
Navštíveno 4563x

Uvažuji nad tím něco takového pořídit, pokud se dá koupit něco co funguje v nějaké normální ceně :)
Má s tím někdo zkušenost? Stačí takový 100A zátěžový tester?
[ Link ] Nebo je potřeba ty velké 500A testery?
Jde mi o 12V baterie cca 60-120Ah.
Kuju :o)
To by me zajimalo jak to meri :)
to tam máš napsaný, jak to měří...

22.08.2014, 07:26 |
AR Knightey-: normálně, baterku zatíží pořádnou impedancí a měří klasické veličiny.

22.08.2014, 08:05 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-08-22 08:07:44
Po česku:
na svorky připojíš odpor o známé hodnotě, z úbytku napětí spočítáš proud a z poklesu napětí ODHADNEŠ kapacitu.
Odpor na svorkách je zátěž a současně šuntem pro A-metr.Proud se počítá z úbytku, nikoliv, že proud teče přes A-metr:-)
pro 12V 0,1ohm= 120A
A teď praxe, bude alespoň trochu spolehlivě fungovat i něco takového levného, nebo je potřeba ty "profi" za tisíce? :)

22.08.2014, 10:22 |
Jozzo Zdeny60: Jestli ono nejde spíše o test, jestli ta baterka ještě má tu sílu a nebo po připojení jde napětí šupem dolů
Když vidím ty pseudosvorky z plíšku a s minimální kontaktní plochou, moc se mi to nezdá. Drsně to připomíná startovací kabely ze supermarketu, kde je ztráta na "kleštích" i 2,5V :-D :-D :-D Já mám tester letitý, bakelitový, místo ručičky je řádku LED, ale místo těhle "jakosvorek" má póly z měděného masivu, a měří dobře...
No nechtěl jsem to provedení komentovat, radek to naspla celkem výstižně:-)
Jinak poodbnýá tester mám na modelářské akumulátory a základem je opravdu ten rezistor připojený mechanicky přímo na špičaté hroty, na hrotech mám připájené dutinky pro napojení kabelů k měřáku. Produ si musím vypočítat z naměřeného napětí na odporu, jasné a přesné.
PC: ca 200Kč bez měřáku.
To je to co jsem myslel tou moji otazkou.
Proste pod testerem autobaterii, si predstavuji zatezak. Kterym tu baterii opravdu vyzkousim v zatezi a ne pocitam nejakeho ubytku napeti :)
A jak myslíš, že funguje zátěžák? Myslíš, že proud teče přes měřák? Kdepak, teče přes bočník a na něm naměřené napětí se PŘEPOČTEM zobrazuje na stupnici ve ampérech.Na další stupnici máš pak výkon-samosebou v přepočtu součin proudu a napětí na svorkách baterie.
Jak bys to chtěl jinak měřit? Je to je aplikace Ohmova zákona v různých formách. Nic jiného neexistuje.
Zdeny60: otec jeste mel hrotovy zatezak, ten se pripojil na primo na baterii, defakto do zkratu. Byl na tom moooc silne zvlneny kus medi a ten temer zcervenal a tam se ukazalo jak na tom baterie opravdu je :)
Fakt v zatezi, kde defakto protekal zkratovaci proud ;)

25.08.2014, 06:51 |
Zdeny60 | Upraveno: 2014-08-25 06:52:05
No a to je přesně to, wo čem píšu:-)
Jde jen o to, že odpor bočníku si ZVOLÍŠ takový, jaký chceš, aby ti proud při testu zatěžoval baterii. Já mám třeba bočník pro 100A. Používám to pro pohonné baterie a jejich testování, nebo pro optimalizaci vrtulí pro daný motor.

25.08.2014, 08:11 |
AR Knightey-: to co ti červenalo byl právě ten bočník díky kterému se pak měří proud a to vše díky panu Georg Simon Ohmovi a ten proud vypočteš z úbytku napetí na tom bočníku a velikosti impedance daného bočníku: I = U / R jenže dost lidí by mělo s matematikou problém tak se vymyslel měřák který je právě už ocejchován v Ampérech, takže nic počítat nemusíš jen odečítáš ze stupnice či displaye.

07.09.2014, 05:25 |
Tendr
Tendr: to je ono, to tu baterkz otestuje, zatizi :)