Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > F1 2014 OMG!

 o Navštíveno 16787x o
o 30.01.2014, 23:48 | Tuner#2
Já myslím, že to nepotřebuje komentář...

Když vydržíte ke konci máte srovnání s loňskýma verzema a to zvuk 2013 rozhodně nepatřil k tomu TOP co jsme v F1 slyšeli. Bohužel to TOP je dávno za náma a řítíme se nenávratně do pr*ele jak v F1, tak v produkčních autech :-/

[ Link ]



o 31.01.2014, 00:05 | tappaja
Jaky jsou ted specifikace motoru? Naka foukana malorazka nebo co? Ten Redbull znel, jak kdyz sypes brambory do hrnce...
o 31.01.2014, 00:08 | Tuner#2
V6 1,6 turbo, omezené otáčky mám pocit na 15.000rpm.
o 31.01.2014, 00:18 | MaxxT
mne je nejakej zvuk uplne u pr.. :-) hlavni jsou vysledky.
o 31.01.2014, 07:31 | Tuner#2
Jake vysledky mas na mysli? Aktualne to jezdi casy na urovni lonske GP2 coz je o 8-9s pomaleji nez loni. Jestli v GP2 pres zimu nespali a zrychli, tak to bude pro F1 ostuda. Na F1 se vzdy chodilo/koukalo vzdy kvuli rychlosti a zvuku, vzdyt to ma byt technicky skvost a ne paskvil...
o 31.01.2014, 07:39 | Milhauzz
Ty krávo, ten konec, já se málem posral smíchy!!! A to sem ještě neměl kafe, ani cígo a jsem první z kolegů v práci. Takže od 2014 je to zvukově tedy parodie na F1. Dva nebo tři roky Merklové a bude to jezdit na baterky.
o 31.01.2014, 07:48 | Sau
No zní to jak nějaká Formule Opel...
o 31.01.2014, 07:59 | Marťas1
Strašný, jdu blejt!
o 31.01.2014, 08:05 | cupra.165
Drive to ale taky byvalo nebo ne? 1.6 dopovane turbem
o 31.01.2014, 08:10 | mrazik
Ale tenhle zvuk neni nic noveho, to jste zapomeli na 1.5 turbo motory ? Vykone dalece pres 1200 koni a zvuk velmi podobny.
Treba tady zvuk klasickeho F1 Renault Turbo
[ Link ]
o 31.01.2014, 09:52 | Alííí
Zmena je zivot, a kazdy motor ma neco do sebe. Treba to prinese ve vyvoji seriovek neco vic nez driv. :-)
o 31.01.2014, 09:54 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-01-31 09:57:19
Ano byla tady už 1,5 s turbem, ale na rozdíl od dnešních to mělo zvuk zcela kulturní. Jen se to chce kouknout na dobové videa a ne nějaké šudlání při ohřívání v depu bez zátěže že...

Smutné je, že to některé ovečky ještě odkejvou a až se dostanem do stádia, kdy start F1 bude znít jako ranní odjezd všech trolejbusů MHD v Plzni, tak holt v TV do toho budou pouštět samplovaný zvuk dvanáctiválce :-/ Ale, že se po tom co se tady líbil displej místo budíků v autě ještě něčemu divím...

[ Link ]

apod.
o 31.01.2014, 09:55 | ddawe
hlavne jezdily 3.0atmo a 1.5turbo současně
o 31.01.2014, 10:05 | muSlim
A zase tie ovečky... Úprimne Tunere, čo si myslíš že sa s tým dá robiť okrem toho že to prijať, lebo s tým NIČ nespravíš? ;-)
o 31.01.2014, 10:12 | Dexter
mě to přijde jako logický krok, spousta výrobců dělá malý turbomotory a vývoj a poznatky se můžou časem uplatnit i v seriových autech.
o 31.01.2014, 10:19 | gizmi
:o) tak nevim, ale jako MaxxT. Proste je me to jedno :)) Beztak nikam nepojedu a budu koukat jen na TV, kde ta rychlost a zvuk jsou zkresleny. Kazdopadne poradim: kup si simulator F1 zvuku do zlutaka a mas to :)
o 31.01.2014, 10:22 | Kamil
Tuner#2 - Honzo zbytečně si zvyšuješ tlak. Vykašli se na to a tu současnou frašku nazývanou F1 prostě ignoruj ;-)
o 31.01.2014, 10:26 | hawai
Buďte ještě rádi za ty 1.6 , myslim že co nevidět přijde doba, kdy celou F1 jako královnu motorismu vystřídá formule-E. ještě rádi budete vzpomínat na 1.6 :-D
o 31.01.2014, 10:48 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-01-31 10:48:37
Kamil: Máš pravdu, rozčilovat se budu jen do výše svého platu :)

Asi už se ze mě stává zapšklej dědek, ale všechen ten "vývoj" nevidím pozitivně snad v žádné oblasti :-/

Dexter: A zamyslel jsi se nad tím, proč se ty malorážky s turbem dělají a zda jsou opravdu tak ekologický jak se o nich obecně píše? A to neberu v potaz nulovou životnost...
o 31.01.2014, 10:50 | CervinVega
Tak kdyz to vyústí v lepší geometrii lopatek/rozvodných bloků/regulaci turbín pro běžný prodej, jsem pro :-)
Osobně moc nespatřuju přínos v pokračováni závodů NA V12 motorů, kdyz po silnici jezdí v 99% FI R4...
Buď ať jezdí s něčím produkcnim a je povoleny vývoj nebo at nejsou zádné limity (pak to bude alespoň zábava sledovat) :-)
o 31.01.2014, 10:54 | worm03
Tuner#2: souhlas s Tebou, vše se řítí do záhuby :)))
o 31.01.2014, 10:56 | RedBaron
Po silnici jezdí 99% R4T z důvodů čísi regulace, v F1 bude jezdit 1.6 V6 také z důvodů čísi regulace. Někoho, komu jde jistě především o naše blaho...
o 31.01.2014, 10:58 | Dexter
Tuner: a napadlo tě, že třeba díky tomu se to změní? před X lety taky počítač vypadal jinak a nikoho ani nenapadlo, že dnes se vejde do krabičky od cigaret.
o 31.01.2014, 12:24 | hawai
Bernie to hezky vystihnul: [ Link ]
o 31.01.2014, 12:39 | RedBaron
Jenže počítače se nikdo nesnaží regulovat, vývoj v téhle oblasti je přirozeným odrazem nabídky a poptávky a ne nějakou uměle nucenou vývojovou větví.
o 31.01.2014, 12:45 | HIGHTOWER
jo, sezona bude zajímavá, když se sem tam motor rozpadne a tak :-D Je to děs, chtělo by to rovnou normu Euro 6 aby splnovali :-D
o 31.01.2014, 12:49 | Dexter
tak je to sport a tam nějaká pravidla platí a pokud to povede k lepšímu závodění, budu jedině rád.
o 31.01.2014, 13:06 | zipp
Proti těm motorům nic nemám, vývoj jde kupředu a větší zapojování elektřiny a obecně hybridních technologií jen vítám.
Co mi přijde nesmysl, tak omezenej průtok paliva a omezený maximální množství paliva - to je o ekologii, což je v F1 už z principu nesmysl.
o 31.01.2014, 15:04 | cr4sh3r
zipp: To mi právě jako nesmysl nepřijde, jelikož se budou snažit z každýho gramu paliva vyždímat víc a víc. Pokud na něco přijdou, jak využít víc a víc, tak to uvítá celý svět :)

Jinak když si vemu, že mají 100kg na závod (cca 130l), závod má přes 300km a mají výkony někde přes 600hp, tak mi dochází, že na takovou spotřebu se při závodním režimu nedostanu ani já s o třetinu menším výkonem :-))

Jen ať účinnost roste, budu jen rád a celý svět taky.. :)
o 01.02.2014, 13:25 | X-sat (M)
Já bych to dal na biomasu :-D Ty woe, to jsou problémy...
o 03.02.2014, 09:14 | RedBaron
A kam by ta účinnost jako měla růst, pokud to bude pístovej motor, tak to bude furt stejný, koně je třeba krmit a na tom se mávnutím proutku nějakého úředníka nezmění ani prd :-D Prostě budou jezdit pomalu a bzíkat jako parodie na monopost...
o 03.02.2014, 14:25 | CervinVega
Tak plnicí účinnost i seriovych motoru šla nahoru, at uz je to více ventilova technika, proměnné časování vacek, délky saní nebo zdvihu ventilu... k tomu primej vstrik, turba s variabilní geometrií, extrémně nízké třecí ztráty, vysoký kompresní poměr...
Proto si myslím, ze "zamrazenim" vývoje motoru/podvozku se to moc vpřed neposouvá...
o 04.02.2014, 09:43 | RedBaron | Upraveno: 2014-02-04 09:45:11
Mně by jen zajímalo, kde jsou ty úspornější motory, za pět i míň uměla jezdit parta aut už na sklonku osmdesátých let díky nástupu vstřikování namísto karbeců. Třiapůllitrovou benzínovou sedmou v automatu z roku 86 jsem uměl jet se 4 lidma trasu 250 km na Vysočinu a zpátky do osmi litrů, záleželo jen na pravé noze. Všechno, co je dneska psaný v papírech za spotřebu, je dosaženo extrémně až nesmyslně dlouhými posledními rychlostními stupni a extrémně ležérním chováním motorů v reakci na plyn a velice opatrným dávkováním paliva vstřikovači, což je výměna něco za něco. Nějak ten velký pokrok fakt nevidím, jen vlezlého úředníka, který strká rypák do všeho a na všechno uměle navyšuje náklady.

Ve formuli k tomu ještě patří všechny ty nový okruhy, co stavěl Herman Tilke a ty mají společné to, že jsou supernudné, superširoké, ultrarychlý monopost na nich v téměř jakémkoliv záběru vypadá, že skoro stojí a veškerou jejich atraktivitu zprostředkovávají barevné vzory po krajích a kolotoče a vopičárny okolo namísto toho, aby byla zajímavá trať samotná svými unikátními zatáčkami, jejich kombinacemi, povrchem...
o 04.02.2014, 09:55 | Tuner#2
RedBaron: Kde to mám podepsat? :))
o 04.02.2014, 10:04 | mrazik
RedBaron a kolik merili a vazili auta v tech letech co pises ? Jak na tom byli s bezpecnosti ?
Mam 1.6 EcoBoost a dlouhou prevodovku fakt teda nema, dokonce reaguje rychle na plyn. Ano souhlasim, ze papirova spotreba je nesmysl, ale ja ho nekupoval kvuli spotrebe, ale protoze je fakt dobrej. Ja tam pokrok vidim.
o 12.03.2014, 00:17 | Tuner#2
LOL toto video již není k dispozici, formula ona managment si nárokuje autorská práva!!!

Zřejmě se tady někdo stydí za porovnání zvuku 2013/2014 víc než je zdrávo. No uvidíme o víkendu, normálně jsem se hecnul, že se na tu komedii se zvukem sekaček na trávu snad i podívám :)))
o 12.03.2014, 08:09 | hawai
Zvuk je naprosto k smíchu, rychlost letošních F1 srovnatelná s GP2 taky k smíchu. Ale zas na druhou stranu si myslim ze to bude letos zajimavy sledovat. konecne nebude vyhravat neustale RB s Vettlem. myslim že první půlka sezony bude hodně zajímavá a nepředvídatelná. V tom zase vidim oproti loňsku velký +
o 12.03.2014, 08:15 | AR
Celkem úsměvné když si někdo nárokuje svá autorská práva tak se jim tady pan druhý vysmívá, ale pokud někdo použije jeho fotky taky pro své účely tak to líta jedna žaloba za druhou a kámoš právník je hned v jednom kole....krásně je vidět uplatňování dvojího metru ve prospěch své osoby.
o 12.03.2014, 08:41 | Tuner#2
AR: To video bylo soukromnika, ktery chodi na testy v Cherezu uz leta (i proto mohl dat srovnani ze stejnych mist z lonska) a na videu nebyla zadna hudba kvuli ktere by muselo byt odstraneno. Ano v dusledku by mel pred zverejnenim pozadat o souhlas vsechny jezdce a komisare na trati, ktere natocil, ale to uz jdeme do absurdit a v podstate by se nesmela prezentovat zadna fotka a video kde je v pozadi nekdo "treti".

Pokud tohle srovnavas s kradezi fotky, jejim orezem, upravou, odstranenim podpisu autora + vydavani fotky za svou, tak zase zastrc hlavu do pr*ele, neb kdyz ji vytahnes tady a nebo na virtu, tak to vzdy stoji za to...
o 12.03.2014, 09:28 | AR
ano srovnávám to, ale jak je vidno ty si své jednání dokážeš vždy pro sebe obhájit a pokud ti nejsou po chutí tak si je poupravíš aby byly, ať už je to tady nebo na virtu. To že seš zakomplexovanej člověk je vidno z těch tvejch postů poslední dobou.
o 12.03.2014, 10:02 | Only_One
no v porovnání na ty časy na okruzích se ty formule zrychlují a nebo zpomalují? (nesleduji, jen by mě zajímalo jak jsou na tom ty výsledky)
o 12.03.2014, 10:02 | mrazik | Upraveno: 2014-03-12 10:03:41
Nestacim se divit, jaci jsou tady jasnovidci. Sezona jeste nezacala a vsichni uz vi, ze ty motory jsou naprd a zvuk hroznej. Motory jeste nedojeli ani jeden zavod a uz jsou pomale jako GP2 atd. Tak se na to kurva nekoukejte, kdyz se vam to nelibi, nuti vas nekdo ? Ja se treba tesim, protoze vsechno je otevrene, vyrobci motoru se musi snazit vice nez v minulosti, letosni sezona bude hodne zajimava. Prostor pro vyvoj motoru je take otevreny pro dalsi sezony, dalsi sezonu se pripoji Honda a to bude mazec. Ja se nemuzu dockat.
Only zatim jen probehlo testovani ze ktereho se neda udelat vubec zadny obrazek o rychlosti, to platilo i v predeslych sezonach.
o 12.03.2014, 10:05 | Only_One
no mě by zajímalo srovnání třeba 10 let zpět jak se to jezdilo. Je někde něco takového? Ty okruhy jsou přeci pořád stejné ne? Nebo se to taky všechno změnilo?

o 12.03.2014, 10:09 | Tuner#2
AR: To mluvíš o sobě s tím komplexem? Já nevím kdo zakládá témata úplně mimo jen z provokace. Naštěstí na virtu už tě má hodně lidí plné zuby a takové témata končí oprávněně v sekci odpad: [ Link ]
o 12.03.2014, 10:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-12 10:13:54
Only_One: Při testech jezdila letošní GP2 stejné a nebo i rychlejší časy, byla o tom poměrně dlouhá diskuze na FB jen to najít, protože tam se zpětně něco hledá na kosočtverec :-/ Okruhy stejné nejsou, téměř všude se něco změnilo ať už novým povrchem /asfaltem a nebo i zatáčkama, šířkou šikan apod.

mrazi: Jakej jasnovidec? Trénuje se už od ledna, tak nikdo nepotřebuje mít křišťálovou kouli a ten tragický zvuk tady byl jasně k porovnání...
o 12.03.2014, 10:18 | .mycTD
prepokladam, ze kdo sleduje F1 kvuli zvuku, tak to nedela doma u TV, byt treba plazmove...
o 12.03.2014, 10:30 | mrazik
Tuner koukni na moje prispevky vyse, ten zvuk nnei nic noveho a v ere turbomotoru byl velmi podobny.
Testy jsou jen testy a zvlaste v teto sezone nemuze nikdo prohlasit, ze dany tym zajel kvalifikacni cas nebo zavodni cas. To se nedalo rict pri zadnem testu, protoze to jsou proste jen testy.
Tuner zacinas mi trochu pripadat, ze senilnis jako Zdeny60, ten se take bije v prsa jak driv bylo vsechno lepsi.
o 12.03.2014, 10:38 | AR
tunere seš směšnej, jedno jediné téma bylo na virtu přesunuto, ale svůj účel splnilo, ale jo klidně si žij v jiném světe, jen o tom nepřesvědčuj ostatní.
o 12.03.2014, 10:48 | Only_One
takže jestli tomu rozumím podle tohoto článku [ Link ]

Tak se po 8 letech udělala změna aby bylo zase co vyvíjet a inženýři, piloti a všichni se museli snažit aby to auto bylo zase dostatečně rychlé. Mě to přijde zajímavé na obměnu, třeba až fakt to kolo před koncem někomu dojde šťáva :-) to bude prča
o 12.03.2014, 10:55 | Tuner#2
mrazik: Tak se napřed podívej na moje vložené video, kde ten zvuk je diametrálně jinej než při šudlání v boxu...

Víc nemám co dodat, těžko přesvědčovat lidi které v tom co se v automobilovém průmyslu děje (a bohužel nenej v něm) vidí jen samá pozitiva...
o 12.03.2014, 11:09 | mr.brain
Jenže se to děje, protože 90 % uživatelů automobilů jsou prostě jen uživatelé. Proto jsem tam psal souhlas s tím příkazovým řádkem. Drtivá většina lidí neřeší reakci na plyn a další věci. Ruku v ruce s tím jde regulace od EU k výrobcům automobilů, klesající poptávka a snaha prodávat levněji - někde se to prostě projevit musí.

Bohužel pro nás, projevuje se to zrovna tady a bohužel takto.
o 12.03.2014, 11:43 | mrazik
Tuner já vidím pozitiva, třeba v tom, že kultura cestování je mnohem než v 80tých letech a hlavně bezpečnost. Raději budu havarovat v novém SMaxu než ve Skoda 120. Radeji pojedu do chorvatska v novem SMaxu nez ve Skoda 120 a tak bych mohl pokracovat dal. Jenze ty tohle videt proste nechces.
o 12.03.2014, 12:32 | AR
mrazik: ale k čemu ti je pohodlná jízda do chorvatska když pedál plynu bude mít zpoždění 1s a na kopanec budeš čekat půl dne? ;)
o 12.03.2014, 14:12 | Only_One | Upraveno: 2014-03-12 14:12:17
a pak ten kopanec stejně promeškáš a budeš mít zkaženej cele jden,
o 12.03.2014, 21:40 | Kamil
o 14.03.2014, 15:09 | Tuner#2
Tak zatím podle výsledků v Albert parku tréningové časy:

2011 - 1'23.529
2013 - 1'27.407
2014 - 1'29.625

tragédie zvuková, technická i pohledová...
o 14.03.2014, 19:09 | mrazik | Upraveno: 2014-03-14 19:17:08
Tuner tragedie pro tebe, treba pro me to tragedie neni.
Ale ja vim, driv vsechno bylo lepsi.
o 14.03.2014, 19:22 | Petura
rohlíky to nezlevní, tak ať si klidně jezdí na baterky s elektromotorem
o 14.03.2014, 22:51 | AR
mrazik: tak pro onoho druhého je tragedie celý tenhle svět ;)
o 16.03.2014, 07:52 | Transportérák
Naprostej sohlas s Tunerem. Na tohle se neda koukat ani u televize. Natoz na to jet. Fuj to je hnus. Takze asi budu uz jen vzpominat na Monzu a Hockenheimring :-(

transporterak.rajce.idnes.cz/F1_VELKA_CENA_NEMECKA_21.7.2012_SOBOTA_KVALIFIKACE/
transporterak.rajce.idnes.cz/F1_VELKA_CENA_NEMECKA_22.7.2012_NEDELE/
o 16.03.2014, 07:53 | Transportérák | Upraveno: 2014-03-16 07:54:33
Tady se pri startu "husi kuze" opravdu nedostavi...
o 16.03.2014, 08:01 | Crimson
vrčí jim to jak muj Myšák :-) hnus velebnosti
o 16.03.2014, 09:02 | mrazik
Ja jsem spokojenej, spousta predjizdeni, technika lepsi nez se cekalo, zvuk v pohode, jde jen o zvyk.
Transportérák start byl velmi zajimavy, hlavne jak vyrazil Rosberg a protahl se kolem Hamiltona.
o 16.03.2014, 09:30 | Dudelina
Tak to jsem asi trefil špatnou část závodu...koukal jsem asi 15kol kolem prostředka závodu a ani jedno předjetí, tak jsem zase přepnul jinam :)
o 16.03.2014, 09:32 | Only_One
nikomu nedosla stava :-))) skoda
o 16.03.2014, 13:07 | Transportérák
Mrazik-ja myslel prijezd monopostu na rost a posledni vteriny nez zhasne cervena. Kdo tohle slysel na vlastni usi, presne vi co tim myslim. To uz je bohuzel minulost. Ja jsem rad, ze jsem mel moznost to dvakrat zazit...
o 16.03.2014, 14:42 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-16 14:44:42
Ja vedel ze nemam vstavat... Alespon jsem otestoval jak umi F6400 nahravat na flasku a pustil jsem si to ted po obede.

Proboha to je vetsi tragedie nez jsem cekal, kdyz budu bydlet u dalnice a otevru okno, uslysim snad lepsi zvuk!!! Absolutne nic ani pri startu natoz pak kdyz se to roztrhalo. Predjizdeni jen diky tomu jak kdo dobije baterky a nebo sklopi kridlo? WTF? Jak tohle muze nekdo kvitovat, to me hlava nebere...

Jinak co se tyce zvuku, staci mit doma kvalitni stereo zesilovac a reprosoustavy (pripadne dobre sluchatka). Sleduju takhle pravidelne Svycarske mistrovstvi v zavodech do vrchu a jedna formule 3000 vyda za cele startovni pole letosni F1 a hlavne ten zvuk to je husina presne jak psal transporterak i doma treba pres poradne sluchatka vecer.
o 16.03.2014, 15:14 | Only_One
no a nebude to dlouho trvat a bude se jezdit jen na baterky :-) to pak bude zvouček
o 16.03.2014, 15:38 | .mycTD
O_O: to uz je vymyslene :-)
[ Link ]
o 16.03.2014, 15:44 | Etien (M)
me to neurazilo... na finalni soud si pockam na osobni setkani ;-)

btw. komentar me vadi vic nez zvuk motoru...
o 16.03.2014, 16:17 | mrazik
Tuner jako sorry, ale fakt mi zacinas pripadat jako Zdeny60, pripadam si jak v domove duchodcu.
Ja si odvazuji tvrdit, ze v aktualni F1 je mene elektroniky nez v dobe aktivnich podvozku a na jezdci je odvest kus prace. Nevim co je spatneho na hybridnich systemech, osobne v nem vidim budoucnost. Vzpominate na Le Mans, kdyz prisli naftove motory, to bylo kriku, to bylo place, ale treba takove Audi e-Tron, to je narez.
Ono by to chtelo se neohlizet stale dozadu, ale podivat se take dopredu.
o 16.03.2014, 20:55 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-16 20:58:31
Only_One: Až ta doba přijde, tak holt nezbyde než jen vzpomínat na skupinu B, C1 a F1 ze zlaté éry 80 let...

mrazik: Ano vývoj jde ku předu, ale rozhodně ne cestou jak píšeš, to je spíš k pláči... Nepochybný skok udělalo obutí a směsi běhounů, fantastický je pokrok na poli pružin a hlavně tlumičů (patrné při dopadu auta při rallye), pokrok je i na poli brzdových kotoučů, třmenů a desek a vůbec samotné používání "kosmických" materiálů jako karbon, kevlar, keramika. Ale to je tak bohužel asi vše... Za vším ostatním je jen ouřada (ať už z Bruselu, nebo z FIA, FASu atd.) a v 99% případů to jde do háje kam se podíváš.

BTW mám pocit, že buď jsi nasazený ouřada z Bruselu a nebo si tady z nás regulerně děláš srandu, neb tohle opravdový fanda motorsportu nemůže myslet vážně. Otázkou je jestli nejsi stejný fanda motorsportu, jako 90% národa je najednou fanouškem hokeje "když o něco jde" ;) Pak by se lecos vysvětlovalo a další diskuze nemá cenu.
o 16.03.2014, 20:55 | HIGHTOWER
Etien: máš recht, měl jsem to puštěný chvíli a přes neustálé kecy, kecy a kecy o čemkoli, hlavně kecat, hubu na chvíli nezavřeli, jsem zvuk formulí ani pořádně neslyšel...
o 16.03.2014, 20:59 | Tuner#2
Věžák: Oni nebyli slyšet ani na startu...
o 16.03.2014, 21:05 | walish
Připadá mi to jako naprostá parodie, fraška a výsměch motorsportu jakožto i všem jezdcům a osobám v tom zainteresovaných.
o 16.03.2014, 21:08 | Kamil
walish - přesně tak
o 16.03.2014, 21:24 | hawai
Za mě teda když se řekne ,,F1,, tak si jako první představim rychlost, rychlost a zas rychlost. A pokud se o F1 řiká že je to královna motorsportu, tak by i výsledky měly jít stále kupředu. A pokud jde o již zmińovanou rychlost, tak by se časy na kolo měly spíš zmenšovat, a ne tak jak tu psal Tuner#2, že se za 4 roky vývoje časy naopak stále zhoršují a to dokonce o více než 6s!
14.03.2014, 15:09 | Tuner#2
2011 - 1'23.529
2013 - 1'27.407
2014 - 1'29.625
To že se z V8 přešlo na V6, že místo 2,4 máme 1,6 litry, že zvuk nestojí za nic, to by mi až tak nevadilo, pokud by to ovšem přinášelo výsledky ve zlepšová časů, a ne naopak :-( A pokud se chce nějak zásadně řešit ekologie, ušetřilo by se určitě víc, pokud by každej tým posílal na závodní víkend o jeden kamion s proviantem míň. Spálilo by se určitě mnohokrát míň nafty než těch pár litrů benzinu co ušetří monopost na úkor rychlosti :-(
o 16.03.2014, 21:44 | Crimson
Jestli ono už to nešlo za hranice fyzikálních zákonů, možná pravý čas to stopnout a udělat z toho zase závody.
Vždyt to dřívější kroužení monopostů byla neskutečná nuda
o 16.03.2014, 21:52 | Etien (M)
treba si ted, az se na to zase pojedu nazivo podivat, nebudu muset stouchat spunty hloub do hlavy ;-)
o 16.03.2014, 21:58 | Crimson | Upraveno: 2014-03-16 22:00:06
kam jedeš, uvažuji též, asi to Rakousko
sakra ted koukám , že jsem v Chorvatsku, do hajzlu
o 17.03.2014, 08:44 | mrazik
Tuner mohu te uklidnit, ale ourada z bruselu fakt nejsem, to me pobavilo. Jsem normalni clovek, kteremu se blizi 40ka, takze F1 znam uz z doby laudy atd.
Kam by jsi chtel smerovat vyvoj ? Stavet neustale rychlejsi monoposty s lepsima gumama ? Jenze to se dostavame na hranice moznosti cloveka, protoze v zatackach by brzo ztraceli vedomi a pripadna havarie ve vysokych rychleostech by znamenala skoro jistou smrt, takze nejake omezeni prijit muselo. Donekonecna to fakt nejde zmensovat casy.
Je potreba si uvedomit, ze do vyvoje miri strasne mnozstvi penez a myslim, ze uzral cas na zmeny v motorech a proc nevyuzit modu turbomotoru ? Stejne to vidim s hybridnim systemem, muze vse posunout a uz posunulo o dost velky kus dal. Ja tomu rikam vyvoj a soudit po prvnim zavode je omezenost, pockejme si na vice zavodu a pak muzeme soudit.
Jinak vidim, ze uz neni v mode nadavat na ameriku, ale na Brusel, to je nejaka nova moda ?
o 17.03.2014, 11:54 | Proffesor_W
o 17.03.2014, 11:58 | Tuner#2
walish: Naprostý souhlas...

Proffesor_W: Co dodat :-/
o 17.03.2014, 21:50 | Etien (M)
Crimson: uvazujeme o Rakousku... je to blizko a kdo vi kolikrat se tam pojede...
o 18.03.2014, 10:56 | tappaja
o 18.03.2014, 11:05 | mrazik
Ano tady se shodneme, ze zvukove to pro divaky neni takove, chtelo by to pridat na hlasitosti. Ale jezdci si zvuk pochvaluji, slysi lepe radiovou komunikaci.
o 18.03.2014, 11:07 | AR
jo taaaak takže hlavní problém je to že diváci nemůžou mít sexy klapky na hlavě? tak to potom jo, to by se teď měli všichni do krve hádat ;)
o 18.03.2014, 11:24 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-18 11:25:25
tappaja: Strašný... :-/ Jsem zvědav kdy to video zas bude nedostupné stejně jako to moje první srovnání :))
o 18.03.2014, 11:29 | Petura
aha, jak to neřve jako kráva, tak to vlastně vůbec nejede :)
o 18.03.2014, 11:36 | walish
možná by bylo by vhodné občas číst a nemít jen rudo před očima, abyste Tunerovi něco napsali, navíc v kontextu s tím, co je tady napsáno, většinou naprosto mimo :-) zkrátím to: +6s na kolo. když nasypete jídlo do misky, tak ta kočka k tomu běží rychleji a má lepší zvuk :-):-)
o 18.03.2014, 13:46 | mrazik
Predstavte si situaci opacnou, kdyby se z tichych turbomotoru prechazelo na urvane atmosfericke motory. Poradatele by si stezovali, ze divaky obtezuji hlasite motory a jsou nuceni nosit klapky na usich, jezdci neslysi instrukce v radiu.
Znovu opakuji, jsme na zacatku sezony s novyma motorama a ke zrychleni dojde, o tom jsem presvedcen.
o 18.03.2014, 15:25 | RedBaron
To snad není možný obhajovat takovýhle hřebík do rakve F1, kdysi tahoun pokroku a líheň všech inovativních řešení, dnes výkladní skříň kříženiny představ bruselského úředníka a ekologického aktivisty. Mizí krásný zvuk motoru, při kterém naskakovala na zádech husí kůže jako pralinky. Dokonce i časy, alfa a omega všeho závodění, tu jdou do kopru. Ale lidi si libujou, jak je to skvělý, to je fakt beznaděj :-D
o 18.03.2014, 16:13 | Tuner#2
RedBaron: Láááájk :)
o 18.03.2014, 17:25 | tappaja
RB to vystih.
o 18.03.2014, 17:28 | AR
mno já nevím pánové, ale pokud se vám ty f1 nelíbí, nutí vás někdo se na to dívat? máte možnost změnit své zamření a sledovat jiný motorsport ne? Né každý má potřebu při závodu live přijit o sluch že ;)
o 18.03.2014, 17:45 | Proffesor_W
stejne tak ja muzu rict ze pokud chces tichej motorsport tak si drepni do fabie RS a jed si pro rohliky do Lidlu
o 18.03.2014, 19:33 | Luke_288
Doporucuju motorky, je to i o dost zabavnejsi
o 18.03.2014, 19:57 | mrazik
Pamatujete na prvni nasazeni diesel motoru ve 24h Le Mans ? To bylo kriku na pouzite palivo , na zvuk, na projev motoru a jaka je realita po nekolika sezonach ?
o 18.03.2014, 20:22 | AR
pamatujete když se ještě závodilo jen na koních? to byl jinačí zvuk, to co přišlo potom se nedá poslouchat.
o 18.03.2014, 20:33 | Proffesor_W
jeste si zapomel dodat "zlaty komunisti"
o 18.03.2014, 21:14 | Crimson
nejspíš jste viděli zprávy, Bernie je z toho zvuku na prášky a do příštího závodu to chtějí řešit..
asi laďáky :-)
o 18.03.2014, 21:36 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-03-18 21:37:24
To co tady předvádí mrazík v zádech s AR jen aby si udělali zářez je neskutečný :-O

Ozzy: Laďák? Co na krátké trubce za turbem chceš ladit? Leda, že by tam udělali ejektory, ale té 1,6tce by to stejně nepomohlo :)))

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 18.03.2014, 22:54 | tappaja
Jako se chodi na koncerty, na ten narez, kterej doma se sebevetsima bednama neudelas, tak jakejkoliv motorsport nazivo udela husi kuzi az na prdeli...
Kdyz jsem byl v Rakousku na A1 ringu na formulich, bylo to hlavne kvuli tomu zvuku, kor tam v tom udoli. Sledovat zavod prakticky nejde, co tam kdo chce sledovat? Prohuci to kolem a pokud clovek nevidi na zadnou obrazovku, tak nema prehled co se deje na trati. Takze za me, musi to poradne rvat, musi to bejt cejtit!
Takze od pristiho zavodu budou mit elektrodynamicky menice na zvuk a bude jim to generovat V10. A od pristi sezony bych volil elektro formuli, misto tankovani vymena baterek :D
o 19.03.2014, 09:57 | mrazik
Tuner je neskutecny, co predvadis kvuli tomu, ze ma nekdo jiny nazor. Pokud s tim mas tak velky problem, to je mi te lito.
Ja bych navrhoval nainstalovat sound system na kazdou formuli s umelym zvukem puvodniho atmosferickeho motoru. V osobnich autech uz to je.
o 19.03.2014, 10:14 | AR
mrazik: ja bych navrhoval aby diváci byli vybaveni sluchátky a přijímači a zvuk jim byl generován přímo podle polohy kde jsou ;)
o 19.03.2014, 10:16 | mrazik
Ve 3D kine rozdavaji bryle, pri zavodu F1 budou rozdavat sluchatka.
o 19.03.2014, 11:57 | Tuner#2
Ano názory lidí (co se tu vydávají za "fandy" motorsportu od dob Laudy) co schvalují tyhle současné nesmysli a je jim jedno jaký zvuk má současná formule a klidně by ho nahradili nějaký umělým zvukem z reproduktorů co nám budou pouštět v TV prostě sdílet ani uznávat nebudu a nehodlám. Myslel jsem, že někdo takový na planetě ani nemůže existovat, ale asi jsem se spletl...
o 19.03.2014, 12:05 | .mycTD
zvlastni, ze v kazdem sportu vetsinou byvaji nejhorlivejsi zrovna ti gaucovi ultras* :-)
o 19.03.2014, 12:09 | mrazik | Upraveno: 2014-03-19 12:10:01
Tuner koukam, ze cist a chapat psany text neni zrovna tva silna stranka, co ? Diskutovat s nekym, kdo ma jiny nazor nez ty, to take nedavas, uvolni se trochu.
Tady mas neco na uklidneni :
[ Link ]
o 19.03.2014, 12:09 | Tuner#2
.mycTD: To je narážka na koho?
o 19.03.2014, 12:20 | .mycTD
v klidu... to neres a bojuj* dal.
japanese sound ROFL :-)
o 19.03.2014, 12:55 | Tuner#2
.mycTD: Co jiného od tebe čekat... Pokud mě budeš platit letenky a ubytování, klidně odjedu celou sezónu F1, ale jinak se motorsportu věnuju aktivně poměrně dost. Ten kdo sleduje moje fotky ví...
o 19.03.2014, 19:11 | .mycTD
pravda... Cekat, ze napisu 'me se to libi a komu ne, ten je pica' by asi bylo hloupe ;-)
Jinak na zvuk si pockam live a tratove rekordy pri prvni jizde s touto koncepci taky asi nikdo s aspon zakladnim prehledem v 'oboru' necekal.
o 19.03.2014, 22:19 | Etien (M)
mno ja myslim, ze je asi jedno co si tady kdo mysli o soucasne F1 a motorsportu... proste vyvoj pujde svym smerem a zhava diskuse na nejakym foru na tom nic nezmeni ;-)
kdyz se v soutezich zrusila "Becka", tak se to taky povazovalo za konec sveta... proste to tak je...
ze si nemuzu koupit 100W zarovku me muze srat, ale to je tak jediny co s tim nadelam...

takze se hezky uklidnime a pokusime si uzit novou sezonu a pokusime si na ni najit to dobry, ne?

zivot mame jenom jeden, tak proc si ho otravovat takovejma malichernostma ;-)))
o 20.03.2014, 09:52 | mrazik | Upraveno: 2014-03-20 09:53:01
Tunere tady mas zajimavy nazor od cloveka, co se pohybuje v F1 a presne vyjadruje i muj nahled na vec :
[ Link ]
o 20.03.2014, 10:12 | OMEGA
Že to vůbec řešíte. Celá F1 stojí za hovno už pěkných pár let a dokud se nezmění její směr a preference...tak se na to prostě nebude dát koukat...to že se to nedá poslouchat je jen další hřebíček do rakve a vůbec bych se nedivil, kdyby se celý kolotoč F1 divil návštěvám a stupni popularity celé soutěže ještě víc než loni. Až pochcípají ti u kormidla, tak se možná dočkáme i závodění jinde než v boxech a předjíždění s rizikem....ne au au to bych nemusel stihnout..tak si zapnu čudlík, nebo počkám až sjede gumy. Nejsou to závody, je to realtime strategie v nesmyslných vozítkách. Už aby se nějakej pracháč nasral a udělal konkurenční seriál.
o 20.03.2014, 10:35 | mrazik
Asi jsem divnej, ale F1 me bavi, i kdyz vladl Schumacher, i kdyz se jen krouzilo, stale me to bavi. Strategie to byla vzdycky, uz za doby Senny a Prosta se tezce taktizovalo a bohuzel i podvadelo.
Omega boxy uz davno nerozhoduji (jen zridka, kdyz spatne nasadi kolo nebo odejde pistole), o predjizdeni minulou sezonu rozhodne nouze nebyla a celkove byla sezona napinava.
o 20.03.2014, 11:18 | OMEGA
Věc názoru, i mě nevadila červená nadvláda, navíc jsem celoživotní fanda Schumiho, i když je to pěkná svině :) Nebo teda spíš byla, bohužel. Boxy nerozhodují, gumy ano ale prostě v moc velké míře. Napínavá sezona? To snad ne :) Pokud tě bavilo koukat na předjíždění pomoci KERS a DRS zón tvoje věc, mě se to prostě nelíbí, když jsou situace kdy prostě nejde předjetí zabránit a že jsme to víděli několikrát..mě to třeba totálně znechutilo závod ve SPA který je společně s Monzou a Suzukou můj oblíbený. Koukám na to 30 let a fakt se nudím...kolikrát to ani nezapnu, nebo jen jako kulisu abych věděl jak to dopadlo.) Časy husí kůže před startem, vstávání na raní závody a těšení se na každý metr závodu jsou pryč...
o 20.03.2014, 20:18 | mrazik | Upraveno: 2014-03-20 20:19:12
Zajimave, ze tymum novy zvuk nevadi - [ Link ]
A tahle citace je asi nejlepsi :
„Za ty dekády motoristických závodů jsme měli hodně změn a rychle zapomenete na to, jak zněl předchozí motor. Myslím, že lidé chtějí jen vidět dobrý závod. Když to dokážeme nabídnout, myslím, že by problémy nebo kontroverze mohly skončit.“
o 26.03.2014, 21:34 | Tuner#2
Tak jsem si o minulém víkendu spravil chuť u Moto GP. Nádherný závod a radost se dívat a poslouchat...

BTW o víkendu další závod sekaček :))

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 27.03.2014, 10:00 | RedBaron
mrazik: Tvl, to jsou marketingový hovna v tom článku, se musím za břicho popadat! :-D Formule 1, kdysi tahoun vývoje, jde mílovými kroky vzad, aby "nebyli pozadu"

Cituji: "šéfové samotných automobilek, potřebují pevnější relevantní spojky mezi platformou F1 a běžným silničním provozem. Z něj už dávno zmizela auta s velkokapacitními burácejícími motory. Naše planeta nemá neomezené zásoby ropy. A panuje konsensus, že F1 by neměla být pozadu"
o 15.04.2014, 16:01 | lukee_cz
Kdyz uz sme na tom autohifi foru: [ Link ]
o 24.04.2014, 15:16 | walish
[ Link ] to by nebylo vůbec špatné :)
o 29.05.2014, 14:59 | hawai
A je to tu: [ Link ]
Za pár let budem jetě vzpomínat jak vlastně V6 byly super :-)
o 29.05.2014, 15:07 | Tarrance
Když tomu odladěj zvuk alá starwars kluzáky, tak za mě dobrý. :-D
o 29.05.2014, 16:17 | Tuner#2
Jo koukat na F1 se zvukem trolejbusu to bude fakt porno... :-/
o 29.05.2014, 19:13 | AR
F1? Co takhle číst pořádně? Bude to Formule E a představ si najde se někdo kdo se na to rád podívá.
o 29.05.2014, 19:22 | mrazik
Zrovna minuly tyden jsem potkal BMW i3 a snazil se ho drzet a mych 160 PS bylo proste malo, proste mi ujel.
Cemu vadi elektricke formule ? To ze nemaji spalovaci motor, tak nesmi zavodit ? Vzpominate na prvni prototypy TDi v LeMans ? To bylo kriku, to bylo opovrhovani a dnes uz to nikomu divne neprijde.
o 29.05.2014, 20:10 | AR
mrazik: jak to neřve až ti to rve kule tak to není formule ;) a ideálně aby to mělo 30 valců a objem 150l ;)
o 29.05.2014, 20:18 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-05-29 20:20:07
AR: Díky, ale číst umím a nic to nemění na tom co píšu. Zavedeme Formuli E, uděláme tomu reklamu jak na Mc Donald a ovečky to začnou žrát... Pak už je stačí aby nějakýho ouřadu v Bruselu (nebo FIA v Paříži) napadlo, že F1 strašně zatěžuje planetu splodinama a je vymalováno (teda ono už je vymalováno stejně, neb jsem si pustil o víkendu Monaco a po 4 kolech jsem to vypnul a šel jsem si spravit chuť do dílny).

TDi v Le mans? To má být zas ten pokrok oproti skupině C1 co jezdila v Le mans přes 400km/h v 80 letech s jednou takovým výkonem co může dnes mít kategorie LMP1 díky všem restrikcím? To je bohužel odvětví co šlo do kytek ještě rychleji než F1 a přitom to byla moje velká láska a záliba a proto nechybí v mé sbírce modelů v té nejlepší vitríně. Bohužel už to jsou jen vzpomínky i na u nás provozovanou Intersérii a jsem rád, že jsem tu dobu zažil. Opakovat se to už zřejmě díky současnému vývoji nebude...
o 29.05.2014, 20:40 | RedBaron
Spousta věcí se neprosadila do motorsportu a na silnici proto, že jsou lepší, jen proto, že jim někdo ku prospěchu "přiohnul" pravidla a regule...
o 30.05.2014, 07:59 | CervinVega
me spis prekvapuje, ze jeste existujou zavody tahacu :-) EU by se na ne mela zamerit :-))
o 30.05.2014, 08:35 | mrazik | Upraveno: 2014-05-30 08:41:42
Tuner vychazis z mylneho predpokladu, ze ma narustat vykon a rychlost. Bohuzel bezpecnost pri rychlosti 400 Km/h a vice uz defacto neni a muze mit ridic kolem sebe sebelepší klec. Důkazem jsou létající prototypy Porsche nebo Mercedes v LeMans. Podivej se na rocnik 2012, kde bylo nekolik tezkych nehod Audi nebo Toyoty a stat se to při vyssi rychlosti, uz tam mají náhrobek. Nebo staci si vzpomenou na slavnou skupinu B v rally, ale smrtlené nehody jsou jasným důkazem, že rychlost a výkon donekonečna zvyšovat nejde. Nestaci napsat jednu stranu mince, ale je dobre zminit i tu druhou.
Co je špatného jít cestou s omezením, ale dát týmům k dispozici alternativu napr. v rekuperaci energie ? Nerikam, ze je to nejlepsi cesta, ale spise smer, ktery konkretne v LeMans dovedli dost daleko a velmi dobre jim to funguje.
Tve poznamky kolem EU a bruselu jsou usmevne a hystericke. Predpokladam, ze patris mezi lidi, kteri by nejradeji z EU vystoupili, ale ty se mas v EU spatne ?

Prijde ti tohle spatne ?
[ Link ]
o 30.05.2014, 09:14 | zipp
Souhlas s mrazíkem, není vše jen o rychlosti. FIA schválně upravuje pravidla tak, aby auta nezrychlovala, protože se tím akorát zbyšuje nebezpečnost. A jestli jedou na rovince 400km/h nebo 360km/h je dobrý tak akorát při pohledu na to číslo na tachometru, jinak to z diváckýho pohledu není naprosto žádnej rozdíl, tedy by to byl jen zbytečnej risk.

Co se týče zavádění hybridních a vznětových technologií, tak nechápu, proč se proti tomu tak zbrojí? Vývoj jde dopředu a spalovací motor je prostě ze všech možností nejmíň efektivní a tudíž vývojově zastaralý a do budoucna neperspektivní. Proč se pořád držet archaických V10, V12, když je možno dostáhnout stejných/lepších výkonů i s výrazně menším a efektivnějším motorem.

Já vím, že zrovna ty (T2) jsi zastáncem staré techniky, ale jak by to vypadalo, kdyby dopravní letadla neměla moderní proudové motory, ale měla staré vrtulové? Atd...? To je to stejný, jen jiný odvětví
o 30.05.2014, 09:18 | zipp
Jak si předtavujete budoucnost dopravy za 50-100 let? Bude se lítat nějakýma vznášedlama na vodíkový (co já vím) pohony nebo pořád budou jezdit hlučný, smrdící a extrémně neefektivní spalovací motory, do kterých už navíc tou dobou pravděpodobně nebude ani co tankovat?

Vy odpůrci moderních technologií musíte při koukání na sci-fi filmy nechápavě kroutit hlavou, je tak?
o 30.05.2014, 10:07 | Tarrance | Upraveno: 2014-05-30 10:08:47
Pánové, dle mě se tu setkávají úhly pohledu na F1. Nikde nevidím odpůrce moderních technologií, ale spíš jde o to, že někdo F1 bere jako odvětví, z kterýho vycházejí možné nové technologie pro běžná auta a někdo zase jako top klasickej motorsport, kde motor znamená spalovací. Jako tomu odjakživa v motorsportech bylo.

ještě edit.: Na formule nekoukám. ;-)
o 30.05.2014, 10:46 | RedBaron
Jasný, celý léta se všechno zrychlovalo a teď se zpomaluje a říká se tomu pokrok, to je správná cesta. Nebo demagogie? :-D
o 30.05.2014, 11:10 | zipp
Tarrance:
ale jo, odpůrci tu jsou, pročti vlákno :-)
Top motorsport neznamená spalovací motor, ale špičkový technologie a veškerý procesy kolem sportu na vrcholné úrovni

RedBaron: zpomaluje se úmyslně. Není problém postavit monopost, co by zvládl monako pod minutu, problém je, že pilot je pořád člověk a má nějaký limity, takže ten pilot by to už nezvládl.
o 02.06.2014, 08:01 | RedBaron
Ale co potom F1 je? Velká šaškárna?
o 02.06.2014, 08:11 | AR
RedBaron: takže ti vadí že F1 se dělá pomalejší? Že je nutí víc řešit techniku?
o 02.06.2014, 08:44 | RedBaron
Jakou techniku? Myslíš okopčený koncernový TSI? :-DDDD
o 09.07.2014, 19:09 | Tuner#2
To jsou vyhlídky... :-/

[ Link ]

o 09.07.2014, 20:01 | Dexter
mě třeba vždycky zajímalo, proč f1 vozí takový balony a néé klasický nízkoprofilový gumy jako ostatní závodní auta.
o 09.07.2014, 20:25 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-09 20:26:26
Je to mnoho faktorů. Tím hlavním je váha disků (čím větší disk, tím logicky větší váha (rotační neodpružená hmota je to nejhorší co na autě může být a proto fakt nechápu to co se v článku píše a nad čím uvažují)) a za druhé se díky velkému profilu guma poměrně hodně deformuje a zvětšije tím pádem při zatížení svou styčnou plochu s vozovkou což nízkoprofil nikdy neudělá. Někde jsem četl, že přední pneu to umí oproti statické styčné ploše až trojnásobně.
o 10.07.2014, 09:04 | Only_One
no každopádně to vypadá líp s těma většíma diskama
o 10.07.2014, 10:10 | 323Marty
mrazik 29.5.2014 19:22
BMW i3 sem měl na dva dny pučený a pravdou je, že na něj nestačí mnohem silnější auta než 160PS. Je to prostě proto, že sice má 170PS, ale k tomu od volnoběhu 250Nm, takže disciplína 0-100 je jeho ve srovnání s většinou dnešní běžné produkce do 200PS. Prostě tahne jak lokomotiva a to zcela vážně. Tohle tvrdim o velmi málo autech, když jezdim 4.0 V8, ale i3 je pecka a jen co u takovejch aut dokážou dojezd alespoň 300km na nabití a plné dobití baterií cca aspoň za hodinu, tak si takový auto jdu okamžitě koupit, byť se považuju za velkýho "petrolheada". To ale neznamená, že bych něco takovýho chtěl v F1, protože si nějak nedovedu představit, jak přijde tisíce lidí fandit na okruh a miliony zapnou televizi a budou koukat na F1 v originálním znění s titulky, protože zvuk to prostě nemá žádnej, takže si na titulcích budeme moci přečíst kompletní telemetrii každýho auta, jakej má zrovna náklon, zrychlení, boční přetížení, ale nevyjde z repráku jedinej zvuk :o))) Tak tohle by mě totálně odrovnalo. Na formuli nekoukám, ale letos sem jeden závod viděl a přesně zvuk bylo to, čeho sem si hned všimnul - je otřesnej :o(
o 10.07.2014, 21:52 | Tuner#2
Only_One: Myslím si přesný opak...
o 11.07.2014, 19:41 | crestik
Dexter: o rozměrech pneu si kdyžtak přečti názory více lidí, a pak z toho udělej závěr. Jsou tam další hlavní faktory, než váha disku a nějaké rozplácnutí
[ Link ]
o 12.07.2014, 11:56 | Tuner#2
:)))
o 24.07.2014, 18:19 | Tuner#2
Dalsi clanek na pobaveni a nebo spis k placi...

[ Link ]

Jsem zvedav kolik to tady bude mit pomatenych priznivcu, ja souhlasim s autorem clanku, ze F1 se dnes uz fakt neda sledovat snad ani okrajove...
o 24.07.2014, 19:05 | Rudi
Tohodle sem si už teď všiml při VC Německa a strašně sem se divil co to a oni to dávaj povinný :-D
o 25.07.2014, 08:34 | CervinVega
S prechodem na jakykoliv "pouzitelny" rozmer pneu souhlasim, protoze teoreticky se pak budou moct ty pneu poridit i na "normalni" auta, coz dneska s R13 jaksi uplne nejde...
Jisky jsou cool, jeste bych zavedl bublifuk pri predjizdeni nebo sirenu na cumak ala bombardery WW2 .-)
o 25.07.2014, 09:01 | zipp
na 18" (19") kola se moc těším, mělo to přijít už dávno, ty historický 13" vypadají jak z 80. let. Jsme v roce 2014 proboha! Žádný závodní auta nejezdí na takových historických papučích.

T2: je škoda, že sezónu nesleduješ, naopak je to jedna z nejzajímavějších za poslední roky, na trati je velká spousta soubojů, mnohdy i tří monopostů najednou, dvojitý předjetí atd.

Ale chápu, že ty bys raději viděl ten vláček, co se utvořil po startu v dřívějších letech, kdy člověk mohl po startu televizi vypnout, protože už se prakticky nic nedělo
o 25.07.2014, 09:05 | zipp
T2: proč to pořád tak shazuješ? "nedá se sledovat" Nestačí napsat něco ve stylu "nedívám se, nebaví mě to, nemám rád moderní technologie a pokrok atp."?
o 25.07.2014, 18:17 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-25 18:20:18
95% uzivatelu si ani nevyzkouselo rozdil mezi serii a semislickem a pritom se tesi, jak prospesne bude zavedeni toho nesmyslneho rozmeru pro seriovou vyrobu. Rovnou rikam nebude... Guma pro masu rozhodne nebude nikdy gumou pro svezeni, to je zcela jiny svet, mam moznost srovnani nekolikrat za sezonu, kdyz to prezuju.

A co se tyce F1, autor clanku to napsal zcela vystizne za vsechny opravdove fandy motorsportu co pamatuji zazivnou F1 s nadhernou atmosferou, zvukem a nabojem soupericich jezdcu. Soucasna F1 je akorat o tom kdo ma jak nabite baterky, zda ten kepl kers funguje a zda muze na tehle rovine sklopit kridlo aby mohl soupere predjet. Tomu nerikam zavody at se meni poradi jak chce, bohuzel za jakou cenu...
o 25.07.2014, 18:30 | P.E.T.R
Bohužel je to pravda, dříve jsem koukal na každý závod, dokonce i každou kvalifikaci a většinu tréninků, byl jsem schopný stávat i na ranní závody. Dnes si většinou závod pustim, ale tim to končí, je to zvuková kulisa a když se něco děje, tak se podívám. Je to nuda.
o 25.07.2014, 20:59 | Mika
A protože se v letošním ročníku F1 stále něco děje, tak proto se diváš na celý zavody. Opravdu letos to bude boj a ikdyby nen mezi Ham vs. Rosbergem. Mékto baví :-).
o 27.07.2014, 18:27 | Dexter
Hezký jak dnešní závod vyvrátil tvrzení všech místních expertů o nudě, zábava od startu až do cíle....
o 27.07.2014, 19:33 | mrazik
Dexter to je marny, stejne jisti odbornici si budou mlit svou. Treba jako tvrzeni, ze driv bylo vice souboju a nebyli nudne zavody. Ale prdlajs, bylo spousta nudnych zavodu - doporucuju shlednout nekolik zavodu z minulosti na Sport5. Clovek ma takovou uzasnou vlastnost, ze si pamatuje jen zajimave udalosti.
Dnesni zavod byl vyborny, napinavy az do konce a o vitezi se rozhodlo v poslednich kolech. Za me vyborna podivana.
o 27.07.2014, 20:56 | Tuner#2
P.E.T.R: Přesně... Dneska jsem měl volno, říkám si kouknu se na svůj oblíbený okruh, ale byla to fakt tragédie. Předjíždění jen když jim dovolí sklopit křídlo (raději ani nechci vědět, čím se to povolení řídí) a vidět ty užovky jet na limitu nemožné. Po 1/3 jsem vytuhnul...
o 27.07.2014, 21:24 | mrazik
Tuner dekuji za potvrzeni meho nazoru a jeste priznat, ze o tom vlastne nic nevis¨, ale kritizovat problem nedela.
Ja myslel, ze jak se jim to vlni v zatackach a pri vyjezdech, ze jedou na limitu a asi to delaji jen na efekt - pak by mel Vettel dostat nejakou cenu, protoze efekt dnes predvedl nejvetsi :
Youtube video:
o 27.07.2014, 22:44 | crestik
jakože F1 taky moc nesleduju a některé nařízení jsou fakt postavené na hlavu, tak dneska jsem měl závod v pozadí NB, takže s klidným svědomím můžu napsat, že tohle 27.07.2014, 20:56 | Tuner#2 je naprostá pitomost, nebo se všeznalý autor díval uplně jiný sport na totožném okruhu.
Ona se totiž první třetina jela na dost mokré trati, DRS se vlastně využívalo většinou jen na cílovce, a kdo trochu zná okruh, tak jinde snad ani výhoda menšího přítlaku nepřipadá v úvahu. Jestli tedy někdo předjel na cílovce díky položenému křídlu, tak si to vůbec nevybavuju a byla to naprostá vyjímka, nebo sloužilo jen pro dotáhnutí gapu. Nepoměrně více akcí se konalo na brzdách, při průjezdu zatáčkama, volba odlišné stopy, strategie s gumama a pro mě to nejlepší předvedl Hamilton (pro bližší Luji) při předjetí vnějškem v slepé zatáčce přes horizont mimo stopu.

Přiznávám, že mám malou inteligenci na to pochopit, proč někdo, kdo nadává na nějaký sport, založí na něj záporné téma, na současnou situaci plive kde může, přesto si to v televizi zapne, aby pak mohl zase všude kydat sračky, jak to stojí za hovno.
Já nemusím cyklistiku (přestože na kole jezdím dost), ale nikdy by mě nenapadlo dívat se na část závodu a pak všude srát kraviny, že se tam nic neděje, jedou jenom pokupě a je to o ničem, protože jim zakázali zas nějaké pilulky, ale stejně všichni ví,že každý si hledá jen skulinky v pravidlech.
o 27.07.2014, 22:57 | Tuner#2
mrazik: Nevědět kdy se smí a kdy nesmí použít DRS snad něco svědčí o znalostech motorsportu? Tos mě pobavil, ono zrovna DRS je jedna z hovadin co se do tohodle sportu zatáhla... A pokud je pro tebe vrchol blaha, že někomu ulítne zadek a už to nepochytá jen proto, že turbo zabralo ve svém úzkém spektru otáček, tak nemám co dodat.

crestik: Já přitakal P.E.T.R.ovi, že dnes si to pustím max. jako kulisu a není u toho žádné vzrušení a nadšení z úžasných závodů, zvuku z kterého i přes TV byla husina při startu a rivality které byla v každé dekádě F1. A tohle téma bylo založeno kvůli té hrozné restrikci co nastala ve vývoji motorů a tomu co to produkuje za hrozný "zvuk". Zavádění další nesmyslů jako aby to zas dělalo jiskry, nesmyslně velká kola apod. jen podtrhuje kam dnešní F1 spěje...
o 27.07.2014, 23:57 | kozlustechnykus
Rivalita tam je furt Hamilton sveho kolegu Rosberga vyhnal mimo trat dost nevybyrave v predposlednim/poslednim kole. Rosberg byl znatelne rychlejsi a pak by nejspis jeste predjel i Alfonsa - takhle skoncil 4. Perez zase taranoval svyho kolegu Hülkenberga pak to sam rozmlatil na cilovce :)


Jo, pospaval jsem u toho, ale co jsem nespal, tak to byla celkem zabava :)
o 28.07.2014, 06:18 | mrazik
Tuner nezlob se na me, ale to je snuska blabolu a kecu.
Mimochodem ten zadek mu neulitnul kvuli tomu, ze mu zabralo turbo (to si neumim predstavit, kdyz jedou porad pod plynem), ale kluzky obrubnik, na kterem se chvili predtim pekne sklouznul Perez, ktery ale skoncil ve zdi.
Ale ty jsi odbornik na auta, jak jsi se tu v jinem tematu nazval, takze vis vsechno nejlip.
o 28.07.2014, 08:21 | Crimson
Já to mám taky jako P.E.T.R | 25.07.2014, 18:30

mrknu na Start, pak jdu sekat louku a pak si na netu přečtu jak dojeli :-)
fakt mě to nebaví, nevím proč ..
o 28.07.2014, 08:44 | CervinVega
T2- myslis, ze maji prubeh momentu ala 1,9TDi?
mimochodem zajimave srovnani spotreby 2012 v. 2014

foto k příspěvku  od CervinVega

o 28.07.2014, 08:49 | schwaboid
No ty woe, ono už se začíná řešit spotřeba i u F1, omg ....
o 28.07.2014, 09:38 | mrazik
schwaboid ta se resila vzdycky, protoze je to vyznamny prvek do strategie. Mene paliva vzdy znamenalo mensi vahu nebo vice paliva a pozdejsi zastavka v boxech. Treba v dobach zapoleni Ferrari (Schumacher) vs Mclaren (Hakinnen), tak stribrne sipy meli mensi spotrebu a tim velkou strategickou vyhodu. F1 zazila v minulosti zazila situace, kdy nekteri jezdci doslova dotlacili svou formulku do cile, protoze jim dosel benzin a tam zkolabovali vycerpanim. Takze spotreba se resila vzdy a mensi spotreba znamena velkou vyhodu.
o 28.07.2014, 10:32 | Rudi
Jako u včerejší VC člověk nemůže říct, že by se nudil, soubojů bylo dost, bouraček celkem taky, takže za včerejší VC gut, nebyla to žádná nuda jako obvykle! A kdo tvrdí něco jinýho, tak nevim, co by tam víc chtěl...

To tankování kdyby nechali běham závodů, bylo by to ještě zajímavější, viz třeba včera, kdy vyjel SC a každej by měnil strategii :-)
o 28.07.2014, 17:12 | Tuner#2
CervinVega: Nerikam jak TDI, ale na problemy s davkovanim plynu a zaberem po roztoceni turba kritizovali snad vsichni jezdci uz pri zimnich testech. A co se tyce spotreby, to je mega LOL kdyz letos uz probehla penalizace za to, ze to nekdo presvihnul. To je prece vec kazdeho tymu jak moc vykonny/usporny motor udelaji v ramci dane kubatury. Respektive drive tomu tak bylo jak spravne pise mrazik, ale to ze to chce dneska nekdo umele korigovat je dalsi hrebik do rakve kralovny motorsportu...
o 28.07.2014, 17:46 | cr4sh3r
Tuner#2: Ukaž mi jedinej článek kde to kdo kritizoval. Pokud dobře vím, tak problém byl akorát v ERSu, že si stěžovali, že neví kdy mu tam ten elektromotor kolik šoupne výkonu. Na to bylo ale jen pár stížností, nejvíc bylo na to, že piloti neví kolik brzdné síly se jim aktuálně dostane na zadní kola.

Jinak co se týče spotřeby, tak k tomu asi jen takhle:
Vždycky byly výkony motorů nějak omezovány, ať už otáčkama, objemem, restriktorem v sání, spotřebou atd... Myslím si, že z pohledu Hi-tech technologií, je omezování spotřeby to nejlepší co kdo vymyslel. Akorát by jim mohli uvolnit objem motoru, počet válců a jedinej omezovací prvek nechat spotřebu. Osobně by mě zajímalo jakej objem by byl nejefektivnější na kolik válců atd...

Jinak omezit výkon je potřeba, kdo by to pak řídil? Věřím tomu, že z daného objemu by dokázali vykouzlit přes 2000koní kdyby nebylo omezení. To by bylo mrtvých...

Jinak omezení jsou v každém motorsportu, vždycky byly a budou, to by jsi mohl vědět když jsi fanda motorsportu. Bez toho by to byla jen hra peněz a vyhrával by jen ten kdo jich má nejvíc.
o 28.07.2014, 19:37 | Tuner#2
cr4sh3r: Kritizovali to snad všichni, na to že to nesleduju nějak aktivně jsem to četl na každém rohu...

"Pokud na to dupnete ve voze pro rok 2014 v zatáčce, jako je ta třetí v Barceloně, nevyjedete jen mimo, ale ihned vám ustřelí záď, protože je na ní tolik kroutic9ho momentu. Není to problém vyvážení, máme takový krouticí moment, jaký jsme zkrátka ještě nikdy neměli. Nemyslím si, že jezdit s tím bude více vzrušující. Budeme po celou dobu bojovat o přilnavost, takže si nemyslím, že to díky tomu bude více vzrušující."

Zdroj zde: [ Link ]

BTW co si o současné F1 myslí i další významné osobnosti, toho se dá taky najít spousta z 99% to není nic pěkného...

[ Link ]

Ale klidně si tu libujte jaký to byl "parádní" závod, já si jdu pustit dokument o Sennovi a zavzpomínat jak má F1 zpívat a jezdit...
o 28.07.2014, 21:12 | cr4sh3r
Tuner#2: Jenže prvně si to vyložil tak, že mu nečekaně zabere turbo, ne že mají tolik kroutícího momentu, že se to hůř koriguje. To je trošku rozdíl.
o 29.07.2014, 10:15 | mrazik | Upraveno: 2014-07-29 10:18:00
Tyhle kriticke komentare byli za jakekoli sezony, ona snaha neco rict a snaha se zviditelnit je velika. A vyjadreni Buttona je take treba brat s rezervou, zvlaste jejich moturek tak nejak nejede, ze.
Co se tyka restrikci, tak v nekterych zavodech, dostava vitez prvniho zavodu vahovy deficit, proste mu do auta nacpou zavazi, aby v druhem zavode tak snadno nevyhral. Takze restrikce byli a budou vzdy.
Senna jo to byl pan pilot, uplny gentleman, jen se obavam toho, ze pokud by nktere sve ciny predvedl dnes, nedokoncil by ani sezonu. Neporovnavej hrusky s tankem.
o 29.07.2014, 17:42 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-29 17:45:28
cr4sh3r: To, že turbomotor má krouťák už odspoda narozdíl od atmosféry snad ví každej, takže sice můžeš slovíčkařit, ale já předhodil fakta. Těch co si na to stěžovali bylo hodně a pokud vím pří prvním závodu v Austrálii to zdůrazňoval xy krát i komentátor, takže asi k tomu taky někde "přišel".

mrazík: To už snad ani nemyslíš vážně...
o 29.07.2014, 17:50 | mr.brain
mraziku, s tim Buttonem jsi to trochu prestrelil, protoze zrovna McLaren pouziva motory Mercedes a nevim, ale jaksi jsou to nejvykonnejsi agregaty v letosni sezone (Mercedes-Benz PU106A Hybrid)... Jo, sasi si vyviji sami a tam asi maji co dohanet.

viz [ Link ]
o 29.07.2014, 18:05 | CervinVega
T2 - docela se divím, ze před 30 lety vůbec někdo dokončil závod, kdyz te tak poslouchám... auta měla větší výkon, horší pneu, zadnou elektroniku...
o 29.07.2014, 18:34 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-29 18:35:22
CervinVega: Nějak nechápu Tvůj post a proč reaguješ na mě? Já naopak tu dobu zažil a miluju!!! Ano vyšší výkon byl, gumy taky neměli takovou směs jako dnes, ale na druhou stranu byli širší a vůbec celý monopost byl mnohem širší. Taktéž podvozek (myšleno hlavně tlumiče) nebyl na takové technicky možné úrovni co jde udělat dnes, ale o to se víc ukázal jezdec jako takový. Přesně jak píše Berger v mém druhém linku co jsem vkládal včera 19:37.
o 30.07.2014, 06:48 | CervinVega
Protože ti nejdriv vadi turbo, pak moc velkej kroutak, pak ze to jde v zatáčkách bokem, jindy zas remcáš proti všem stabilizacnim pomuckam, ze to pak neni řízený řidičem... :-)
Ikdyby to bylo premotorovany neriditelny monstrum, kvůli tomu je to F1, ne aby si nejaky jezdec stěžoval, ze kdyz da "plnej na výjezdu", světe div se, ona jde prdel bokem...
Nevím, trochu víc nadhledu, nic není dokonalé, ale ta VC Maďarska fakt šla sledovat celá .-)
o 30.07.2014, 09:46 | mrazik
mr.brain s tema motorama mas pravdu a sypu si popel na hlavu. Nejak jsem si v te chvili myslel, ze maji jine motory. Pardon pardon.
Tuner s tim Sennou to myslim vazne, protoze jeho zavirani v zatackach a jizda ve stylu, vsechny predjedu a je jedno jak, klidne ho i sestrelim, to je v dnesnich zavodech trestane. Chces se hadat, ze to nedelal ?
Tuner uz pred nekolika lety tvril Lauda, ze ridici v F1 jsou jen roboti a odridil by to kazdy. Tak to zkusil a nebyl schopny zajet ani jedno kolo. Spousta elektroniky maji zakazanou a aktualni monoposty vyzaduji z meho pohledu vice ridicskych schopnosti nez drive.
Je to porad dokola, podivejme se treba do rally. Drive jen auta s upravenym motorem, s kleci a dnes ? Totalni specialy s nekolika diferencialy, spousta elektroniky a to ti nevadi ?
Ty jsi se proste rozhodl, ze soucasna F1 je spatna a basta. Argumenty te nezajimaji a tvuj jediny argument jsou zavody pred 30 lety, fakt pusobive.
o 30.07.2014, 18:16 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-30 18:17:15
CervinVega: Kde píšu, že mě vadí turbo, velký krouťák a nebo, že to jde bokem? To by mě fakt zajímalo, kde mě tohle vadilo? Mě se naopak turboéra 1,5 v 80er moc líbila a u motoru jsem se v Mnichově v muzeu hezky zaseknul. Co se mě nelíbí, je tahle éra seškrcenejch 1,6tek se spoustou elektronických nesmyslů + do toho pravidla že opravdový fanda jen brečí co je možné vymyslet... Asi by to fakt chtělo víc nadhledu, ale ve čtení mých postů, není to poprvé, kdy vyvracíš něco co jsem já nikdy nepsal.

mrazik: To nemá smysl, toho popela by sis musel nasypat tunu za tu předvádíš...
o 30.07.2014, 18:48 | mrazik
Tuner ja vim, ze ty Sennu vidisa jako boha, ale on to byl pekny zvire a v dokumentu se tomu nastesti taky castecne venovali. Ja ho take obdivuju jako nejlepsiho pilota sve doby, ale kazda mince ma dve strany a ze si to neumis priznat je tvuj problem. Ja aspon predvedl nejake argumenty, ty jen prazdne reci ve stylu, ze to nema cenu atd., takze ja si myslim sve (po kolikate uz).
Tuner muzes prosim vyjmenovat jake jsou v tech motorech ty elektronicke nesmysly, co ti vadi ?
o 30.07.2014, 23:31 | RedBaron
S tou rally je to úplně stejnej případ, mraziku, kdo štěkne po dnešních dokonalých strojích jezdících téměř úplně čistou stopu když vidí B-Group Quattro S1 tančící po zadních kolech na horizontu s nasupeným pětiválcem, z jehož zvuku se zježí hřbet a diváky v extázi... Jo, je to dneska lepší, no asi jako Nirvana zahraná na elektronický varhany...
o 31.07.2014, 08:05 | Etien (M)
T2: protože tu diskusi nechci cist celou, chci se zeptat, kterou tu dobu "dřív" mas na mysli? kdy byla F1 zajimava?
o 31.07.2014, 08:27 | CervinVega
hysterie s kratkodobou/selektivni pameti...?

27.07.2014, 20:56 | Tuner#2
Předjíždění jen když jim dovolí sklopit křídlo (raději ani nechci vědět, čím se to povolení řídí) a vidět ty užovky jet na limitu nemožné.

27.07.2014, 22:57 | Tuner#2
zrovna DRS je jedna z hovadin co se do tohodle sportu zatáhla... někomu ulítne zadek a už to nepochytá jen proto, že turbo zabralo ve svém úzkém spektru otáček, tak nemám co dodat.

28.07.2014, 19:37 | Tuner#2
Kritizovali to snad všichni, na to že to nesleduju nějak aktivně jsem to četl na každém rohu...
"Pokud na to dupnete ve voze pro rok 2014 v zatáčce, jako je ta třetí v Barceloně, nevyjedete jen mimo, ale ihned vám ustřelí záď, protože je na ní tolik kroutic9ho momentu. ..."

29.07.2014, 17:42 | Tuner#2
To, že turbomotor má krouťák už odspoda narozdíl od atmosféry snad ví každej...


To jen tak mezi cekanim na poradu... podotykam, ze proti tobe osobne nic nemam, jen tyhle prispevky nedavaji smysl...
o 31.07.2014, 08:56 | mrazik | Upraveno: 2014-07-31 08:58:15
CervinVega ty teda riskujes. Tuner si te da na blacklist (ja uz tam jsem) :-)
o 31.07.2014, 17:14 | Tuner#2 | Upraveno: 2014-07-31 17:17:34
Etien: Tak za uplne TOP eru povazuju eru kdy jezdil Senna, protoze jsem to s nim prozil v mladi a to se nezapomina. Nicmene se me libi monoposty od dob Laudy, Villeneueva coz je nejaka pulka 70tek az 80. To byly taky moc pekne monoposty (mam oba ve sve zbirce modelu) a zavody.

CervinVega: Ja tam teda nevidim nic co by si odporovalo, pokud Ty jo, tak bud konkretni a nevytahuj jen casti textu a nebo to co jsem citoval z clanku coz jsou ty uvozovky...

mrazik: Jako RedBaron vic fakt nema cenu psat, to uz je lepsi hazet hrach na zed...
o 23.02.2016, 21:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2016-02-23 21:14:38
Takže ten co zajede v F1 pole position dostane penále 10 míst? Nebo kolik? Ty woe, zase to rozhodneme stupidně od stolu stejně jako to loni Dorna posrala v Moto GP?

Ten člověk by měl jít už od válu... Sebastien Loeb taky vyhrával titul za titulem, i v F1 byla vždy určitá etapa jednoho jezdce a týmu. Je to přece přirozený vývoj.

[ Link ]
o 24.02.2016, 09:46 | crestik
...je to jen další návrh, který ještě není zrealizovaný ani v nějaké finální podobě... a takových je vždycky mraky. Třeba to bude něco, co bude fungovat, nebo taky ne. Přehození pozic v nějakém formátu už nějakou dobu funguje v jiných závodech, většinou teda ve dvou krátkých sprintech.
Takže zatím nohy v teple, až bude něco oficiálně venku, směle založ další hatevlákno 8-)
o 24.02.2016, 09:57 | mrazik
crestik to je marny, Tuner ma davno jasno a hlavne, on ma vzdycky pravdu.
o 24.02.2016, 11:56 | HIGHTOWER
on F1 ještě někdo vážně sleduje? :-D
o 24.02.2016, 16:11 | Tuner#2
Pro chytraky crestik, mrazik: A kde pisu, ze to je hotova vec??? Tohle nikde nefunguje a nikdy to neni dobre... To je jako dotizeni aut vitezu apod. hovadiny. Sakra plnim nejake predpisy pro vsechny stejne a pokud dany tym udela super auto a ma super jezdce, ktery umi rict jak ho nastavit, tak je to jen a jen spravne.

To je jako viteze ligy sesadit do druhe tridy aby se pripadne zpet vypracoval, neb je asi moc dobrej...

HT: Ziju autama a motorsportem. F1 nesleduju, neb nemam placene kanaly a soucasne vysavace jsou tragedie i na pohled v TV, ale sleduju deni kolem aut a tak o tom lecos vim a sem tam si prectu i takovyto rozhovor... Na tom je neco spatneho?
o 24.02.2016, 16:34 | OMEGA
Kvůli F1 jsem si jako fanoušek ty kanály pořídil, ale moc jsem se nekoukal, protože současná F1 si to fakt už nezaslouží...sestříhat celou sezonu do jedné hodiny a koukat naprosto stačí :)
o 24.02.2016, 23:33 | P.E.T.R
Já jsem si většinu závodů pustil, ale skoro nic jsem z toho neviděl, prostě mi to nebavilo. Nečekam, že by to letos nabralo zásadní změnu. :)
To se radši podívam na rallycross se Solbergem, těšim se letos do Německa naživo. :)
o 27.02.2016, 19:52 | zipp
Chm, já sleduju každej závod, trénink, kvalifikaci, testy, představení monopostů. Ty "vysavače" mají odhadem 950koní, účinnost rekuperačních systémů je 95%. Mě osobně tyhle technologie fascinují. Prej vysavače...
o 18.07.2016, 23:34 | Tuner#2
Ještě tu frašku někdo sledujete? Jde čím dál víc do zadele...

foto k příspěvku  od Tuner#2

o 19.07.2016, 09:40 | HIGHTOWER
Tak nesleduju, to nemá cenu. A fotka je troling neskutečný, 1 během závodu, 2 zahřívací kolo před startem, to se trolovi, co to dělal, moc nepovedlo
o 19.07.2016, 16:06 | Tuner#2
Pokud vím, tak proběhl nějaký závoz, kde se koužilo několik kol za pace carem protože mokro, ale mám to jen z doslechu od známých co to ještě sledujou...
o 19.07.2016, 17:32 | crestik
...a jak by asi ta diskuze pokračovala, pokud by se nějaký fanoušek ozval, když je to podle tebe fraška, vlastně to ani nesleduješ, a už před 2,5 lety jsi při založení "hate-vlákna" za účelem "trolovani" napsal:
"Já myslím, že to nepotřebuje komentář..."

Ano, máš pravdu, je to s formulema fprdeli, kdysi to bylo lepší. Tak, hotovo...naschle za rok :-D
o 19.07.2016, 19:29 | HIGHTOWER
Tak těžko by na té 2 fotce byli i kdyby jel safetycar mechanici na obou stranách startovní/cílové rovinky, že a monoposty tak hezky srovnané za sebou. I když se závod přeruší, max. se jede do boxů, ne že mechoši jdou na trať. Ale jo, když leje a je nehoda, safetycar, ale za běžného deště, kdo ví... nesleduji to hodně dlouho...
o 19.07.2016, 19:53 | mrazik | Upraveno: 2016-07-19 19:54:43
Tuner nesledujes, pak najdes nejaky obrazek a hned vis vsechno.
Posledni zavod se starem za SC byl pro mnoho lidi prekvapeni a dokonce i samotni jezdci do radia hlasili, aby SC uz zajel a mohli zavodit. Ale jezdci o tom nerozhodu, to ma na starosti vedeni zavodu.
Dobry clanek na toto tema je tady - [ Link ]
o 19.07.2016, 20:48 | Tuner#2
mrazik: Nikde nepíšu, že vím všechno a ani jsem nikde nepopisoval jak to bylo. Pouze jsem na FB viděl komentář od Jurise (člověk, který má na věc velmi podobný pohled jako já a řada lidí ho bude znát) a pak jsem druhý den našel tuhle fotku, která mě v té souvislosti pobavila.
o 20.07.2016, 08:30 | .mycTD
Ty starý časy viď vole Pepo
Ty starý časy to bylo skvělý...

:-)
o 20.07.2016, 09:28 | DaveX
Já to nesleduju od té doby, co se přestalo tankovat :D
o 20.07.2016, 16:24 | Tuner#2
.mycTD: To pochopis az zmoudris a prijde to s vekem... I kdyz pravda, u nekterech jedincu se to prvni ani nedostavi...
o 20.07.2016, 16:31 | AllInOne
ŽE VÁS TO FURT BAVÍ
o 20.07.2016, 16:52 | crestik
AllInOne: klidně mu tykej :-)

Tuner#2: u tebe se to už dostavilo? Tak nám o tom aspoň povídej...plosíím :-D

o 20.07.2016, 17:01 | Tuner#2
AllInOne: Prave ze nebavi a nesleduju to :))

crestik: Zbytecny o tom psat nekomu u koho se to prvni nedostavilo...
o 23.07.2016, 10:38 | crestik
proto ti píšu, ať aspoň povyprávíš nám neobdařeným, jaké to aspoň je, ty rozume :-)
Takže podle tebe je moudrej člověk podle toho, jaké období sleduje, jo? :-D
Pojď ještě...
o 23.07.2016, 11:23 | worm03
.mycTD
crestik

foto k příspěvku  od worm03

o 23.07.2016, 16:44 | mrazik
Tuner u nekterych to jde ale opacne, s pribyvajicim vekem hloupnou, ale bohuzel maji pocit, ze jsou moudrejsi a bohuzel sva moudra troubi do sveta. Samozrejme ti co jim tvrdi opak jsou hlupaci, nevzdelanci a hlavne driv bylo preci vsechno lepsi.
o 27.07.2016, 16:54 | Tuner#2
LOL, psal jsem to tady už před dvě roky:

31.01.2014, 07:31 | Tuner#2 napsal: Jake vysledky mas na mysli? Aktualne to jezdi casy na urovni lonske GP2 coz je o 8-9s pomaleji nez loni. Jestli v GP2 pres zimu nespali a zrychli, tak to bude pro F1 ostuda. Na F1 se vzdy chodilo/koukalo vzdy kvuli rychlosti a zvuku, vzdyt to ma byt technicky skvost a ne paskvil...

A oni na to přicházejí až teď???

[ Link ]

To je vážně fraška...
o 27.07.2016, 20:45 | mrazik | Upraveno: 2016-07-27 21:24:57
Prectes si jeden vlanek, kde chytrak Alonso neco keca a hned tomu veris a povazujes se zase za chytraka. Jenze fakta jsou uplne jina.
Doporucuji nastudovat tento clanek - [ Link ] - kde je porovnani casu 2013 - 2015 a tam je videt, ze jsou pomalejsi (zalezi tedy jak kde). Je potreba zduraznit, ze oproti roku 2015 jsou letosni casy rychlejsi a nekde i o 2 vteriny a to je dost.
Pokud porovname kvalifikacni casy pro rok 2013 (V8 motor) a 2016 (1.6 Turbo V6 ) tak :
prvni cas je rok 2013, druhy cas 2016
Australie - 01:26.772 1:23.837 - rychlejsi o 3 vteriny
China - 1:34.484 1:35.402 - pomalejsi o 1 vterinu
Spanelsko - 1:20.718 1:22.000 - pomalejsi o 2 vteriny

Sam tedy vidis, ze ten rozdil neni nijak dramaticky a verim tomu, ze pristi sezonu budou na nekterych okruzich rycholjsi nez s motory V8.
Je to fakt tak strasny ?
o 30.07.2016, 23:03 | Tuner#2
Vidíš to opět dost slepě a jen v nějakých číslech. Časy na kolo se možná nemění, protože dnešní vývoj podvozků a směsí pneumatik je zcela někde jinde, ale to není ukazatel, že vývoj jde dobrým směrem celkově...

Ono i dnešní malorážkové WRCčka jsou časově někde jinde a když vidíš co to auto udělá (nebo spíš neudělá) po 70m skoku, tak prostě podvozkově je to jiná liga. Nicméně husinu jako máš na trati z nafouknuté Audi S1 nikdy nic jiného nenahradí, ale třeba to taky pochopíš časem...
o 31.07.2016, 09:25 | .mycTD
Vesele je, ze kdyby Alonso rekl cokoliv jineho, tak bude uplakana slecinka a jeho slova budou mit vahu nula :)
o 31.07.2016, 11:57 | mrazik
Tuner a podle ceho chces poorovnavat rychlost, nez podle casu na kolo ?
o 31.07.2016, 12:30 | mrazik
Tuner ja myslim, ze to muzeme shrnout do toho, ze co se libi tobe a tvym kamaradum, je to jedine nejlepsi a vse ostatni je sracka a kdo ma jiny nazor tak jeste neni natolik stary a moudry jako ty.
o 31.07.2016, 12:58 | HIGHTOWER
o 31.07.2016, 18:24 | Tuner#2 | Upraveno: 2016-07-31 18:25:48
.mycTD: Alonsa nemůžu vystát, stejně jako Lorenza a většinu slizounů ze Španělska. Nikde jsem taky nepsal, že jsem odvařenej z toho, že to psal on a nevím kde to tady vidíš: 27.07.2016, 16:54. Ale chápu, další neúspěšný pokus si rejpnout :))

mrazik: OK, dej těm současným malorážkám stejné obutí a podvozek jako bylo ve zlaté éře F1 v 80/90 letech a uvidíme kde budou ty senzační časy. O husině, kterou vyvolávalo tehdejší ježdění i když jsi seděl u televize a co předvádí slečinky dnes ani nemluvě...

HT: Je to fraška, napřed si musí vysušit trať :)) už neví kudy kam...
o 01.08.2016, 09:26 | mrazik
O tom, ze srovnavas nesrovnatelne nebudu komentovat, to je zbytecny.
Kdyz je ta F1 tak strasne spatna, fraska, proc se muzou automobilky prerazit, aby tam byli (i treba jen jako dodavatel motoru) ?

P.S. Doporucuji si stahnout ty tvoje zavody z tech tvych let a vetsina je nuda. Najdes jen par zavodu, kde se stalo neco zajimaveho . V podstate stejne jako dnes.
o 01.08.2016, 09:32 | crestik
To je jak Tunerův online přenos od kryglu kdesi ze zapadlé putyky někde ve střední Evropě :-)
o 01.08.2016, 12:20 | Tuner#2
mrazik: Proc bych to stahoval? Ja zazil Sennovu eru v nejlepsich letech v primych prenosech...

To ze se tam tlaci automobilky prece neni znamka kvality. Jasne, F1 zna i nejvetsi automobilova lama, tak logicky to ma z hlediska reklamy nejvetsi uzitek, ale to nic nevypovida o kvalite zavodu a monopostu jako takovych...
o 01.08.2016, 12:45 | mrazik
Pamatujes si par zajimavych zavodu, par zajimavych souboju, pamatujes si par mokrych zavodu a to je asi tak vsechno. Mozna te to prekvapi, ale tebou zminovane obdobi 80/90 leta jsem videl snad vsechny zavody v TV, takze cerpame ze stejneho zdroje. Chapu, ze Senna je pro tebe buh a byl to vynikajici jezdec, ale sve doby. Nutno priznat jeho ne vzdy korektni chovani na trati a s nastupem elektroniky prestal stihat. Ale to je na jine povidani.
Ohledne automobilek - myslis, ze jsou tak blby, aby rvali spoustu penez do neceho, co je fraska a nedava smysl ?
Me by jen zajimalo, kdy prijdes s nejakymi argumenty.
o 01.08.2016, 13:08 | Tuner#2
OMG pry prestal stihat. Vetsi blbost jsem jeste necetl...

Naopak po zakazu aktivnich podvozku presel do tymu, ktery se s tim neumel vyrovnat a postavit behem chvile nove auto. Ale to prece musis vedet sam, kdyz ses takovej "znalec"...
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.4034 sekund.