
Navštíveno 2029x


21.07.2013, 12:19 |
imax Premyslim o prodeji auta a chtel bych poridit neco noveho. Do vyberu jse dostali tyhle tri auta.
1.Audi A6 C5 4.2 V8 + Lpg AT r.v 2006+
2.Skoda Sup predfacelift nafta AT r.v. 2008+
3.Octavia RS posledni generace. AT/MT r.v 2009+
Otazky:
1. Motor 4.2 je relativne bezporuchovy, ale jak se chova na LPG, zere olej, nebo nejake jine zavady? Take kolik znese automat pri najezdu cca 200tis+ pri tomhle vykonu. Jestli mate nekdo prakticke skusenosti, tak vam budu vdecnej.
2. DSG r.v 2008+ jaky je realny najezd km kdyz se uz zacnou tyhle prevodovky srat? na co si dat pozor. Nebo se rovnou vyhnout AT pri jazdenkach? Ktere z motorizaci jsou spolehlive u nafty?
Za pouzitelne rady predem dekuji.
Automaty jsou většinou spolehlivé, záleží jen na jejich údržbě. A oprava vyjde na podobné peníze, jako spojka s dvouhmotou, jen ne tak často. Takže se jich neboj.
Kamarád bude prodávat Superba 2011 Kombi v plné výbavě, jen s manuálem, ale to asi nechceš :-)
Nechci ti brat iluze ale ta 4.2i aby tam sel plyn a vyplatilo se ti to, tak to musi byt jeste koncepcni motor MPi. Ty motory se zacly delat uz od 95rv.
A Audi A6 C5 se vyrabela pouze do roku 2004, pak dal to uz byla C6. Vsechny C5 meli MPi ale C6 uz ne vsechny.
A ve zkratce: jak je to koncepcne FSI, tak ten plyn tam jde, ale problem je s chlazenim vstriku, ty se chladeji palivem, takze tak jako tak, tam musi jit benzin a zaroven plyn. Trebas pri rozjezdech tam jde prevazne benzin, pak nekde na dalnici pri tempomatu se dostanes na 80% LPG a 20% N98. A za dalsi, pocatecni investice je o hodne vetsi nez u MPi.
To jen aby jsi vedel do predu nez budes koukat po 4.2i a budes tam chtit dat LPG system :)

21.07.2013, 15:35 |
PK | Upraveno: 2013-07-21 15:37:11
Nevím co je na tom pravdy a jak to funguje, ale jeden člověk co dělá plyn mi teď nedávno akorát říkal, že už dělá (začíná dělat) i přímej vstřik. Přestavba vyjde asi kolem 50 tis (levnější systém - holansko) dražší někde k 90 tis. Prý se plyn zavede přímo do benzínovýho čerpadla a plyn se vstřikuje přes beznzínový vstřiky. Odpadaj věci jako reduktor, lpg vstřiky apod.
Tak jak mi to řek, posílám dál. Radek.613 o tom bude určitě vědět víc.
e: Tím pádem odpadá i potřeba přivstřiku benzínu, motor jede jen na LPG.
PK: tak to by vsak byla sakra dobra zprava a o duvod vic si koupit novejsi A8 s timhle motorem :D

21.07.2013, 16:26 |
imax | Upraveno: 2013-07-21 16:27:34
Jo to jsem slysel ze vsechny FSI TSI atd. motory maji na LPG usporu jenom cca 25 procent oproti benalu, ale tu 4,2 chci jeste klasiku Multipoint injection + lpg, ale neznam nikoho v okoli kto tuhle kombinaci vlastni, nebo vlastnil. Tak jestli klasicke MPi nemaju problem s LPG, tak bych o te A6ke vazne premyslel. Jenom ta AT 200tis+ mne dela vrasky :/
SliverGhost: AT neni podminka, ale prece jsem si uz na ni zvykl :), takze klidne mi pak dej info.

21.07.2013, 17:14 |
PK | Upraveno: 2013-07-21 17:16:35
Knightey: pro mě taky samo dobrá zpráva, protože fakt nevím, jaký auto si koupim, až doslouží nynější. Do nafty se mi nechce a u benzínu už je všude přímej vstřik. Tohle by to vyřešilo. Ještě aby slezla cena na nějakou rozumnější hodnotu :)
Jinak myslím, že se tu ten motor vzhledem k provuzu LPG už někdy řešil, tak zkus hledat a uvidíš. Co vím, tak ho měl Lukasino, ale bez LPG.
imax: no ja ho mam ten motor :) a prave s LPG systemem. Mam na tom nalitano cca 60t km uz :)

21.07.2013, 18:09 |
imax A byl s necim problem, krome spotrebaku? Zere olej? Jak to vychadzi ze spotrebou? Jaky mas r.v? AT nebo manual? Na co si dat pozor pri koupe?
Jak jsem psal, nevim zda to ctes ci ne. Na A6 C5 se delala pouze do roku 2004 u limuziny a 2005 u Avantu! Takze upresni.
Jinak ja mam A8 D2 facelift s timhle motorem.
V A6 C5 jsou tyhle motory ale starsi, jsou "jen" 32V a maji jine sani, vykon 220KW a jsou litinove.
Jinak obecne, automat TIPTRONIC ma zivotnost tech 200t km kdyz se k tomu nechovas zrovna dobre. Udela i vic, kdyz menis olej jak mas, davas tam ten co tam patri atp. Ale tak jako tak neni vecnej. Casem ti zacne unikat tlak okolo loziska (jejich nejvetsi bolest) a kdyz uz je to venku, tak se to cele repasuje vcetne hydromenice atp. Coz vyjde na cca 25t kc :)

22.07.2013, 10:17 |
imax po repase Tiptronic zvladne dalsich 100 - 200tis?
Tech 200t v klidu kdyz budes menit olej vcetne filtru :)

23.07.2013, 10:49 |
imax | Upraveno: 2013-07-23 10:50:29
Ma tady jeste nekdo skusenosti s DSG r.v 2008+? poruchovost km najezd?
Jo a dik Knightey :)