
Navštíveno 3811x

chci se zeptat jakou naftu kdo tu čepuje? jestli má smysl verva od benziny?, nebo diesel fuelsave od shellu? či od úplně jiné benzinky? jde mi také o obsah biosložek obsažených v palivu a také zamrzání v nižších teplotách -15 a více. díky
Já už beru jen Vervu (když není Benzina nebo OMV), rozdíl v nájezdu mám proti obyč Benzina naftě na 50litrů cca 30-60km (podle počasí, jízního stylu, situaci v proozu, atd.). Shell jsem bral asi 2měsíce, ten obyčejný fuelsave a ucpal se DPF (netrdím, že to bylo tím, ale nápadně mi začla stoupat spotřeba, klesat výkon po tom co jsem vzal pár nádrží). V servisu jsem dostal školení jak moc je to špatná nafta, jestli je to pravda nevím, ale už ji neberu. PS. 1.6 tdci
Verva je super, nezamrzla ani v -25stupnich, beru ji v zime, shell neberu uz dlouho, drahe a nic moc najezd

26.11.2013, 20:11 |
dj.DEKL | Upraveno: 2013-11-26 20:12:53
Eurooil ci KM-Prona bez repky + VIF, pripadne OMV MaxxMotion ci Agip Arktic kdyz je extra kosa :-)
:-DDD Stejné jako loni, veškeré palivo je z jedné (regionální, nemyslím jediné na světě ;-)) rafinérie ať je to Shell, OMV, Benzina nebo cokoliv. Rozdil delají pouze aditiva které si každá společnost přidává svoje. Vozím to, vím o čem mluvím. Mam v kanystříku tyhle aditiva a přidávám si je do nafty ještě sám a veřte neveřte je to hodně znát když je tam nedám. Všechny aditiva jsou ale také na stejném základu (solvent naphta), liší už se jen dalšími složkami. Takže pohádky ze servisu jak je ze Shellu špatná nafta jsou hezký, chtěl bych je tam poslouchout co vše mi musí vyměnit na autě aby to spravili, to musí být teprve story! Musel by to být problém lokalní ČS ale dle toho, jak si Shell opravdu důkladně vše hlídá, jaké má požadavky a jaké dělá audity tomu vážně nevěřím.
osobně taky velmi dobrá zkušenost s Benzina Verva diesel - vyšší nájezd km na nádrž, klidnější chod motoru (jak poslechem, tak co se vybrací týče)

26.11.2013, 20:57 |
Drtič Shell obyc minuly rok zamrzla v -25. Hooodne nervu me stalo,nez jsme to rozmrazili. Kazdopadne je to jak kde. Na shelce ve Zline meli tehdy garantovane nemrznuti do -20, na sv. Sebestianu do -25. Kazdopadne primo na benzine ci eurooilu by nemela zamrzat nikdy, pac maji smlouvy s csad (spis teda s firmama,co si to rozebrali)a kdyby zamrzly busy, tak by to byl pruser jak hovado. Bylo mi receno pani z kanclu v cepru. Minuly rok jsem odjezdil na eurooilce a nebyl uz jedinny problem. Jinak nevim, v cem ty spotreby merite, akte me je uplne jedno kde a co tankuju a zere to furt stejne. At uz dodavka, dva taxaly nebo bratrova octavia. Cili jsem zustal verny eurooilce, v dodavce shellu kkvuli euroshellkarte v zahranici, ale kdyz jedu kolem treba ono, tak dotankuju doplna s cimkoliv a jede, startuje a zere to furt stejne
Paní z Čepra ti to řekla pro to, že na EO je značka patřící přímo Čepru. Stoupni si někdy přímo před Čepro třeba do Střelic, do Litvínova nebo Kralup, podívej se co tam jezdí za cisterny a klidně se tech šoférů zeptej kam to vozí. Všichni plní z jednoho tanku...
Letní: třída B, filtrovatelnost 0° C, distribuce: 15.04. - 30.09.
Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10 °C, distribuce: 01.10. - 15.11.
Zimní: třída F, filtrovatelnost −20 °C, distribuce: 16.11. - 28.02.
Přechodová: třída D, filtrovatelnost −10° C, distribuce: 01.03. - 14.04.
Arktická: filtrovatelnost −20 °C až −44 °C
Předepsanou kvalitu motorové nafty určuje norma ČSN EN 590.
Btw. Sv.Šebestia je horská oblast, tam je předpoklad pro závoz arktickou naftou oproti Zlínu kde se neočekávají arktické mrazy pod -20 C, proto ty rozdíly na jednotlivých ČS.
Samozřejme v určitém okamžiku muže asi nastat smíchání přechodové nafty se zimní a tim dojít ke zvýšeni teploty bodu filtrovatelnosti a pak treba nekomu muze zamrznout pri -15 'C, ale to by nemel byt problem jedne konkretni znacky ČS.
Mimochodem, jezdim diky dodatecnym aditivum celou zimu na letni naftu, TDI PD a bez jedineho problemu ;-) Kdyz nemam origo prumyslova aditiva davam Vif, i ten smrad z nej je stejny jako od jinych aditiv, jen barva je samo jina ;-)

26.11.2013, 21:36 |
Drtič Ja jsem z bystrice pod host, cepro je v osicku, vim, co nam tu jezdi. Jsou to vsechny znacky snad. Ale myslel jsem to tak, jestli eo nepridava primo sracky do nafty kvuli tomu zamrzani uz driv, nebo na vetsi mrazuvzdornost nebo tak neco. To, ze mi nekdo bude tvrdit, ze shell, eo, omw ci male benzinky maji jine nafty, tomu se samozrejme smeju. Zaklad je z cepra vzdy. Nebo jsou nejake vyjimky?
Nemusi byt primo z Cepra, muze to byt klidne dovoz z EU (ted uz asi nejspis kvuli kurzu Eur / Kc ne) ale to by nemelo byt rozhodne na ukor kvality, mozna prave naopak.
EO driv nic nepřidá, to by to dostali namichane i ty ostatni znacky ktere to odebiraji a ty chteji ciste palivo protoze si michaji svoje aditiva, to urcite ne-e, ale rozhodne se muze menit davkovani aditiv do paliva, v tom pripade by tam mohl byt urcite rozdil. Reknem treba ze standartne vynachavaji "zimni" naftu a michaji jen "arktickou". Jinak aditiva jsou jen jedny, nejsou letni / zimni i pres to, ze treba Vif dela letni / zimni (dle me marketing, zmeni barvu a je ze zimniho letni ;-) tak rafinerie jedou stale jen jedny. Podle me si muzou tak maximalne zvednout davkovani, treba pro zajimavost konkretne ten Shell daval co vim 1 ltr aditiv na 1000 ltr paliva, myslim ze prave tohle je ten jediny rozdil mezi napr V-power a V-racing nebo jak se ty nafty / benziny jmenujou, protoze rafinerie se zaváží jen jednim druhem benzinoveho aditiva a jednim naftoveho aditiva celorocne.

26.11.2013, 22:45 |
gizmi dle testu COI je OMV jedna z nejhorsich, prekvapuje me, ze te znacce stale veri mraky lidi. Ja driv jezdil zasadne k shellce, ale co vyslo na jevo, ze jejich premiovka ma stejne vlastnosti jako u Benziny zaklad, tak jsem zacal jezdit k Benzine pro Vervu a tu leju do vseho (benzin i naftu).. alespon takova je realita v Plzni.
Ja leju da se rict cokoliv, pridam VIF a pohoda. Ted sem nekde cet srovnani několika druhu naft (jedno auto, několikrát na dyno stolici), vcetne tech z nemecka a rozdily minimalni
verva od benziny nebo carrera omw, bydlim v horach, nikdy sem nemel problem...
Ja leju do dvou aut tu zakladni u omv, vetsinou tam prdnu panaka vifu a kaslu na to. Jezdil jsem k aralu, shelu, benzine, bral jsem normal naftu i ty premiovky a rozhodne jsem teda nepozoroval nejaky zvetseni dojezdu o desitky km tak jako tady nekteri pisou.
Zrovna pred pul hodkou jsem tankoval Vervu a ptal jsem se do kolika ta nafta je a bylo mi receno ze Verva je do -26°C. Ja osobne poznam rozdil oproti ostatnim nafta jedine u Vervy. Motor jde mnohem lepe do otacek a spotreba mi klesne o 0.1-0.2L/100km a poznam to bezpecne protoze uz 5let jezdim jednim autem jednu trasu.
Jinak vloni jsem celou zimu tankoval na ONO (nejlevnejsi benzinka na jizni morave) a pridaval 2nasobne predepsane mnozstvi VIFu. Nejnizsi teplota pri ktere jsem startoval byla ale pouze -20,ale jak uz tu nekdo psal my tady ve Zline arkticke mrazy zkratka fakt nemame :-)
Taky zalezi jakej filtr ma konkretni auto... parafin ucpe filtr a je zamrznuto...

27.11.2013, 09:55 |
Ravo Přesně jako DýdžejDeklík
Jakákoliv nafta + VIF + výměna palivového filtru s každou výměnou oleje (každých 15tis) a nemám nikdy problém. Kvůli těm sračkám, co se u nás vytáčí ze stojanů (je jedno u koho) je podle mě výměna paliváče častěji nutnost.
Je pravda, že já mám O1 s rotačkou (sežere vpodsatě cokoliv) a paliváč taky nestojí tolik.
Jinak pocitově poznám snad jedině vervu, lepší naftu nebo aditivaci ale poznám jen na studených startech, jinak spotřeba i hlučnost atd pořád stejná
Ja teda leju jenom naftu OMV (jsem zaujatej) a převážně jen tu obyčejnou a nic nedolejvám a ani v silnejch mrazech jsem neměl problémy i když auto stojí celoročně venku.
Posledních X měsíců nám vozí jen čistou naftu (0% biosložek) z Čepro Šlapanov.
MaxxMotion Diesel se vozí výhradně z rakouskýho Schwabachu, to jen pro upřesnění.

27.11.2013, 10:26 |
Lubak Praktikuju už x let, palivák výměna co 20tis. km
V zimě Vervu, přes léto obyč benzinu a nikdy jsem neměl problém.
Na Vervu je krapet nižší spotřeba a chod motoru krapet kultivovanější
nedávno byl tuším na idnes.cz test různých druhů naft od různých společností a světe div se, ani jedna neobstála :) nekonala se žádná úspora, žádný nárůst výkonu atd ...
takže beru tu nejlevnější co kde nabízejí, pro klid duše leju aditiva a jezdím
kasa.d: taky sem někde četl že maxxmotion se vozí z Rakouska. Tak to asi bude pravda. :-)
osobně si totiž myslím, že ti, co píšou o tom, jak najedou o 60km na nádrž víc, tak tomu sami pomáhaj, podvědomě míň šlapou na plyn, jedou defenzivnějc apod.

27.11.2013, 12:26 |
zipp
Já taky ať sem natankoval cokoliv ať hyperultrasupernitro naftu tak spotřeba naprosto stejná v porovnání s obyčejnou naftou. Lidi si řeknou ,,tak teď sem natankoval echt naftu tak musim najet víc kilometrů jak sem četl někde na fóru´´. Je to takový placebo. Jinak mám 2.2 D-CAT
Tankuju u omw,benzina.. Všude obyč naftu.. Rozdíl nikde žádný..
Jediné co jsem před x lety vypozoroval, tak když sem párkrát vzal na Unicornu benzín nájezd byl skutečně menší než u jiných benzínek.. Cca o 60km..
Dával sem na nádrž kolem 500km.. Benzín ze zmíněného Unicornu tak dojezd cca 420-450km..
Tankuju na ONO..naftu,klidně i někde BIO naftu, někdy i z kanystru támhle od Pepy.. Žádný aditiva a podobný blbosti nepřidávám. Vždycky jsem zatim nastartoval.. :-)
Ted jeste otazka do ceho to lejes :-)
asi tak, jestli to má do nějakýho vyrachtanýho diesela tak to je úplně fuk. stejně jako když sem lil vše co bylo po ruce do golfa IV...i rostlinák čistej a jak si šmakoval sráč jeden
Jo to určitě.. TDIčko,čtyřka Golf.. proto si nekupujte tyhle moderní nafotvý sračky s common rail a elektronikou..pak je vysoká pravděpodobnost že to bude citlivý na kvalitu nafty, která v ČR moc ideální není..