Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Zkušenosti SAG

 o Navštíveno 10442x o
o 12.03.2014, 15:53 | PK
Po narození prcka, začínám přemýšlet, že bych vyměnil stávající O1 za Sharan, Galaxy nebo Alhambru, kde bude víc místa, jak pro kočárek, tak pro zbytek posádky :)

Nejradši bych "novější" modely po roce 2000, který se pohybujou od 50 tis vejš, okolo 70-80 tis se už dá něco pořídit. Zajímá mě jak jsou na tom benzínový motory. Nejlépe kombinace s LPG. Nejlíp mi zatím vychází 2.3 16V v Galaxy. 1.8T mám teď, kterej jede v O1 pěkně, ale už je tam dvouhmota, turbo a další kraviny...Spotřebu bych chtěl udržet na stávajících +- 10 l lpg. A co zbytek auta, nějaký závažný vady? Nejlépe bych i něco servisně jednoduchýho, bez zbytečných kravin, specialitek, jako zadní kotouče s ložiskem, nemožnost měnit jednotlivý čepy, silenbloky v ramenech apod. Tak jestli jdu tím správným směrem.

Můžete přihodit zkušenosti i s 2.0 85 kw (v některých inzerátech jsem viděl 6 kvalt ?), 2.8 150 kw.

Předem díky.


o 12.03.2014, 15:58 | madmaik
Mely jsme galaxy 2,3 r 01.je to fordi ctyrvalec,dlouhodoba spotreba 11-13l sel pryc se 400000km a na motor se nesahlo.nejlepsi auto co sme mely
o 12.03.2014, 17:03 | Burns
poface model 2,0 85kW měl 6kvalt. Osobní zkušenost, jak to naložíš tak to nejede a žere jako blázen 12-13l.
Když benzin tak 1,8t jinak 1,9tdi
o 12.03.2014, 17:26 | PK
Do TDI se mi moc nechce, s plynem si myslím, že se spotřebou na tom budu líp + jednoduchost benzínu.
o 12.03.2014, 17:43 | Tomášek
Hlavne koukej na korozi, tyhle auta dost trpi.. Pak klasika poloosy a predni naprava a jeji ulozeni.. Motory nevim, mame doma 96kw pd
o 12.03.2014, 19:55 | PK
vondto: a za kolik to průměrně jezdí? Abych případně věděl.
o 12.03.2014, 20:08 | Tomášek
Prumer kolem 7 ale da se i za min, ale je to precijen kus auta
o 12.03.2014, 20:20 | C...arlos
PK: vondto mluví o mé Galaxy. Hele je to skoro 2t auto. Takže jezdím od 6,4 po 7,5 l nafty. Trápí mě koroze a to celkem fest. Mám rok 2003, takže co bych chtěl na 11 let starý auto. Navíc je předek dost těžkej, takže už jsem měnil dvakrát uložení tlumičů a pak klasika čepy, atd.

ALE: toho místa. Zařekl jsem se, že už v životě nechci malý auto. Do galaxy rozložený kočárek, kolo, nákup a jede se. Nebo komplet ryb. vybavení a že ho není málo. Prostě velký prostorný auto.
o 12.03.2014, 20:22 | Tomášek
Jj navic ten predek cenove vychazi jak na kazdy jiny auto a prace taky v pohode a toho mist a fakt jak svina
o 12.03.2014, 20:50 | Big_Max
Hodně štěstí při shánění. Je to fajn auto, ale když jsem sháněl já rok zpět, tak jsem slušnej v "rozumné ceně" prostě nesehnal a to jsem jich neobjezdil zrovna málo. Strop ceny jsem měl kolem 70K za starší a nebo +- 100K za novější. Benzin nafta jsem neřešil, ale jedinej kousek nebyl bez už výraznější koroze, interier vetšinou jevil už hodně známky opotřebení a nefungujicí klima, stahování oken a podobně .... A to jsem nejezdil zdaleka po nejlevnějších kusech.

Takže závěr za mě: Bomba auto, ale problém sehnat slušný (navíc asi v ceně co uvádíš)
o 12.03.2014, 20:56 | Soptík
Mam doma Sharana 1.9 Tdi 4 motion z roku 2004 a zatim spokojenost.Za tu dobu co ho mam jsem řešil pouze nefunkční bufík.Oprava cca 3500,-(žhavící svíčka a sítko).A pak pouze provozní věci jako destičky a rozvody.Spotřeba kolem 8 litrů.Nyní si začínám všimat začínající koroze na spodnich částech předních nárazníků.Ale koupil bych ho znovu.
o 12.03.2014, 21:04 | Tomášek
Koroze narazniku? Kriticky sou prahy, lemy u spodku podbehu, ale i celkove spodek auta nic moc osetrenej... Je to skoda a moc to nechapu, proc tohle nepodchytili, asi to je schvalne no
o 12.03.2014, 21:06 | Soptík
Oprava....blatníků :-)
o 12.03.2014, 22:32 | Drtič
Měl jsem Galaxy 1,9 PD 895KW, rok 2001, měl jsem ju od 165 000 a při prodeji 413 000. Za celou dobu jsem dělal jednou těsnění pod palicí, jednou čepy, spojku a jinak nic. Absolutně bezproblémové auto. Spotřeba 7,1 za celou dobu, co jsem to měl.
o 12.03.2014, 22:32 | Drtič
Aha... 895 kw :D To jsem měl nejbestiálnější okruhovou verzi ;)
o 13.03.2014, 07:08 | Rajdlos
Ja mam Sharana 2005 PD 1.9l 96KW, a oprav bylo už mraky. Klouby poloos (kolem 15.000), dvouhmota (32.000), chladič, bufík, x stahovaček u řidiče, vysrala se elektronika v interieru, trafo xenonu, nepocitam neustale meneni horniho ulozeni, silacu na ramenou a podvozkových věci (jezdeni po Praze). Ted to vypada, ze me ceka turbo.
o 13.03.2014, 19:48 | PK
Je fakt, že interiéry nic moc a je celkem jedno, jestli má 150, nebo 250 a víc...Tak různě koukám a je fakt, že úplná hitparáda to teda není. Z tý nafty, jak na tom je se spotřebou TDI 81 kw? Žere to stejně jako novější, nebo to je lepší? Ty ostatní benzíny nikdo neměl zkušenost, nebo benzíny celkově?
o 14.03.2014, 08:24 | Drtič
Kamos mel tu 2,8 sharana na plyn a pod 15 je nerealny se dostat. Navic diky ctyrkolce mel nadrz vevnitr a ubiralo mu to jedno misto
o 14.03.2014, 08:24 | Drtič
Kamos mel tu 2,8 sharana na plyn a pod 15 je nerealny se dostat. Navic diky ctyrkolce mel nadrz vevnitr a ubiralo mu to jedno misto
o 14.03.2014, 08:36 | sotek
Brácha má Sharana 1.9Tdi 96kw, rv 2005. Po 4 letech shnilý chladič, bohužel replika se nedělala, takže originál za necelých 7tis. Spodek je na pohled horší, ale nic vážného. Zatím jsem našel jen jeden puchýř, na pravém zadním blatníku u záhybu pod oknem.
Najeto má cca 185tis. a zatím měnil jen spotřební věci - kotouče + desky, výfuk, výbojku v xenonu, přední ložiska. 2x jsem řešil zlomený drát v LZ dveřích.
o 14.03.2014, 20:30 | PK
Ono už od začátku 2.8 zavrhuju, ale info se hodí. Rajdlos měl asi holt smůlu na horší kus...Nevím no jak to nakonec dopadne. Místo by se hodilo. Oželil bych i novější model za cenu starší nafty - 81 kw, ale stejně bych radši ten beznín.
o 15.03.2014, 20:28 | MazliG
kupoval jsem v srpnu loni 96 kw, rv 2006, 150 najeto, najel jsem pár tisíc, ale moře mejch známejch to má a nějak si nestěžujou - ale jsou věci u starýho, na který je dobrý dát pozor - viz. asi Rajdlos.

Jinak jsem to řešil z důvodu druhého dítěte - a ten prostor je prostě parádní .o) Za mě ok.
o 15.03.2014, 20:29 | MazliG
podotýkám, že můj skorošvagr má na tyhle auta vrakáč SAG, takže i to byl jeden z důvodu, proč jsem šel do tohohle, páč mi doufám, občas pomůže kdyby bylo třeba .o)
o 15.03.2014, 20:34 | Tomášek
OT - kde ten vrakac je? myslim ze techle info neni nikdy dost :)

jinak ty rajdlosovi ceny sou dost vysoky mi prijde, myslim ze se serou veci stejne jak na kazdym jinym aute..
diky za info :)
o 15.03.2014, 22:31 | Rajdlos
Dvouhmota me stala tolik, protoze se mi utrhnul setrvak a blaflo to pod autem. Klouby tezko sezenes levneji. Ja to mel jako xkovy dil. Jinak jeste orobehly loziska a cekaji me tlumice. Jinak odbezu s tim absolutne vse, to je take duvod proc ho mam.
o 15.03.2014, 22:39 | Tomášek
a jak dlouho ti tam vydrzi cca to horni ulozeni? odchazi to tam celkem jak na bezicim pase mi prijde
o 15.03.2014, 22:49 | Drtič
Divne. Ja treba horni ulozeni nemenil. A odveze hodne, ale voyager vic. Je prostornejsi a pohodlnejsi. Jen nema uplne rovnou podlahu. Coz je vyhoda obrovska. Jinak dily umim za slusne ceny. Kdyztak se ozvi. Zkusim neco vykouzlit
o 15.03.2014, 23:05 | Rajdlos
Ja ho menim cca kazdej rok. Vetsinou zacne zlobit po pul az trictvrte roce. Jeste to zacli ted po zime slusne kvetst.
o 15.03.2014, 23:06 | Rajdlos
Dalsi co me stve je, ze to skoro vubec netopi. Motor se v zime rychle ochlazuje. Bufik taky moc neponaha.
o 16.03.2014, 01:31 | Drtič
Fakt Se divim. Co tam davas za znacku? Ja lital plne zatizen, cesty jsou u nas uplne na sracku a fakt nic. A s tym topenim taky divne. Kdyz mi jel bufik,tak tam bylo na zdechnuti :-)
o 16.03.2014, 14:39 | Rajdlos
Ulozeni SKF.

Ještě nepocitam zadni dil vyfuku, predek uz je taky celkem KO, a ze z toho chcije oleje jak... nikdo nevi odkud.

Koncern je strasna jebka. Jinak nejsem sam, kdo ma obdobny problémy.
o 16.03.2014, 16:45 | tykeev
tyjo, zvláštní... mám na Galaxy (85 kW, TDi PD) rok 2004, najeto 455 tkm a řeším jen spotřebák... motor bez jediného zásahu, turbo origo... a lítám s tím doost svižně
o 16.03.2014, 17:14 | Borik2
Mám 1,9 TDI 96 kw, výroba 11/2002,najeto 160tis., takže jeden z prvních s motorem ASZ. Mám ho od loňského května, a zatím dobrý. Místa moře, to si fakt užívám :-), nechal jsem nastříkat spodek + prahy + kapsy v P blatníkách u prahů - byly plný bordela. Výměna 2. a 3. dílu výfuku (+- 1tis. za kus), zatuhává ráda ruční brzda na zadních kolech, řešeno vždy rozhýbáním, vydrží tak 1/2 roku. Jsou už vyměklý silentbolky předních ramen, čeká mě jejich výměna (350 ks + práce+ geo). Darda jsou pneu, na léto mám 215/55 16 a je třeba zesílený XL (97H), tak guma skoro 3tis. A to je zatím asi všechno, co mě tak napadá .-)

P.S. A dal jsem tam polský gumový zástěrky, po lehké úpravě šly nasadit dobře, pasují tam a cena byla 350 Kč za všechny 4. A na podvozku je tohned znát.
o 16.03.2014, 20:03 | Zdeny60
Jestli se mohu vetřít: u firmy se někdy v letech 2003/4 řešilo corporate cars a bylo přikázáno nakoupit Sharany. Jelikož já byl jeidný Čech, přišla na mě řada naštěstí až po tom, co se koupily 3 Sharany pro mý kolegy v Rakousku. Měl jsem tedy čas v tom s nimi chvíli jezdit, vlastní auto ještě kouepné nemaje. Cesta z Linze do Ostrolenky v POlsku mě definitivně přesvědčila, abych se podívla po něčem jiném, jako alternativě. Protože jsem byl s mým českým kolegou odchovance Pežotů, volba logicky směřovala na Pežoty. Zajel jsem k Federálům na Chodov a nechal si předvézt P807. Bylo rozhodnuto. Jen se musela koupit v Linzi kvůli daním, ale to je jedno.
Svého rozhodnutí jsem nikdy nelitoval. Za prvé, pohodlí je lepší v 807, auto jako celek nemá žádné konstrukční průsery, čehož výsledkem byl bezproblémový provoz až asi do 330.000km, pak se auto prodalo. Za tu dobu se měnila elektronika stahovačky PZ dveří (má svoji ŘJ) a zakouslý imobolizer. SPojka původní včetně setrvačníku, na motor nesahnuto. Auto topí, na rozdíl od Sharanů, a pro mě velmi zásadní věc (to je asi už deviace), vysoká odlnost vůči korozi.
Co musím obejktivně ale říct, že Sharan má lepší jídzní vlastnosti, zejména řízení je přesnější a o dost lepší přesnost řazení. Dnes, v době ojetin, lez P807 koupit za velice nízké ceny a 2,2HDI jede již velmi dobře. Já měl 79kW FAP, pak se zvýšil výkon na 97kW a to už stačilo.Spotřeba do 7-7,5/100 v tzv. služebním režimu.
o 17.03.2014, 07:20 | PK
Díky všem za info. Furt se stejně přikláním k benzínu. Nafta by mohla pocitově jet líp, mít větší sílu, ale jezdit za 7-8l se mi nechce. Chápu, že to je krabice, tak to něco vezme. V plynu kdybych jezdil za 10-12 l a vzal třeba tu 2.3, tak se vyhnu turbu a podobným chujovinám. P807 se mi moc nelíbí, a díly na koncern budou lépe k sehnání než na peougeota, tím myslím i vrakáče apod. Když bych prodal svoje za slušný peníze, tak do nečeho půjdu. Ještě uvidím, jestli nepřiplatit a nevzít něco novějšího, co by bylo na dýl.
o 17.03.2014, 12:01 | Drtič
osobněbych vzal Voyagera 3,3 na LPG. Mam ted 2,4 LPG, rok 06 a je to slabé. Spotřeba skoro stejna jak ta 3,3. Blbuvzdorný auto. Mi vyhovuje vícnež Galaxy, hlavně prostor a pohodlí
o 17.03.2014, 18:43 | PK
Taky na ně koukám, myslím, že na seznamu jeden zrovna je. 3.3 118 kw s lpg kolem 50 tis. Prostor asi větší. Ale nevím no. S Octou jezdim tak, jak mě baví, a spotřeba furt do 10 lpg, teď mi vyšlo na nádrž 8 a nějaký drobný, plus trochu benzínu, ale to jsem jezdil spíš dálky, město minimum. Tak pak nechci něco u čeho furt budu hlídat spotřebu. Nebo s tím jezdit jak s hnojem, kvůli tomu, aby to moc nežralo.

Když to porovnáš s tím galaxy, tak jak na tom je? Jakou máš spotřebu? Díky.
o 18.03.2014, 02:31 | Drtič
Mam to na lpg, jezdim kolem 15. 70% mesto. Galaxy 7,1 jak jsem psal a mesto taky tak.
o 18.03.2014, 14:58 | PK
To je na mě dost. No uvidíme. Buď vyměnim stávající, nebo počkám až doslouží a pak se přídí něco novějšího, většího :)

Díky všem za info a zkušenosti.
o 18.03.2014, 16:30 | Drtič
Dvoutunova krabica s 2,4 motorem min nemoze zrat :-)
o 18.03.2014, 18:29 | PK
Jo to je jasný :)
o 21.03.2014, 10:19 | PK
Nemá někdo náhodou Previi? Jak na tom je? Jedna je na seznamu, řekl bych že i pěkně dlouho za 70k. Jak je to s dílama, servisem?
o 21.03.2014, 11:04 | Bart 007
tak možná ješte honda stream, MAZDA mpv, mitsu grandis... ale výběr je tu malej
o 29.09.2014, 20:05 | PK
Nemáte někdo prosím vás zkušenost s Galaxy 2.3 s automatem? Co ten automat? Vydrží? Samo záleží kdo se k tomu jak choval...Automat je 4° nebo už se dával 5°? Co jsem hledal, tak se převážně řešil automat u 2.8 a prý nic moc...

Předem díky ;-)
o 29.09.2014, 22:30 | radek.613
Macechy sestry syn - nevím jak se to v topologii rodokmenu správně zařazuje, ale to jedno - dvě děti, velký pes - jednoho dne před pěti lety vyrazil, řádně naočkován a poučen "kamarády" a "rádobyodborníky" pro vysněného Sharana 1.9 TDi se spotřebou "4,5" ropy na sto :-D :-D :-D Zkrátím to, objeli sedm předem vytipovaných bazarů - a vrátili se domů v Galaxy 2.3 benzínu s manuální převodovkou. Proč.... zaprvé stav těch benzíňáků v bazarech - proti ropákům ve stejné ceně - nestočené km o 200 tis dolů :-D, nula koroze, nulový zájem zlodějů, ghia výbava a interier - zde se může jít VW zahrabat (můj osobní názor), za jízdy ticho, žádné dunění na podtočenou šestku nebo vibrace pedálů, žádné hvízdání z přihrádky od spolujezdce při každém šlápnutí na pedál plynu, nezničená přední náprava váhou motoru. Po zástavbě sekvenčního LPG pětiletý průměr spotřeby nepřesahuje 12 l LPG/100, nikdo neřeší že to jede za 9 LPG na tempomatu po dálnici, nebo naopak chvíli za 14 v koloně na baranďáku, prostě za posledních pět let a cca 150tis km to nákladově na PHM jezdí za necelé 2 Kč/km, o čemž se může i těm nejlepším economy-run ropákům jen zdát. Při směšné ceně servisu - jednou za rok sada 4 svíček á 84 Kč kus, protože hyper svíce za X set Kč za kus se neosvědčily. Žádné turbo, žádné kapající vstřiky, žádná sypající se dvouhmota, žádné kopance do zad díky debilnímu zpřevodování, žádné nízkoemisní zóny :-D. V téhle konfiguraci jsem "SAG" pochopil že je to jednoduché, spolehlivé a funkční přemísťovadlo pro rodinu (a část dorostenského fotbalového mančaftu). V ropě nechápu myšlenkové pochody člověka, co si to ojeté dobrovolně koupí, když ho provoz i servis prostě a jednoduše bude stát víc, nehledě na vysokou šanci, že ten svůj mastný sen ráno před barákem už nenajde. 2.8 od VW je v tomhle autě blbost - servisně naprosto nepřístupný motor, spol, jízdní spolehlivost nijak příkladná, spotřeba jaguářího čtyřlitru, přitom jízdní vlastnosti nijak příkladné :-D 1.8T máme v okruhu známých taky v jednom Sharanu, už to stálo na servisu skoro pořizovačku ojetiny - už se to koupilo jako uhoněné, žeroucí olej, prostě typický příklad, že ten kdo to koupil před námi, si to pletl se závoďákem... ale co chtít za 45tis, že.....
o 29.09.2014, 23:09 | PK
Radku díky za info. 2.3 je favorit právě z důvodů, který jsi vypsal. Akorát mi teď jde spíše o automat. Přemýšlím o něm, na druhou stranu s manuálem je míň starostí...
o 30.09.2014, 00:40 | radek.613
Jakkoli do aut téhle třídy AT patří, vzal bych manuál. Když AT a MPV, tak Voyagera, Suburbana, přeci jen auto z "mekky" AT bude na servis a poruchy a ceny dílů tohoto ústrojí lepší, než evropan, kam naroubovali AT znásilněnou z jiného modelu jen z důvodu, aby měli v prospektu "další" model a variantu. Navíc drtivá většina předkokolkových AT jsou, napříč značkami, bedny plné miniaturizace a kompromisů, aby se do těch předků u auta vešly. S tím jde ruku v ruce jak nižší životnost, tak vyšší poruchovost. Navíc si vybíráš v segmentu ojetin v cenách lepší repase té převodovky, takže taky týden po koupi můžeš být postaven před problém - 60 stálo auto, a teď mám dát 50 za repasi AT....
o 30.09.2014, 10:59 | PK
S AT jsem si právě necelý 2 roky pojezdil a rád bych ho zpátky. Naštěstí jsem se ale vyhnul kolapsu. U manuálu se udělá spojka a je víceméně "klid"...Uvidí se jak to nakonec dopadne. AT bych chtěl, ale spíš asi zvítězí rozum a půjdu do menšího zla...Díky za radu ;-)
o 01.10.2014, 16:47 | CHUROS
Radek.613
Jenom k te 2,8 ve VW, mam ji uz druhej rok, mam na tom na plynu cca 50 000 a spotrebu mam shruba stejnoou (dlohodoby prumer 11,5). Chtel jsem 4x4 a tam jina volba neni. Ale pristup je tam ke vsemu hroznej.

JInak Ghia s 2.3 je fakt nesmrtelna kombinace, bohuzel myslim jenom do roku 2004, pak s tim ford skoncil
o 03.10.2014, 10:24 | PK
Co jsem hledal kolem toho 2.8, tak spotřeba většinou 14-15 plynu...Víc výkonu by se hodilo, ale právě tou jednoduchostí vyhrává 2.3.
o 04.10.2014, 08:51 | PK
Churos: Napis mi prosim te nejaky info o ty vr6. Jak to jede, co dily, resil si nejaky specialitky? Spotreba teda fakt tech +- 12 plynu? Rozvody jsem koukal, ze jsou retezem, spojka vychazi taky podobne jak u 2.3, neni tam nahodou setrvak? Vybava bude u techto motoru urcite lepsi...predem diky:-)
o 04.10.2014, 21:46 | Horal-11
Jak jede 2,8? Nez se nadechne na plnou paru tak ses s tedeickem v coudu
o 08.10.2014, 15:20 | CHUROS
Ahoj, je to o stylu jezdeni, ja najezdim hodne km na velke vzdalenosti. Takze proto mam takovou spotrebu. Na cukani po praze mam xantii.

Je to 2,á V6 (AYL) ne VR6, ta se tam davala myslim do te prvni verze.

Resil jsem na tom akorat naplne. Ted jsem resil spatne startovani za studena, vadna lambda plus ucpane plynove vstriky.

o 08.10.2014, 15:50 | Milhauzz
Horal-11: Hmm, tak to si pak nedokážu vysvětlit, když sem měl Sup 2.8, že sem s tím kosil všechny TDička, včetně V6tek. Zatím co já si užíval zrychlení, ve zpětném zrcátku jsem viděl jen saze a zoufalství :)
o 08.10.2014, 17:59 | maresk
Přidám svou zkušenost s Espacem - loni jsme byli nuceni řešit větší auto, moje stávající dosluhovalo, podmínkou byl benzín, pro prolezení bazarů a inzerátů jsme objevili Espace třetí generace, rok 97 se základní motorizací 2.0 8V 84kw a docela slušnou výbavou (klima, přední okna elektrika, zrcadla dtto, "kapitánský" přední sicny (otočný) a s 5 sedačkama celkem, ač otyplej je na 7 (ty dvě sedačky si dokážu případě potřeby půjčit od kamaráda se stejným vozem)

Koupeno v bazaru za 35 tisíc, najeto dle tacho 214 tisíc, reálně to má kolem půl míle, rozhodl celkový stav a minimální zásahy "českého kutila", aktuálně to má přes 241 tisíc, auto funguje perfektně, jen mě čeká repase podvozku, už to začíná hodně mlátit (podvozek nic extra už při koupi), ale nebude to nic cenově průserového :-))

výhodou je hlavně to, že u tohohle auta maximálně shnije kapota, neb všechny ostatní díly karoserie jsou vyztužený plast (všechny dveře jsou plasty na ocelovém rámu);

u téhle generace hnije max. spodek auta a kapota, což se dá velmi jednoduše odhalit :-), problémy s elektrikou jsou u "3ky" minimální, na rozdíl od předchozího modelu. Na co ale tento model trpí, jsou sáknoucí výměníky topení, má to asi každý auto, výměníky jsou cca 1000Kč za kus, jsou tam dva, výměna je poměrně jednoduchá, ale pracná (je třeba rozebrat celou palubku). Druhá a častá závada je naviják na rezervu, stará varianta tolik nezdechá, novější varianta odchází hodně.

Na co je potřeba si zvyknout, je digi palubka uprostřed a že zrcátka jsou na blatnících a ne na dveřích (kouká se do nich přes ty trojúhelníkový boční okna.

Spotřebově je to po praze do cca 10 litrů na 100km, dálky jezdí cca kolem 7,5-8 litrů, když jedu jako prase :-D (cesta do Německa, 1500km tam i zpět, průměr 8,2, v německu jsem nejel pomaleji, než 150 tacho)
o 09.10.2014, 07:32 | PK
Millhauzz: To zarytýmu TDIčkaři nevysvětlíš :)

maresk: Díky za info, místem to bude hodně podobný jako SAG, grand bude ještě větší určitě. Ale nevim nevim. Cenově podobný jako sag. To bych musel kápnout na něco pěknýho za fakt supr cenu.

Churos: já jezdím tak 1/3 město zbytek mimo. Spotřebou se chci vejít právě do těch 12 l max, když to bude míň, tak samo líp :) Teď mi to s 1.8T vychází na 8-9 l lpg, tak aby mi to o moc nevylezlo.
o 09.10.2014, 12:00 | maresk
PK: Grand je hodně velký auto, je o 30 cm delší, než standartní Espace - standartní má 4517mm délky, Grand je 4,789m, obě verze jsou dost široký (2070mm se zrcátky, 1810mm bez zrcátek) a vysoký (1775mm se střešním nosičem), rozvor je 2702 resp 2874mm u Granda

Jinak v benzínu se to dělalo ještě s 2.0 16V 103kw, kterej je po městě pažravej (spotřeba dle známých, kteří ho mají pod 11 litrů ve měste nejde) a ještě existují dva třílitry - 123kw 12V a 140kw 24V, ten 140kw není moc spolehlivý, je pažravý a to dost extrémně a neexistuje s manuální převodovkou.

Tyhle Espacy, stejně jako všechny Renaulty cca do roku 2006/7 mají automaty ZF, který nejsou špatný, ale z 90% jsou před/po smrti kvůli zanedbané údržbě, skoro nikdo nemění olej, filtry :-( Repase tohohle automatu je většinou kupní cena auta (od cca 30 tisíc výš).

Dá se sehnat hezkej kus za zajímavé peníze (cca do 40 tisíc, díky nezaslouženě mizerné pověsti jsou ty auta oproti např. SAG až o půlku levnější při stejném roce výroby :-), přičemž uvnitř je dle mého ve srovnání se Sharanem o dost víc prostoru. Nevýhodou je ale rovná podlaha, kdy vzadu si člověk nad 180cm pohodlně nesedne, neb má "kolena u brady". jinak u krátkého Espace je vzdálenost mezi spodní částí předních sedaček a hranou kufru 205cm.

a málem bych zapoměl - existují dvě verze interiéru v zadní části, starší má pevné umístění úchytů na sedačky, novější má lyžiny, kde lze nastavit pozici sedaček (nevím, jak ta novější verze, ale ta starším kterou mám, má nastavitelný sedačky (lze s nima šoupat v rozsahu cca 40cm, sklon opěradla je nastavitelný též)

kdybys narazil na zajímavej kus a měl o něj zájem, klidně se ozvi, budu-li moci, zkouknu ho :-)
o 09.10.2014, 12:24 | kadel21
maresk: já mám skoro 2m a jel sem v Espace vzadu v pohodě přes 1000km do Milána. Je to možná sice trošku jiný, ale já sem se tam cejtil pohodlnějc než u klasickýho auta vzádu.

Kadel
o 10.10.2014, 22:44 | radek.613
PK: 1.8T v "krabici od bot" typu SAG opravdu nepojede za 8-9 l LPG na 100 a pokud ano, tak prvních 3000 km, než od chudé směsi prohoří první píst.....
o 11.10.2014, 10:02 | PK
Radek: jo to vím ;-) Psal jsem už nahoře, že právě chci něco bez turba a podobných chujovin.

Maresk: Díky za tip na alternativu a info. Nikdy jsem v tom nejel a ani neměl možnost si ho pořádně prohlídnout...třeba by příjemně překvapilo :)
o 11.10.2014, 10:22 | PK
e: "Radek: jo to vím ;-) Psal jsem už nahoře, že právě chci něco bez turba a podobných chujovin." , tak právě 1.8T zavrhuju. I když v O1 si na něj nemůžu stěžovat, ale obyč atmosféra bude právě jednodušší a výhodou u tý 2.3 jsou řetězový rozvody, který tím pádem taky odpadají...
o 11.10.2014, 18:53 | Bart 007
primera má taky řetěz, a tam teda nesmrtelnej neni a výměna vyjde dráž

nevim jak ford
tak bacha na to
o 12.10.2014, 17:46 | PK
Bart: ještě si něco počtu, díky za tip.

Díky všem za info, budu sledovat inzeráty co se různě objeví a uvidí se. Mezitím ještě zkusím něco načíst. Bůh ví jak to dopadne a co se nakonec pořídí :)
o 12.10.2014, 18:51 | Samantus
výhodou u tý 2.3 jsou řetězový rozvody, který tím pádem taky odpadají...

To je super jak si vsichni myslej ze se retezovy rozvody nemenej :) a kor u Fordiho DOHC kde se natahne a rozmlati plastovou vodici listu.. a nebo praskne :-)
o 14.10.2014, 12:15 | PK | Upraveno: 2014-10-14 12:17:30
maresk: nevíš náhodou jak je na tom ten 2.0 16v se spolehlivostí? Je ten výkon navíc znát? Je to kus auta, tak si myslím, že každej koník se hodí :) Nebo jestli oželit koně a jít právě do 8v...Kdyby jsi byl blíž, tak bych se zajel podívat na toho tvýho, abych věděl co a jak, kdybych se pro něj případně rozhodl.

Samantus: Tak asi to nebude úplně bezúdržbový, ale určitě to vydrží víc jak obyč rozvod.
o 14.10.2014, 13:01 | maresk
kamarádka má 16V a jediný, na co nadává, je spotřeba, proti 8V je to hodně velkej rozdíl, 16V je živějši, ale co jsem s tím jel, tak se musí točit, aby tam byl rozdíl, do cca 3000 otáček (dle ucha, ani kamarádka ani já nemáme otáčkoměr) bych řekl, že je to tak nastejno.

2.0 8V má 84kw, moje auto má dle techničáku 1565kg a živý je to pro mě dostatečně, dle známého plynaře ten 16V není vhodný na zplynování, že jsou s ním pak potíže, detaily nevím, neb LPG neřeším (při průměrných cca 30 tisících ročně se mi nevyplatí (resp. vyplatilo by se až po více letech, než je životnost auta))

o 14.10.2014, 13:30 | PK
Díky za info.
o 19.10.2014, 11:49 | PK
Maresk: máš mejl, pokud používáš ten z profilu :) Díky.
o 19.10.2014, 12:02 | maresk
PK: nic nedorazilo (zatím), pro jistotu mi to pošli prosím na mareskarel99 na gmailu :-))
o 19.10.2014, 12:06 | maresk
tak v pohodě, sežral to antispam :-(, už ten mail mám :-)
o 26.10.2014, 10:49 | PK
Vyřízeno a za pomoci maresk koupeno. Karle ještě jednou díky a díky i ostatním za rady a info :)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3408 sekund.