
Navštíveno 17654x

Asi tak dva dny, mě to začalo blbnout. Když lechce sešlápnu plyn, tak se automaticky vypíná,prostě jako když dojde. Nejdřív jsem mysel že tam nic nemám tak jsem natankoval. A u jiný pumpy než předtím a stejně to dělá, nebo to blbne i u rozjezdu. Nevíte čím to může být?
Na plyn najeto cca 20k km a v zimě jsem byl asi dva dny bez víčka nechal jsem ho na pumpě
podle me slabej tlak na reduktoru.... trochu pridat..
ja bych spis zacal filtrama
viměnit kapalný filt, myslel jsem si to kolik cca vyjde?
zacal bych na plynne fazi, ten ma kratsi zivotnost.
Mám asi stejný nebo podobný problém. Auto na LPG začlo cukat, při přepínání z benzínu na LPG mi často skáče chyba motoru a při prudké akceleraci se přepíná na benzín. Zatím jsem vyměnil svíčky a vyčistil škrtící klapku, ale dělá to pořád. Na benzín jede normálně.
Zkusim se podívat po těch filtrech LPG, jde to vyměnit i s plnou nádrží nebo je třeba vše vyjet? Filtry jsou v motoráku nebo je nějaký u nádrže?
Nooo, já bych zajel do patřičné firmy, co to montovala, ať si to zkontroluje. může to bejt jak přicpanejma filtrama přes zavzdušněný okruh chladící kapaliny až po vadné vstřiky.
počkám ještě jak se vyjádří radek.613 popřípadě jestli mě to vyjde sjel bych na kontrolu plynu
Chybí mi tu to základní, stejně jako v inzerátech :-D :-D :-D - co je to za systém - výrobce, typ. Pak se dá radit...
1. nízký tlak/ztráta tlaku v systému: může být únik lpg (byl by cítit/slyšet), může být ucpaný filtr (při 20.000 km nepravděpodobné), může být zablokovaný elmag.ventil provozní před reduktorem nebo bezpečnostní na nádrži, může být špatné (neměřit/blbě měřit) čidlo tlaku na výstupu z reduktoru, může být sedlá membrána v reduktoru a na čidle magic vidí velkou diferenci tlaků
2. ztráta signálu/defekt snímání signálu otáček motoru - kabeláž, připojení, jednotka Magic
3. defekt čidla/chyba měření teploty chladící kapaliny
4. rušený nebo defektní signál snímání délky otevření benzínového vstřikovače
Pokud máš natankováno, a na benzín to jede bez problému, bude stačit připíchnout diag Magica a během pár minut je jasno, kde je problém.
diagnostika jedině kdo to montoval ?
Kdokoli kdo montuje Magicy, má soft, má kabel a nemá v hlavě naděláno, tedy jest znalý problematiky, systému a jeho fungování...
a kolik vyjde cca? at vím jak se mám připravit? jinak v rámci záruky by to mohla udělat fima co to montovala necelý dva roky je to
Za diagnostiku a úpravu palivové mapy pro LPG jsem dával asi 800Kč. Zítra to tam vezu znova na výměnu filtrů a celkovou kontrolu, tak snad to daj do pořádku.
z toho moc nadšenej nejsem :( necelý dva roky starej systém a už to blbne

03.03.2014, 19:02 |
PK Já taky necelý dva roky, akorát mi blbne jen přepínač. Když se auto přepne, tak jednou pípnul. Teď po chvilkách pípá cca 15 minut, pak už je klid. Musím už taky konečně někam zajet, aby se na to podívali :)
sorry za OT, poraďte nějaký diskuzní fórum o LPG.
našel jsem lpgforum.cz, ale je docela mrtvý...
Potřebuju sehnat někoho schopnýho v JČ na seštelování, případně opravu Magicu. Tak mě tam snad na někoho nasměrují :).

06.03.2014, 19:02 |
PK Z JČ to nemáš zase tak daleko k Radkovi.613, tak bych to zkusil tam :)
Právě, že v Soběhrdech mi LPG dělali a nějak se nepodařilo vyřešit problém :(.
M.a.R.i: Rozepis se, v lete se kamarad chysta na prestavbu a doporucil jsem prave Radka, tak abych pak nebyl za blbce.

07.03.2014, 12:12 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-03-07 12:15:43
Našel jsem můj starej příspěvek:
27.03.2013, 21:28 | M.a.R.iNahlásit závadný příspěvek porušující pravidla tohoto diskusního fóra.
OK, tak hodim take svou zkusenost. Neberte ji jako pozitivni nebo negativni. Jelikoz jsem nechaval predelavat jenom jedno auto na LPG v SVA, tak muzu dat zkusenost pouze s touto firmou. Predchozi auto uz jsem koupil predelane.
Nechaval jsem predelavat LS400, cena super, pujci feldu at mam v cem jezdit, parada... Kdyz jsem auto vyzvedaval, tak me akorat zarazil sundanej vrchni kryt motoru. Ale chapu, ze jde jenom o estetiku a 99% lidi to vubec neresi. Jinak auto super. Neprepinalo v zatahu, motor se plynule vytacel.
Po cca 3 mesicich dochazelo k nepatrnemu cukani pri lehce seslaplem plynu, pak se auto zacalo prepinat pri plnym vykonu, nekdy jenom pri lehkym seslapnuti plynu. Odvezeno do SVA, seridili to, zvysili tlak a valil jsem domu. 2 mesice pecka, ani pri plnym vykonu se auto neprepinalo. Akorat porad lehce pocukavalo pri lehkym seslapnuti plynu. Pak zase auto prepinalo v tahu, p.Kucharski mi zdarma nabidnul vymenu vsech vstriku. Zvysil se tlak a seridil plyn. To nepomohlo a stale stejnej problem. Pak se zacalo auto nekontrolovane prepinat na benzin a nechtelo valit na plyn. Odvezeno do SVA, seridilo se a zvysil tlak. Na to proc se to nekdy i na volnobeh prepne na benzin a nechce valit na plyn se neprislo. Nakonec jsem u jednoho LS400 guru zjistil, ze je docela problem s odvzdusnenim chladici soustavy a dal mi specialni navod, pak jsem zjistil, ze je pptreba dolit cca 3l vody. Od ty doby auto vali na plyn, ale porad prepina v klidu a cuka pri lehkym plynu. Docela me zarazilo, ze neprisli na zavzdusnenou chladici soustavu, ale i v orig.servisu mi znamej tvrdil, ze je KO tesneni a nebo hlava, ale ve finale to byla takova ptakovina ( od ty doby najeto 7000km bez ztraty vody a pri staly teplote motoru). K predchozim problemum se nedavno pridalo to, ze na volnobeh sel motor jak kybl sracek a pri prepnuti na plyn casto xhxipnul. Odvezeno do auto SVA, zvysili tlak a seridili plyn. Rikali, ze na pulcd motoru plynovy vstrikovace sli nejak divoce. Nynejsi stav je ze motor cuka pri lehce seslaplym plynu, prepina v tahu a nekdy i pri lehce seslaplym plynu, pri prepinani na plyn nekdy hebne. Uz jsem docela zoufalej, tady na jihu davaji vsichni ruce pryc od Magicu a vsude chvali STAG. I v autorizovanym servisu Magic tenhle system pomluvili jak mohli a doporucovali STAG.
Je mi jasny, ze se nejspis do me Radek opre, jelikou v technickych znalostech mu nesaham ani po kolene. Ale neberte to jako nejakou negativni zkusenost. Na druhou stranu vzdycky kdyz jsem tam prijel a projizdel auto v okoli s napichlou diagnostikou, tak se auto v zivote nepreplo ani s plynem na podlaze. Asi mu dela sobehrdskej vzduch dobre :). A cukani pri udrzovani rychlosti se tam tezko vyzkousi, jelikoz je potreba velka rovina a dobra cesta, jelikoz cukani je nepatrny. Ridic o nem vi a je to dost otravny. Auto bylo nekolikrat na diagnostice a zadna chyba, na benzin vali v klidu.
Uz jsem z toho dost otravenej,tak je tim taky ovlivnenej muj nazor na vec. Az bude hezky a bude lepsi nalada, tak holt budu muset projet LPG fora a anjit nekoho, kdo si s tim pohraje.
P.S. sorry za stylizaci a gramatiku. Psano na mobilu a nemam nejak nervy to po sobe lustit.
Jinak nynější stav je takový, že auto necuká při lehce sešláplým plynu, ale často se v tahu přepíná na benzín a je to dost otravný. Čím je větší zima, tím častěji. A když byla zima a přeplo se to po zahřátí na plyn, tak to hodně často heblo, což je u automatu strašně příjemný :). Takže bych to už konečně rád vyřešil :). Ale čím víc se otepluje, tím se přěpínání na benzín snižuje, tak se snad na to zase nevykašlu a nebudu nadávat v zimě :)
Takže se z toho suma sumárum dá říct, že je prostě problém s ohřevem reduktoru, a tedy to jestli je to Magic, Stag, Prins, Tartarini, Stargas, Lovtec, ........ je úplně jedno, protože se jedná o vadu mechanickou, v distribuci tepla pro odpaření směsi P+B, defacto vůbec s konkrétním LPG systémem nesouvisející, neboť je energie systémem přijímaná od chladícího okruhu motoru, který je původním prvkem vozidla a nikoli dodávkou LPG sady? :-D :-D :-D

07.03.2014, 13:40 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-03-07 13:48:03
radek.613:
Na chladící soustavě vozidla není momentálně žádná závada, akorát tam byl problém s tím, že tam bylo málo vody a byla zavzdušněná (což mohlo a nemuselo být způsobeno nedokonalým naplněním a odvzdušněním po montáži LPG, ). Od té doby co jsem si chladící soustavu sám odvzdušnil a kapalinu dolil, tak mám najeto cca 30 000 km a bez problému. Auto topí, motor se zahřívá normálně, chladící kapalina neubývá. Podle mě tedy chladící soustava funguje korektně, ale nejsem mechanik.
Takže jako laika mě dle tvé diagnostiky napadají 2 východiska:
1) Chladící soustava vozidla se nehodí na přestavbu na LPG, tudíž tam LPG ani namontováno být nemělo (mám info od člověka, který má totožný vozidlo na LPG a vše OK)
2) Reduktor je nainstalován na špatném místě.
Ale jinak si dobrý diagnostik, když to takhle poznáš na dálku. Na druhou stranu je jednoduché svést vše na vozidlo a ne na LPG. ...nebo svézt všechno na Magic. Obojího jsem se už dočkal.
V SVA mi bylo řečeno ať vyměním svíčky, že budou špatné. Tak jsem koupil originální svíčky za lidových 600Kč/ks (zkoušel jsem na doporučení Brisky a dělalo to neplechu). Pak mi bylo řečeno ať vyměním cívky. 1 cívka stojí 5500Kč a je jich tam osm. Tak jsem raději zajel na diagnostiku a ta zahlásila, že je vše naprosto OK. Připomínám, že na benzín jezdí auto 100%
A druhá zkušenost je s LPG servisy, kde mě posílají do prdele s tím, že Magic je nejhoší a ať si tam nechám dát od nich STAG. S čímž se samozřejmě nestotožňuju a nesvaluju to na Magic. Jen chci vyřešit svůj problém.
Jenom bych chtěl poradit nějaké LPG forum, kde mě nasměruji na někoho šikovného na jihu Čech. Případně rovnou doporučení na opravdového profesionála a ne na mechanika, který ani neotevře haupnu a bude vše svalovat na Magic.
V Renoltu mám Stag a mám s tím jen problémy. Ale to je způsobeno jinými okolnostmi.
Celá přestavba je v podstatě primitivní věc co je závislá na tom, co do jednotky přijde z překlemovaných vstřikovačů a lambád(y). K tomu se udělají drobné korekce na plyn a to je všechno. Dá se seřídit tlak a pak pár drobností. Vše ostatní je záležitosti zapalování a čidel stávajících, kde u ojetého složitějšího auta je dost pravděpodobnost chyba a neporadí si to s nepatrně odlišnýma hodnotama pohonu na plyn. A je jedno zdali to je magic, stag, BRC. Pořád to funguje na obdobném principu.
Může to být nepatrně nefunkční cívka, svíčka, lambda(y). Řešil sem to u svého jagouše taky. Na benzín jako samet, na plyn takové neklidnější. Jelo to, ale sem tam sem cítil že zapalování sem tam vynechalo. Dělala mi to cívka. Benzínu to vůbec nevadilo, plynu ano a prostě nezvládla dát co měla. Ale všechno byla podle servisu chyba plynu. Potíž je, že máš exotické auto, se kterým horko těžko bude mít někdo dost zkušeností. Většinou se omezí na diagnostiku co poví a protože ti to na benzín jede tak je automaticky chyba v plynu...
Jakožto že mám na našich autech najeto na plyn už dost kiláků tak závada na plynu byla jedinkrát když odešel vstřikovač a pak to vždy bylo věcí nějakého hardwaru na autě. (u renolta se Stagem to nepočítám, tam byla chyba již na začátku kde renolt objednal nejlevnější komponenty a to je byl kámen úrazu)
Takže bych ti doporučil, pokud máš u někoho možnost zapůjčit cívky tak určitě vyzkoušet. Zjistit, kdo na jakých svíčkách s plynem prokazatelně jezdí.
1) i 2) chladící soustava má nějaký výkon a taktéž reduktor má nějaký příkon. Není to o tom, zda by mělo či nemělo být namontováno, ale spíše o tom, že v tomto konkrétním případě může být potřebné a vhodné míti kupříkladu vyšší přepínací teplotu BA/LPG, a tím zamezit/snížit cyklování teploty v okruhu, působeného odběrem tepla pro odpaření P+B. Toto je ovšem většinou v rozporu s "chtěním" a potřebou jezdit "co nejlevněji", protože logicky se posunutím přepínací teploty změní poměr BA:LPG při studených startech a fázích ohřevu motoru. Takže je třeba nalézti vhodnou mez akceptovatelnou zákazníkem a zároveň dobrou pro bezchybnou funkčnost techniky. 99 procent zákazníků však upřednostňuje co nejmenší spotřebu, tedy co nejnižší možnou přepínací teplotu. Obecně a globálně pak samozřejmě může existovat statistický problémový prvek v celku bezproblémových kusů, kde tímto směrem nelze jít, protože volbou příliš nízké přepínací teploty dochází k problémům.
Ke svádění na vozidlo či na LPG, o tom nepíšu. Jen se snažím naznačit, že je třeba chápat celek, a sám ze svého pozorování vidíš, že už jsi od svíček a cívek u vodního okruhu, coby "dodavatele tepla", a existuje možnost řešení posunout dál, či ho třeba dokonce vyřešit úplně. Čili nic nesvádím na auto, ani na magic, jen hledám souvislosti a příčiny....
a co se týká řešení - podle mě je jediná cesta řešit problém v okamžiku jeho vzniku. U problematických přestaveb většinou tak, že se vozidlo X dní (do výskytu problémů) používá technikem, který si diag vozí s sebou a když konečně dojde na problémy, minimálně dokáže z parametrů a map zjistit, co je v daném okamžiku jinak a patřičně na to reagovat. Platí zde totiž obě zlatá pravidla automobilového zkušebnictví - "motor je opravdu studený jen poprvé a jen jednou v daném dni" a "každá problematická situace řízení motoru se opakuje a lze ji opakovaně navodit, jen interval je zpočátku naprostou neznámou a může nabývat hodnot od milisekund po kalendářní týdny"....

07.03.2014, 14:28 |
M.a.R.i | Upraveno: 2014-03-07 14:30:23
Only_One:
Díky za rady. Určitě nechci všechno svalovat na LPG a naopak. Samozřejmě už má auto něco najeto a je opravdu možné, že jsou špatné cívky, čidla a ostatní, které se projeví na LPG, i když diagnostika nic nezahlásila. Akorát prostě nemám od koho si ty cívky půjčit a určitě nechci dát 50k za nové :). A i kdybych je sehnal, ta mi to přijde jako takové krkolomné a zdlouhavé, ale asi nejlevnější řešení.
radek.613:
Co se týče teploty přepínání tak je nastavena na 40stupňů. Auto v průměru zahřívám 2-3xdenně a i tak je spotřeba na benzín v zimě až 4litry, což mi přijde hodně. Ale samozřejmě, že je to způsobeno přepínáním v tahu.
OK, právě mi přišlo, že veškeré problémy svaluješ na auto, tak mě to namíchlo. Už jsem na to alergickej :). Neboť neLPGmechanici vše svalují na LPG, LPG mechanici zase vše svalují na auto a nebo na systém Magic a celkově tady necítím žádnou symbiózu :).
Právě proto bych potřeboval někoho blíž, kdo bude ochotný se tím chviličku zabývat a zbaví mě mého problému :)
Pak je třeba se podívat v tom tahu, kam třeba teplota chladící kapaliny padá. K tomu koukat na tlak a najít pracovní bod toho "padání" a zamyslet se nad tím, co se děje. Je to jen technika, problém má tedy technické řešení.
Ta "chvilička" může trvat třeba týden..... o tom jsem psal. Pokud selhávají pokusy o nalezení problému při "jednorázové" akci (přijedu do servisu, svezu se s technikem sice hodinu po kraji, ale závada se neukáže), je holt třeba sledovat to v čase. Jako třeba tehdá, když se řešil ten průser s low-cost bezzpátečkovými palivovými okruhy. Převedeno do praxe - dokážeš být třeba týden bez auta? Nebo dokážeš opakovaně problematický stav navodit svým konkrétním (včetně podvědomého) souhrnu činností, kterými řídíš? Prostě aby ten stav problému byl spolehlivě "vyskytnutelný" ? O tom to je....
Pak je třeba se podívat v tom tahu, kam třeba teplota chladící kapaliny padá. K tomu koukat na tlak a najít pracovní bod toho "padání" a zamyslet se nad tím, co se děje. Je to jen technika, problém má tedy technické řešení.
Ta "chvilička" může trvat třeba týden..... o tom jsem psal. Pokud selhávají pokusy o nalezení problému při "jednorázové" akci (přijedu do servisu, svezu se s technikem sice hodinu po kraji, ale závada se neukáže), je holt třeba sledovat to v čase. Jako třeba tehdá, když se řešil ten průser s low-cost bezzpátečkovými palivovými okruhy. Převedeno do praxe - dokážeš být třeba týden bez auta? Nebo dokážeš opakovaně problematický stav navodit svým konkrétním (včetně podvědomého) souhrnu činností, kterými řídíš? Prostě aby ten stav problému byl spolehlivě "vyskytnutelný" ? O tom to je....
Tak co se týče toho přepínání, tak nebude problém. Zatím není venku zas takové teplo, tak si myslím, že na 10km okruhu se mi to určitě povede a to několikrát. Právě, že k tomu dochází často a to mě dost štve.
Nedoporučil by si mi někoho v mé blízkosti? Ideálně z Českých Budějovic?
M.a.R.i: Přijde mi podle popisu, že mám naprosto stejnou závadu. Auto se při plném výkonu přepíná na benzín, trochu kolísá volnoběh a při lehce přidaném plynu pocukává. Při přepínání z benzínu na LPG často skáče chyba motoru a v tu chvíli začne auto hodně cukat, ale stačí vymazat závadu a hned jede jako předtím.
Vyměnil jsem svíčky za nové, klasické jednoelektrodové dle výrobce a beze změny.
Teď jsem 3 dny po návštěvě servisu, kde mi vyměnily nějaká těsnění na vstřikách, plynový filtr a ubrali přes diagnostiku množství plynu a výrazně se to zlepšilo. Už se to přepíná z benzínu na LPG bez problémů, ale pořád při plném výkonu přepíná na benzín, trochu pocukává a jednou za čas naskočí chyba.
Bylo mi řečeno, že jsou tam dané moc velké trysky na LPG a že by to chtělo přetryskovat, údajně se tam něco převrtává, což se mi moc nezdá, ale v LPG se nevyznam a nehrabu se do toho. A údajně je vadná jedna zapalovací cívka, ale nejde zjistit, která to je a kupovat všechny se mi vážně nechce. Když tam skočí chyba, tak je to Missfire detect, což by odpovídalo vadné cívce, ale pokaždé je to na jiném válci, což je divné.
Auto je Peugeot 607 V6 152kW, plyn STAG.
Doporučili mi nějaký specialozovaný servis na LPG ve Strakonicích, kde by to měli opravit do 3t Kč + je třeba vyměnit některou zapalovací cívku.
Za každou radu bych bych moc rád.
M.a.R.i: Dan Vácha, tel. +420 776 799 855
Radek:613 - da se někde sehnat kabel a soft, aby se ty parametry dali zaznamenavat.
Mam jeden problem na Magicu jiz na druhem aute, jinem typu motoru ale po cca 40 000 provozu se objevi v jistejch sepcifickejch teplotních a provozních podmínkách, které se špatně simulují.
Tak bych potřeboval jezidt z ňoťasem a zaznamenávat doby kdy to "zablbne"
Jinak ja mel na 1,8T A4 Magica cca 120 000 km a nyní mamm 40 tisis magica na 2.8 V6 na Sharanu
Osobne mam velmi doboru zkusenost s
[ Link ] , co mi ted delali Sharana, zadna garazovka delajici 10 ruznych systemu. Je to prazske zastoupeni HL Propan, coz je vyrobce magicu.
M.a.R.i
[ Link ] Delali mi A4 a spokojenost
Nevíte někdo kde poblíž plzně by dokázal udělat diagnostiku na lpg s magic systémem?
Díky všem za typy a rady. Jinak aktuální stav je takový, že jsem auto dal do lakovny, aby nalakovali věci který mě štvali a auto se mi vrátilo s nefunkčním LPG. Co jsem sondoval, tak vyštavili baterku a pak to startovali nějak přes booster a buhví co s tím dělal. Výsledek je takový, že jednotka LPG je mrtvá :/ (veškerý proud do ní jde, ale z jednotky nic, s PC nekomunikuje).
Neví někdo o nějaký klidně starší za lepší peníz? Je to Magic V8, model 2 nebo 3, teď nevím.
Možná by šla opravit, ale nevím komu to dát :/.
To je ona

taky jsme boosterem odpravili jednotku.
to je hned...
Pokud je odpálená zdrojová část, mám tu několik dárců součástek, můžu to pokusit.