
Navštíveno 3619x

Nižší střední třída a větší, 2007 a mladší, > 150KW, nejsem ještě pevně rozhodnut jestli benzín (LPG) nebo nafta, karoserie - nejlépe combi, 4x4, cena do 300-350tkč. Momentálně najedu kolem 15tkm/rok. Napadá mě CH 300c, BMW 530xd, Audi A4/A6 3.0TDi. Nějaké jiné typy? Něco spolehlivého a rozumně servisovatelného. Nesmí to být Ital, Francouz, Seat, Ford...
Při tomhle nájezdu moc nechápu vůbec úvahy o naftě. Mám 12 let starou 530i, mám jí pět let a jezdim taky do 15t ročně a do servisu sem za těch pět let dal 12.000,- komplet brzdy - spotřebka, 1.500,- termostat, 2.300,- levý přední rameno, 800,- zadní vzpěry stabilizátorů a teď 9.000,- - preventivní výměna gumovejch řemenů a hadiček, na kterejch už bylo znát stáří a kornatění. Jinak tomu autu naprosto nic neni a to, že nežere průměrně 7,5 ale 9 mu moc rád odpustim. Riskovat nákup nafťáku s menší spotřebou, ale rizikem tolika drahejch oprav na tak malej nájezd mi připadá zcestný.

17.07.2013, 19:01 |
xSam XC70...
Jen takovy rypavy dotaz, k cemu to 4x4, kdyz u vetsiny aut se jedna o pseudo ctyrkolky ? Kvuli dvema cestam na hory v zime ? Pokud kazdy vikend jezdis na chatu, kde je spatna cesta do kopce, pak to beru.
"Něco spolehlivého a rozumně servisovatelného...Audi 3.0TDI" :)))))
nase 3.0tdi najezdila 250tis a v servisu byla jen na pravidelnych prohlidkach. Ale urcite to byl jedinej kus v evrope.
Martine pro tebe Superb kombi a budes spokojenější než kdykoliv predtim, za servis neutratis nic, jezdi za málo s velkou spolehlivostí
Kdyby te zajimalo cokoliv ohledne SII combi 125kw CR tak se ptej
Luke:konečně ten správný směr :)

17.07.2013, 21:55 |
Lubak Jo superb bude nejlepsi ono fakt na trhu nejsou jine auta nez koncern ze?
A není wo čem:-)Například zde:
[ Link ] Všechny podmínky splněny:tzn
- nesere se
- trvalý 4x4
- minimální servisní náklady
- LPG ano, kombi ano
- k tomu jako bonus na rozdíl od skoro všech tebou zmíněných perfektní jízdní vlastnosti.
Zdeny:
Zrovna u toho 3.0 se tu před nějakým časem rozebíralo,že si s LPG moc nerozumí. Co si tak matně vybavuji (nechce se mi to hledat), že LPG ten motor doslova "rozežírá"..?
2Lubak:
Pavel spíše naráží na to, že jsem na "koncern" zvyklý...
Za 15tkm za rok ti ho nerozežere. Jinak je nabídek bez LPG dost.
LPG a auta dnešní doby je víceméně všude stejný problém, u všech musíš dělat ventily, tady je to jen trochu obtížnější, ale to strádání ti to zase plně vynahradí jinde:-)
Tak to máš asi pravdu, nicméně těžko v odhadovat,co do této doby u konkrétního kusu LPG již stačilo napáchat (aneb při koupi do motoru nevidíš)...
To sice ano, ale jednak se dá dost věcí dohledat a jak říkám, pro tebu uváděný nájezd 15tkm bych vůbec LPG neřešil. Oťas s H6 jezdí za 10 (u mě za 9:-) ) a to není v celkových nákladech auta ta největší položka.
Jaky mate vetsi naklady nez za phm pri provozu auta? Tuhle vec tady na foru ctu uz po nekolikaty, ze spotreba neni nejvetsi polozkou pri provozu auta a moc tomu nerozumim. To jako na servisu a pojisteni zaplatite vic nez za benzin/naftu?
K tomu Subaru - ještě jestli Martin coby "koncernista" snese ten prapodivný design interiéru "made in japan" :-D
Jinak na 15kkm ročně se myslím dá koupit naprosto cokoli robustního a benzínového (tedy nejlépe atmosféra, šest a více hrnků, třeba SupII 3.6, 530i, Stype s V8, atd. ) a určitě ne auto, kde se na výměnu svíček musí lézt za kola do podběhů :-D :-D LPG jednoznačně - silniční daň za 0,- Kč, nákup jednotky energie paliva nezatížený neúměrně vysokou spotřební daní, svobodná volba kdykoli za jízdy si vybrat, na co se pojede, dvojnásobný dojezd při kombinaci obsahů nádrží. Čtyřkolku jen pokud máš pro ni opravdu pravidelné využití, jinak je to jen zátěž a díly s možnou poruchou....
Hmmm, Sup s 3,6 za 300 litrů, to bych si možná dal líbit i já:-)
on chtěl spolehlivý auto s minimálními náklady na servis, což sorry, ale Stype nebude zcela jistě, o BMW 530i můžeme polemizovat a u SUpa bude vše, jen ne levný.-)
Nehledě na to, že podmínka je 4x4, čímž se výběr dosti zužuje.
Jinak ano, Subaru byl jen můj tip a jsem si vědom toho, že tato značka mnohé zdejší dráždí jak červená býka ( i když bejke je barvoslepej). Já svůj tip mám ovšem dobře podložen vlastnictvím tohoto vozu/značky.
2 Zdeny60:Jak je libo,sehnat se da
[ Link ]

18.07.2013, 18:11 |
jp1 bacha na to, ne všechny subaru jsou stála 4x4, mají v podstatě obdobu haldexu :-( jako dnes většina 4x4......
To je jasné, ale H6 ne a navíc má vzadu samosvor.
Teda přiznám se, že mě tyhle diskuse vždycky pobaví. To si prostě nemůžete koupit to, co se vám líbí? Chci kombi nad 150kW na 15.000km ročně. Tak si na tipcars vyfiltruju, co je na trhu za nabídku a kouknu se, co se mi líbí a tomu se začnu věnovat - pudu si to projet a zůžim výběr třeba na dvě auta. S timhle výkonem bude všechno žrát +/- podobně mezi 9-11 litry, jsou to ojetiny, takže porouchat se může levně i draze naprosto každý auto. Naprosto nechápu, proč bych si měl vybírat Superba, protože má levnější servis, ale hnusí se mi. Dneska jde za rozumný peníze provozovat jakýkoli auto, když se mu věnuje elementární péče a naopak posrat se za drahý prachy může taky jakýkoli auto. Je to prostě o štěstí. Píšu to všude - znám spoustu renaultů megánů a lagun, který sloužej šest let bez poruchy a taky spoustu takovejch, co sou v servisu obměsíc. Jenže takový znám i Audi i BMW i jakýkoli jiný značky. Takže moje rada je taková, koupit si takový auto, jaký prostě chci mít.
Jenze tohle tady na foru chapou asi dva lidi. Proste jakmile je cokoliv koncern a nafta, tak se to musi kazdymu totalne rozesrat minimalne za 200tis kc a rocni servis bude krvavej. Jakmile je to ale napriklad mondeo, tak to je auto bez nakladu na cokoliv. Meli jsme v rodine nekolik skodovek, vw, audin, volv a podle mistnich vedatoru bysme za tech x let museli do udrzby nasypat miliony. A svete div se, krom spotrebaku to byla v drtivy vetsine jen phm s olej.
Tzn chces trilitr audinu, kup si ji, chces superba, do toho.
Proc bych si kupoval mondeo podle rad z diskuzniho fora, kdyz minimalne interier mi prijde hroznej. Proc bych si kupoval subaru, etalon spolehlivosti, kdyz bych se kazdej den v interieru poblil?
Tak nakonec tedy padlo rozhodnutí na "silný" benzín, nejlépe atmosféra.
Už už jsem měl parametrově vybraný Superb 3.6, ale pouze do prvního nasednutí na sedadlo řidiče - poté, co jsem se hned jebnul do kolena o středový panel, tak jsem si řekl, že tohle u mě fungovat nebude :-(. Hlavně, že má auto 50 metrů na délku a dozadu se pohodlně usadí i žirafa - nicméně se šířkou vozu a pohodlím řidiče to moc nevychytali :(.
Takže jsou nějaké další nápady na silnou (nejlépe) atmosféru (min. V6), bez frantíků, asiatů....?
Kdybych oželel jeden válec a připustil, že motor může být přeplňovaný, jak je na tom Mondeo 2.5?

29.08.2013, 08:26 |
Lubak Camron: o superbu konečně někdo napsal něco rozumného.-)
2,5 v Mondeu, 5ti válec z volva, příjemnej zátah, na servis v pohodě.
Měl jsem ho chvíli jako služební a spotřeba se dá v pohodě držet v rozmezí 7,5 - 10 l záleží na noze. Já měl tedy kombika na 17 kolech
Kdopak se tu nedávno podivoval nad tím, že já nevím, že 2,5T od Volva se rády přídíraly na klikovce??? :-)))
Bez t+ěch asiatů to bude docela těžký výběr, ono totiž v evropě neseroucí benzín dnes prakticky není:-)
Za to v Asii by se nějakým našel (GS300-450, LS, IS-F, IS350, Legacy H6, Infiniti G35/37, Legend, a jistě i řada dalšího).
Stejně skončíš u bramboráka:-)
To si pleteš......pětivály jsou bezproblémů. Problémový byli šestiválce od fordu v MK3 mondeu, protože měli blbě udělanou(oproti třeba jaguáru) olejovou vanu( a při ostřejší jízdě se bohužel olej moc přelejval a motor si cucnul vzduch. Proto bylo nutné u šestiválce držet olej na horní rysce.
dobře, žes supa zavrhnul. včera jsem opět našel vymlácený okýnko, za necelý 3roky co ho mám je to po čtvrtý.
Nene, dám si tu práci a tu diskzi najdu, je možný, že byla na jiném DF,ale divil jsem se jako puk, když jsem tohle četl. Jde oprvadu o 2,5T Volvo, problém se týkal buď kliky a nebo vaček, to už nevím, ale problém s mazaáním tam byl zmiňovaný a podložený nějakými reálnými údaji.
Jinak o 3l se to ví, to je jasné...
ale i šestivály 2,5ky byli bohužel náchylné na přidření na klice kvůli té vaně. Proto mám doma MK3 mondeo 2,0i a né 2,5 nebo 3,0, páč je to sázka do loterie najít zdravej kus.
2,5T zatím nemám informace, že by se nadměrně srali......a to Lubak je člověk přímo od zdroje.
Už to hledám, ale zatím nenacházím.

29.08.2013, 13:26 |
Lubak | Upraveno: 2013-08-29 13:28:02
Nic nenajdeš, neboť 2,5T 5 hrnek nemá problem zmiňovaný u starého 6 ti válce kterej těch problému měl např. špatná vana, nížší hladina oleje ostrá zatáčka a zakejhal.
2,5T mi jezdí v okolí ne málo, zrovna minulej tejden jsem mluvil s majitelem jedné kterému jsem to prodával od novoty, najeto 240 tis. a bez jediného problémů.
O dalších min. 4 vím co jezdí od novoty a mají najeto v rozmezí 100-200 tis. a světe div se taky bez problémů.
Takže ano 2,5 v Mondeu MKIV je moc dobrá volba
Ale najdu, buď v klidu.Už se rozjela pátrací akce, hledá se to, hledá a kdo hledá, ten najde:-)

29.08.2013, 13:36 |
Lubak Jo určitě kdo hledá ten najde, aneb kdo chce psa bít, hůl si také najde že.-)
Pro mě rozhoduje zkušenost z praxe a ne, že někde jeden lojza viděl jednu 2,5 chycenou a hned z toho je , že motor stojí za hovno, ale obrázek ať si udělá každej sám
Já nechci bít psa, toho nechávám být, ale chtěl jsem si jen osvěžit zkušenosti člověka, kterj tento motory servisuej a popisoval tam své zkušenosti. Na DF garážautorevue se našel člen, kterj teď potvrzuje, že jeden zadřenej motor 2,5T má ještě doma, ale je to motoro po fordích úpravách, kde se potvrdil zásah do olejového systémua a opravdu ve Fordech 2,5T byly poruchovější než u Volv. zatžím tu diskuzi nikdo nenašel, ale věřím, že to najdeme, jen pro doplnění informací.
Jinak 2,5T je motoro celkově velmi povedenej, ale zřejmě chce "svůj" olej.Na druho stranu, měl jsem krátkou zkušenost z XC-70, S-Maxe a Mondea - jel velmi hezky, ale za poměrně vysokou spotřebu. Například 2,3DISI v Mazdě 6MPS (navíc 4x4haldex, 191kW vs jen 166kW nebo jen 162??) dosahuje spotřeby nižší, ale zase má předepsaný N98 a více.

29.08.2013, 14:27 |
Lubak ZDeny: Pokud někdo laboroval s olejem a jeho specifikací tak je to jasné. To je problém dost častý, proč spousty lidí v dobách dávno minulejch nadávaly na Zetec , kterej se dával do Escorta, Mondea a Tonda v garáži tam nalil 10W-40 co měl za levno místo předepsané 5W-30 a bylo vystaráno.
2,5 v S maxu je žíznivější to je rozhodně pravda, tam se držet pod 10l je krapet umění, ale v mondeu to běžně jezdí jak jsem psal 7,5-10 dle nohy a provozu.
Jinak ten samej motor je samozřejmě i ve Focusu ST IIGenerace.
Camron: uz zase Mondeo ??? Si blázen hrozně padají na ceně
PavelK spravne, radeji koupit auto, ktere nevyhovuje, podvozek stoji za prd, ale hlavne ze tolik neklesa na cene.
No, on ani ten superb neni zadnej extra drzak ceny, kdyz jsem dneska zjistoval za kolik bych se zbavil toho svyho, necely 3r staryho, tak se mi z ty ztraty lehce zatocila hlava.
Mrazik: kolik si mel au aby si mohl toto říct?? Bože to je něco
Luke: za 2 roky jsem na Mondeu tratil víc než 80 procent ceny, to raději koncern se kterym jsem byl spokojen, dnes raději supa než Mondeo
Tak samozrejme, ja bych mondeo taky nechtel ani nahodou, ale minus 60% me prekvapilo
Jsem se uklepl, mělo tam byt -60 tak jak píšeš ty, a to s tím jezdila moje manželka, za ty 2 roky uměla 15 tis. takže ani km nebyly o moc rozdílné, je opatrná tak auto nemelo škrabance tukance nebo cokoliv jiného co by snižovalo cenu o tolik
PavelK aktualne mam ctvrte auto a vzdy jsem vybrial podle toho, abych se v aute citil dobre, aby nepatrilo do skupiny potencialne poruchovych a ne podle toho, jaka bude zustatkova cena.
Mondeo jsi kupoval nove za cenikovou cenu neb jinak si ten ubytek 60 % neumim predstavit.
Na minulem aute (Avensis kombi D4D) jsem take tratil 60%, ale za 6 let.
A co je nejhorsi, aktualne jsem udelal ten nejhorsi obchod, mam nove auto. Hruza, jaky jsou ty lidi blbci.
Mrazik: 4 té auto a hned víš jaky je obchod, hmmm, já uz Forda nevemu ani omylem, poruchovosti žádná komfort slušný ale u nás se auta moc neohřeji
tak doba, kdy se dalo auto po letech prodat pomalu bez ztraty, odesla s faceliftem favorita.
Dneska, kdy kazda automobilka chrli sirsi portfolio, nez kdy driv, musi i ty ceny zakonite padat rychleji. A to bez ohledu na znacku.
PavelK to musim vlastnit autobazar, abych byl odbornik ? Meritko, kolik aut jsi mel, takovy jsi odbornik, mi prijde k smichu. Situaci na trhu je mozne sledovat i bez toho, abych prodaval auto kazdy mesic, ale necekam ze te to nejak presvedci a je mi to fuk.
Ja budu mit radeji auto, ktere s bocnima okynkama vydrzi po celou dobu, co ho budu mit a ne se jen utesovat, ze ho prodam o 20 tisic draz nez soused Mondeo.

29.08.2013, 20:58 |
Lubak Ideálně jako další ovce si koupit auto které mě nasere hned po usednutí, ale jen proto, že s tím jezdí Franta ve vedlejší vesnici.
Pavelk 60% z ceny za 2 roky a měl jsi na autě 30tis. km pokud dobře koukám. Bud jsi měl nějakýho exota výbavu, nebo jsi asi nekoupil extra výhodně ne?
Mondeo at s benzínem, nebo naftou je, bude spolehlivější než koncern a pohodlí a podvozku ani nemluvím

29.08.2013, 20:59 |
Lubak Mrazi ale kdyby jsis raději koupil Superba, do kterýho by jsi ty 3 sedačky nedal ani omylem tak jsi mohl značně zajisté ušetřit, a byl by jsi tady v oblibě.-)
Mrazik: o 20 tis. By to rozhodně nebylo sleduj trh pak si poklep na čelo co tu píšeš za blbosti

29.08.2013, 21:02 |
Lubak Pavel můžeš mi upřesnit ten prodělek na mondeu co jsem se ptal?

29.08.2013, 21:20 |
mrazik | Upraveno: 2013-08-29 21:28:49
Pavle tech 20 byl jen priklad a je jasne, ze zalezi na rocniku atd.
Pavle to tve Mondeo bylo to zelene kombi ? No dluzno dodat, ze jsi ho dal do vykupu. Tam te samozrejme natahli, nakecali, ze je spatna dvouhmota a jeste jim zaplatit za jejich cas straveny prohidkou. Prodal jsi za 145, takze jsi koupil za cca 240. Vzhledem k vykupu jsi dopadl jeste dobre.
Takze priste by to chtelo uvest obe strany mince a ne vybrat si jen argumenty, ktere se ti hodi.

29.08.2013, 21:35 |
Lubak Tak ono pokud to byla zelena 1.8 co tu byla prezentovana tak bych to dal nerozebiral-) tam se pak zajiste muzeme bavit o prehledu a rozhledu v aut.sekci-)
Jezis to jsou zase keci o tom jak mondeo bude spolehlivejsi nez koncern. Pak mam asi druhy bezporuchovy koncernovy auto na svete.
Pavel: me teda -60% po necelych 3 letech na superbu zadna vyhra oproti mondeu neprijde.
Luke no aktualne ve srovnani TSI vs EcoBoost vyzniva dost jednoznacne pro modry oval.
P.S. Doufam, ze to bude tak i nadale, kdyz uz mam jeden EB pod kapotou :-)
Hele to nevim, reagoval jsem na to, ze mondeo, at uz benzin nebo nafta bylo a bude spolehlivejsi nez koncern

29.08.2013, 22:53 |
Lubak Jen pro upresneni mysleno mondeo od 2008nahoru,ale jsme v cechach a tady neni dobre hanit milovanej koncern
Ne, to je spis o tom, ze na tomhle foru ctu porad jen o best choice- mondeo.
Kazdopadne koupe mondea 08+ je zaruka bezporuchovosti...no tak good luck.
Kdy uz lidi pochopi, ze jsou to stroje a je uplne jedno jakej vyrobce, kdyz narazi na blbej kus tak se podela. Krom mondea samozrejme.

30.08.2013, 06:22 |
Lubak Podelat se muze cokoliv

30.08.2013, 20:23 |
Tendr Ne, BMW ne, ale musí být minimálně 15 let starý a v benzínu :)