Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Pomoc s chodem firmy

 o Navštíveno 2271x o
o 15.07.2014, 13:54 | Area51
Ahojte lidi, potřeboval bych pomoc. Dostal jsem za ukol vymyslet sklad(prijem, výdej, umistění.....) v jedne firmě na renovaci aut, ale cím víc do toho zabředávám tak tím víc zjišťuju, že jen sklad to nezachrání a je nutné to udělat od A po Z.

Potřebuju zajistit:
1) aby auto které přijede tak zase odjelo poskládané ze stejných dílů + nové, které nešly opravit
2) aby se v pruběhu procesu ztratilo co nejméně součástek
3) aby každý vedoucí dílny(klempírna, lakovna, přípravna, motorárna atd...) mohl zjistit, kde který díl je(sklad, auto, chrom, pískování, výbrus....) a co se ním děje
4) no a nakonec vymyslet nějaký "výrobní postup" který se bude dodržovat u všech aut, protože se stane třeba to, že si díl nalakuje a pak se musí řezat, svářet a lakovat znova, protože to někdo uspěchal a tak podobně.

Vím, že se to blíží k know how firmy a když ti tohle funguje, tak ti funguje firma. Ale přesto, kdyby bylo pár rad nebo nápadů byl bych moc vděčný.
Díky moc A51


o 15.07.2014, 13:56 | Area51
Prosím adminy o přesunutí do ostatních. Nějak jsem se překouknul.
A51
o 15.07.2014, 14:33 | MiniMike
Spis jedna dulezita otazka, kdo se bude o tu "aktualnost" starat? :-)
o 15.07.2014, 14:41 | 323Marty
A51 Skoro bych řekl, že tu žádáš opravdu o kompletní know how, které bude buď zadara naprd, nebo drahý a nedělal bych si iluze, že pokud někdo takový má, že Ti ho sem jen tak prskne stylem "ale jistě, beze všeho" ozvalo se ze sluchátka :o)
Nicméně si myslim, že pokud to myslíte vážně, mohlo by být dobrým vodítkem zkouknout pár pořadů o výrobě aut typu Pagani, Bugatti, Rolls... Je to hodně nadsazený, ale těch nápadů, které hledáš je tam myslim bezpočet.
o 15.07.2014, 15:24 | radek.613
Ty filmy jsou právě o ničem, je to "fikce", kterou do reality převedeš pouze tehdy, když systém spravuje a platí koncern - ta renovační část je pak jen uživatelem služeb a logistiky, které NEmusí platit a řešit. Do reality firmy o pár lidech, navíc v tomto "čechistánu", systém RR a podobně neuplatníš....

A51: chceš defacto kompletní K.H... ovšem je tu jedno ALE.... není to nová výroba, neřešíš periodicky se opakující děje (krom pár sub-postupů), v tomhle oboru platí "co kus to originál jak výkony, tak přístupem a rozsahem práce". Takže "systém" lze zavést jen částečně, nikdy Ti nebude fungovat celoproces A-Z. To mám vyzkoušené, za těch 17 let :-D :-D :-D Tedy pokud to není renovační dílna na jeden model jedné značky, to se pak seriové výrobě fakt blíží :-D :-D :-D K dobrému funkčnímu chodu Ti stačí dílna pro rozebrání/kompletaci, sklad demontovaných věcí, sklad hotových věcí, a pak jednotlivá místa na "trase výroby" - klempíř dostane vrak a vrátí vyvařenou kastli, mechanici dostanou torza náprav a vrátí hotové nápravy, motorář dostane kouli mazutu tvaru motoru a vrátí hotový agregát k montáži... všechny celky by se měly potkávat v tom prostoru hotových věcí, odkud si je můžou další návazné profese odebírat a zase je tam vracet... vyvařenou kastli si vezme pasíř... pak lakýra... pak čalouník...elektrikář.... atd. Je velká chyba, aby se profese, kromě konzultací, potkávaly ne společném pracovišti.

A ještě na okraj - v tomhle oboru se práce počítá na týdny, spíše měsíce a roky, když má výsledek za něco stát. Pojem "uspěchat", "spěchat" a podobně by v tom vůbec neměl mít místo....
o 15.07.2014, 15:26 | semysak
asi zakladem toho co hledas je jednotkova/unitarni traceabilita a dodrzovani workflow materialu a pracovniho postupu idealne pomoci nejakyho flowchartu z check pointama a eventuelne jistene nejakym poka yoke resenim

muzes to realizovat nejakym systemem typu carove kody rfid + software ale nakonec to bude stat a padat na lidech hlavne aby majitel, manageri (sou tam?) a mistri vyzadovali po podrizenych dodrzovani postupu atd...
o 15.07.2014, 15:43 | Tomášek
Semysak - lol chvili sem nevedel, jestli nejsem na nejakym cizim foru :D z prvniho odstavce nerozumim skoro nic :D
o 15.07.2014, 15:48 | Only_One
ty voe semysaku, tak asi nerozumím řeči tvého kmene, ale zní to fakt Cool
o 15.07.2014, 15:54 | radek.613
Ad Semysak: jasně, takže parta deseti lidí pracující rukama a myslící hlavou si zavede za desetisíce managerský systém logistiky pro cvičené opice používaný v nadnárodních fabrikách, každý dělník bude zároveň něčeho manager, ředitel a náměstek dohromady a všichni půl pracovního týdne nebudou dělat nic jiného, než se scházet na poradách, buildingách a u firemního psychiatra :-D :-D :-D Pak se člověk diví, kam ta dnešní doba spěje a proč spolu lidi neumí normálně fungovat a mluvit....
o 15.07.2014, 16:09 | Bulík
To od radek.613 bych prosil vytesat do kamene.
Svatá pravda.
Dělám pro Amíky a vím o čem mluvím.
Přísahám,že máme ve firmě návod na sešlapání pet flašky a její vložení do odpadkového koše.
o 15.07.2014, 16:16 | semysak
we come in peace

dekuji za podporu, je to moje prace, :-)

spis by me zajimalo, kolik se tech aut v jedne firme renovuje ze se vyplati nad tim takle uvazovat

radek.613: pokud jde o partu 10ti myslicich lidi tak asi nemaji potrebu takoveho systemu, ale zda se, ze pokud to potrebuji tak jde o neco vetsiho, nebo nedej boze vyznamny zakaznik to pozaduje :-)
o 15.07.2014, 20:03 | kozlustechnykus
Pokud fakt nedelaji 100 aut za mesic, tak to stejne skonci tak, ze se sklad rozdeli na nekolik casti. Kazda pro dily jinyho auta a maximalne u dveri bude notes, do kteryho zapisou, co tam davaji, nebo odnasi. Vsechno ostatni je zbytecnost az hloupost. U renovace ten pohyb dilu neni tak silenej, aby to potrebovalo sledovani jednotlivych polozek pomoci carovyho kodu a samohybny roboty, ktery dovazeji/zavazeji veci ze/do skladu.
o 15.07.2014, 21:49 | radek.613
Ad Semysak: nepřemýšlel jsi někdy, jít dělat něco jiného, užitečného? :-D :-D :-D

A k těm 100 autům měsíčně - už jsem to psal výše, tenhle obor počítá práci na jednotky kusů za kalendářní rok. Nepochybně tedy A51 neshání logistický systém na čárové kódy, klíčenky a příkaz ředitele vymezující 2,5 minutové pauzy pro malou potřebu pro zdravé a 4,5 minutové pauzy pro malou potřebu pro prostatiky, ale chce rámcově fungující věc specifické funkce, která je a musí být založena ne na čárových kódech a systému jakosti, ale na řemeslných dovednostech a vzájemné komunikaci těch pár zúčastněných lidí, kteří neprovozují systém karierismu, ale systém fortelu svého oboru..... a na to fakt skoro stačí ten notes a přivázaná tužka :)
o 15.07.2014, 22:00 | Proffesor_W
No, to nez koukat na filmy z fabrik jako bugatti nebo pagani bych asi koukl spis neco ve stylu American Chopper/HotRod, Inside Wescoast customs atd. U toho AH toho bylo ze zakulisi pomerne dost. A i kdyz tam asi zadny poka yoke, kaizeny, 5S nebo kami shibai nebudou, i tak je videt ze to neni asi zadna prochazka ruzovym sadem pokud je to neco vetsiho.
o 15.07.2014, 22:06 | Luke_288
15:26 tak takhle me neco dlouho nerozsekalo :)))
Zkus tohle rict nekomu z procesu...
o 15.07.2014, 23:20 | semysak
hned odpoledne sem to zkusil, a vsechny to ohromne pobavilo, nezavisle na teto debate, kazdopadne urcite mi napiste co bych mel jit delat
o 17.07.2014, 18:15 | Area51
Tak jsem konečně tu a muzu k tomu něco říct. Ano je to firmička o cca 15-20 lidech a čárové kody a rfid čtečky jsou zbytečnost. Nevím přesně kolik aut udělají ročně, ale mají momentálně nasmlouváno asi 40 zakázek, samozřejmě NE na všech 40 se pracuje. Tuším, že reálné je dělat asi na 8 autech najendou.

Problém je v tom, že při pohybu po firmě se ztrácí díly. Někdy uplně, jindy se jen 2 dny až měsic hledají. Nedodržují se postupy, viz např nalakovaný díl je potřeba znova rozříznout a tak podobně..

Opravdu asi největší problém je tam v komunikaci...
o 17.07.2014, 19:15 | xSam
Pokud není vůle a potažmo disciplína, nepomůže žádný systém.
Každý proces, který má být funkční musí být striktně dodržován,jinak nemá cenu cokoli dělat.
Pokud teď hledají díl 2 měsíce, nevěřím, že má cokoli šanci na úspěch.

Musí se změnit nejprve myšlení lidí a ty musejí chtít, pak se dá radit jak to mají dělat.
o 17.07.2014, 20:45 | Jozzo
To myšlení lidí může změnit max nějaký "vedoucí" se zkušenostmi vést lidi a motivovat/podpořit/pohrozit
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3363 sekund.