soray No, ta Megs sada je hezká, že tam je "vše", ale ekonomická volba to opravdu moc není. Když vezmu v úvahu, že je tam 473ml šamponu a doporučené ředění je cca 1oz (29,5ml) na US galon (3,78l), tak do 20L kýblu potřebuju okolo 150ml šamponu, což se mi zdá fakt hodně. Další přípravky tam jsou v cca 170ml lahvičkách. Rukavice tam je jako jediná celkem slušná. Na Water Magnet jsem zatím moc chvály taky neslyšel. Tím nechci tu sadu nějak moc hanit, začátečníkům určitě poslouží dobře jako taková vstupní sada, problém vidím v tom, že poměrně brzy začnou přípravky docházet - tím to jako ekonomickou volbu moc nevidím :(

01.10.2014, 22:02 |
Etien (M)
rikal jsem si, ze bych taky prispel do diskuse, ale pecu na to ;-)))

01.10.2014, 22:40 |
Fonfy hodim sem foto zajtra :)

02.10.2014, 09:54 |
soray :-D
Už toho nech, Švejku:-) Aspoň vidíš, že JAR funguje. Ono taky aby ne...
Soray: ale já neříkám, že je nejlepší... I tebe poprosím - nahoď nějakou jinou entry sadu ;-) Endurqnce na gumy mi při mejch balonech vydržel rok... Šampón cca 3 měsíce a vosk na dvakrát... Zatím všichni spokojení ;-) na startovačku dobré. Samože pak třeba skočí do jiných/dalších věcí i třeba jiných značek, ale i díky téhle sadě někteří zahodili trenky a jar :-D
já jsem třeba s water magnetem spokojenej hodně ;-) i když mám i jiný sušící ručníky, tak na úplný dosušení je prozatím nejlepší.

03.10.2014, 10:09 |
soray Lukáši, já se nechci dohadovat, jestli je ta sada dobrá nebo nejlepší :) Vím, že Ti Megs vyhovuje a já to beru, určitě je to mnohem lepší volba než želva s trenclema. A vůbec nechci tvrdit, že by ta sada byla funkčně špatná.
Já jen tvrdím, že z hlediska množství/cena to není ekonomická volba. Zkusmo jsem si zkusil naklikat stejnou sadu s věcma od Valetpro/DJ, dostal jsem se na cca o 400,- Kč víc, ale vše jsou 0,5L balení ve větší koncentraci.

03.10.2014, 10:49 |
Luke-Jeep | Upraveno: 2014-10-03 10:53:12
Já jsem se nechtěl dohadovat - a ani jsem to nedělal... ptal jsem se jen na jiné možnosti... lidi co nikdy kosmetiku neŕešili neví co si mají naklikat... Proto je ta sada zajímavá...
já bych se ještě chtěl optat - lze něčím obnovit vyšísované plasty od sluníčka? mám na skutru už v podstatě šedivé plasty a rád bych je nějak obnovil
OO: namoč hadr do vyjetého oleje a budeš mít lesku do aleluja :-)

06.10.2014, 12:43 |
soray OO: Zase záleží, jak moc se s tím chceš drbat. Buď jsou věci na 1-2 měsíce (např. Dodo Juice Basics of Bling Tyre & Trim, Raceglaze Colour Enhance Trim Dressing apod.) nebo pak lepší s min. roční výdrží Dodo Juice Supernatural Gloss(nebo Satin) Trim Sealant Kit, viz obrázek. Ten už je dražší, ale zase, spotřeba naprosto minimální + dlouhá výdrž = 50ml balení vydrží nějaký ten rok.

existuje neco pro lemply na auto co by se treba aplikovalo 1x rocne, nebo i min casto a pak to stacilo 4x rocne jednoduse omejt, aby auto vypadalo docela dobre, ne jako uplne lestenka ale proste normalne cisty? p.s. auto sem myl naposledy někdy zacatkem brezna v mycce :-/

06.10.2014, 13:18 |
soray Jestli se s tím jezdí do myčky, tak na tom bohužel nic moc nevydrží :(
06.10.2014, 12:59 | semysak
Já dávám polymer.vosk a nedrží se tam ani sul v zimě..

06.10.2014, 20:30 |
Kmoda Collin: co přesně je to za vosk?
Kmoda: Zítra mrknu.. Dělám do ručního mytí,ale tak zmáklé jak soray to nemám.. :-) Jen meju,neprodávám.. Takže všechny ty nesmysle neznám.. :-)
tak to sem taky zvedavej, jak se to menuje, a i kolik by to stalo

07.10.2014, 11:39 |
soray Dodo dělá Iron Gloss Polymer Paint Sealant, což by mohlo být něco podobného, o čem píše Collin. Ale nechce se mi moc věřit, že by to vydrželo mytí v kartáčích.
Já se teď chystám na větší test nanopovlaků vč. Iron Gloss, tak pak můžu poreferovat.
ja sem spis myslel neco samoudrzovaciho, jako aby to auto vypadalo +- ciste ikdyz se nemeje, jenom oplachuje destem? do mycky jdu jedine pokud tam je neco vetsiho napr. parkuju pres noc pod sraci vetvi stromu

07.10.2014, 16:30 |
soray Můžeš zkusit nějaký ten nanopovlak, ale který má dobré samočistící schopnosti (jestli vůbec), Ti řeknu až po testu. Já před rokem jeden zkoušel a moc mne to nenadchlo, podobných zkušeností jsem pak slyšel víc.
Tak to mám.. Od loňska používáme a zkoušel sem i na svém.. Pokud sem to měl na autě tak to bílé svinstvo se nedrželo. Sám sem se opravdu divil,že to néní prosolené. Tot moje zkušenost :-) nikomu nevnucuju nenabízím. Jen stím pracuju Optimum Opti Seal..
Mám dojem,že to má 235ml s cenou kolem 600,- Za kolik to berem my netuším..

07.10.2014, 19:52 |
Kmoda
Ano,přesně tohle mám.. Opravdu stačí jen malé množství a zvládne se stím celé auto..
A co se týče téhle pecičky
[ Link ] tak mohu potvrdit co je tam psáno.. Jen ta dlouhá životnost mi tam tolik nesedí.. :-) Jinak vše ok. Také máme a je opravdu super.. A ještš to krásně voní jak bonbony :-)

07.10.2014, 21:02 |
Kmoda Akorát nechápu tu spotřebu,chtěl jsem zkusit CarPro HydrO2,prý stačí 100 ml na auto. Zdá se mi to málo,ale budiž,nemusí se to stříkat všude,protože se to oplachuje wapkou a ta to roztáhne po celém autě. Ale ten Optimum Opti Seal? To se jen nastříká a už se s tím nic nedělá? Píšou spotřeba 5-10 ml na celé auto. To na pár stříknutí pokryju důkladně celé auto???
Nastříkáš na "hadru" a lítáš stím kolem auta.. Druhou suchou hadrou doleštuješ. Nemělo by ti to zaschnout,takže dělat vždy postupně a rovnou rozleštovat. Ono je to dosti mastné a pracné řekl bych. Opravdu toho stačí málo..

15.10.2014, 21:50 |
DaveF Tak jsem pro začátek objednal jar a trenky za 16 stokorun a uvidíme jak se to osvědčí :-)
...základem je koberec, ale kdo ho doma nema, muze pouzit treba sousedovo rohozku...
no a kdo by nemel ani souseda, muze jet proste do mycky...
Jar a trenky za 16 stokorun? Tos toho Jaru koupil cisternu? Nebo ze tys koupil trenky od Bosse? :)
camron: ne od Zdenyho
Kadel

18.10.2014, 22:13 |
DaveF tak umyto a napatláno (dle soraye 25.09.2014, 22:23) asi tak 2hodiny jsem tomu věnoval :-) Na tý fotce není asi nic moc vidět, ale mám z toho dobrej pocit, ještě to bude chtít něco na mytí kol a exteriér bude prozatím vyřešený
