Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > Stavba - Vytapeni

 o Navštíveno 3871x o
o 28.11.2013, 09:11 | kuja
Tim, ze se tu pohybuji schopni lide s hodne znalostma a zkusenostma z ruznych oboru, hodim dotaz i sem.

Momentalne resim, jakej system podlahovyho topeni zvolit. Ve hre jsou 2 varianty.

1. Elektrokotel, teplovodni podlahovka a bojler zvlast na ohrev vody + pripadne solar na prihrev

2. Elektrokotel, teplovodni podlahovka a akumulacni nadrz, kdy bude jeden okruh pripojen do elektrokotle, druhej na solar a vnitrni nadrz by se pouzila na teplou vodu.

V miste je bohuzel jenom slunicko a elektrina. Podlahova plocha je 132m2. Je to dum ze 44 Porothermu, 3 skla 4-16-4, strecha je klasicka sedlova s palenou taskou. V projektu je spocitan kotel Protherm Ray 12kw a tepelna ztrata 7,791 kW.


o 28.11.2013, 09:44 | Antonio
trochu OT,ale nepremyslel jsi o TC vzduch-voda?
o 28.11.2013, 09:58 | Tuner#2
Elektrokotel má jednu z nejlepších schopností regulace, takže akumulaci bych rozhodně nevymejšlel. Spíš bych zvážil zda elektrokotel a nebo spíše TČ či plyn.
o 28.11.2013, 09:58 | kuja
Antonio: Kupodivu premyslel, a dokonce bych mel i umisteni, ale odrazuje me cena a hodne diskutabilni navratnost.
o 28.11.2013, 09:59 | kuja
Tuner#2: Plyn v miste neni. Takze zbyva jenom elektrina, slunce, vzduch :)
o 28.11.2013, 10:04 | tmx.806
a co kabely do podlahy?
o 28.11.2013, 10:10 | Luke_288
tentokrát zůstanu v roli pozorovatele.
jen jednu dobrou radu dám- počkej na někoho, kdo se tím opravdu zabývá, živí, montuje, projektuje a má pár let v tomhle oboru za sebou...
o 28.11.2013, 10:25 | Antonio
Mám pár známých, kteří drát v podlaze mají a zatím jsou spokojeni. Tam vidím výhodu hlavně v pořizovačce. Co se týče nákladů na vytápěni, neumím posoudit
o 28.11.2013, 10:43 | Hanes
Než půjdeš jen do elekriky, obejdi sousedy a poptej se jak často vypadne elektrika a za poslední rok jak nejdéle byla vypadlá. U mě to dělalo za loňskou zimu dva dny v kuse a několik odpolední a večerů. Od elektriky jsem upustil. Popřemýšlej také o radiatorech, ono třeba v zimě usušit mokré boty na podlahovce dost dobře nejde, nebo zmáchané strojení dětí ze sánkování taky na podlahovce rychle neusušíš.
o 28.11.2013, 11:10 | AR
Hanes: tak vzhledem k tomu že plyn nemá tak mu asi nic jiného než elektrika nezbyde. Leda by za barákem udělal vlastní elektrárnu či plynojem.
o 28.11.2013, 11:57 | Antonio
Ono je to jedno. kdyz ty cerpadla v podlahovce nebude mit co tocit, tak je i plyn na nic., pokud nemysli na nejakou zalohu.

Jinak na tom sušení věcí něco je. já pocítám alespon v koupelce s žebříkem. jinak taky neplánuju radiátor
o 28.11.2013, 12:08 | Hanes | Upraveno: 2013-11-28 12:12:08
Také nemám plyn. Jen to píšu aby jsi pak nebyl v zimě překvapenej, když nepůjde elektrika. Já mám starý dům a rekonstruoval jsem. Ve všech místnostech mám radiatory, v koupelně žebřík a koupelna s wc teplovodní podlahovka, také jsem měl jsem místo na kotelnu a uhelnu, takže jsem na tuhých palivech a záložním zdroji elektriky kvůli výpadku proudu k čerpadlu.
Záleží na lokalitě kde bude nový dům stát, někde k výpadku nedojde, jinde to je 3x do měsíce. Raději bych nespoléhal jen na jeden zdroj tepla. Takže elektriku doplnil krbem ať už s výměníkem, nebo bez, ale jsem pouze uživatel co to řešil pro svůj dům před dvěma lety, k danné problematice toho nemám víc co říct.
o 28.11.2013, 12:16 | Tuner#2
kuja: Tak to je blbý, v tom případě bych ale na Tvém místě řešil spíš TČ, protože elektrika zrovna velkej kauf není.

tmx.806: Nesmysl jak cenově, tak hlavně omezením na to, čím jde topit = pouze elektrika. Teplovodní podlahovku natopíš elektrikou, plynem a nebo i pevným palivem přes akumulační nádrže atd.

Antonio: Mám všude jen podlahovku taky + žebřík v koupelně, ale i v mrazech nejde teplota topné vody výrazně přes 30°C takže si myslet, že na žebříku něco usušíš je nesmysl... A řešit dva topné okruhy s jinou teplotou topné vody jen kvůli žebříku v koupelně je nesmysl. Řešení to má v elektrické patroně do žebříku (což je opět finanční rujnování konta)a nebo si prostě pořídit k podlahovce i kvalitní krbová kamna a oblečení z klouzačky usušit u nich. Takto jsem to vyřešil já + je topná soustava připravena na připojení i z venku, kdyby třeba někdy náhodou šel plyn extra nahoru a TČ se začlo vyplácet.

Luke_288: Krom Radka nevím, že by to někdo přímo z oboru byl a nevím proč by nešlo se rozhodnout co použiju za zdroj topení vlastní hlavou? Mě k tomu stačili dvě výstavy v Praze a kalkulačka se sazebníkem ČEZu a RWE. Občas když vidím některé složité systémy kde má každá větěv svoje servopohony, tak to co to možná hypoteticky ušetří se propálí za elektroniku a spotřebu řídícího systému :))
o 28.11.2013, 12:26 | kuja
Tak ono ja to mozna trosku zkoriguju. Na podlahovku mam projekt a nic jinyho ani resit nechci. V koupelne je zebrik pocitanej a bude. Na suseni se da pouzit planovana snura nad krbovejma kamnama. Pripadne neni problem vzit susak a ke krbovkam ho postavit.

O TC sem uvazoval a stale je to v planu, ale momentalne vychazi podlahovka s elektrokotlem neco kolem 90tis a s TC by to vyslo hodne pres 200tis.


K vypadku elektriny, v miste se skoro nedeje, jsou to maximalne hodiny rocne, protoze je ve vedlejsi vesnici betonarka a cca 100m vzdusnou carou byl driv prasecak, takze je to z tohohle pohledu celkem dobry misto na stalost dodavky.

Moje otazka je, jestli to udelat nejak jednodusse a nebo to rovnou zeslozitit akumulacni nadrzi atd.
o 28.11.2013, 13:41 | Luke_288
Tuner: že ty se vždycky tak chytneš? jsou věci, který se na diskuzním foru bez profesionálů těžko vyřeší, max možná nasměrujou.

ale každej má svojí hlavu a sám musí vědět, jestli poslechnout radu nedávat elektropatronu do žebříku v baráku topeným jen podlahovkou. z mýho pohledu nesmysl non plus ultra- nebo snad pro každý sušení oblečení v zimě budete běhat zatápět v krbu?

měl jsem tě za rozumnýho člověka, ale jak se z tebe stal odborník na auta, fotografování, elektroniku, stavařinu, architekturu, tak jsem pochopil, že jakákoliv debata nemá význam, všechno víš nejlíp, topení sis navrhnul po dvou výstavách, barák sis nakreslil sám, všechno ostatní jsou kýče....

kuja: buď počkej co ti k tomu napíše radek.613 nebo zkus třeba tzb.info

o 28.11.2013, 14:12 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-28 14:14:15
Luke_288: Ničeho jsem se nechytil, jen mě zarazila (opět) Tvá rada vše řešit přes projektanta. Projektant ano třeba na spočítání podlahovky a délky jednotlivých větší vs. velikost pokojů/ztrát, ale to dnes ve finále dokáže i dodavatel/výrobce trubek pro podlahové vytápění. Elektropatrona je na každém zda rád zaplatí těch 500 - 800W co patrony mívají (když dnes každej řeší zda rozdíl 100W u plazmy v. LCD s LED je "hodně velký rozdíl" ) a nebo ne. U tchána žádnej žebřík nemáme, je tam jenom podlahovka a s ručníkama není problém a když přijdu z klouzačky, tak si rád zatopím, stejně tak i každý večer - teplo o krbu je teplo od krbu...

-Jinak ano, autama žiju už od mala, lecos jsem myslím i dokázal na svém udělat, ale že bych tady vedl nějaké sálodlouhé diskuze v každém autotématu a radil s nějakým výběrem jsem si teda nevšimnul...
-O focení toho víc poměrně dost, ale za profíka se teda rozhodně nepovažuju...
-Ano elektronikou a jejím prodejem a instalací se živím (dá se to tím pádem za profíka považovat?)?
-a stavařina s tím, že jsem si jeden barák postavil mě něco málo říká a proto když zde vidím téma a vím a nebo mám SVŮJ názor na věc, tak ho zde zdělím a myslím, že je to snad i prospěšnější než tady plkat o projektantech z Prahéé apod.

Tím bych skončil s rozborem mé osobnosti a zamyslel se nad tím, jak zde radíš Ty. Nebo mám snad na dotazy na TV, audio, sat apod. reagovat stylem, že si musíš zajít do nejbližšího HiFi studia a že mu tady nikdo z místních "blbců" nic kloudného neporadí?
o 28.11.2013, 14:28 | Luke_288
tak jsi mě rozebral...
když si koupim blbej satelit nebo televizi, tak ho snadno vezmu, prodám, koupim novej. když si rozmyslim, že mi ta elektropatrona chybí, protože jsem tady poslechnul kluka, co si vlastnoručně postavil barák, tak si rozsekám půl stěny koupelny, dotáhnu novej drát, zpátky zaobložim atd atd...
já nic nepsal o nějakým projektování to zas ty jen vytahuješ něco z uplně jinýho tématu, jen jsem psal, aby počkal na někoho, kdo má zkušenosti, ale chápu, že to tvojí ješitnosti nedělá dobře.
o 28.11.2013, 14:35 | Tuner#2
Luke_288: Jo řada lidí dnes ke všemu (i k nákupu elektroniky) přistupuje konzumně a hlavně bohužel nepoužívá vlastní hlavu...

P.S.: Zásuvku (dokonce dvojzásuvku) u paty žebříku na vedlejší stěně mám. Neboj, já tu hlavu při stavbě použil ;)
o 28.11.2013, 14:48 | Luke_288
Jasny, ale ne kazdej, kterymu napises, aby se vyprdnul na elektropatronu to domysli a zasuvku tam da.
o 28.11.2013, 15:10 | kuja
Je to divny, ale ja sem puvodne chtel ciste elektro zebrik, ale bude teplovodni s patronou :) Takze nebojte, taky nad tim premyslim :) A na suseni u krbovek nevidim nic divnyho....jeste pred 100 lety se veci ani jinak ususit nedali :)
o 28.11.2013, 15:21 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-28 15:22:24
kuja: Jsem rád, že lidi s vlastním mozkem ještě pořád existujou ;)

K Tvému dotazu ještě jeden laický pohled. Pokud budeš mít elektrokotel, tak ten logicky udělá teplo takové jaké chceš, má velmi dobrou možnost regulace a tam může klidně živit podlahovku malou teplotou. Nevidím zádnou úsporu v tom, že by jel na větší výkon, natopil xxxxl vody v akumulaci a z té by se pak čerpalo. Dle mě jsou to zbytečné ztáty a zabraný prostor. U TČ je to něco jiného. Pokud bude TČ vzduch/voda, tak není dobré, když v přechodových obdobích, kdy potřebuješ topnou vodu 25 - 27°C bude kompresor pořád spínat a běhat 10min. natopí a zas vypne a tak pořád dokola. To je lepší aby běželo hodinu, nacpalo to akumulaci a z ní se pak čerpalo. Jediná otázka je, jak moc vadí elektrokotli to spínání, ale to si už dohledáš, já tohle v merku neměl, TČ to neprospívá určitě.
o 28.11.2013, 15:59 | MazliG
Tuner2: mám země-voda do podlah bez akumulačky, s projektem od člověka s mozkem - není to vždy pravda, že u tč je nutná akumulačka, nebo že každých 10 minut zapíná a vypíná.

- jsou otopné soustavy, kde výpočtově, ani s ohledem na to že kompik sepne vícekrát denně - není dobré mít akumulačku

o 28.11.2013, 16:29 | Crimson
do hajzlu s plynem i kdyby ho měl, jenom starosti

elektrokotel + krbová vložka, podlahovka pouze koupelny
stejně s tím topíš jen pár hodin v týdnu, mně to spíná:

ráno 5-7h
odpoledne 14-16h

od 16h starost o teplo přebírá krbová vložka, topím v ní denně do 22h

zálohy 2500,- měsíčně, něco nám vraceli
o 28.11.2013, 16:37 | Ravo
Add. sušení mokrých věcí - tohle u nás už dávno dělá sušička a už bych nikdy nic jinýho nechtěl. Pamatuju jak v zimním období pořád všude po bytě stály sušáky, akorát to překáželo a bylo to hnusný. A o těch litrech vody (schválně si zkuste vylít zásobník na vodu po jednom sušení) co jsem odpařil do vzduchu a pak řešil kde se vykondenzuje (nebo jak to vyvětrám) ani nemluvím...

Pak není potřeba složitě (a draze) řešit žebříky atd. k podlahovce a za ušetřený prachy můžeš koupit tu nejlepší sušičku s TČ atd.
o 28.11.2013, 16:47 | Ladic
Tak to vidím celkem jednoznačně na TČ vzduch/voda +- 10kw, cena včetne akumulace i bojleru někde +- 160.000 Kč, a pak to bude za hubičku, mesíčně tak 2200 zálohy max. Já mám teda zeme/voda, ale 2 kamoši maj vzduch/voda a spokojenost, taky laborovali nad nesmyslama, ale peníze jsou peníze, v tomhle TČ nemá konkurenci.
o 28.11.2013, 17:48 | MazliG | Upraveno: 2013-11-28 17:49:18
dělal jsem tč země-voda v roce 2008, od té doby jsou tč zcela jinde, přes to že nejúčinější je stále plošný kolektor, šel bych asi do vzduch/voda.

- mám 176 m2 čistá podlahová, 38 m2 topená garáž, od doby co bydlíme - je žena na mateřský, žádné redukované teploty atd atd atd -- platim 2200,- zálohu komplet na el., plyn nemáme,

- komín máme, ale nemám rád špínu - edit. a tudíž nemáme krbovky .o) - aby nedocházelo jako jinde ke zkresleným nákladům, někdo dotápí, někdo ne

- co člověk to názor, ale za mě jednoznačně TČ kor dnes v roce 2013 - jsem s tím 100% spokojenej a beru to na mojí chaloupce jako jednoznačně dobrou investici.

- první roky jsem platil 1900,- nyní po 3 letech platim 2200,- měsíčně - něco málo vrací, v řádech stokorun ročně

- na druhou stranu musí to být dobře odvedený projekt a dobře odvedená práce aby to fungovalo jak má, viděl jsem 10 RD v životě, kde měly TČ - chlouba vesnice, kde projeli na 3/4 domě co já 45 litrů ročně za elektriku .o) - takže pozor na tuhle cestu, řešilo se to tady asi 5 x - PROJEKT základ
o 28.11.2013, 18:49 | AR
to je sranda číst, ale co takhle výběr otopné soustavy vstáhnout k budově kde bude? TČ supr ale chtělo by to spočítat návratnost té šílené investice v izolované novostavbě, tipuju že návranost bude úplně někde jinde než jiný způsob vytápění.
o 28.11.2013, 18:56 | Luke_288
MazliG: predpokladam, ze kdyz jsi planoval, tak jsi porovnaval vrt vs zemni kolektor- jak to vychazi co do ucinnosti? resp existuje nejaka hruba pomucka, pro predstavu, jaka plocha kolektoru je treba na m2 vytapeny plochy? Jasne, ze bez znalosti teprlny ztraty je to tezko urcitelny, ale konkretne na ty tvy metry je jak velkej?
o 28.11.2013, 19:11 | Ladic
Ja vytapim 250m2(z toho garaz 50m2 jen tak na 12C) a to stíhá 10kw TČ, kolektor má 450m2
o 28.11.2013, 19:22 | Luke_288
A nejaky pozadavky na geologii? V jaky je to hloubce
o 28.11.2013, 19:51 | Cenda
1, 5 az 1, 8m
o 28.11.2013, 20:22 | Ladic
ideální mokřina u potoka někde, jíl dobrej, kamení spatný, pak to chce hada delšího....
o 28.11.2013, 20:26 | MazliG
ideál je kolem 1,5 metru, vlhko vítáho, sucho, písečná půda na prt, pokládal jsem si kolektor sám od firmy Gerotop, mám 5 x 100 smyčku Fast-colektor, plocha - max. 500 m2, klasicky rozdělovač-sběrač, zatím první rok zima 2009-2010 byla asi největší kláda jsem šel na vstupu se solankou na -0,9°C, přičemž do -4° se čertí, ale prý jede kompik bez patron, patrony mi nikdy nezapnuly, kompresor má 1,4 kW, COP 4,3 tušim.

HADA to chce tak dlouhýho jak ti řekne projektant, tzn. vykopeš "sondu" bagrem 80 cm lžíci 2 m hlubokou díru, pak přijede někdo s mozkem a podle toho jak to vypadá ti navrhne jak položit kolektor, průměr potrubí, délky smyček atd atd. Je to defakto podlahovka venku, která sbírá teplo - kde v 1,5 m pod zemí je teoretická celoroční teplota kolem 4°C.
o 28.11.2013, 20:28 | MazliG
kdo chce študovat, tak tady posílám "to venku" .o))

tzn. systém kolektoru, rozdělovač, sběrač, jímku / nechával jsem si dělat svojí vodotěsnou s prostupy na zatěsnění/

gerotop řeší primární systém tzn. zdroj - venek, komunikoval jsem tam při realizaci tuším s panem Trsem, moc hodnej a ochotnej člověk
o 28.11.2013, 20:30 | Luke_288
Super dik. Slo mi o ramcovou predstavu, jestli to je 100m2 nebo 800m2.
Porovnani vrt vs kolektor a ucinnost sis nedelal?
o 28.11.2013, 20:31 | MazliG
jinak jsem dělal 80 cm široký výkop, 140-170 cm hloubka výkopu, aby to bylo ve spádu kvůli lepšímu odvzdušnění solanky + délka výkopu 50 m, to vše 5 x - hlíny po KOKOT, proto bych asi dneska šel do vzduchovky, páč ty pumpy od roku 2008 co jsem to realizoval se rapidně zlepšili, sice to nedosáhe "asi" dnes na zem, ALE o kopec bordelu méně, ty zemní práce nebyly sranda, drážkovačkou jsem to nedělal z důvodu, že se to špatně spáduje a hlavně, že přes to že jsem měl fast-kolektor, tzn. slabostěnou PEVNOU verzi polyethylenu, která nepotřebuje pískovat, páč písek "izoluje" přenos tepla, tak i přesto jsem si to pěkně ve výkopu ručně zaházel hezkou hlínou bez žudrů, aby přeci jen se to někde nepromáčklo ...
o 28.11.2013, 20:31 | MazliG
[ Link ]

a ten link.
o 28.11.2013, 20:34 | MazliG | Upraveno: 2013-11-28 20:35:26
[ Link ]

mám model 222G, ALE POZOR, protože se v roce 2007-2008 ještě stavělo a prodávalo, nebylo třeba tlačit konkurenci na cenu, takže od roku 2009 má model 170 l zásobník na TUV, mám u toho symého modelu z roku 2008 250 litrů, a rozvody mám v mědi, a rok 2009 dál to má v gumových hadicích, které třeba občas měnit ... páč nebylo žádoucí zdražovat kvůli konkurenci, tak to oholili .... klasika
o 28.11.2013, 20:38 | MazliG
vrt vs. kolektor v roce 2008 byla asi stovka, ALE zase dneska ti za poloviční peníze to přijedou udělat z moravy, páč se prostě vůči těm letům dřív nestaví

ALE další ale, na kladně se už střihly 2 vrty, ok - je to poddolovaný, další co vím Chýně u Prahy, další Karlova Vary, další MŠ u nás ve vsi atd atd, tam zkrátka jdeš např. u mě na 2 x 75 metrů, kde se prvních např. 10 metrů paží, pak je kolektor "hozenej" do díry a prostě se to občas střihne ... riziko vůči plošnému kolektoru o dost vyšší - ALe zase nezabiješ tolik m2, v praze, kde jsou parcely 400 m2 to asi jinak nejde .o)
o 28.11.2013, 20:40 | MazliG
tohle byl nápad ...

[ Link ]
o 28.11.2013, 20:41 | Luke_288
jizni cechy nastesti moc poddolovany nejsou, geologie je v pohode.
Pro predstavu staci, diky.
o 28.11.2013, 20:41 | MazliG
- takže jestli máte někde u baráku pár set metrů kanálů se sračkama co topěj, nou problém .o)
o 28.11.2013, 20:43 | MazliG
řešil jsem si topení na barák rok života, jak primár, tak vnitřek - vim o tom "svém" topení asi vše - mohl bych tu psát tisíce řádek, o to větší radost mám, že vše co jsem pro to udělal zatím nese plody a funguje to za "hovínko", čistě, samo, ekologicky a "bez práce"
o 28.11.2013, 20:48 | MazliG
kuja:

3 skla 4-16-4, tak dvojsklo nebo trojsklo .o)
o 28.11.2013, 20:50 | kuja
MazliG: Moje chyba :) Je to 4-16-4-16-4 :)
o 28.11.2013, 23:50 | Tuner#2
MazliG: Jasný, soused tu taky jede bez, ale právě přechodové dny jsou problém u domků kde je ztráta do 10kW TČ prostě dost často zapíná. Oproti tomu druhej známej prakticky se stejnou sestavou natopí akumulaci a dva dny z ní jede.
o 29.11.2013, 00:44 | MazliG
Tuner2: tak tomuhle vůbec nerozumim:

ale právě přechodové dny jsou problém u domků kde je ztráta do 10kW TČ prostě dost často zapíná

- 2 domy budou stejně postaveny, ale jeden bude mít 150m2 a druhý bude mít 250 m2, ten větší bude mít větší ztrátu - např. 12 kW, PROTOŽE je větší, né že by byl jinak staěný, takže v čem je jako rozdíl ? Myslíš že pumpa co cpe do baráku 8kW, nepotřebuje topit a ten s 20kW ano ?

- mmj. můj názor je že 95% RD je do 10kW ztráty

- nechápu vůbec co jsi napsal
- s akumulací je to jak jsem spal, někde je žádoucí, někde žádoucí není
o 29.11.2013, 00:50 | MazliG
když budeme posuzovat systém vytápění, regulace a systému zapnutí a vypnutí porovnávat TČ s plynovym kotlem, nikdy se člověk nedobere konce.

každý zdroj se chová jinak, radiátory, podlahovky, kombinace, diference vody na vstuu a výstupu na základě čehož to např. zapne a vypne atd atd ....

o 29.11.2013, 00:55 | MazliG
ztrátu mám vypočítanou na základě výpočtu při -12°C vnějšího prostředí, tzn. KOLIK tepla je třeba dodat, neznamená to ale přeci, že v přechodovém období dům s malou TZ nepotřebuje topit, nebo že se bude chovat jinak. Prostě ve větším domě s větší ztrátou bude topit na stejně teplou vodu do podlah, ALE silnější pumpa - páč nebude topit 220 litrů, ale např. 500 litrů vody v podlaze.
o 29.11.2013, 01:03 | MazliG
KUJA: ale vrátíme se zpět k tvému dotazu, najdi projektanta s mozkem a řeš to s ním .o)
o 29.11.2013, 01:03 | MazliG
KUJA: ale vrátíme se zpět k tvému dotazu, najdi projektanta s mozkem a řeš to s ním .o)
o 29.11.2013, 01:07 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-29 01:11:40
MazliG: Já zas nechápu na co se mě ptáš Ty, neb já porovnávám dvě stejné stavby, jen jeden se rozhodnul i pro akumulaci a druhý ne. Neřeším nějaké dvě různě velké jak píšeš. Ano dnešní domky mívají do 10kW a to je právě ten problém v období, kdy je venku 10°C. Topit už musíš, jinak by Tě byla uvnitř zima, ale díky tak malé ztrátě domu je třeba do podlahy poslat třeba jen 26°C topnou vodu a v tu chvíli bude prostě TČ (respektive jakýkoliv zdroj) vypínat a zapínat často.
o 29.11.2013, 06:43 | Cenda
Tuner: pokud je soustava dobře udělaná, tak v podlaze máš takovou akumulaci, že čerpadlo sice bude topit chvíli, ale pak dlouho stát, i v tom období vyšších teplot okolí. Minimální doba stání a běhu kompresoru je pět minut a do toho by se měl vejít vždycky.
o 29.11.2013, 11:04 | Tuner#2
Cenda: No a to je právě ono, když bude kompresor spínat každých 5/10 nebo klidně i 15min. tak prostě půjde do háje dřív, než když poběží nějakou dobu v kuse, natopí akumulaci a z té se pak bude topit. To je to co jsem tím chtěl říct, nesrovnávám dva jiné domy jak psal MazliG.
o 29.11.2013, 11:21 | JA
ha jelikož se chystáme dcerunce stavět tak začnu sjířdět stavební témata:)
Mám rok TC a napojoval jsem ho na stávající starý okruh.
Při řešení jsme upustli od akumulace(a to mám ve sklepě nádrže)prostě se dalo nějaký invertorový a pro blbý, jako já, proměnný výkon čerpadla Toshiba.Myslím, že to chce opravdu někoho kdo tomu trochu rozumí a je schopen to laicky vysvětlit.A co se týká kompresoru...1x za rok prohlídka za 2000,-Kč a mám záruku na 7let.
Platil jsem to na úvěr, dal jsem akontaci a splátky nechal aby byly jako rozdíl v měsíční spotřebě. Tak snad to klapne, budoucí březen bude první čistej rok provozu.Dřív jsem měl el.akumulační topení...
A já osobně se začínám zajímat jak u dcery udělat 2regulovaný větve. myslím, že to v dnešní době nebude nic složitýho.
o 29.11.2013, 11:22 | MazliG
KLUCI: vezmu dnešek, je asi 6°C, TČ sepne - kompik sepne natopí vodu na nějaké stupně za cca. 30 minut, potom vypne, cirkulační čerpadlo cirkuluje a hlidá si vodu na zpátečně kvůli opětovnému zapnutí - dneska řeknu voda vez kompíku cirkuluje CCA. 2,5-3 hodiny - to blázníte s intervalama na desítky minut ? ? ? ? ?
o 29.11.2013, 11:24 | MazliG
JA: přesně tohle jsou podle mě všechno názory a kecy, ale KAŽDÁ stavba každá chce projekt, každá se chová jinak, malá, velká, řadovka, severní čechy, jižní čechy, systém z čeho stavěno, orientace pokůjů, velikosti oken, tz každé místnosti jiné atd atd

- tohle je akademická debata o hovně, prostě projektant !
o 29.11.2013, 11:26 | MazliG
pak ti sosed řekne musíš mít akumulačku, páč ti bude spínat každých 15 min kompik ......... to je přesně to peklo o kterym mluvim ...... vid tunere
o 29.11.2013, 11:28 | MazliG
za mě howk
o 29.11.2013, 11:31 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-29 11:34:20
MazliG: Teď už je zima v noci bylo pod nulou, přes den lehce nad a při takových podmínkách to funguje to je jasné. Ale období podzimu a jara kdy se to motá venku mezi 10 - 15°C je problém. Alespoň teda sousedovi bez akumulace to spíná často. Stejný domky, stejný výkon TČ...
o 29.11.2013, 11:33 | JA
no mě stačil člověk co má na starosti u prodejní a montážní firmy návrh rešení pro danou stavbu...moh mě nacpat do nádrží který stály vedle ale prostě jsme našli to nejlepší řešení pro to TC. Dokonce mi bylo řečeno, že moje TC je prostě vhodnější do staré zástavby s větším objemem vody..můj pocit byl, že tomu trochu hoví a prostě jsem na něj dal...
o 29.11.2013, 11:34 | JA
Tuner stejný TC?
o 29.11.2013, 11:40 | Tuner#2 | Upraveno: 2013-11-29 11:41:15
JA: Úplně stejný dodavatel ne, ale stejný výkon ano. (doufám, že u TČ se nenarazí jako u autohifi zesíků na P.M.P.O.) :))
o 29.11.2013, 12:13 | JA
no myslím, že určitě existují dobře složená čerpadla a čerpadla pro prachy :) ostatně je to jako se vším...
o 29.11.2013, 12:19 | Cenda
Tuner: podlahovka sama o sobě je velká akumulační nádoba. Kompresor může klidně natopit za pět minut a pak hodinu stát. Když má TČ inteligentní řízení, tak se tomu přizůsobuje i teplota vody, ne jen čistě ekvitermem. Nebudu se hádat, akumulačka je vždycky +, ale není vždy bezpodmínečně nutná.
o 29.11.2013, 12:31 | AR
proč tu nezakročí někdo kdo tomuhle tématu rozumí? Je sice fajn že všichni doporučují TČ ale co takhle to vztáhnout na konkrétní barák a spočíst návratnost investice? Třeba takto:

[ Link ]

Za mě TČ supr do starého baráku, kde se zaplatí rychle, ale proč do domku co má minimální TZ?
o 29.11.2013, 12:39 | Cenda | Upraveno: 2013-11-29 12:40:33
AR: všichni doporučují zvážit i tepelné čerpadlo. Ne ho rovnou instalovat.
U něj přichází v úvahu elektrokotel a TČ, ne plyn a tuhá paliva. Pak to mít smysl pravděpodobě bude, kor jestli tam chce bydlet dalších 40 let.
Tyhle grafy jsou stejně jen za některých předpokladů a není v nich zakalkulována spousta věcí ...
o 29.11.2013, 14:16 | MazliG
AR - problém je, že se tady zobecňuje, tzn. já mám akumulačku, tak ty si taky udělej akumulačku, ať tady nikdo nezasahuje a každý si SVŮJ dům řeši s projektanem.

určitě jsou malé např. 100m2 novostavby, které např. budou vůči návratnosti lepší topit rohožema - proč ne ?

zkrátka je problém něco v tomhle odvětví zobecňovat
- tak to chce spočítat a to opravdu myslim každou stavbu zvlášť, pobavit se i o řízení TČ, nejenom, já mám 9kW, ty máš stejnej barák, taky kup 9kW ..

PROJEKTANT s MOZKEM, už jsem to tady psal asi 10 x i v jinejch vláknech
o 29.11.2013, 14:20 | MazliG
fakt to myslim jako radu od srdce, pak si to spatláte podle rad na různých forech, myslím i moje rady tady a budete mít ročně místo 25tis. za el. např. 35tis... a budete nasraný
o 29.11.2013, 15:10 | AR
MazliG: a o tom mluvím, je supr že soused má TČ ale má totalitní barák který obehnal polyšem, jemu to může fungovat a může mít i rychlou návratnost a pokud to dám já do novostavby s minimální TZ co má pod 100m2 budu na TČ krvácet z peněženky ;)
o 29.11.2013, 15:13 | AR
PS: a co mě zráží je že Luke_288, což je přece machr v oboru stavebnictví se tady ptá na účinnost jednotlivých typů když mu musí být přece jasné že to je barák od baráku odlišné.
o 29.11.2013, 20:08 | kuja
Dobre, tak vam tu poslu malej update. Zatim vsechno nasvedcuje tomu, ze se pustim do TC vzduch-voda kolem 8kw s nadrzi kolem 300l + nadrz na topeni 55l, tohle by melo cca stacit na topeni a ohrev vody. Ted jenom najit nekoho, kdo mi to spocita a vysvetli. Ja mam totiz aktualni tepelnou ztratu trosku jinou, protoze mam misto 40 Porothermu Porotherm 44 a celkove se zmenilo vic veci oproti projektu (obklady vnitrku sadrokartonem, vnejsi omitka 6-10 vata + silikatova omitka).
o 02.12.2013, 10:34 | Luke_288
máš mejl
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3305 sekund.