
Navštíveno 15629x

Jezdím do práce denně cca 37km, z toho většinu po rychlostní silnici mezi Olomoucí a Mohelnicí. Poslední dobou jsem si všiml, že auta z připojovacích pruhů mají nějak větší tendenci se cpát bez zpomalení do pravého pruhu rychlostní silnice, lhostejno na tom, jestli v pravém pruhu někdo jede nebo ne.
Za poslední týden jsem si takto vysloužil hrození pěstí od řidiče VW Polo, který v připojovacím zrychloval, i když musel vědět, že pravým pruhem jedu já, a v levém mě předjíždí auto, a i přesto se tam začal cpát, a až na moje zatroubení reagoval mírným uhnutím směrem ke svodidlům (nájezd u Nasobůrek směrem na Mohelnici - moc místa tam zrovna není), a vyblikání od řidiče Fabie, kterému jsem neuhnul do prázdného levého pruhu - nutno podotknout, že se vynořil ze zatáčky a připojovací pruh neřešil, cpal se okamžitě do pravého (benzínka PAP oil u sjezdu Náklo).
Kamiony, které přejedou z pravého do levého, aby udělali místo pro auto z připojovacího, a zablokují tak auta v levém za sebou, už neřeším, to je kapitola sama pro sebe.
Dělám někde chybu já, nebo mám smůlu na blbce, kteří mají snahu si vynutit něco, na co nemají nárok??
tohle pozoruju už delší dobu, někteří si podle mě myslí, že z připojováku mají přednost. a nejlepší jsou pak ty, kterým třeba i ubereš plyn,necháš jim místo a oni to stejně nepochopí, jedou až na konec připojováku a tam dupne na brzdy a stojí

21.03.2014, 12:24 |
Zdenek (A)
Nemaji na to narok. Z tohoto chovani koukaji pekne prusery. Poslat to do leveho pred pripadne rychle jedouci auto asi neni to prave orechove. V Nemecku casto vidam, ze pred napojovacim pruhem se mezi levym a pravym objevi plna cara, aby zakazala prave to uhybani z praveho do leveho kvuli pripojujicim se vozidlum. Ten v pripojovacim proste musi dat prednost.
řekl bych, že jde o špatně pochopenou tzv. zip metodu ... :(
Už ze samé logiky věci na to nárok mít nemůžou, cpát se natvrdo někam, kde se může jezdit až 130 km/h je o průser samo o sobě, navíc tam snad pokaždé je značka "Dej přednost v jízdě", takže ta otázka v nadpisu je spíš symbolická...

21.03.2014, 12:38 |
PlusOne | Upraveno: 2014-03-21 12:42:37
Petura:
ZIP se snad uplatňuje v případě průběžných pruhů, resp. situaci, kdy jeden z nich přestane být průběžným. S najížděním na dálnici připojovacím tohle nesouvisí :-)
Tenhle fenomén "pouštění" jsem zpozoroval ve větším měřítku po roce 2007, kdy jsem začal jezdit služebně do DE. Němci nemají problém s tím někoho pustit přejetím do volného levého, ale důležité je to slovo VOLNÉHO. Češi to s radostí převzali, ohánějí se ohleduplností, ale jak je u nás dobrým zvykem, ženou věc do extrému, a tu ohleduplnost si na ostatních nepřímo vynucují...
to samé máš tuto situaci např. na křižovatce v Praze. Podle zákona to má být červené a modré (nebo jsem blbej já????), ale 99% blbů jezdí takovéto křižovatky stylem zelené barvy, před týdnem mě tam nějaký blbeček fakoval, když zrovna jel podle zelené čáry, místo správně modré, mohl se v tom autě posr...

HT klasika a přitom je tam obvykle kus plná čára. To vídám v Plzni pořád...

21.03.2014, 12:59 |
kuja PlusOne: Tohle je bohuzel nesvat poslednich tak 2 let. Pozoruju to uplne stejne. Nejhorsi je, ze i ve vyhlasce je, ze pro najezd na dalnici musi mit auto, pripojujici se do praveho pruhu, minimalni rychlost 80km/h a nesmi ohrozit ridice jedouci v pravem pruhu :D Nektery lidi proste nemaj mozek a s chuti bych je v tyhle situaci sundal, protoze tam nemaj co delat....

21.03.2014, 13:09 |
swep jestli jste někdo jel po Mladé Boleslavi, tak tady mají řidiči ve zvyku se řadit do dvou pruhů na křižovatce, kde je pouze jeden pruh, pak když se vedle tebe postaví nějaké auto, které si myslí, že stojí správně a že jede jakože rovně, ale ty vlastně taky jedeš rovně ale stojíš u kraje, tak se pochopitelne za křižovatkou už nemůžete vejít do jednoho pruhu. Takže pokud někdo potřebuje opravit auto z cizí pojistky, doporučuju jezdit hodinku po Boleslavi a on tě někdo zaručeně trefí, to samé dvojité kruhové objezdy :)

swep: znám, pod nemocnicí naproti U Myšáka, znám x dalších takovýchto, některých širších, něktrých užších, ale vždy se tam 2 auta vejdou vedle sebe v pohodě. "Problém" je v tom, že je to dost široké pro 2 auta vedle sebe, ale dost úzké na to, aby se tam oficiálně udělali 2 pruhy. Já osobně jsem pro to, aby se stálo ve 2 pruzích, protože stejně se nedá jet jinam, jen rovně nebo doprava a urycchluje to dopravu, už ted nevím, zda tam je/není zelená šipka doprava. Kdyby tam bylo dost místa pro přestavění křižovatky a peníze na to, tak by to tam jistě udělali oficiálně, ale takto to je to necháno na myšlení lidí...
Trochu podobnou, ale komplikovanější situaci zažívám skoro denně a sám nevim, kdo má přednost. Který řidič má přednost? Ten, co sjížší z Pražského okruhu, nebo ten, co se napojuje? Mám za to, že ten co sjiždí.


21.03.2014, 13:33 |
Yawor 21/03/2014 12:51 HIGHTOWER - tady nemáš pravdu, upozorňoval nás na to autoškolák, co jezdí povídat takový ty firemní školení.
Ten Zelenej / modrej - má přednost před červenym, a je úplně jedno, do kterýho pruhu se připojí.
Jako dřevák......auto odbočuje doprava, ale je na něm, který pruh poté zvolí(když pojede dle zelené, neudělal nic proti předpisům).
jako Yawor - já jedu doprava můžu si vybrat, pokud tam někdo vjede a srazíme se, bude mít červenej problém.
Další situace při cestě do práce :) Já jsem modrej, zastavim na tramvajovem pasu a dávám přednost zprava červenýmu... ten než aby mě objel a zařadil se taky na tramvajový pás tak mě pouští aby to vzal přes mojí dráhu. Ideálně už tam najdu někoho jak je blbě najetej a zahrajeme si na jízdu v anglii.


21.03.2014, 13:41 |
Vasekkch | Upraveno: 2014-03-21 13:41:28
V reálu to vypadá nějak takto..

HT pokud si spravne pamatuju, pak nemas pravdu s tim modrym a cervenym. Ten co odbocuje doprava si muze
najet do jakeho pruhu chce, protoze ten co odbocuje vlevo mu musi dat prednost. Na tom se nic nemenilo, aspon o tom nic nevim.
Najezd na dalnici nebo rychlostni silnici je adrenalin, zvlaste co nekteri tam jsou schopny zastavit, protoze ten najizdeci pruh preci konci plnou carou.

21.03.2014, 13:45 |
20bad Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.

21.03.2014, 13:50 |
20bad to 21.03.2014, 13:29 | Vasekkch - pokud si to tam vybavuji tak jsou tam dva pruhy, ten co sjíždí msí do levého a ten co najíždí do pravého a zde se musíte řídit § 12 odst. 5 neohrozit při přejíždění do jízdního pruhu tam nejde o přednost jako na křižovatce
Panove je to tak zacatek ledna co jsem v tv videl, ze pokud se pripojuje pripojovaci do prubezneho pruhu tak tam automaticky plati pravidlo zipu a nemusi tam byt cedule. A asi to videlo vic lidi protoze od te doby mam podobny problem s lidma co se tam serou automaticky. Jen jsem to nikde nedohledal ve vyhlasce, zakone atd. Takze to zatim neresim. Pokud to nekdo najde nebo dokaze nekdo ysvetlit jak to je budu jedine rad.

21.03.2014, 13:57 |
swep HIGHTOWER: v tom případě jakmile budu mít kolizi tak volám PČR, i kdyby škoda byla nižší, než je zákonem stanovená suma. Protože tam dvě auta vedle sebe nemají co dělat.

21.03.2014, 13:57 |
PlusOne | Upraveno: 2014-03-21 13:58:54
Phitypaldy:
Takhle to dopadá, když média pustí něco do světa. Je to pravda, protože "to říkali v televizi". Stejný to bylo s absolutní předností chodců....
§ 12 Jízda v jízdních pruzích
(7) Je-li pro zařazování do průběžného jízdního pruhu zřízen připojovací pruh, je řidič povinen před zařazením do průběžného pruhu užít připojovacího pruhu. Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu. Není-li připojovací pruh zřízen, je řidič povinen dát přednost v jízdě vozidlům jedoucím v průběžném pruhu.
Zip je nesmysl, pripojovaci pruh a jizda v nem je upravena zakonem : ,,Při zařazování z připojovacího pruhu do průběžného pruhu řidič nesmí ohrozit řidiče jedoucí v průběžném pruhu."
PlusOne: ano to ja vim. Vyhlasku znam. Jen tato ,,novinka,, mi porad nejak unika.
Taky se s tím setkávám, velkou část bych poslal na přezkoušení, protože to není jen tohle to.. kokoti co při výjezdu z kruháče nebo přejíždění do druhého pruhu nedávají blinkry, nebo pičusové co mě musí za každou cenu předjet aby v zápětí předemnou šel prudce na brzdy protože hned odbočujou.. co řidič to pičus..
No, nevím, nevím, ale v zákoně není ani slovo o tom, že si může volit jakýkoliv pruh z těch dvou, navíc se přeci jezdí vpravo a co nejblíže k pravému okraji, a je dáno, že při odboččování vlevo musím dát přednost protijedoucímu, ano, to dávám, on odbočuje vpravo a najíždí do pravého pruhu, přednost jsem mu dal, neseru se mu do "jeho" pravého pruhu, jedu si do levého, ale on protáhne oblouk odbočování již za křižovtkou a mou předností a pošle to do levého pruhu, kam jsem směřoval já, takže v podstatě mi tam poslal myšku, přejel z pravého do levého, aniž by byl volný, takže i tak je to moje chyba? Tedy, zajímavá teorie, ale je možné, že to pro mě takto nepochopitelně, je... Asi jsem moc "hodný" a jsem pro plynulý provoz a ne nechávat tam vyhnít lidi v křižovatce...
Ohledně HT, třeba tady u nás je krásně zachyceno, že auto odbočující vpravo dělá přestupek, neb tady máme plnou čáru až po tu tlustou čáru.

to 20bad:
jak píšeš = Odbočují-li řidiči protijedoucích vozidel vlevo, vyhýbají se vlevo.
pokud to patří k obrázku ze 13:39 (případně 13:41), tak v tomhle případě s tím nesouhlasím. Vozidla totiž nejsou protijedoucí. Modrý stojí bokem a červený přijíždí z pravé strany... třeba se pletu, ale tohle platí jen na klasické křižovatce, kde přijíždí auta z protisměru a každý odbočuje vlevo.
Tuner: v tomto případě tomu tak nějak není, neb plná čára je až za přechodem a on přejíždí bud před a nebo na přechodě, ještě před plnou čárou, i když tam bych třeba trval na tom, proč při jízdě před křižovatkou v jednom jízdním pruhu přejíždí za křižovatkou nebo přímo v křižovatce do levého pruhu, když se má jezdit v pravém jízdním pruhu a levý pro předjíždění, objíždění atd.??? Pokud by před křiž. byly 2 pruhy pro odbočení a on jel v tom levém před, při a po odbočení, neřeknu ani prd, ale takto prostě podle mě je to blbost... A nepředjíždí na přechodě, takže ani tak se nedopouští přestupku... pokud by tam byly vyznačeny jízdní pruhy i v křižovatce, pak ano, ale takto... A v tom mnou zminovaném případě by tam stejně musely být přerušované čáry, aby se dalo přes ně přejet, a tam by se tedy kombinovalo projíždění křižovtkou a změna jízdního pruhu a už by se nejelo vůbec :-D

21.03.2014, 14:57 |
mrazik | Upraveno: 2014-03-21 15:01:19
Bavíme se o situaci v obci/městě a tam je možné jet v jakémkoli pruhu, zvláště pokud o kus dál následuje křižovatka, kde odbočující vpravo pojede doleva. Kdo odbočuje vlevo, dává přednost protijedoucím vozidlům a musí se defacto zařadit až za něj, takže pokud si v rámci křižovatky (pozor na definici hranice křižovatky) uymslí jet do levého pruhu, musí mu to odbočující umožnit. Tam neexistuje něco jako ,,jeho" pruh, nic takového zákon nezná. Tady není nad čím diskutovat. Je to stejné jako výjezd z kruhového objezdu, kde jsou na výjezdu dva pruhy (klasika u centra Chodov), tak ten co jede vnějším pruhem si může taky vybrat pruh jaký chce, nemusí vyjet hned tím prvním.
jj, to taky znám, 2 pruhy se 70 km/h, až za 3 km křižovatka, chtějí odbočit vlevo, OK, ale jedou celý 3 km v levém 50, v pravém jede taky nějaké auto 50 a vůbec je nesejří, že za nima se dělá kolona... Jedu já, nikdo další ;-) No jak říkám, já se nezměním, vím, že nejsem na silnici sám a tak jezdím tak, aby provoz plynul, abych se nechoval jen já, já, já a nikdo jiný ;-) A kruháč u centra Chodov, základní pravidlo počínat si tak, abych nikomu nepřekážel tedy i v tomto případě dostává na frak... Hranice křižovatky znám, a věz, že to přejetí přes pravý pruh do levého už je za hranicí křižovatky, navíc jak furt ještě bliká, tak je to stále doprava a ne doleva, když už... Asi tak, je pouze etikou při vstupu, odchodu apod. pozdravit, není to zákonem ani jinou normou dáno, takže takového chování (jedu já a nikdo další mě nezajímá) za volantem bych přirovnal k nezdravení tam, kde se běžně pozdraví ;-) "...a musí se defacto zařadit až za něj,..." - defacto, takže ano nebo ne? :-D Navíc on jede napřed v jednom pruhu a pak v křižovatce udělá 2 pruhy, i když 2 pruhy jsou až za křižovatko, defacto :-) Beru to tak, že před ním jedou auta, která jedou jednou stopou a jedou do toho pravého...

21.03.2014, 15:24 |
mrazik | Upraveno: 2014-03-21 15:26:03
Moralku a slusne chovani do toho netahej, jedine co na to ma vliv je zakon a v pripade nehody se vsechno a vzdy posuzuje dle zakona.
Pokud ti mohu poradit, je vzdy bezpecnejsi pri odbocovani vlevo na komunikaci s vice pruhy zastavit na hranici krizovatky, pockat az vsichni najedou a najet az za nimi. Snizis tak riziko pripadne nehody, ze ktere budes pak jako vinik obvinen ty.
Treba na kruhaci na chodove ja vyjizdim tim druhym vyjezdem, protoze pravy pruh je zasekany od autobusu a aut, kteri odbocuji doleva, zatimco ja projizdim cely chodov rovne.
Dva pruhy nezacinaji za hranici krizovatky, ale v krizovatce, takze pokud se zaradi do leveho pruhu jeste v hranici krizovatky, pak je to jeho volba, protoze ma prednost. Pokud zmeni pruh az za hranici krizovatky, pak se dopousti prestupku, pokud to je bez blinkru nebo s opacnym, ktery nechal z predchoziho odboceni vpravo, to je jasne.
A to odbocovani si pamatuji dodnes jak mi to vysvetloval instruktor( byvaly slovak) ,,Viktore! Zrkadlo, smerouka a ked vis, ze pojedes vlevo tak do pici najed az do toho druheho pruhu! Jeb na auta v protismeru. Musi nam dat prednost pretoze odbocuje vlevo,, A kdyz se nam tam nekdo snazil nacpat tak ,, Do pici kam sa jebe kokot jeden dreveny?! Nas nevidi nebo co? Zatrub na nej!,,
Ale jinak je to dobry instruktor, byla s nim prdel :-D

21.03.2014, 19:56 |
20bad to tykev - to na obrázku ale je klasická křižovatka, a ty vozidla vzájemně jednou v protisměru, to že jedno vozidlo stojí už bokem nic nemění na směru odkud přijel, připomíná mi to výmluvu "já se neotáčím, já jen dvakrát odbočuji vlevo"

21.03.2014, 20:21 |
mr.brain | Upraveno: 2014-03-21 20:23:19
V ČB je těch křižovatek (HT 21.03.2014, 12:51) několik. VŽDYCKY dávám přednost protijedoucím protože v zákoně 361/2000 Sb. je napsáno konkrétně §21, odstavec 5: Řidič odbočující vlevo musí dát přednost v jízdě protijedoucím motorovým i nemotorovým vozidlům, jezdcům na zvířeti, protijdoucím organizovaným útvarům chodců a průvodcům hnaných zvířat se zvířaty, tramvajím jedoucím v obou směrech a vozidlům jedoucím ve vyhrazeném jízdním pruhu, pro něž je tento jízdní pruh vyhrazen.
Ať odbočuje doprava nebo jede rovně, pořád je protijedoucí... Nic tím nezkazím, když na té křižovatce prostě počkám. Navíc se tady už několik podobných nehod stalo (tj. ten co odbočoval vlevo to poslal do levého pruhu a sejmul toho co odbočoval vpravo) a vždycky za to mohl ten, co odbočoval doleva. Je to fakticky stejné, jako když by se odbočovalo na silnici s obousměrným provozem - nedání přednosti v jízdě. I když se to někdy může zdát jako nesmysl a plynulosti resp. "čištění" té křižovatky to úplně nepomůže.
edit: a pokud by protijedoucí nebyl... tak co by pak platilo na klasické komunikaci - já odbočuji vpravo, ten co jede proti mě odbočuje vlevo do stejné ulice, podle všeho mi musí dát přednost, jsem pro něj protijedoucí

21.03.2014, 20:33 |
X-sat (M) | Upraveno: 2014-03-21 20:34:54
Co já si pamatuji... Pokud jedu do křižovatky z odbočovacího pruhu, který je pro dané odbočení pouze jeden a za křižovatkou následují 2 pruhy pro daný směr jízdy, mohu vjet do kterého si zvolím já. A platí klasické pravidlo o přednosti v jízdě.
Pokud ovšem jedu do křižovatky, do které vedou 2 odbočovací pruhy do stejného směru jízdy a jedu např. v levém, MUSÍM za křižovatkou pokračovat ve svém jízdním pruhu, ze kterého jsem vjel do křižovatky, tedy v levém.

21.03.2014, 20:39 |
Tea Hroznej nešvar od nesmrtelných na nájezdech. Jezdím denně od Svitav po dálnici do Brna a už od globusu mám palec na klaksonu, vždycky se tam nějaký idiot snaží vecpat, aby nemusel zpomalit.
Nečetl jsem celou diskusi, ale ty odbočovací pruhy už jsme přeci řešili - ten, kdo odbočuje doprava, tak si vybere jakýkoliv pruh. Ten, kdo odbočuje doleva, vždy musí dát přednost! Je to samozřejmě otázkou určité slušnosti, aby ten první odbočil do prvního pruhu a druhý do druhého, ale rozhodně bych na to nespoléhal.
Stejně tak ten v připojovacím pruhu si nemůže vynucovat to, aby jednoucí v pravém pruhu mu uhnul do levého. Je to sice opět slušnost, ale nelze to vyžadovat. Přednost je přeci dána jasně.

22.03.2014, 11:55 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2014-03-22 11:56:36
No stejně mě nepřesvědčíte, nikde to není psané, mě to nikdo neučil a když vezmu další pravidla provozu, nejen pravidlo při odbočování vlevo a dání přednosti. Já se tam nikdy necpu, ale když už někdo najíždí do pravého a já mohu do levého, jedu...
Navíc, co pravidlo, že:
pokud mění pruh - jede jako 3 auto, 2 před ním najedou do pravého, on najede do levého, nemění náhodou pruh a neměl by dávat znamení o změně směru, případně pokud předjíždí ty v tom pravé, tak to samé, použití směrovek při predjíždění? A přitom je stále ve směru odbočování vpravo, takže musí blikat vpravo, ale najede doleva, takže ;-)...
To máte jako toto:
Jízda vozidly ve zvláštních případech
Provoz na dálnici
§ 35
(1) Na dálnici je dovolen jen provoz motorových vozidel a jízdních souprav, jejichž nejvyšší dovolená rychlost2) není nižší než 80 km.h-1. V úseku dálnice procházejícím obcí je dovolen i provoz motorových vozidel a jízdních souprav pro veřejnou hromadnou dopravu, jejichž nejvyšší povolená rychlost2) není nižší než 65 km.h-1. Mimo obslužná zařízení dálnice je ostatním účastníkům provozu na pozemních komunikacích zakázán vstup na dálnici, chůze a jízda po dálnici.
(2) Řidič smí na dálnici vjíždět a z dálnice vyjíždět jen na místech k tomu určených.
(3) Zákaz provozu podle odstavců 1 a 2 neplatí pro vozidla správce komunikace oprávněně užitá při její správě a údržbě.
§ 36
(1) Řidiči je na dálnici zakázáno
a) zastavení a stání jinde než na místech označených jako parkoviště. Při nouzovém stání podle § 26 odst. 3 musí vozidlo stát na krajnici, a jen není-li to možné, na vozovce. Takové vozidlo musí řidič vždy označit jako překážku provozu na pozemních komunikacích; jde-li o motorové vozidlo povinně vybavené přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí řidič umístit trojúhelník podle § 26 odst. 3,
b) otáčení, couvání a vjíždění na střední dělicí pás včetně míst, kde je pás přerušen.
(2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.
(3) Vlečení motorového vozidla je dovoleno jen tehdy, jestliže je to nutné k jeho odstranění z dálnice. Vozidlo smí být vlečeno jen k nejbližšímu výjezdu, kde musí dálnici opustit.
(4) Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.
§ 37
Není-li v tomto oddílu stanoveno jinak, platí pro provoz na dálnici ostatní ustanovení tohoto zákona.
§ 38
Ustanovení o provozu na dálnici platí i na silnici pro motorová vozidla.
No a teď mi řekněte, zda pokud pojedu po dálnici 50 km/h třeba oktávkou, bez závady, dopouštím se přestupku? :-)
Já tam prostě nevjíždím pokud tam není volno. Za případnou nehodu mi to nestojí, navíc když budu s jistotou viník...
Co se té dálnice týče, tak ano, dopustíš se přestupku bezdůvodně pomalé jízdy - viz §18 361/2000 Sb. odst. 2, písm. b: řidič nesmí omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním
Pokud tedy zároveň neplníš podmínku v odst. 1, kdy přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat;
Takže pokud by to bylo dneska - sucho, slunečný den, viditelnost víc jak 5 km, tak ano, dopouštěl by ses přestupku. Anebo je to pak na souboji advokáta a správního orgánu.

22.03.2014, 13:31 |
HIGHTOWER | Upraveno: 2014-03-22 13:40:10
A kde je psáno přesně, že nesmím jet těch 50 km/h? Kde je psáno, že nesmím jet na dálnici 50? :-) Navíc když pojedu v pravém, levý je volný, intenzita bude třeba nějakých 100 aut za hodinu, jak omezuji plynulost dopravy?
Proč toto ustanovéní o omezování plynulosti neplatí v tom případě odbočování vlevo :-) (resp. pro toho co odbočuje vpravo do 2 jízdních pruhů a přejetím do levého, když pravý je volny, neomezuje plynulost provozu viz. výše?
A to odst. 1 - tak ten bych přesně použil ve 2 situacích na D1 k obhajobě, a to za 1. proč jedu stále v levém pruhu třeba 120, 130 km/h a nejedu v pravém, a za 2. proč jedu v pravém třeba těch 50, 60 km/h. ad 1. protože pokud chci na D1 jet 120, 130 km/h, jedině, kde se dá vzhledem k dodržení odts. 1 dodržet tyto podmínyk, je levý pruh. ad. 2. v levém vzhledem ke stavu komunikace (tam jkde jsou díry a schody mezi panely 4-5 cm) není bezpečné jet více jak těch 50-60 km/h a případné znalecké posudky by mi dali za pravdu...
Ht motas si zakony kolem prstu jak se ti libi, ale takhle to nefunguje. Po jakekoli silnici nesmis jet bezduvodne pomalu, zvlaste po dalnici.
Nemotám a navíc, platí LZPS a to, že co není zákone zakázáno, je povoleno :-) - Každý může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá. - ukládá mi zákon jen více jak 50 km/h po dálnici? Ne.
Příklad je paskvil, který byl dříve v zákoně, Řidič motocylu je povinen mít za jízdy na motocyklu pevně připevněnou helmu. - Logicky každý ví, že helma patří na hlavu. Ovšem zákon to neříkal. Takže když někdo jel na moto a měl řádně připevněnou helmu, ovšem na motorce, ne na své hlavě, tak se s tím nedalo nic dělat, neb zákon je zákon... To samé o té rychlosti. Oktávka má konstrukčí rychlost např. 195 km/h, tím tedy splňuje, že může na dálnici. Nic víc zákon neukládá, takže nemůže být nikdo nucen jet víc jak 80 km/h. Toto jsme řešili asi před 5 lety, a prostě to tak je... Zákonem není stanovena minimální rychlost na dálnici. Pouze jaká vozidla na dálnici mohou... Holt, další paskvil...
A pokud se ti to zdá, že si motám zákony, jak se mi hodí, tak věř tomu, že takto se to přesně řeší u soudů, správních řízení apod. a jak říkám, jednou tu je řečeno, že jediný a hlavní pravidlo je přednost protijedoucích při odbočování vlevo a pak když dám příklad jízdy po dálnici 5 km/h je najednou k tomuto chování uvedeno x-dalších pravidel, o to mi jde ;-)
Jak spolu souvisí rychlost jízdy a přednost v jízdě?
Na dálnici smíš jet maximálně 130 km/h a zároveň tak rychle, abys dodržel §18 odst. 1 zákona o provozu na pozemních komunikacích (viz můj příspěvek nahoře).
Proto jsem psal, že je na posouzení správního orgánu/příslušníka/tvého obhájce, co je bezdůvodně pomalá jízda...
Pokud se chceš pouštět do paskvilů, tak jeden je... Pokud PČR provádí orientační dechovou zkoušku nebo test na drogy, tak podle zákona o odpadech se náústek nebo ten "papírek" musí zlikvidovat jako nebezpečný biologický materiál - tj. vložit do nepropustného sáčku, označit datem + o co se jedná a pak takto zlikvidovat. Pokud jako fyzická osoba tento odpad přijmeš, vystavuješ se postihu až 100 000 Kč.
HT: za krizovatkou si muze kazej vybrat jakej pruh chce a muze tam bejt klidne plna, pac ho meni uz v krizovatce. De to i kdyz jedes rovna a jedes v pravym a v levym je pruh pro odboceni vlevo. A ja vim ze dalsi krizovatku pojedu rovne, tak za krizovatkou uz jedu v levym pruhu.
Co kdyz ja budu odbocovat vpravo a vim ze hned dalsi krizovatku doleva. Pojedu podle tebe do pravyho pruhu a pak se zacnu cpat do levyho za krizovatkou? Co kdyz tam pojede kolona Higtoveru a uz se tam nenacpu? Co kdyz nekterej HT bude chtit zase naopak doprava?(ten si totiz zaky muze zvolit pruh az da prednost protijedoucimu a jet rovnou do pravyho). Je to proste jak rikal ten slovenskej instruktor :-).
A pridam dalsi: V Moste je krizovatka rizena svetlama (u Prioru) z jedny strany se rozsviti vlevo zelena sipka (takze nedavam prednost nikomu), ale naproti se k cervany rozsviti doplnkova zelena (takze pokud nikoho nohrozuju muzu odbocit doleva). Spousta lidi tam vlitne a mysli si jak maj prednost pred protijedoucin a to i autobusaci. Troubi klepaj na celo ale ze meli cervenou jim asi nedochazi
Kadel
HT :
§ 18
Rychlost jízdy
Řidič nesmí
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.
§ 36
2) Dojde-li během jízdy na vozidle nebo nákladu k závadě, pro kterou nelze dosáhnout na rovině rychlosti nejméně 80 km.h-1, musí řidič dálnici opustit na nejbližším výjezdu.
Pokud pojedes po dalnci 50 Km/h a nebudes k tomu mit objektivni duvod, porusujes zakon.
A opet opakuji, ohybas si zakony podle sveho, ale takhle to nefunguje.
....rozsviti doplnkova zelena (takze pokud nikoho nohrozuju muzu odbocit doleva). ...tady bylo myšleno doprava
Kadel
HT : funny, rozjímal jsem nad tou situací s křižovatkou zrovna minulý týden a chtěl se zeptat místních .. předběhl jsi mě. :)
Pokud to vemu striktně podle zákona, tak odbočující vpravo dostává přednost a tím pádem má možnost volby pruhu, pokud tím neporušuje jiný zákon.
V rámci plynulosti průjezdu křižovatkou, pokud je to bezpečné a řidič odbočující vlevo má 100% jistotu, že mu zůstane levý pruh volný (jak tu jistotu získá? :)) tak se tam můžou nacpat oba, ale za cenu rizika nehody.
Jenomže co když je o 200m dál levý pruh pouze odbočovací a právý pokračuje rovně (jako to máme u nás) ? Nezpomalí se plynulost provozu následně protože oba si budou chtít třeba pruhy vzájemně přehodit aby dojeli tam kam chtějí ? ;)


23.03.2014, 12:56 |
X-sat (M)
Platí jediné
odbočující vpravo dostává přednost a tím pádem má možnost volby pruhu (protože vyjíždí z jediného odbočovacího jízdního pruhu pro daný směr, ale pokud by na obrázku byly pro odbočení vpravo jízdní pruhy 2, musel by navazovat podle toho, ze kterého do křižovatky vjíždí...)

23.03.2014, 15:33 |
zipp No borci já úplně zírám, kolik z vás tady řeší úplně základní dopravní předpisy. Jsem žil v tom, že jste tu všichni zkušení a předpisů-znalí řidiči.
Zase na druhou stranu je dobře, že se zeptáte a někdo vám to poradí, než abyste sami nevěděli a pak dělali zmatky (viz. např. 21.03.2014, 12:51 | HIGHTOWER apod.) (no offense)

23.03.2014, 15:33 |
zipp | Upraveno: 2014-03-23 15:36:00
.

24.03.2014, 17:10 |
Shr3k Též se nestačím divit, jak někdo může dumat nad tak triviálními záležitostmi.
Vasekch:
[ Link ] co vidíš?

25.03.2014, 06:21 |
Zdenek (A)
X-sat ma pravdu. Odbocuji vpravo, mam prednost a mohu si vybrat pruh! Odbocuji vlevo, musim dat prednost a nemohu si vynucovat vjezd do jakehokoliv pruhu, ikdyby jich tam bylo treba 5.

25.03.2014, 10:47 |
Conan Doplním, že je nutné rozeznávat pojmy omezit a ohrozit.
Jejich význam je v pravidlech definován.
Pokud se tu cituje zákon o napojení z připojovacího pruhu, je tam "že vás nesmí ohrozit", ale může "vás omezit", tzn. může vám tam vjet a vy musíte třeba zpomalit.
§ 2 zákona – vymezení základních pojmů
l) nesmět ohrozit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nevzniklo žádné nebezpečí,
m) nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na
pozemních komunikacích nijak nepřekážel,