Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Jsme líní, blbí a neumíme řídit

 o Navštíveno 5711x o
o 26.02.2014, 21:48 | Kamil
[ Link ]

Myslím, že se dá s článkem ve většině bodů souhlasit. Nevadí mi, že se cpe do aut elektronika, ale měla by zůstat možnost volby - ať už MT/AT, tak ON/OFF u ostatních pomocníků. To ale samozřejmě vocasi v Bruselu nepřipustí, ti jdou cestou nařizovat a zakazovat.




o 26.02.2014, 22:08 | Tuner#2
Zrovna jsem to viděl u kámoše na FB.

Bohužel je to realita a pozoru to u řady svých přátel jak se nechali zdegenerovat :-/ Pár lidí se tady zasměje, ale nedávno jsem vyměnil Fávo za Feldu a byť si každý řekne jak je to vlastně stejné a že to jen zakulatili, tak prd, prd... Hned po koupi jsem řešil ventilár topení, kablíky průřezu o řád menší než na Fávu, konektory VW, které jsou opět pidi, takže časem přechoďák a vyhřejou se až se třeba ten plast rozpadne, no děs. U starých aut nepamatuju, že bych nějak musel řešit elektroinstalaci u těch nových? Vidím to u šváry pořád a to jsou auta 6 - 8let stará. Co ty dnešní, to bude ještě větší průser.

No a jízdní dojmy? Karburátorové Fávo poslouchalo na plyn naprosto přesně a bleskově, byla tam zpětná vazba a třeba na sněhu se to dalo krásně dávkovat a jezdit zatáčky s kontrolovaným prohrabem. U Feldy? Ta reakce je tragická, vše je to takový gumový a než to něco udělá, tak přidíš víc a to už je zas na daný moment moc. Ještě horší chování zažívám v rodinném C-maxu 1,8 benzín, tam má plyn snad sekundu spoždění!!!, řízení přeposilované jak prase absoulutně bez odezvy a bzdy na které když spadne pírko, tak si hlavu rozbiješ o okno díky nástupu, ale pak už niiiiic. Když potřebuješ opravdu brzdit, brzdí to jak guma :-/ NJ musím vyměnit tu převodovku ve Žlutce a zase si letos trochu spravit chuť :))

Pokroku zdar!
o 26.02.2014, 22:12 | BATMAN
Ja bych to tak cerne nevidel. Je to proste vyvoj kterym si musime projit,abychom se mohli vratit.
o 26.02.2014, 22:18 | AR
uf vydržel sem to do půlky, více číst nejde....článek hodný někoho z pomocné školy je na mě moc ;) Aspoň by si to autor "idiom a magor" mohl po sobě přečíst a opravit hrubky než odbouchne enter....
o 26.02.2014, 23:26 | Mr.Scully
Já bych to nehrotil. Já jsem s novými modely čím dál spokojenější, nejezdím autem okruhy, ale v běžném provozu a očekávám od toho něco jiného, než asi někdo jiný. Ale souhlasím, že by mohla být volba.

Osobně jsem třeba nikdy neměl automat, ale kdyby u BMW nestála výměna dvouspojky 250 tisíc, tak jsem do ní vloni šel, láká mě velmi a recenze má skvělé.
o 27.02.2014, 07:38 | AR
Ale jinak ten článek na mě působí tak že pisatel by velice rád jezdil vozy co jsou tímto prošpikovány, jenže nezbývá mu nic jiného než jezdit v otlučeném fáčku a tak aspoň na ty nové technologie naplive ;)

A jakožto majitel 4kolky mě pobavila pasáž ve které je právě kritizuje ;) Já teda nevím, nejsem zrovna Niki Lauda ale i na suché zatáčkovité cestě se dá potenciál pohonu všech 4 kol využít a buchlovské kopce jsem si prostě užíval byť je to hnusná 4kolka s automatem takže vlastně už ani klackem kvedlat neumím.
o 27.02.2014, 08:03 | Milhauzz | Upraveno: 2014-02-27 08:04:00
Ten článek bych nebral úplně tak doslova. Já to pochopil jako cestičku k zamyšlení, čím sme jezdili třeba před deseti lety a dnes. Není to zas tak dlouhá doba, ale co se vše změnilo, to vyráží dech.

Sám sobě sem si totiž položil otázku. Čistě hypotetickou. Kdybych měl peníze na auto a mohl si koupit co chtěl, s tím, aby mě to auto za pár let nesežralo na servise. A tak sem přemýšlel. A nenapadlo mě NIC. Zhola nic. A to je celkem smutný.

Před deseti lety? Seznam pánové, seznam jak v 5ti letech na ježíška ...
o 27.02.2014, 09:17 | 323Marty
Tak já začínal na stodváce po dědovi. Zadokolka, 40kW tušim a výbava? Nějak nevim, zatáčelo to, blikalo to, topilo to a po chvilce tělocviku bylo stažený okýnko :o) Dneska mám taky zadokolku, jen ten výkon trochu vyrostl a při stahování oken se tolik nenadřu :o) Jinak stále bez výbavy - oproti stodváce vlastně jen klima a multifunkční volant. Teď mě tak napadá ještě ABS a nějakej ten protiprokluz, kterej v létě nevyužiju a v zimně vypínám. Jinak ač auto z roku 2009, tak nepostižený jediným asistentem nebo adaptivním tempomatem ani nic jinýho. Naprosto mi to nechybí, rád se na jízdu soustředim.
o 27.02.2014, 09:20 | mrazik
Stale se argumentuje tim, jak se jezdilo driv atd. Nesmysl, to nejde srovnavat. Driv jezdilo mnohem mene aut a jezdilo se o dost pomaleji.
Za elektronicke pomocniky jsem rad, protoze se snazi eliminovat lidskou chybu ridice, protoze kazdy nekdy udela chybu. Je chyba na ne spolehat, ale dobre je mit, kdyz se stane necekana situace.
o 27.02.2014, 09:35 | Kamil
mrazík - proti pomocníkům taky nic nemám, jen by měla být možnost je vypnout
o 27.02.2014, 09:41 | mr.brain
Tak či onak nám schválili dalšího "asistenta", tj. systém e-call od 10/11 2015 povinně do všech vozidel prodávaných v EU... Jestli tam bude tedy GSM a GPS, tak bude pak jen otázka času kdy budou chodit pokutky automaticky :) Zas jsme se trochu příblížili do doby "Máte pokutu 5 kreditů za porušení slovního morálního statutu".
o 27.02.2014, 09:55 | Marťas1
můj názor je, že na tom článku kus pravdy bude, v praxi se dnes a denně setkávám s tím, že lidi díky el. asistentům atd. se opravdu nevěnují řízení, neumí parkovat.....
o 27.02.2014, 10:03 | 323Marty
Jezdil sem teď pár dnů passatem CC v automatu, který měl příplatkovou výbavu snad za 400.000,- od natáčecích xenonů přes line assist, side assist, adaptivní tempomat, no prostě opravdu každou tuhle sr.čku a mám z toho dva závěry - téměř okamžitě sem se přestal věnovat řízení a dělal sem za tim volantem všelijaký pí.oviny, jen sem se nevěnoval řízení. a za druhé - všechny se dali vypnout!
o 27.02.2014, 10:10 | mrazik
mr.brain podobnou krabicku mam v aute od pojistovny a pri nehode zafungovala tak jak mela. Byl jsem okamzite kontaktovan operatorem, ktery poradil co delat, hned se zajistil odtah atd. Dale ta krabicka muze poskytnout udaje o prubehu nehody, coz take neni od veci.
o 27.02.2014, 10:38 | cezetko
ten pisatel toho článku by měl začít dělat něco jiného.
Totálně prázdný, nic neříkající článek. Jen si prostě odbyl to své, že něco napsal?
o 27.02.2014, 11:02 | Tuner#2
"Za elektronicke pomocniky jsem rad, protoze se snazi eliminovat lidskou chybu ridice, protoze kazdy nekdy udela chybu. Je chyba na ne spolehat, ale dobre je mit, kdyz se stane necekana situace."

Jenže o to práve jde. Dřív když nasněžilo, tak se jezdilo 50 a všichni přizpůsobili jízdu stavu vozovky protože jim auto prohrábnutím a nebo na brzdách o tom dalo vědět. Dneska nasněží a ejhle ono to s ABS/ESP atd. jede vesele po dálnici 130, ale ona ta fyzika ošálit nejde a když se něco stane, tak je to rána v daleko větší rychlosti, než kdyby to auto nic nemělo. Vyplašilo to řidiče klouznutím při malé rychlosti a ten se přizpůsobil tomu po čem jede... To co lidi na cestách opravdu předvádí je z mého pohledu hloupnutí a degenerace z elektronických berliček...
o 27.02.2014, 11:27 | Mr.Scully
Dřív tě vyplašilo sklouznutí v padesátce, dneska tě vyplaší sklouznutí v kile. Jaký je rozdíl? Pokud člověk jede jako hovado, tak se vymlátil dřív i teď. Dneska elektronika dovolí jet rychleji, plynuleji a bezpečněji - a to varování dá taky. ASC/DSC mi zabliká a já vím, že jsem třeba na 80% možnostech auta (resp. fyziky) a netlačím tudíž na pilu.
o 27.02.2014, 11:38 | Luke-Jeep
Hehe v návaznosti na tuhle debatu a článek mě hooodně pobavil oficiální textík k nové M3/M4 která se objeví v létě...:

Sériově je řadový šestiválcový motor spřažen s 6stupňovou manuální převodovkou, která je oproti předchozí generaci menší a o 12 kg lehčí, což je další příspěvek k možnosti téměř optimálního rozložení hmotnosti mezi nápravami v poměru 50/50. Při podřazování dochází k aplikaci automatických meziplynů, které se dříve používaly výhradně u dvouspojkové převodovky M DCT. 7stupňová převodovka M DCT je k dispozici volitelně. Integrovaná funkce „Launch Control“ dokáže optimalizovat akceleraci z místa a dosáhnout tak časů, které nejsou v kombinaci s manuální převodovkou možné. K dispozici je také funkce „Smokey Burnout“, jež řidiči dovolí akcelerovat s větším prokluzem a vytvořit při akceleraci efekt, který na sebe strhává pozornost. Jedna z funkcí převodovky „Stability Clutch Control“ dokáže také při rozpoznání nedotáčivosti rozepnout spojku, a tím přispět k obnovení stability vozu.
o 27.02.2014, 11:44 | Tuner#2
Mr. Scully: V tomhle se neshodnem, vidím to jinak...

Luke-Jeep: Ještě tomu chybí OLED displej co bude ten kouř od gum ukazovat ze zadní zabudované kamery v nárazníku místo otáčkoměru a teploměru provozních kapalin a je to komplet!!! Blil bych tohle už je vážně konstruktérskej průser no. 1
o 27.02.2014, 11:47 | Mr.Scully
Některý věci typu Smokey Burnout nebo pouštění zvuku motoru do repráku jsou samozřejmě hovadiny, to se asi shodneme všichni :-)

Jinak počet nehod, zranění i úmrtí vztažených k počtu vozidel trvale klesá, takže problém nevidím... Jediný problém je to, že purista si jízdu neužije, protože je to přecpané elektronikou. Ale je to holt cena za vyšší bezpečnost.
o 27.02.2014, 12:01 | Tuner#2
Mr.Scully: Počet nehod pokud vím stoupá pořád, počet zraněných/mrtvých sice poklesl, ale za to může větší pasivní bezpečnost aut, nicméně těžší a těžší ingoty tohle nevyřeší, protože nehod s větším spoléháním se na elektroniku bude bohužel jen a jen přibývat a zpravidla jsou to ty těžší (logicky díky větší rychlosti při které byl řidič chlácholen blikáním nějaké kontrolky)...
o 27.02.2014, 12:05 | Mr.Scully | Upraveno: 2014-02-27 12:09:29
Počet nehod stoupá absolutně, relativně klesá. Pokud jsem se díval na statistiky správně, tak od roku 1980 vzrostl v absolutních číslech trojnásobně a myslím, že se shodneme, že počet aut vzrostl asi víc než trojnásobně :-) Nemluvě o tom, že dneska se kvůli vyšším škodám hlásí každý ťukanec na parkovišti, aby to pojišťovna zacálovala.

Edit: tak počet vozidel vzrostl taky třikrát :-) Takže OK, relativně to zůstává tak nějak pořád nastejno, jen se snižují následky co do zdraví a životů.
o 27.02.2014, 13:25 | mrazik
Tuner jenze driv nemel ridicak a auto kazdy osel, bohuzel ted ten ridicak i auto ma kazdy blbec a ja souhlasims nazorem, ze v cesku je 3/4 naroda blbci a kvuli nim budu rad za tu elektroniku.
o 28.02.2014, 08:12 | Zdeny60
Článek jsem si přečetl a docela se ztotožňuji s autorem.
Problém ej jen a pouze v lidch, nikde jinde ho nelze hledat. To, že je dnes hustý provoz ve srovnání s dobou ca 30 let zpátky, to nikod nevnímá. Doba je rychlá, zápřah v práci daleko větší, než dříve a tohle prostě kopíruje veškerý průmysl, na automobilovém a It technologiích to je vidět nejlépe.
Bohužel, navzdory osazení všech nejnemožnějších prvků aktivní elektronické ochrany a všech možných jízdních asistentů, právě díky tomu, že dnes jedzí každý bezmozek, je situace o to zákěřnější, že řada lidí )tuším, že Tuner2 to vystihl přesně) si neuvědomí, že je sníh a náleím a je třeba nějak zareagovat. Ne, lidé jsou stádo ovcí a ve výsledku pak - zde parodie - vznikne případ, že pán si jde za jízdy s karavanem vařit kafe, protože mu nikdo neřekl, že nesmí opustit volant, přesto, že má nějaký stupidní automat. Lidé si neuvědomují, že ŽÁDNÝ automat nemá schopnost logického myšlení a předvídání, tu má zatím jen a pouze člověk a v omezené míře pták straka. Proto se na silnicícíh děje to, co se dějě. A v běžném životě taky.
IQtykve se řítí po D1 200km/h a protože má v hlavě vákum, tak netuší, co vše se může stát a že žádný podpůrný systém nezabrání nehodě, pokud nebdue volantem kroutit mozek se schopností předvídat, kontrolovat hlvně sám sebe a pak ty okolní. Děsím se toho, že stejným způsobem tohle proniká do letectví a jak ubývá Pánů Řidičů, tak zřejmě si ubývá i Pánů Pilotů. A elektronika je kus křemíku, kde stačí cizí atom v mřížce a na problém je zaděláno. Přesně jao v článku, jezdí čím dál více "podnikatelů", kteří jezdí jen proto, že na to mají, totéž je s létáním ¨létá ten, kdo na to má. jenže ten, kod na to má, nemá obvykle čas a výsledky známe...

K autům: začínal jsemna Moskviči 408 a nikdy jsem neměli doma zimní gumy. V dávných dobách, před 40 lety, bývalo sněhu, že jsem ho neměli kam házet. Všude jsme vyjeli, odevšad jsme se vrátili. Se Š120 to bylo to samé, vždy tam i zpět. Jenže na silnici byli lidé tzv. všichni rovní a nikod neměl nutkání něco tomu druhému dokazovat. Já jsem Á a kdo je víc??? Pan lacina, trpiškovký jsou jen drobným příkladem. Je jasné, že propti těmto nejde jednoduše bojovat a jisté taky je, že každý nemůže jezdit v 2,5T nesmyslu. Jsou tu lidé, kteří berou za vděk staré Favority či felicie a majís tejná práva (i povinnosti) jako ostatní. Tím chchi říct, že mizí ze silnic tolerance, dřive se tomu říkalo kavalírství. nevidím nic špatného na tom, že přijedu dejme tomu do prahy a bloudím, protože to prostě neznám, Tak jak bliudí Pražák v Šumperku. Ovšem nechápu, proč na mě troubí a vztyčuje propstředník? Jen proto, že mám M ve značce? Každý ví, na co narážím. A protože tady bydlím, logicky musím všechno zát lépe, než ti druzí a tak jim to dám vyžrat....

Ale co, doba je taková, nezbývá, než s tím žít a k autům jen tolik, že opravdu přijde brzy doba, kdy poctivá mechanická auta budou vyhledávána a dobře placená.
o 28.02.2014, 08:33 | mr.brain
Zdeny, zrovna s panem Lacinou jsi to opravdu přestřelil, ale nebudu se hádat :)

Co se týče toho "dokazování", tak máš pravdu, ale pozoruju to cca poslední půl rok. Přes zimu jezdím Renaultem 19 (sedan, rozměrově jako Octavie). No a nějak jsem zjistil, že se začalo vyskytovat nadlimitní množství pilotů Fabií (konkrétně HTP a 1,4 MPI), kteří musí předjíždět za každou cenu - tj. na okresce/silnici I. třídy 110-130, ale i tak mě musí předjet :) A další věc, to taky moc nebývalo, předjíždění za každou cenu - před horizontem, zatáčkou i když tam není vidět.
o 28.02.2014, 08:41 | jzxr
1. i u ABS mě štve že se nedá vypnout. alespoň že se dá lehce vyřadit z provozu.
2. najedu za rok kolem 60t.km a pořád nikde nevidím ty bezmozky, alespoň ne každou chvíli jak tu vesměs naznačujete. ani v praze, ani na moravě. kde teda jsou, ve zprávách TV Nova?
3. je bezmozek ten kdo mě třeba předjede na plný kde je rovinka a km před náma a za náma nikde nikdo? nebo kdo mě předjede na 50ce 60kou?
o 28.02.2014, 11:51 | Mr.Scully
Zdeny60 - znova se zeptám. Pokud dřív jezdili skuteční řidiči, všichni měli toleranci a jezdili opatrně, tak jak to, kurva, že byl poměrově úplně stejný počet nehod jako dneska (a to se navíc nehlásila každá kravina, protože ťuklej nárazník se natřel barvou doma v garáži)? Tohle fakt logicky nevychází.

Jo dvě kila jezdím po dálnici vcelku běžně, pokud je sucho, dobrá viditelnost a není provoz. Asi tě to překvapí, ale to auto to zvládne.
o 28.02.2014, 12:50 | mrazik
Mr.Scully driv byla trava zelenejsi, snih vice bily, lide se meli radi, vubec si nezavideli, pomahali jeden druhemu, na kazdeho se usmivali, nezavideli mu dovolenou u more, nezavideli mu nove auto, tady bylo tak strasne krasne, ze nekteri to neunesli a utikali pres hranice z toho raje.
o 28.02.2014, 12:55 | Zdeny60
Bezmozci jsou ti, co například včera kolem 15:00 dokázali při hromadné nehodě 6 aujta zastavt provoz v Hradci Králové tak, že se srazli na mostě na vojité čáře v protisměru ta, že to stálo od křiživatky u lízátek po rovinu na Prahu za posledním kruháčem. Tedy 1 něco zbabral a 5 bezmozků, kteří dělali v autě bůhvíco to do něj naprali. To jsem bezmozci. Na vysvětlenou. Protože kyby se srazili dva, jsou to volvoé. protože jich bylo 6, mozek v palici fakt nemohou mít. To jen namátkou.

Další definic bezmozka je ten, co jede ve straým prašivým krámu 20 let starým zpola rozpadlým, akle s relkativně výkonným motorem a nerespektuje nikoho a nic kolem sebe, ale musí předjíždět na plné čáře, nejlépe pře vrcholem stoupání, za souvislé kolony protijedoucích aut.

Další bezmozek je ten, co ve včerejší mlze kolem Prahy s viditelností na 50m jede na dálnici za souvislé kolony aut v obou pruzích na dennís větla bez koncovek, natiž mlhovek.

bezmozek je ten, co se před jízdou napare koksem a jede v protisměru. A aby to potuploval, ještě je nacucanej min. na 3 promile.

A tak bych ohl pokračovat.


Mr. Scully - to se zeptej jinde, mě ne. Já to nepočítám, jen vidím mnohdy na silnici. Za 60tkm za rok vidím ledacos a mnohdy se fakt bojím a divím.
O tom, že tvoje auto zvládne, jsem si jistý, moje to zlvádne taky.
o 28.02.2014, 13:00 | Mr.Scully
Mě jen trochu mrzí, že se to zvrhlo v to, že zatímco původní příspěvek Kamila byl racionální v tom smyslu, že dřív auta řídili řidiči a dneska povinně elektronika (a i o tom se dá polemizovat - většina věcí jde pořád vypnout), tak najednou je z toho diskuse o tom, jak dneska řidiči neumí řídit. Přitom ta druhá část podle mě není pravda. Možná dneska řídí víc žen, které před 30 lety za volant vyloženě "nemohly" (kolik dnešních padesátnic aktivně řídí?), ale jinak si myslím, že řidičské schopnosti jsou stále stejné nebo lepší. Zvyšují se pochopitelně nároky, dopravní značení, počet aut - je víc stresu. Ale právě proto, že i za současného stresu je stejný počet nehod, tak si myslím, že dneska řídí lidi daleko líp.
o 28.02.2014, 14:54 | Zdeny60
To se asi nikdo nepře, ale na druhé straně vzrůstá % těch, kteří si z auta udělali za jízdy kancelář, šmajchl kabinet, potažmo něco jiného. Tím chchi říct, že podle mě přibývá nehoz z důvodu nevěnování se řízení, protože spoléhají na to, že je ochrání všemožné systémy (mám blis, tudíš nemusí koukat kolem sebeb, chce se mi spát po 12 hodinách jízdy, nač se bát auto mě udrží v bdělém stavu atd atdatd..) Toto dříve nebylo a jezdilo se prost jinak. (nechchi říct méně agresívně, protože by se zase do mě něko pustil):-)

A o tom, že by řidičské schopnosti byly dnes vyšší můžeme polemizovat. Řidičské schopnosti jsou možná lepší v tom že se jezdí za těžšího provozu a zvykli jsme si na něj. Ocvšem techicky řada lidí nemá svá auta pod kontrolou. Neříkej, že člověk, co vyleze z autoškoly a dostane papíry, dovede ukočírovat rychlé a silné auto na hranici, na kterou se sice rychle dostane, protože to jde, ale taky se rychle dostane za ni )za tu hranici), protože to nemá natrénované. Dostat dříve starýho Moskviče či Žigula na hranici šlo taky, ale když se to stalo, obvykle se moc nestalo, neb byl člověk na silnici sám )to je ten hustý provozo),a le celkově rychlosti byly menší, než dnes. jen s vzpomeň, jak dlouho trvalo, než jsi rozpumprdlíkoval Moskviče na 100km/h. Za tu dobu jsi v Audi či BM či oktávce nebo Hondě 5x dál... Víš, to je to řidičské umění... Rychle jet umí kdekdo, Ale řešiz vzniklé následky už tak moc lidí neumí. A auto není všemocné, to dělá jen a pouze to, co mu řekne mozek.

jen furt přemýšlím o té nehodě včera - jak se ohlo srazit 6 aut? Za mě to je jedoduchý - letíme jako stádo ovcí, tělo na tělo, jak by se řeklo, čumíme kolem sebe, telefonujeme, poslouchám ducuducuduc, do toho nějkaý to žváro, včer pitka a na problém je zaděláno. Jinak si to nedovedu představit. Na rovině, na přehledným úseku, kde je 50 a auta na kaši, tedy dvě z nich...To není o tom mozku v hlavě???
o 28.02.2014, 15:39 | mrazik
Zdeny60 a kde beres tu jistotu, ze se tak opravdu deje s tim tvym blis atd. ? Je to jen na zaklade tveho pocitu, ktery je ovsem uplne, ale uplne mimo. Tyto systemy se montuji jen poslednich par let a k narustu nehod nedoslo, takze jen blabolis ty sve moudra, ktera jsou mimo realitu, jako vetsinou.
A kdyby jsi nebyl linej, tak by jsi si nasel, proc se stala nehoda 6ti aut. Vinikem byl ridic dodavky, ktery se nevenoval rizeni, narval to zezadu do kolony aut a tak vznikla nehoda 6ti aut ( [ Link ] ).
A jsme u toho opet, ty jsi nejlepsi, vsichni ostatni jsou nebezpecna hovada a nakonec si ani nejsi schopny najit co se vlastne stalo a hlavne jak se to stalo, hlavne ze na vsechny ostatni mas jasny nazor.
o 28.02.2014, 16:52 | assassin
taky se s tim clankem neztotoznuju - plati jen pro pomerne malou skupinu ridicu co maji auto jako zabavu, v dnesni hustote provozu uz na naky jezdeni pro zabavu neni misto a tudiz se na to nevyrabi auta... dnes uz je to vec okruhu a clovek si muze to seriove auto nechat na okruh upravit.
Sam se rad svezu, ted uz jen o vikendu mimo spicku a mam na to stare bawo... je to uplne jiny svezeni nez s modernima autama se kteryma jezdim pracovne, ale rozhodne bych nemenil jedno za druhe, sem rad kdyz za praci jezdim autem s elektronickejma udelatorama, je mi fakt sumak ze nedokazu poznat ve volantu jestli sem prejel centimetrovej nebo dvoucentimetrovej kaminek, nepotrebuju okamzitou reakci plynu regulovat drift... jet dve hodiny do prace s autem s chovanim sportaku tak v praci uz nic neudelam protoze budu unavenej, vykoukanej atd...

radoby zavodnik a milovnik starych casu si v klidu muze koupit starej sportak a nezabirat misto na netu zbytecnym blabolem :)
o 28.02.2014, 22:26 | jzxr
dnes jsem si vzpomněl na tohlé téma při cestě z KV na Prahu, kdy mě předjel borec z kopce před dvojitou, nijak mě neohrozil ani neomezil (naproti dobrých 500m nic nebylo, ani mamča s kočárkem), uhnul jsem mu ke straně a všichni jsme byli spokojený:) pro někoho by to byl pyrááát a vrah py*o, mě to nechalo v klidu:)
o 01.03.2014, 00:36 | Jozzo
když jsme u těch blbců,potřebuji radu jestli jsem fakt blbec nebo ne.
Tady na mapě vyjíždím z bodu A směrem na křižovatku označenou zeleným kolečkem. Vlevo odemně je parkoviště a je tam přikázaný směr jízdy. Křižovatky nejsou nijak značeny. Já tvrdím, že když je to neoznačená křižovatka, je tam přednost zprava.
Dědek mi dneska tvrdil, že to není žádná křižovatka a ani nikdy nebyla a že nemám žádnou přednost v jíždě.

[ Link ]



foto k příspěvku  od Jozzo

o 01.03.2014, 02:13 | kadel21
mrazík: ten popis nehody mi trošku připomíná příhodu s rozstřelenym SpecB a Polákem v dodávkce :-)

jožo: řek bych že výjezd z parkoviště se jako křižovatka napovažuje

Kadel
o 01.03.2014, 06:52 | Zdeny60
V hradci způsobil nehodu bezmozek. Bezmozek tím, že za jízdy v provozu jak kráva si obsluhuje tiskárnu a při tom jede rychlostí jak hovado. O tom, zdali auta před ním stála silně pochybuji, ale možné to je. Jinka hradec znám nazpamět, konkrétně tento úsek a vím, jak to vypadá. Taklže ti, co (dle mě) jeli před ním, jeli jak hovada nárazník na nárazníku. Proto jich bylo 6.
Já měl, chlapče, tu stejnou nehodu, jak píše kadel a vím, co 3,5T dodávka udělala se Subaru. Tohle byla kobra 11 akci a ten chlapec, co řídil dodávku, rozhodně 50 nejel, to doufám uznáš i sám., Čili píčus za volantem udělal problém dalším 5 lidem, protože měl vymytej mozek.
Línej nejsem, proč bych to hledal, je mi to fuk, naštěstí jsem v tom nebyl.
Jinak ano, mohu se počítat k těm nejlepším, protože si myslím, že za 2,5mega km bez nehody už něco dokážu. Tož tak, hochu. Vím, že se ti to nelíbí, ale člověk se musí umět pochválit.Chtěj nechtěj, no. A proto taky už můžu trochu soudit o tom, co kolem sebe vidím.

O pomocných asistentech v autě můžeme dlouze diskutovat. Pomůžou, ale i uškodí.Je jen na člověku, jak dalece na ně spoléhá a jak dalece si myslí, že díky nim může dělat va uatě cokoliv - viz ona "koancelář", co jsem použil jako příměr asi 5 příspěvků zpět (tady to vidíš, udělal si debil v autě kancelář a 5 aut zařvalo s ním. OK, ať si úřaduje, ale ať si při tom zastaví.). Co dodat?
Sice odbíháme od tématu, ale s článkem z head příspěvku plně souhlasím.
o 01.03.2014, 07:56 | mrazik
Aha, takze podle tve logiky, kazdy ucastnik nehody je bezmozek, at uz je v roli vinika nebo poskozeneho, urcite jeli vsichni rychle, nalepeny na sebe a jsou bezmozci, super.
Hlavni je se neprechvalit, coz ti casto nejde.
o 01.03.2014, 08:05 | AR
mrazik: chyba všichni ne, ti co jezdí ve specB a infinity nejsou ;)
o 01.03.2014, 08:10 | mr.brain
Jozzo: mrkni sem, trochu ti to objasní problematiku předností na parkovištích [ Link ]
o 01.03.2014, 08:57 | riviera.kidd | Upraveno: 2014-03-01 08:58:24
Blbcu se najde vsude dost a spousta se tim chlubi jeste na youtube

Treba tohle...
[ Link ]
o 01.03.2014, 08:58 | riviera.kidd
o 01.03.2014, 09:02 | Jozzo
něco tu smrdí....to je zase nějaké hovno..aaaa ne to je riviera.kidd
o 01.03.2014, 10:47 | Mr.Scully
Mně to pravidlo o těch parkovištích přijde naprosto nepřehledné a stejně mi není jasné, co mám dělat.

Mám pocit, že jsme to tady už řešili, ale pro pořádek: jedu ve městě po silnici, vpravo je něco, co vypadá buď jako normální ulice nebo možná výjezd z parkoviště, protože tam parkujou desítky aut. Nikde nejsou žádné značky. Jak mám kurva poznat, jestli je to ulice, kde mám dát přednost, nebo parkoviště, kde přednost naopak mám? Nejedná se o žádný jasný případ typu Globusu, ale o městskou zástavbu, kde beztak nevidím přes paneláky dál než na deset metrů. Co s tím? Jezdím přes takové místo už rok a za tu dobu jsem zjistil, že 50% řidičů dá přednost mně a 50% naopak přednost vyžaduje, takže evidentně tomu ostatní nerozumí úplně stejně jako já...
o 01.03.2014, 10:51 | crestik
s těmi parkovišti je to fakt složitější, řešil jsem něco podobného, a je tam zaoperované ještě to, že pokud ústí nějaká průběžná silnice v parkovišti do normální komunikace, tak automaticky dává přednost ten z parkoviště...
o 01.03.2014, 11:13 | Zdeny60
Tak myslíš, že ten vocas v té dodávce je OK? Se zamysli.
Už jen za to, že zablokoval provoz přes Hradec na půldruhý hodiny by zasloužil vomastit, že zničil 5 dalších aut je celkem pohoda.

K tomu, že nehodu může mít každý, není třeba se vyjadřovat. Ale jestli ji způsobí někdo, kdo EVIDENTNĚ své chování a jednání veda tak,že nehodu způsobí, je prostě kokos. Ten v tý dodávce je toho jasným příkladem. Mě by teda fakt nenapadlo si za jízdy štelovat tiskárnu a něco tam vyvádět. Jinak k té nehdoě, víš, jak to vzniklo? Já si myslím, že to vím a navíc, protože to místi znám zpaměti a vím, jak tam fungují svtěla, tak jsem si jist, že jel od nádraží, jel už na červenou, protože zprava mu už asi začali jezdit a aby to stihnul, jel jek pako. POdle toho, jak to tam vypadalo a jak to vypadá i na té fotce, , jel min. 70-75, možná i více, o tom není pochyb.A dojel ty, kteří jeli od Ostravy, kdo ví, tak více, než 50-55, do 60 se tam fakt nejezdí a prostě vrazil chuj zezadu do kolony, která ne že stála, ale pomalu jela, pod tím místem je totiž další světelná křižovatka, tkaže kolona zpomalila. Tak to na 99% bylo, protože kdyby jel totiž od OVY, tak pojede s kolonou ať uprostřed a nebo na konci, ale stejnou rychlostí, jak ta kolona. Jenže on potřeboval promyškovat na světlech a tudíž vyrazil, k tomu se nevěnoval řízení a že před ním zpomalují auta, si už nestačil všimnout. Ten úsek je min. 150-200m dlouhý a navíc přehledný.
V mém případě Polák usnul a přiznal se.Jeho taky nekomentuji, protože tobyl další bezmozek, co jel non stop PL-D-PL a takhle to dopadlo.

AR: ano, zatím jsem nehodu nezavinil. Ale jakopoškozený jsem byl díky cizím koksům už 3x. Nevlastní vinou. Takže ano, zatím mám čistý štít a můžu kázat.
o 01.03.2014, 12:01 | mrazik | Upraveno: 2014-03-01 12:02:00
Koukam, ze stalost tvych nazoru je stejne spatna jako vzdycky.
Nejdriv jsi oznacil vsechny zucastnene na nehode jako bezmozky, a kdyz jsem na to upozornil, najednou je to jen ten ridic dodavky. Ja nikde nepsal, ze ridic dodavky je OK, to si zase jen neco prekrucujes. Jasnym vinikem je ridic dodavky a to nikdo nerozporuje.
Kazat nemuzes, s tim jdi do kostela, tady je diskusni forum, tady se diskutuje.
o 03.03.2014, 17:02 | Jozzo
mr.brain jsem z toho fakt v řiti...
o 03.03.2014, 17:20 | Jozzo
už vím..dík
o 03.03.2014, 17:30 | Only_One
kdo chce jezdit jako bezmozek, může a bude ať s elektronikou nebo bez. Je to jedno. Já jsem naopak za ty asistenty typu ABS/ESP a tempomat docela rád. ESP mi už párkrát pomohlo zůstat tam kde auto mělo být, kde by malá chybka stála minimálně plechy. A po 16 pracovních hodinách se chyba může stát docela rychle, i když se člověk snaží co to jde dávat pozor. O systému city safety od Volva .. úžasný, ihned bych ho pořídil do jakéhokoliv auta mít na něj peníze. Já v tom problém nevidím, ať si tam ty senzory čekají a hlídají.
Před nedávnem jsem si mohl vyzkoušet nový MB S500... a rovnou říkám ANO hned :-) sem s tím rozmazlováním, zlenivěním ať si autor říká co chce. To co to auto nabídne za rozmalovací prvky je neuvěřitelné a takto si přesně představuju cestování v dospělé třídě.
o 03.03.2014, 19:14 | mrazik
Nadava se tu na systemy a treba ten City Safety by zabranil te nehode 6ti aut.
o 04.03.2014, 15:59 | RedBaron
...a to by bylo naposled, kdy by všichni majitelé aut s ním šlápnuli na brzdu. Já jsem se smířil, že po E46 kombi bude rodinný střep cokoliv a na spravení chuti mám E30 325i Coupe ;-)
o 04.03.2014, 16:04 | Tuner#2
mrazik: Myslíš jako když to předvádělo Volvo novinářům? Bůh s námi pokud na to fakt bude v provozu někdo spoléhat a nevěřím, že někdo s mozkem tohle kvituje...
o 04.03.2014, 19:18 | Lubak
Tuner kolik tech systemu jsi zkousel v realu ze tady plodis takovy moudra?
o 04.03.2014, 20:54 | Tuner#2
Zkoušel jsem ABS, ASR, ESP a ani jedno mě nevyhovuje a jsem rád, že jezdím povětšinou s auta bez těchto berliček. A myslím, že těch co testovali nějaké automatizové řízení moc nebude, ale lecos se dá vyčíst a vykoukat z testů. Přesně jak psal Zdeny60 ŽÁDNÝ automat nemá schopnost logického myšlení a předvídání... Myslím, že to vystihuje vše a opravdu se té doby co se na nás valí bojím a obávám...
o 04.03.2014, 21:48 | Lubak
Tak ono vsechny tyto systemy maji pomocnou funkci a rozhodne nenahrazuji ridice jen mu to ma ulehcit a zprijemnit rizeni coz asi valna cast lidi moc nechape ze.
o 04.03.2014, 23:14 | crestik
mám stejný názor jako hýr
28.02.2014, 16:52 | assassin

...a někdy jsem rád, že automobilky maj svůj rozum, a nemusí naslouchat některým místním enthusiast-řidičům :-)
o 05.03.2014, 08:46 | mrazik
Tuner tady se nebavíme o okruhu, ale o jizde po normalnich silnicich, kde nejen my, ale i ostatni ridici delaji chyby a zpochybnovat vyznam ABS nebo ESP mi prijde dost mimo. Konkretne to ABS nebo ESP dokaze zachranit zadek, protoze prerusovat brzdeni jako ABS resp. prubrzdit jedno kolo jako ESP, fakt neumim. Nespoleham na tyto pomocniky, snatzim se jezdit tak, aby nemeli duvod sepnout, ale muze se vyskytnout situace, kdy mi zachrani tadek a budu rad, ze je mam.
o 05.03.2014, 09:56 | Tuner#2
Já se taky nebavím o okruhu, ale o běžném ježdění a za těch 16let jsem teda neměl bez ABS a ESP jediný problém a naopak je takové auto pro mě daleko čitelnější. Loni jsem si chtěl pomoct v C-maxu ručkou a jak mě to dalo "přes prsty" bylo neskutečný. Ne fakt děkuju, dokud to půjde, nechci ani zadarmo.
o 05.03.2014, 10:34 | Mr.Scully
Že je auto bez elektronických pomocníků čitelnější, je jasné, ale stejně tak je jasné, že s pomocníky je bezpečnější, protože prostě posune limity dál. Já na DSC nedám dopustit (a to ještě neznamená, že ho nevypnu, pokud se mi to občas hodí).

Tunere, ty vychážíš z naprosto mylných předpokladů:
- uvádíš Volvo jako příklad, kdy systém selhal, ale to byl případ, kdy se PLNĚ spolehlo na elektroniku - za normálních okolností snad řidič brzdí sám, ne? Elektronika jen zkusí pomoci v případě nutnosti, ale není cílem, aby přebrala plnou kontrolu.
- že jsi neměl bez ABS a ESP jediný problém možná znamená, že jsi výborný řidič, ale pořád platí, že kde třeba v kile dostaneš bez ESP smyk, tak s ESP ho prostě nedostaneš. Fyzika nejde ochcat úplně, ale částečně se tomu pomůže.

Samozřejmě nesmí nikdy dojít k situaci, že elektronika KOMPLETNĚ přebere vládu nad autem, ale pomocníky jako takové vítám a myslím, že 95% lidí taky.
o 05.03.2014, 10:41 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-05 10:41:39
Mr.Scully: Nevím zda Tě uniklo tohle: [ Link ]

To je právě to kompletně a co se týče ESP je hezké, že to odsune z kila kde auto bez už může dostat smyk někam dál, ale to je právě to špatně, neb ovčan pojede díky tomu 130km/h a bude to mít fatálnější následky...
o 05.03.2014, 10:46 | Mr.Scully
Autonomní řízení asi nebude otázkou příštích pár let a myslím, že automobilky si hodně pečlivě rozmyslí, než něco takového pustí do ostrého provozu, protože každá sebemenší nehoda by pro ně měla nedozírné následky, co se týče poškození pověsti.

To je tvoje premisa, že každý automaticky s elektronickým pomocníkem jede rychleji. Podle mě to není pravda. To by pak člověk jezdil tak, že by mu každou chvíli v běžném provozu blikalo ESP/DSC. To ale snad 95% lidí nedělá. Mně když zabliká DSC (což teda s mým výkonem je i v zimě na kruháči), tak pokud je to v nějaké větší rychlosti, tak si automaticky řeknu, že radši zpomalím. A to je tam určitě třeba ještě minimálně 30kmh rezerva, než by se možná něco stalo.
o 05.03.2014, 10:50 | Lukasino
Autonomní řízení? Neviděl jsem, pěkný :o)

Já nevím jak ostatní, ale osobně to rozlišuji, u auta na běžné přesuny pomocníky vítám a kdyby bylo autonomní řízení spolehlivé, budu za něj rád (v rámci Prahy se stejně nedá mluvit o jízdě, ale o kodrcání od semaforu k semaforu).

Pak je samozřejmě auto pro radost, které vytáhnu mimo dopravu a tam si to chci užít, osobně v něm mám jen ABS a i to jsem deaktivoval. :o)
o 05.03.2014, 10:52 | Tuner#2
Mr.Scully: Myslel sis, že před 10ti let budou auta parkovat sami? Tušil jsi, že bude díky terorismu EU muset být ABS/ESP i na koloběžkách a že bude muset být GSM s nejistým systémem ochrany dat pro případ nehody, atd. atd.? Ono to zas tak daleko být nemusí a bohužel to tak nějak přesně vystihuje podstatu věci o které se píše v článku co sem vložil Kamil....
o 05.03.2014, 10:54 | Lukasino
Tak to GSM s "nejistým" systémem ochrany už funguje v DE a podobných zemích víc jak 10 let, to jen pro "nás" je to novinka :o) A osobně to také vítám, pokud zahučíš z zatáčce do lesa/srázu a nikdo to nevidí, sám si nedokážeš zavolat pomoc (např. bezvědomí), tak tam zůstaneš. Tohle v takových případech může zachránit život.
o 05.03.2014, 10:56 | Mr.Scully
Je třeba včas poznat tu hranici, kdy už vše došlo daleko. Ale zatím na té hranici podle mě nejsme a ještě pár let nebudeme. A hlavní je, aby elektronika zasahovala pouze v případě jasné krizové situace nebo v případě žádosti řidiče. Ne kdykoliv.
o 05.03.2014, 11:21 | AR
Se divím že to tu pan druhý ještě nezapích a nešel někde na odlehlý ostrov kde bude sám samotinkný uchráněn od veškeré elektroniky atd. ;)

a jako mr.scully, pokud mě po cestě blikne asc+t tak je to pro mě signál že podemnou to není tak růžové jak vypadá a chce to nohu z plynu (pokud jej nerozsvítím úmyslně;) ) abs...taky zbytečnost že, ale díky němu sem dokázal zpomalit na mokré vozovce a zmenšit tak následky následného střetu
o 05.03.2014, 12:31 | crestik
mě by zajímalo, odkud se zas vzala ta gandalfská teorie, že lidi spoléhaj na elektroniku a jedou proto rychleji. Nevím podle čeho to poznat, nikdy jsem neslyšel, že by se někdo k tomu přiznal, dokonce ani na Nově to snad nebylo...zato když si vezmu z okolí vzorek normálního řidiče, co maj novější auta, tak většinou ani netuší, že tam takové vymoženosti jsou, jeli by stejně s favoritem i s autem se všema zkratkama a dokonce mě několikrát pobavila story, že když tomu a tomu poprvé zakopalo ABS, tak s tím jel do servisu pro poruchu brzd.
o 05.03.2014, 12:45 | Only_One
Tunere ty jsi normální paranoik. Za prvé, tyhle autonomní systémy si do auta pořídí vždy jen docela majetní lidé. Pro lůzu jako jsem my, bude vždy k dispozici základní model s ABS a ESP :-) i na trati jsou auta s elektronickýma berličkama kupodivu rychlejší jak nejlepší piloti co řídí ty samá auta bez těchto vychytávek.
Kdyty ty auta rozhodně nejezdila tak rychle, výkony vozového parku a rychlost přesunu se celkem dost zvýšili až na hranice, kdy už řidič není schopen (pokud nejsi šumáácher a nemáš reakce rychlosti pingu optického vlákna) auto v krizové situaci řídit lépe jak s pomocí elektroniky. Trošku mi uniká co je myšleno tou čistokrevnou radostí z jízdy. Já měl za to, že auta jakožto většina disciplín (kromě specialit driftování a různých podob rallye) má snahu udržet vozidlo v požadované dráze a to bez ztráty adheze. Na tohle to je nasměrované i pro normální lidi, kteří v autě tráví mraky času. Takže nechápu k čemu potřebuješ korekce ruční brzdou :-) to je samozřejmě zcela na hlavu jít přesně opačně oproti tomu co chce udělat stabilizace a nemůže to dopadnou dobře.
V letectví je dneska pilot je na ozdobu a ubylo problémů :-)
Muj názor je ten, že kdyby auta měla současný výkon neredukovaný asistentama, tak těch nehod je 10x tolik a mrtvých zrovna tak. Pořád se tady tvrdí, že bezmozci a spoléhači na elektroniku..Jsou, a jsou s elektronikou i bez ní. Je to jedno. Ale kolika lidem, kteří jeli normálně a elektronika jim život zachránila v krizovce, do které se dostane člověk jedna dvě je? To je už tak extrémně velké číslo a stejně se nikde neuvádí. A o tom to je. Spotřební věc, co dbá a hlídá a s voláním i zachraňuje.. Nechceš li? nemusíš, v bazaru budeš mít vždy možnost koupit něco bez co tě bude činit happy.

Většina lidí tyhle novinky vítá a vybírají i auto podle míry komfortu a relativní bezpečnosti.
V bývalé práci jak jsem již zmínil přišlo po staré Fábii a Passatu Volvo XC60 plně vybavené, cestování bylo hned o moc příjemnější díky adaptivnímu tempomatu, automatu, mrtvý úhel, city safety.. A víš co? Když najedeš 40 000km za rok, tak se na tohle cestování fakt těšíš, protože tohle absolvovat ve starém škopku byla o dost větší pakárna a nijak mě to po pár letech nebavilo a cestování bylo za trest. Pak přišel nový Grand Cherokee a zase to cestování a radost posunul uplně někam jinam.

Auta ještě dlouho budou postavený na základním principu řidiče. Takže bych byl v klidu, když budeš chtít řídit, tak budeš mít prostor vždycky u jakékoliv automobilky.





o 05.03.2014, 13:27 | mrazik
Tuner v aute mam tu magickou krabicku od pojistovny. Neni to tak dlouho, kdy jsem mel vetsi nehodu a bezprostredne po nehode jsem racionalne moc neuvazoval. Asi za 1-2 minuty zavolal operator, zda se stala nehoda, zda jsem v poradku a poradil co delat, zda ma zavolat zachrane slozky, pote se jeste zajistil odtah atd. Po teto zkusenosti si umim predstavit, ze po nehode zustanu v bezvedomi a o pomoc si nezavolam.
Pojistovna jako takova nema k mym datum pristup, musi o to pozadat me, protoze krabicka je moje a o data mohu zadat jen ja. Data se daji vyuzit i k obhajobe pri setreni nehody.
Volvo si udelalo ostudu jak jejich auto narazilo do toho kamionu, ale podivej se ve kterem roce se to stalo a od te doby je ten system mnohem propracovanejsi.
Znovu je potreba opakovat, ze to jsou asistencni systemy a konkretne ABS nebo ESP vyznamnym zpusobem pomuze odvratit nehodu a to proste zpochybnit nelze.
o 05.03.2014, 14:15 | kadel21
jek tomu volvu nějaký video?
ja si pamatuju jenom takovou veselou scenu z nějakyho slovenskyho automotorevi nebo co to bylo jak si borec nastavil tempomat pak za jizdy vystoupil a stoup si před auto a to ho nabralo na kapotu :-)

Kadel
o 05.03.2014, 14:24 | mrazik | Upraveno: 2014-03-05 14:26:12
Tady je to Volvo, kde se to nepovedlo
[ Link ]
o 05.03.2014, 14:26 | mrazik
Holt stane se, ale tady už jim to funguje
[ Link ]

To video slovenske redakce je dobry, jen proste zjistili, ze musi stat vic pred autem a ne tesne pred nim.
o 05.03.2014, 14:34 | mrazik
A tady test od 5th Gear
[ Link ]
o 06.03.2014, 15:31 | Jozzo
K té mojí situaci nahoře.
Na mapě je to sice psáno jako parkoviště, ale nikde na celé ulici ani ve vjezdu není značka, že se někde jedná o parkoviště.
Jsou tam dvě, ale ty jsou určeny pro invalidní místa ještě ve vjezdu na té podélné ulici. Jinak nikde nic.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.5059 sekund.