Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Motorový help - Octavia ARX 1,8T - porucha - záhada

 o Navštíveno 3053x o
o 06.02.2014, 18:06 | Only_One
Poněvač tady je dost lidí rozumějící autům - tak trochu sem si naběhnul a koupit asi fakt špatnou ojetinu. (mimo jiné i proto už jsem byl nucený koupit nové auto, ale tohle bych rád taky dořešil a měl záložní povoz alespoň)
Octavia ARX 1,8T MY 2001
Koupil jsem to před vánoci. Ujel asi 1000km a v motoru se začal ozývat šramot. Byl identifikovaný jako hydroštely. Několika servisy, několika nezávislými lidmi. Tak jsem si řekl, je to staré, holt to je třeba poopravit - Nechal jsem je tedy vyměnit společně s rozvody, pumpou, olejem. Prostě aby se škodovka měla dobře docela velikej servis. No jenže po 200km se ozval šramot znova. Servis tedy aktivně rozebral a zjistil, že odešel ten hydraulický element co napíná řetěz mezi vačkama. Což, to se taky může stát, věděl jsem o těchto problémech. Tak sem to zase nechal vyměnit včetně řetízku, aby se to auto mělo dobře. No a jsem ujel 200 -300 kiláků a opět se ozval šramot z motoru doprovozený tentokrát i kontrolkou check engine. Do této doby se nerozsvítila ani jednou i když to šramotilo. Servis to zase rozebral. Vyměnil jeden hydroštel z té nové sady a vyměnil jeden snímač polohy vačky. Auto mi zase vrátili a zase ze servisu jelo jako švýcarský hodinky. NO tak jsem ujel svých 200kiláků a zase se ozýval šramot. No jenže teď už ten servis neví a chce rozebírat hlavu a že ventily… Jenže smazali chybu, proměřili to druhé čidlo pozice vačky a auto vrátili. A zase jede tiše a nic nešramotí.
A to mě přijde dost divné neboť. Auto po smazání chyby jede opravdu tiše a klidně. Nejeví problémy. Pravděpodobně se toto děje až když se s autem jezdí přes 4tisíce otáček a šlape se mu. Dneska jsem jezdil celý den po městě pánko a nechrastilo to, respektive nezačalo. Ale ráno bylo jednoznačně slyšet že to Ok není, ale po chvilce se to vrátilo do stavu tichého bez kontrolky motoru. Pak to udělalo ještě i za tepla po nastartování za šramotilo a pak se to srovnalo.
Po smazání chyb taky auto startuje lehce. Když se s ním pak pár km ujede, tak je viděl, že ty starty jsou dost horší, jakoby motor měl extrémní navýšení komprese a nemohl s ním tal lehce otočit. Prostě startér má co dělat je to cítit. ZE servisu to vždy startovalo zcela lehce.
Takže hledám nějaké možnosti. Servis co na tom vyměnil výše uvedené, chce motor rozebírat, já jsem přesvědčeným, že tohle je věc elektronická a je někde problém v řízení vaček a nebo v nějaké jiné věci, ale rozhodně se mi nechce dělat generálku na přeci jen starém škopku. Protože být přidřený ventil nebo něco s hlavou tak to dělá pořád a né jednou ano jednou ne. Vodu nežere, nekouří, jede řekl bych normálně když nezlobí na ten motor. Jak se smaže chyba je to zcela korektní provoz. dokud se to zase nepřepne na chrastící mod.

Dokonce byl stav, kdy jsem jel po okresce na tempomat 100. Najednou plynule to přešlo do chrastění a po chvilce zase chrastění samo zmizlo.

Ty zvuky se ozývají z horní části hlavy, řekl bych od míst toho hydraulického elementu. Což by bylo logické, když by ten napínák nedělal co má a tedy vačky jeli špatnou synchronizací.

Když to vyhodilo chybu motoru byla to chyba pozice vačkového hřídele. Číslo teď nevím, to jsem si nepoznamenal.

Neměl někdo nějaký obdobný problém, jakým jít směrem, případně není zde někdo specializovaný na tyhle 1,8 20V turbo okolí Plzně +- dojezdová vzdálenost Praha?
Už mě to stálo dost peněz, tak bych se rád doveděl, kde je chyba a vyřešil jí jednou pro vždy.


o 06.02.2014, 18:50 | gizmi
jake chyby to vyblikava? Resp. co rika WAG? Napadlo me zkusit od nekoho zapujcit jednotku, zda neni chyba tam.
o 06.02.2014, 19:45 | Only_One
čísla chyb nemám poznamenané od minula, nicméně je to chyba pozice (natočení) vačky. Nyní chybu ještě nehlásí, ale brzo asi bude
o 06.02.2014, 20:22 | Zdeny60
A co snímač polohy klikového hřídele? Něco podobnýho se řešilo na subaruklubu - podobné potíže, chratsění, kontrolka ch.e. - nakonec blbý snímač na klikovce za pár stovek a byl klid??
Taky bych zkusil půjčit si někde ŘJ a zkusit.
o 06.02.2014, 20:27 | mikevr6
saci kos ? skus zmerit tlak oleje
o 06.02.2014, 21:24 | Timon.z
přesně tak,přicpaný sací koš,slabý tlak na napínáku řetězu a zdvihátku.závada se projevuje nekdy.(tohle je častá závada,zaviněná dlouhé intervaly oleje+prasklé potrubí odvětrání klik.skříně)nevím proč,ale u arx častěj než u 132kw
o 12.02.2014, 18:10 | mikevr6
skoda ze uz se tu nenapise cim to bylo,celkem mne to zajimalo
o 12.02.2014, 21:16 | Only_One
zatim nebylo. cekam na volnou dilnu abych to mohl rozebrat. nejdrive promerime tlak cerpadla, pak sundáe vanu a saci kos. doufam, ze z techto veci to bude
o 07.03.2014, 13:31 | Only_One
tak důkladným pročištěním sítka a aplikací motorového oleje na základě doporučení ladiče těchto motorů to už jezdí. Neveřil bych, jak se sítko může zanést. Rozdíl v tlaku mazání +0,9bar po vyčištění při 3,5tis ot. A to byl celý problém, tlak se nedostal v potřebném množství do hydraulického staviče na vačky a vačky nebyly správně natočené dělalo to bordel.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3303 sekund.