Problém je v tom, že jsem naspal "obvyklý" román, ovšem stupidní systém se odlogoval, čehož jsem si nevšimul a příspěvěk mi zmizel. A niokde v paměti samosebou není:-)
Jinak stručně - ano, megane R.S. je opravdu jako celek dobrý auto.
Plusy:
nulová )pro mě nepozorovatelnáú prodleva v reakci na sešlápnutí plynu. proti Mazdě 3MPS, STI či focusu RS je to zcela z jiné galaxie - tito kandidáti mají prodlevu opravdu markantní, zejména STI je už na pováženou.
Liejnární průběh plynu - žádná kopanec, díra, konec. Vše plynulé až do 6000rpm, více jsem entočil, motor pořád zrychluje a táhne, není tam pokles, jako u 3MPS, která kolem 6 trpm už vadla.
Skvělý podvozek ve smyslu tvrdost vs. komfort na pneu 235/35/R18!!! Utlumený, rázy nijak přehnané, záměrně jsem jel po rozbité záplatované okresce. Šlo o verzi auta CUP.
Sedačky - opět výborný kompromis mezi tvrdostí a nepohodlím - Focus RS mi vadily bočnice a tvrdá záda, v meganu je to "civilnější", neobtěžující. Skvělé brzdy (Brembo 4píst), ovšem někdo by namítnul, že je třeba více dupat. Jánaopak myslím, že to tak má být, v zápalu emocí by jedovaté lehce jdoucí brzdy byly na obtíž. Totéž, jako tvrdá řadička-jde fakt tvrdě, alespo%n v kontextu fr. aut. přesně, krýátce a tvrdě, jednou se mi stalo, že jsem "nedorazil", auto ihned vydá varovný signál.Řízení - s el. servem - opět pro mě zcela perfektní - citlivé kolem střední polohy, přiměřeně kladoucí odpor, přesné. Necítím nutnost naspat něco ve smylsu"no jo, ale nemá to hydrauliku". Já nemám na to rozeznat, zdali tam točí kolama hydroagregát nebo servo elektrické. Přesné, jasné. LSD proti 3MPS začíná nějak dřívě, v zatáčkách, kde 3MPS už kvičela dí´ky prkluzu vnitřního kola, megane už nastupuje. Volant rve sice taky, ale znatelně méně, než v 3MPS. Po stránce ízd nemám nejmenší výhrady, auto je opravud výborný kompromis mezi ostrým HH a pohodlím, navíc výtečně akusticky odhlučněném, zase v porovnání s 3MPS, kde jsem sylšel ale i cítil každý kamínek v podběhu. M RS je velmi tichý v rámci této kategori, o kus tišší, než FF RS, a to (pro někoho) bohužel i motor, který je dost utlumen a nemá žádný výrazný zvukový projev. Ergonomie má své mouchy, tak, jako dyzajn některých oprvků (např. jiné provedení otáčkoměru na rozdíl od zbytku, téměř nečtelný dipsleje od PP, ovládání klimy, která má čudlíky - pod a + nad dipslejem, což je dost nelogické, ovládání tempomatu má dvě kontroloky, na rozdíl od jedné, navíc zapínání jena středovém tunelu před loketkou, což je ehmmm taky nezvyk. Zadní okno díky dyzajnu a estetice velikosti průzoru jako v BVP, takže výhle dodzadu za jízdy je omezen, a to i při parkování, kde sice je zadní kamera, ale voko je voko, takže zde nic moc.
Zadní difuzer a středová koncovka výfuku je úlet, ale co naděláš, u auta za 0,75 mega, když kompetice stojí o 0,1 - 0,5 mega více.
Věci, jako kufr a odkládací prosotry jsem nijak neřešil, do kufru e vejdou plavky a ručník na letní dovolenou a v zimě dva páry lyžáků a dva páry lyží taky. Flašku s pitím si dám za sebe na zem. Neřeším, je to kravina tohel uvádět do testů, jak to je dnes zvykem-odkládací prosotry. na co, proboha? Moskvič neměl žádný a taky jsem s ním 3 roky jezdil...
Trochu diskutabilní bude koupě a následný prodej auta - v české kotlině bohužel dosud platí, že francouz = shit. Díky bohu už toto léta neplatí a jen tupci tím pořád operují. Francouzi dělají stejný shity, jako zybtek produkce, včetně německé dtrojyk (ti mají, zejména BMW, problémů, víc než dost). Navíc já osobně za sebe prohalšuji, že současný dyzaj Renaultů je zajímavý a v duchu tradic šarmantní, dynamický, neotřelý )což o některých jiných prohlásit fak nejde, nechhci jmeovat, nebát Seatu, je to u das Auto tragedie, neví, jestli čuím na A4,6 či 8, nebo se dím v Pasátu, či Golfu nebo Oktávce atd.)
Za mě - ano, kdo chce perfektní HH a to za slušnou cenu, je M RS dobrá volba. Jasné, pravověrci, kteří mají rallyové speciály v malíčku, budou házet pózy a ohrnovat rypáky, ale nqaštěstí většina běžn moto populace, kteří jezdí po našich cestách, si z testovací jízdy M RS odnese kladné dojmy. A o to výrobci šlo a zadání je dle mého soudu splněno.
PS: v tetu na okruhu dokázal M RS zajet rycheljsí kolo, než Audi RS5 či Lexis IS-F. A to za cenu téměř poloviční:-)
PS: překlepy neřešte, letím na poradu:-)
No, já si hned říkal, že to není jen tak ta první polověta :o)
Jinak co se Francouzů týká - také mám poslední dobou stejné pocity jako Zdeny60. Takže trošinku z jiného soudku a mé vlastní pocity ze zkušeností...
Mám teď už 3tí měsíc tu novou 308 (tu 308 NEW - auto roku 2014) a nemůžu si to autíčko vynachválit. Design perfektní, zpracování super, komfort a tichounko - prostě dost dobrý na tak malý autíčko. Ale jezdím 95% sám a tudíž mi to ani nevadí. Jen uvidím, jak na tom bude spolehlivost...
Dříve bych francouze nechtěl ani vidět - a o Italech, zejména Fiatech jsem smýšlel stejně - vždy jsem říkal:
FIAT - VADA V KAŽDÉM DÍLE :o)
A pak jsem měl to nové Bravo - nejprve starší 1,9 JTD 88kW - od 145.000km do 165.000km a žádná porucha. Řekl jsem si tedy, že mu dám šanci a objednal jednu fuglovku. Od novoty kdy jsem si ho přebral a mělo najeto 1km najelo 114.000km než jsem ho poslal pryč - žádná porucha. (tedy jednou se mi chemicky rozložila autobaterie - reklamace bez potíží)
Kotouče byly stále původní celých 110.000km (jen destičky 3je teda) a pak jsem je raději vyměnil jen z prevence, neb to s motorem 1,6 JTD 88kW letělo 220 (tachometrických). Servisní intervaly tam byly 45.000km (což u Peugeotu je teď 25.000)
Takže jen potvrzuji to, co píše Zdeny60 - Francouzi fakt šli dost do sebe. Italové taky a mám dojem, že i ti Korejci už to začínají umět (Hyundayů je všudem mraky a docela se mi to líbí)