Reduktory se zapojují:
SERIOVĚ u všech okruhů, kde je trvalý průtok media a o topení/chlazení kabiny rozhodují klapky odklánějící proudění vzduchu skříní topení (tedy systémy, kde i v létě když se netopí nebo jede klima je stále konstantně výměník tepla ve skříni topení promýván horkou vodou z motoru a pomocí klapek je zabráněno proudění vzduchu pro kabinu skrz něj).
PARALELNĚ u všech okruhů, kde je na okruhu toku horké vody do výměníku topení osazen ventil, ovládaný táhlem či podtlakem/servem od elektroniky řídící vytápění kabiny. Tyto systémy totiž při požadavku na NEtopení/klimatizování kabiny uzavírají průtok vody výměníkem ve skříni topení, tento tím pádem vystydne a i když je trvale profukován vzduchem pro kabinu, je studený, takže jej neohřívá. Kdyby se reduktor u tohohle systému zapojil seriově, fungoval by jen ve chvílích, kdy se v autě topí, jinak by byl odříznut od průtoku horké vody a zamrzl. Proto paralelně, aby měl stále svůj průtok a ohřev, i když je výměník v topení odstaven ventilem.