
Navštíveno 6564x


30.01.2014, 10:28 |
hawai | Upraveno: 2014-01-30 10:29:26
mladá si zhruba někdy před cca 3rokama dělala řidičák na B, tenkrát se snad k tomu dávalo i automaticky Am, ale ona to tam napsaný nemá, má jenom B. Zajímalo by mě, jestli se to tam dá nějak dodatečně dopsat, aniž by musela dělat znova autoškolu? prostě dá se jen dojít na úřad, vyplnit si nějakou žádost o dopsání Am a za měsíc si přijít pro novej řidičák?

30.01.2014, 10:31 |
Sau Není potřeba nic nikam dopisovat. Spolu se skupinů B može řidít to co jí povoluje zákon, ne to co je či není napsané v konkrétních papíroch.
S klidem može jezdit aj na tom mopedu či skůtru či co to má byt hned od počátku co to béčko má.
neni náhodou od loňskýho roku nějaká novela kde každej kdo má B může řídit motocykl do 125ccm, ale musí mít atm převodovku? Nebo se mladá chystá jezdit na pionýru?
Kadel

30.01.2014, 10:33 |
Sau kadel21 : Jo, je. Ta možnost řídit buď "padesátku" nebo AM byla aj předtím, nehledě na to jestli sa zapisovala nebo nezapisovala.

30.01.2014, 10:34 |
hawai právě že o skůtra mi nejde, ale jde mi právě o pionýra, na což je potřeba Am

30.01.2014, 10:35 |
hawai Sau: takže i na pionýra stačí mít řidičák jen na B?

30.01.2014, 10:37 |
Sau AM je moped s konstrukční rychlostí max 45 km/h (rozhoduje co je psané v techničáku). Pionýr, podle dnešních skupin, spadá hádám už do A1. Tu si ale jistý teda nejsu.

30.01.2014, 10:41 |
Sau | Upraveno: 2014-01-30 10:41:48
hawai : No, jestli tomu rozumím správně - kdyžtak ma někdo opravte - tak pokud si řidičák dělala jak píšeš tak pionýra řídít nesmí, bo, co vím, tak má vyšší maximálku než 45 km/h.
Řídit spolu s béčkem ho može bych řekl že enom ten, kdo si dělal řidičák v době, kdy žádné omezení na 45 km/h nebylo a má v řidičáku napsaný harmonizační kód 150 omezující právě A1 na obsah 50 ccm místo 125 ccm.
Podle ma tak na řízení pionýra potřebuje dodělat papíry na A1.

30.01.2014, 10:43 |
hawai Dík, teď jsem se koukal a pionýr by měl mít 55km/h. Takže má hold smolíka. Dík za radu

30.01.2014, 10:45 |
Sau Eště si to kdyžtak ověř v nějaké autoškole třeba, ať ťa kdyžtak nemystifikuju, ale mám za to že by to mělo byt jak píšu.
já když dělal Bčko tak k tomu fichtl byl a teď mam v papírech A1 + kod 150 (150. Omezení řidičského oprávnění skupiny A1 do 50 cm3.)

30.01.2014, 11:16 |
gizmi Ja byl take generace, ktera mela Amko "zdarma", ale dnes to chodi tak, ze kdyz si jdes pro novy ridicak, tak uz ti ho smaznou (proste ti to nezapisi). Pred novelou jsi mohl ridit na Bcko vse do rychlosti 45km/hod (smerodatny byl TP) a dnes po novele muzes ridit vse do 125tky, ale musi to mit variator. Pionyr tedy bohuzel. U nas je to taky na prd, protoze mame doma 125tku NSRko motorku ve vymazlenem nebeznem stavu a ja bych rad sel dal a manzelce nechal NSRko. Jenze by si musela delat ridicak a to zase na to dlabat. Takze budu porizovat 125tku skutrika a pro sebe neco na zabavu.

30.01.2014, 11:30 |
kuja gizmi: Neni pravda, co pises. Ja si loni nechal menit ridicak z duvodu vyprseni platnosti a jsem generace, ktera uz AM standardne nedostavala, roky 2002-2003. Davalo se misto toho B1. A kdyz sem si prisel pro novej, tak sem tam mel AM automaticky zapsany, ale az od roku 2006, kdy probehla novela.

30.01.2014, 11:40 |
gizmi Kuja: zvlastni, me ho urednice v Plzni smazala s tim, ze zatukala na sklo a tam bylo napsano, ze u novych RP uz se AM nezapisuje. Defakto je to rozumne, protoze je k nicemu. Holt jako vzdy - kazdy urednik ma jiny postup :D Jinak je to cca 2 roky zpet. Me prave vyprsela platnost, tak me ho menili a jeste jsem jim rikal, ze je to skoda, protoze mam tesne pred zkouskama na A21 (tusim ze to tak pisou - proste ta nejsilnejsi kategorie) a tak jsem za 14 dni zase nesl lejstra a dostal opet novy.

30.01.2014, 11:42 |
Sau | Upraveno: 2014-01-30 11:45:10
Dnes, podle ma
- každý kdo má B može řídít skůtr apd. s do obsahu 125 ccm pokud má automat, variátor.
- každý može řídit motorku, skůtr či moped apd. i s manuální převodovků, tu je to ale omezené podle doby kdy získal papíry na to B :
1 - získal je nějak do roku 2000. Tam se někdy měnily skupiny z M a A na ty dnešní Am, A1 apd. Kdo ho má B z té doby, može dnes řídit 50 ccm bez ohledu na převodovku nebo její maximální rychlost. Ten má v papíroch právě napsaný ten harmonizační kód 150.
2 - získal řidičák na B po té změně nějak v tom roce 2000, pak može řídit skůtr či moped který má maximálku 45 km/h bez ohledu na převodovku.
A vůbec nezáleží jestli je něbo není zapsaná v konkrétním řidičáku ! Důležité je aktuální platné znění zákona!
tady je to komplet
[ Link ] I. Rekapitulace hlavních změn v zákoně o silničním provozu od 19. ledna 2013
Skupiny motorových vozidel pro účely vymezení řidičského oprávnění nově vymezuje § 80a zákona o silničním provozu (od 19. ledna 2013) tak, že do skupiny
a) AM jsou zařazena motorová vozidla s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1
1. dvoukolová se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo s výkonem elektrického motoru do 4 kW,
2. tříkolová se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW,
3. čtyřkolová o hmotnosti v nenaloženém stavu nejvýše 350 kg se zdvihovým objemem zážehového motoru nepřevyšujícím 50 cm3 nebo u jiných motorů s výkonem nejvýše 4 kW;
b) A1 jsou zařazeny
1. lehké motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj o výkonu nejvýše 11 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,1 kW/kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3,
2. tříkolová motorová vozidla o výkonu nejvýše 15 kW;
c) A2 jsou zařazeny motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg, které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem;
d) A jsou zařazeny
1. motocykly s postranním vozíkem nebo bez něj,
2. tříkolová motorová vozidla s výkonem převyšujícím 15 kW;
e) B1 jsou zařazena čtyřkolová motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmeni a), jejichž výkon nepřevyšuje 15 kW a hmotnost v nenaloženém stavu nepřevyšuje 400 kg nebo 550 kg u vozidel určených k přepravě zboží;
f) B jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou vozidel uvedených v písmenech a) až e), jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg nebo v případě rozšíření rozsahu nepřevyšuje 4 250 kg;
Nově bude zákonem od 19. ledna 2013 vymezena též rovnocennost řidičských oprávnění, a to v § 91 následovně:
1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1,
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
e) C opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny C1,
f) D opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D1,
g) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a C1+E,
h) D+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin B+E a D1+E,
i) C1+E nebo D1+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny B+E,
j) C+E opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny D+E, pokud má držitel řidičské oprávnění pro skupinu D.
2) Řidičské oprávnění udělené pro kteroukoli skupinu s výjimkou skupiny T opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny AM.
3) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu B opravňuje držitele, který dosáhl věku 21 let, také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A.
4) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW a hmotnosti v nenaloženém stavu do 400 kg. Řidičské oprávnění udělené pro skupinu A1 opravňuje také k řízení čtyřkolových vozidel o výkonu motoru do 15 kW, s hmotností v nenaloženém stavu do 400 kg a se zdvihovým objemem spalovacího motoru do 125 cm3.

30.01.2014, 16:07 |
hawai Dík všem za vyčerpávající info :-) šlo mi o to, že s přítulí se aktivně účastníme veteránských akcí a srazů, zatím vždy s historickejma auta, kdy já řídím a přítule naviguje. Teď jsem si ale postavil motorku, jak jsem tu už postoval:
[ Link ] , tak jsem se chtěl nějaký soutěže zúčastnit s motorkou, ale přítuli by určitě nebavilo se jen tak dívat jak si sám vyjedu na 4 hodinovou etapu a ona by jen šoupala nohama, tak jsem jí chtěl zprovoznit aspoň pařeza co tu mam, aby taky mohla jet. ale takhle to asi padá a budem dál jezdit s autem ;-)