Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > BMW dilema. 530i e39 vs. 540i e60

 o Navštíveno 10053x o
o 10.01.2014, 11:27 | 323Marty
Naskytla se mi relativně dobrá koupě na 540i e60. Má to najeto 85.000km, českej původ, jedinej majitel a řidič, v provozu od 12/2009. To auto je ve stavu nového. Proti tomu stojí moje 530i e39, která teď oslavila 13 narozeniny, najeto má 155.000km a sme spolu už sedum let bez jediný vážnější poruchy. Jednou sem měnil termostat a jednou levý přední rameno, jinak jen olej a brzdový obložení. Před pár měsíci sem na vlastní žádost v servisu nechal vyměnit v motoru vše gumové - řemeny, hadice - vše, co podléhá zubu času. U mýho auta vim, že je perfektní, ale jak dlouho mu to ještě vydrží?? Tu e60 znám taky - za ty čtyři roky jezdila jen po 20.000km na pravidelnou návštěvu servisu za pár peněz za oleje a filtry, jinak nikdy nic. Včera sem s ní jezdil celej den a bylo to příjemný - je to fakt tahoun :o) Rozdíl ve spotřebě zanedbatelnej. Kdo by zůstal u e39 a kdo by šel do e60 a proč? Děkuju za názory!


o 10.01.2014, 11:34 | CervinVega
e60 je o generaci jinde, tzn. lepsi technika-treba automat, variabilni rizeni, nocni videni, HUD a pod, zalezi co vse to auto ma... lehci konstrukce (po A-sloupek alu slitina, pri danych PS nizsi spotreba, v Mpaketu vypada cool, kdyz das pryc RFT tak to i normalne peruje...
mam taky 530iA e39 a nemyslim si, ze me s ni cekaji jeste nejake svetle zitrky :-)
takze jestli mas dobrou moznost, nevahal bych...
na kecy, jak se to rozsype se vykasli, je to skoro stejny, kdyz pominu horsi kvalitu interieru (opet zalezi jak je vybavena, pri tehle km to bude tip top pocitam)...
o 10.01.2014, 11:37 | nome
myslím že po 7 letech by sis zasloužil nové auto :-) pokud tu 540ku znáš nebál bych se toho.
o 10.01.2014, 11:53 | Pavel 528
tak zalezi na vybave a zda to ma Mpaket a pak cena...podle toho vych se rozhodoval....bez Mbaliku je to totiz hnus uplnej..o))
o 10.01.2014, 11:57 | assassin
Skoda ze je to sedan, jinak kdybys to nechtel tak ja jo :) btw kdybyste nekdo vedel o peknym touringu 540 e39 i e61 tak prosim dejte vedet :)
o 10.01.2014, 11:58 | Pavel 528
to je prave dobre,ze je to sedan...pac sedan je to fajn..o))
o 10.01.2014, 12:01 | Mr.Scully
Je to o generaci novější auto, šel bych do něj asi bez váhání. A to říkám jako BMW positive člověk, který považuje E60 za jedno z nejhnusnějších aut vůbec, hned po předFL sedmičkách a kompaktech.
o 10.01.2014, 12:57 | Lucni.konik
tu 530ku máš v manuálu nebo automatu?
o 10.01.2014, 13:02 | Cossie
pokud to auto opravdu znáš, je top a cena taky na úrovni, není proč váhat, takováhle koupě se jentak nenaskytne ;-), jakkoli mám E39 rád, tak E60 je prostě o generaci jinde
o 10.01.2014, 13:11 | 323Marty
Obě auta i moje i ta e60 jsou manuály a v naprosto základní výbavě, bez Mpaketů. Nevim proč, ale mám to tak rád. Neni tam naprosto nic k pokažení. Moje auto má dvouzónovou automatickou klimu, vyhřívaný sedačky, 6 bagů, multifunkční volant, tempomat, elektrický okýnka a zrcátka a tim to končí. Všechno funguje tak jak má a nikdy mi nic nechybělo. Ta e60 má runflaty a už tak je tvrdá jak prase na českejch silnicích - zadní pneu 275/35/18 - hrůza! Ještě kdyby to mělo M podvozek, tak z toho zešílim. Faktem je, že mi subjektivně přišlo, že to o třídu líp brzdí a trochu líp to sedělo, ale zase sem se bál mu dát plnej ceres, abych ho neposlal do škarpy ještě dřív, než mi bude patřit. Jinak moje auto je takový...

foto k příspěvku  od 323Marty

o 10.01.2014, 13:16 | 323Marty
A tý e60 fotky nemám, ale vypadá přesně takhle: (náhodně staženo z mobile.de)

foto k příspěvku  od 323Marty

o 10.01.2014, 13:17 | 323Marty

foto k příspěvku  od 323Marty

o 10.01.2014, 13:17 | 323Marty
Jediný, co mě uplně nesedí, je interier :o( pro mě subjektivně je e39 hezčí.

foto k příspěvku  od 323Marty

o 10.01.2014, 13:24 | .mycTD
je fakt, ze E60 nepatri zrovna mezi designove skvosty, ale oproti E39 je to aspon soudobe auto (minimalne vzhledove)
o 10.01.2014, 13:26 | Pavel 528
hmm,takze holota..tedy bez Mbaliku,bez sedacek,bez volantu ...z meho pohledu nekupovat,pac do budoucna zcela neprodejny auto...protoze pokud uz clovek uvazuje o velkoobjemovem aute,tak musi mit co mozna max vybavu,protoze pak uz to nikdy nikdo nekoupi a ztrati to na cene majlant....
o 10.01.2014, 13:28 | Lucni.konik
39ka pěkná....
o 10.01.2014, 13:33 | 323Marty | Upraveno: 2014-01-10 13:34:34
Pavel 528: ale ta e60 už právě ten majlant na ceně ztratila. A nemyslim si, že bych byl jedinej, kdo zrovna max výbavu nevyhledává.
Koníku, díky :o)
o 10.01.2014, 13:37 | Pavel 528
jj to ztratila,ale to kazdy auto...pak se to dostane pod 200 a uz to tolik neklesa...
o 10.01.2014, 14:06 | Mr.Scully
Mno, těžký dilema, když tak na to koukám. E60 bude daleko "luxusnější" interiérově (já když přesedal z E46 do E92, tak ať si každej říká o kvalitě ineriérů cokoliv, tak to stejně bylo jak z trabanta do Porsche). Zvenku je to dilema, E60 je poměrně designový paskvil a ty tu tvou E39 máš asi opečovávanou (a bílá jí sluší). Takže tak remíza. Cenově je to asi o tom, jak ta E60 je výhodná nebo ne, klesat na ceně samozřejmě bude daleko víc než E39 a s prodejností u auta bez výbavy to taky nebude snadný. No nezávidím ti dilema :-)
o 10.01.2014, 18:41 | Cossie
ideální obě :-D, zas je fakt, že většina aut ve fakt hezkym stavu je s minimální výbavou ... (já vždycky chtěl co nejlepší výbavu, ale vždycky koupil sociála :-)))
o 10.01.2014, 19:26 | Lucni.konik
Když se blbě zeptám - kolipa za tu 39ku? Když jsem před léty scháněl slušnou, tak to byli všecko narovnaný vrtule.....všecko hrůza....
o 10.01.2014, 20:23 | 323Marty
No to záleží... :o)
S muzikou nebo bez?
Je v tom Alpina 9887r, Phase Evolution Opus 150.4, MB Quart QSD 213 v aktivu, Alphasonik PMA 1000, JL Audio 12W6v2.
K autu je sada 17" Alu + Bridgestone 235/45 novejch teď v létě + sada 16" Alu + Dunlop winter sport 225/55, který maj ještě 6mm.
Mám i origo střešní nosič :o)
Možná se to setká s nepochopením, ale chtěl bych za to vše alespoň 140.000,-
o 10.01.2014, 20:25 | dalio
až se rozhodneš , možná bych měl o druhou zájem.
o 10.01.2014, 20:28 | Lucni.konik
Nene, spíš ta holota......klidně na plechu.
o 10.01.2014, 20:39 | yethy
Jak to tu tak ctu, tak se muj nazor nejspis setka s nepochopenim, ale ja bych nemenil. Sam se poohlizim po e39. Modely e46, e39 a E38 jsou posledni co bych koupil. Posledni pekne a kvalitni auta, posledni interiery ze kterych bych neblil - narovinu rikam, ze modely novejsi roku 2010 se nezajimam kvuli cene. Zastavam nazor, ze dobra auta uz se prestaly vyrabet na zacatku 90 let a ted ci mnovejsi auto, tim vice problemu, drazsi servis, mensi zivotnost atd atd.
Tot nazor cloveka co si vozi zadek ve 25 let starem mercedesu a shani dalsi nebo maximalne tu e39, protoze BMW je BMW :-)
o 10.01.2014, 22:21 | Knightey-
Muj nazor lajka je ze se mi libi vic ta E60 nez ta stara E39 ktera se mi vubec nelibi a uz ani v tehle bile barve :(
Alespon na te fotce to je takove nemastne neslane :(
Ale jsem jen laik a bez zkusenosti s BMW :) beru to jen dle vzhledu.
A auto bez vybavy bych nechtel... ne urcite jako pro sebe... mozna tak jako work car ci winter car :D
o 10.01.2014, 23:02 | macek
Za 13 let starej pelech dat 140 litru??:-)) to musi bejt clovek naklepanej:-)) neber to spatne ale ta e 60ka je o necem jinym uz aspon tim kolik ji je.
o 11.01.2014, 07:58 | muSlim | Upraveno: 2014-01-11 08:01:51
Nevravím že je 140 nereálnych, aj napriek veku, ale s tou holotou to bude boj. Dosť vybavenú 5er som predal horko-ťažko bez letných Alpín za 125k pred mesiacom necelým a to si myslím že som mal dosť pohľadný kúsok :-) a v prípade E60, musela by byť za smiešnu cenu, aby som mohol zainvestovať do rozšírenia výbavy a spraviť M paket, inak by som ju nechcel. U E39 sa to ešte dá bez paketu, aj u E46, ale E60 je bez neho tak nedotiahnutá jebka na pohľad že trávim hodiny chodením okolo neho a neviem nájsť uhol z ktorého by som si vedel povedať ale hej, odtiaľto sa to celkom dá...
o 11.01.2014, 09:51 | Mr.Scully
yethy - sice je dneska menší životnost a víc problémů, ale i ti lidi, kteří mektali něco o "korejských interiérech", když přesedlali z E46 do E90, tak okamžitě uznali, že ta auta jsou o level výš :-) Nemusí se to člověku tolik líbit, vkus je individuální, ale technika a pohodlí je dneska prostě jinde, i těch 5-10 let udělá hodně velký rozdíl.

muSlim - jj, asi tak. Já co jsem měl a prodával E46 nebo E90, tak sice neměly M-paket, ale zachránil jsem to bohatou výbavou a motorem. Nemít paket ani výbavu, tak jsem v inzerci asi ještě teď.
o 11.01.2014, 10:40 | radek.613
A já bych to neměnil.. no je jednak rok od roku horší potkat hezkou, neshnilou a brutálně neotuněnou E39, která navíc přiznejme si proporcemi vypadá jako celkem hezké auto, kdežto E90 jsou plný parkoviště, levé pruhy dálnic a zákazy předjíždění, v drtivé většině "kšiltofka + iphone include" :-D :-D :-D S E39 víš co doma máš, v jakém je to stavu, bytelná je natolik že pár set tisíc km a pár pětiletek ještě bezproblému odjezdí, servisní náklady se už blíží cenám běžné údržby slepic typu OctI... myslím že i eventuelní divočák či sejmutí spícím managerem na dálnici rozchodí ta E39 líp/levněji, než E60. A jen tak naokraj "13ti leté děti" se přeci neprodávají, nepouštěj jí z baráku, dokud nebude plnoletá... :-D
o 11.01.2014, 11:11 | CervinVega | Upraveno: 2014-01-11 11:13:16
Tak zrovna s M54b30 motorem a jeho s ujetyma km rozstoucim apetitem k oleji bych úplně netvrdil, že je třeba ji držet coby rodinné stříbro doma... namátkou ho čeká v horizontu 50-100tis km toto: chladic, náboje kol, jednotka ABS, čidla kliky a vacky, visco spojka s pumpou a termostatem, benzin čerpadlo, ježek topení, altík, baterka, hadice serva, těsnění olej domku a vika ventilů, oprava polohy "5ky", podle "štěstí" pak klika dveří, motorky odstrikovaců, siréna a spínače alarmu, kabel do vika kufru, mikrospinac kufru, spínací skříňka, sahara, stahovačka... plus spotřební materiál typu ramena/brzdy/tlumiče, v závislosti kde a jak jezdí...
o 11.01.2014, 13:40 | Pavel 528
k realne cene te E39,tak pocitej do 90tis max,140 je total sci-fi i kdyby byla ve skvele vybave...
o 11.01.2014, 14:05 | pepe689
treba je to supr odkup z firmy......takze cena bude asi libova.............a 140 ooo asi jen sen i kdyz vybaveno hifi
o 11.01.2014, 16:02 | vomy7
Můj názor, ač třeba uplně mimo (BMW jsem nikdy neměl) - šel bych do novějšího. Ačkoli máš na 39tce udělanou velkou údržbu tak je to auto 13 let starý a ty roky se začnou dřív nebo později projevovat. A vzhledem k tomu že 60ku znáš, tak bych nad tím moc nepřemejšlel. K té výbavě - výbava je důležitá, ale stejně jako ty na ní nejseš náročnej, tak bych řekl, že se najdou další lidi, kteří na ní nároční nebudou. Cena musí výbavě odpovídat teď - je nižší, tak jí bude odpovídat i při případnym prodeji.

A ještě jedna věc, mně osobně se E60 líbí :D. Ještě jednou říkám, BMW jsem nikdy neměl a ani je nějak extra nesleduju, je to jen můj názor. :)
o 11.01.2014, 18:08 | yethy
Mr.Scully - nerikam ze ty novejsi nemuzou byt o level vys. Mel jsem moznost ridit E90 330i a ne ez by to nebylo prijemne. Ikdyz tou dobou jsem mel E46 323i v Mpaketu vcetne podvozku - nove tlumice, cepy, powerflexy atd atd a krome toho ze 330i sla lepe za plynem, coz je logicke a taky to celkove lepe brzdilo jsem si zadnych vyraznych rozdilu nevsiml. Podvozkove byla ta E90 o neco mekci, ale ja mel tu E46 na 18" kolech, takze to taky udela sve.
Ja jen celkove nechapu argumenty typu - uz je to 13 let stare auto, tak je cas na vymenu atd atd. Copak se auto opotrebovava starim? Ja myslim ze vetsi vliv na to ma pocet najetych km ktery ve vetsine pripadu stejne nesedi s udajem na tachometru a kupovat novejsi ojetinu je stejne risk tak jako tak. Ja jsem presel z E46 r.v. 99 na w124 r.v.89 a nestezuju si. Jsou to naprosto odlisne auta, obe byly skvele, ale MB uz si necham. Takova auta se uz vyrabet proste nebudou. A naopak se mi libi jit proti proudu a nejezdit tim co clovek potka na silnici jako kazde druhe auto :-)
o 11.01.2014, 19:54 | dalio
já byl zamilovanej do E38 , svou jsem sháněl 5let .
chtěl jsem 740i ..... nešlo najít. pak mi zavolal kolega z BMWklubu , že našel 740d. nechtěl jsem o ni ani slyšet. nějakej diesel nesměl ke mě domů. asi po 5telefonech a třech dnech jsem se na ni jel kouknout a byla to láska na první pohled . všechny recenze , rádoby rady apod šly stranou a a já jel hned znova 100km pro peníze. a dodnes nelituji. bylo to nejlepší auto co jsem kdy měl . a že jich bylo. ani o dost dražší auta mi nenabídla tu radost už při pohledu na ni , když se otevírala vrata garáže. tím jsem jen chtěl říci : Kofola - když musíš , tak musíš. u BMW srdcem ;)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3198 sekund.