Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > R: drenáž kolem domu

 o Navštíveno 7653x o
o 18.07.2013, 09:57 | Jirka156
Vím, že to tu už párkrát bylo, ale už k tomu konečně letos dojde. Budu praktikovat obkopání domu do cca 1m hloubky. Můžete mi poradit, zda stačí drenážní roura 100mm a případně jak vysoké zvolit nopy (2cm?) a jakou geotextílii (gramáž na m2 ?). Jedná se o cca 300let starý dům o rozměrech cca 15x15m v centru města. Začne se ze strany jižní, kde sousedí dům s chodníkem, který bude město za 14dní předělávat z asfaltového na zámkovku a tak není možné pouze zasypat kačírkem a nechat dýchat. Tzn. textiliie aby odolala křemičitému písku ze zámkovky. Zámkovka bude i z východní a západní strany tedy na dvorcích. Náš dům je na úrovní terénu a okolní domy jsou o cca 1,5 - 2 metry výše. Tak si myslím, že se voda tlačí k nám z okolí. Navíc se občas vyskytne po delších deštích voda ve sklepě. Naposledy jsem čerpal cca 10 kubíků. Kdybych ji nevytáhl čerpadlem, tak za cca tři dny sama zmizí. Na toto mám v plánu vykopat ve sklepě šachtu, do které šoupnu kalové čerpadlo se snímačem a bude samo odsávat. Snad nenakopnu nějakou studánku :-). Mám totiž na dvorku studnu, která je stejně stará jako dům. Z ní tahám vodu na zalévání povrchovým čerpadlem. Hloubku neznám jistě. Je tam trubka 8m a studna má prý 30m. Takže závěrem chci zkusit dům alespoň částečně zbavit vlhkosti drenáží a pak bych nejraději dle výsledku zkusil nějaký neinvazivní způsob ovlhčení. Ze statického hlediska se mi nechce do nějakého řezání neb vrtání. Jde z větší části o opuku o tloušťce cca 110cm a spojenou něčím, co nevypadá jako malta. Leda nějaká vápenná ??? No a rákos samozřejmě. Prosím o radu např. Atreye, který tu kdysi na toto téma debatil. Dík.

foto k příspěvku  od Jirka156



o 18.07.2013, 09:58 | Jirka156

foto k příspěvku  od Jirka156

o 18.07.2013, 11:04 | Harryp
Tímto způsobem asi jen trochu omezíš/vysušíš důsledky vzlínající vlhkosti zdivem, která Ti jde zdí nahoru. Podle mého názoru (také jsem to tak musel řešit) budeš muset pro komplexní řešení použít obnovu izolace ve zdech. Mě nejlépe s dlouhodobým horizontem přišly nerezové desky, které se do zdí narážejí viz. např. [ Link ]
o 18.07.2013, 11:22 | Jirka156
Nechci ani pomyslet na nějaké mechanické podřezávání, zasekávání apod. i kvůli statice domu. I kdybych byl pro tuto metodu, tak myslím, že se nedá zarážet do smíšeného zdiva, opuky atd. Při podřezání je třeba na něco navázat (tzv. vanu). A navíc ta tloušťka zdi 1,1m. Tento dům nemá vůbec žádnou izolaci a ještě jedna věc, podlahy v přízemí jsou pod úrovní terénu cca 30cm. Spíš jsem myslel na Drypol, ale neznám nikoho z okolí, kdo by měl nějaké reference z praxe. Samo, že na stránkách to vychvalují... Kdysi po mě chtěla obdobná firma 90tis. za jednu krabičku. Ale kdyby člověk věděl, že to funguje.
o 18.07.2013, 11:31 | Harryp
Mám také smíšené zdivo a všechno jde a není z toho ani zásadně bordel. Je to jen o penězích. Když víš, že tam žádná izolace není, tak ti všechny metody jsou celkem k ničemu a je potřeba ty izolace udělat. Vůbec když víš, že se ti tam tlačí spodní voda v dost velké míře :-( Já zkoušel difůzní lišty, sanační nátěry na zdivo + sanační omítky, vrty (to funguje, ale je to dočasné!) a dnes bych už udělal jedině nové izolace tím narážením plechů. O statiku vůbec nemusíš mít strach, naopak tím stavem co máš, ti ta statika jde rok od roku do háje.
o 18.07.2013, 11:44 | Dudelina
20mm nopem nic nezkazíš, i když zda to má znatelný vliv oproti nišímu nopu je otázka.
Drenáž 100mm je v poho. Hlavně udělat správně spád dna výkopu od baráku do drenáže.
Zasypal bych šutrem 32/64 a až nahoru dát menší frakce.
Geotextilii dej 300g.
o 18.07.2013, 14:51 | Atrey
Elektroosmóza funguje jen při nízkém zavlhčení,neosvědčila se nám na UJEP v Ústí nad Labem i v Palác Austria Praha. Vrty jsou dočasné jen když ti je udělá nějaký jouda pochybným materiálem. Funkční izolace je pomocí navrtání, vyhřátí a injektáž parafínu ( je to jedna z izolací na těžké zavlhčení). Drenáží nic nezkazíš, ale ani si moc nepomůžeš. Když už to budeš mít odkopané tak se dá zdivo i dobře odvětrávat pomocí IPT desek.
o 18.07.2013, 20:57 | Jirka156
Díky za názor. Taky si myslím, že to nebude asi 100%, ale nějaké zlepšení snad nastane. A když ještě vykopu tu jámu na zachytávání a odčerpávání spodní vody ve sklepě, tak snad to taky pomůže. Teď čekám na nabídku od kámoše, co má firmu na terénní úpravy. Sháním i další firmy, protože z něj vymámit nabídku není lehké :-)
o 19.07.2013, 07:23 | Dudelina
Tak ono jsou vrty a vrty.
Jsou ty rozmrazující válečky, pak nízkotlaké injektáže a vysokotlaké cca 5Atm. Vše je o ceně cca 1200,-/m - ty vysokotlaké dobře provedené jsou řekl bych spolehlivé.
o 19.07.2013, 08:13 | Harryp
Dudelina 7:23: Jsou spolehlivé, ale jen dočasně a už si skoro na ceně nerezových plechů, kde je účinnost i na dlouhé roky dopředu zajištěná :-)
o 19.07.2013, 15:52 | Atrey | Upraveno: 2013-07-19 15:57:24
rozmrazující válečky :-D dělal jsem s nima jednou na vyzkoušení a je to slušnej vopruz. Funkční je Weber 946, Kiesol C, velmi funkčí je již zmiňovaný parafín. Cenově se to počítá na m2, pohybuje se to kolem 1500,- za ten 1m2 samotný materiál. Parafín vyjde na 800,- ale musí se započíst energie na předsušení zdiva. U těch chemických se nemusí, samozdřejme záleží na stupni zavlhčení. A k tomu se nabalují i nové omítky, sem tam podomítkové stěrky atd. :-) Nerezevé plechy a jiné způsoby podřezávání jsme vyloučili z důvodu možného naručení konstrukcí a nemožnosti dodělat stěnu i u rozvodů el. vody atd. a napojování na již stávající podlahové izolace. Nehledě na ten bordel co u toho je.
o 19.07.2013, 16:37 | Jirka156
Ještě otázka na tu geotextilii a nopovku. Platí ten nákres, jak jsem zde z minulosti našel? Tedy nopovku pouze svisle a na ní napojit textilii a jakoby obalit trubku s kačírkem do textilie? Budu mít hloubku výkopu cca 1m a šířku 50-70cm. Tzn. mít textilii širokou alespoň 3m. Dělá se taková vůbec a nebo na sebe napojit dvě 2m?
o 19.07.2013, 17:20 | Harryp
Atrey: Bordel u narážení plechů? Dá se to udělat zvenku (odkopávat stejně chce), instalace takhle nízko? A statika? Měl jsem na svém domě několik firem od všech technologií (každý více či méně vychvalou tu svou, ale všichni se shodli na tom, že podřezání/narážení a tím obnova celé izolace je to nejlepší a nejtrvanlivější!) a navíc všichni se shodli, že "mokrá" zeď od základů sama o sobě je statickou bombou pokud se nevyřeší.
o 19.07.2013, 18:08 | Atrey | Upraveno: 2013-07-19 18:11:29
Harryp: jj, oproti chemické injektáži je více nepořádku při provádění narážením. Vložení nerez plechu je velmi učinné, o tom žádná. Ideální pro narážení nebo podřezání je objekt, který má podlahy nad terénem a má krásně rovné spáry bez instalací, což u Jirky 156 není. Nejsem zaměřený jen na vrtání, beru v potaz i ostatní technologie které navrhujeme. Vzhledem k tomuto objektu bych volil jiný způsob. Pro čecháčka je nejlepší izolace co může vidět, proto málo lidí věří na chemii (nebo parafín), která ve zdivu vydrží to stejné co plech. S tou bombou jsi pobavil :-) už raději nebudu chodit na hrady a zámky, tam taky není izolace, no a pár století už tu jsou. Mokrá zeď je bombou jen tam kde si může vesele degradovat a majitel se nestará o její stav ( to jsou hlavně opuštěné staré domy, bez omítek střech atd. ). Zatím nejhorší co se u Jirky děje je, že dají za topení o trochu víc než kdyby měl suché zdivo.

to Jirka156
Jak to máte uvnitř v bytě? Je tam někde nějaký mokrý flek? co plísně v rohu? Jakým způsobem větráte? Jestli se ukazují nějaké mokré fleky, nebyly větší po instalaci plastových oken? Rosí se okna při nižších teplotách ve spodní části?
:-)
o 19.07.2013, 18:20 | Atrey
geoška bude stačit bohatě 300 g/m2. Na tom nákresu je to jen orientačně, ale nic se nestane když ta nopovka bude pár cm ohnutá na dno výkopu. Z geošky a štěrku vč. drenážky udělej jednoduše roládu. Z geošky si nařežeš pruhy tak dlouhé, aby jsi udělal ten zábal, a ty pruhy budeš klást jeden vedlé druhého s přesahem cca 10 cm.
o 19.07.2013, 20:20 | Jirka156
Co se týče vlhkosti vevnitř. Samozřejmě mapy na zdech, plíseň jak kde, většinou za nábytkem. Bylo to před i po oknech. V části přízemí jsem před 5 lety házel sanačky do cca 1m výšky a dva, tři roky dobrý, ale už zase fleky a vystupuje ze zdí sůl. Takže na nic. Je jasný, že to neřeší vlhkost v domě, jen píšu stav. To vrtání zdá by šlo, ale to by stálo na můj dům asi 300tis. (zevrubně jen obvody mají na délku 60m dokola a pak ještě hafo příček. Letos chci začít s těma drenážemi. Pak se uvidí. Bohužel nekradu a tak postupně :-) Topíme v aut. kotli hnědým uhlím a spotřeba cca 100-120q/sezona. To jen tak pro ilustraci. Větrá se v létě stále na otevřené ventilačky do průvanu a v zimě taktéž, ale nárazově a dokořán cca 2-3 denně.
o 19.07.2013, 22:11 | Harryp
Atrey: to je přesně to co jsem měl na mysli. Zajímalo by mě co používáš za chemii na injektáže.? Mě řekli všichni "odborníci" co jsem je tady měl , že ta aktívní složka podle výše vlhkosti vydrží max. 10 let v účinném stavu :-( Já je na vnitřní zeď použil taky, ale před to jsem postavil sadrošvou před stěnu a udělal tam pasívní "samočinnou" cirkulaci vzduchu a zatím ok a stále je vidět jak se zeď vysušuje.
o 20.07.2013, 10:23 | Atrey
Harryp: zatím se z chemie nejlíp osvědčil Weber 946 a Kiesol C. Mají možnost jít i do celkem hodně zavlhčeného zdiva. Cirkulace za sádrošem je super, cirkulující vzduch sám o sobě dokáže na sebe navázat spoustu vody a tu pak odvětrávat, aniž by na pvrchu sádroše bylo něco vidět. Dobře jsi udělal i s tou obnovou izolace za ním. Spoustu lidí dá jen sádroš, ale nezastaví přísun vody.

Jirka156: větrání je správně :-) , podle toho co píšeš bude barák ty izolace vážně potřebovat. Cena za odizolování spodku se bude časem pohybovat lehce za 300 000,- , když do toho pujdeš po částech tak to bude sice na dýl, ale jde to taky. Taky jsem u nás doma dělal všechno po cca 5m :-). Tam kde se ti ukazuje sůl by bylo dobré dát pod sanačku sulfátostálé stěrky, ta sůl dokáže "roztrhat" časem omítky a zničit je.
o 20.07.2013, 10:29 | Atrey
Ta stěna do ulice by šla svépomocí zaizolovat za cca 40 000,-
o 23.07.2013, 20:22 | Jirka156
Tak dnes jsem koupil drenážku, geošku, objednal nopovku s vyššími nopy a zakončovací lišty. Ještě geigry, KG-čka a můžeme jít na to. Začnu s tou stranou viz foto, tedy z ulice.
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.333 sekund.