
Navštíveno 21252x


15.07.2013, 10:21 |
Teddy Dobrý den,
potřebovala bych poradit. Po ujetí cca 2 km se mi u dnes u Octavia 2, 1,9 TDI, r.v. 2006, rozsvítila kontrolka ABS + EPS. Stále svítí. Je to vážné, je bezpečné s tím jet domů cca 50 km?? Auto má najeto cca 190 tis. Kč, dosud bez jakékoliv závady. Ale poté, co jsem v 5/13 nechala u gatážisty vyměnit filtry, olej, pneu a ramena, nabalují se problémy.Při předání auta svítilo, při převzetí nesvítilo. Dle diagnostiky odešla řídící jednotka - koupila jsem jinou. U ujetí cca 500 km mi ve čtvrtek napraskl drážkový řemen. V autoservisu v pátek vyměnili. Dnes ráno mi svítí EPS+ABS..... Také jsem si všimla, že od výměny pneu atd. se mi zvýšila spotřeba, auto není tak "živé"... Minulé léto jsem jezdila za +/- 4,5 l, dnes byla spotřeba na stejné trase 5,5 l. Podotýkám, že ruční brzda je odbržděná.... Může mít toto vše souvislost??? V čem může být závada??? Děkuji za radu!!

15.07.2013, 11:34 |
Pekys je to bezpečné, akorát ti nebude fungovat abs. U jinýho auta mi tohle dělalo čidlo abs.
to s těma závadama bych viděl spíš na to, že má prostě 200tkm a to je hranice, kdy se většinou začne auto srát a chce chtě nechtě nějakou investici.

15.07.2013, 17:10 |
Jozzo | Upraveno: 2013-07-15 17:13:01
jak se najíždí ,,cca 190 tis. Kč" ??
edit: abych neprudil...koukni jestli ti nepovylezlo čidlo na ABSko
jak vypadá si najdeš na googlu
některé vozy ho mají pojištěné šroubem,jiné jsou jen natlačené do zdrsněné díry

15.07.2013, 18:14 |
camron | Upraveno: 2013-07-15 18:19:29
začal bych tím čidlem. Pakliže máš ESP, bude po jednom čidle u každého kola...
...co říká diagnostika?
Jako kluci, nejdřív napichnout auto na VAG a ten řekne co a kde je KO. Nejspíš bude čidlo na kole v tahu, taky jsem ho měl v pr... Neni to nic drahého. Bez diagnostiky to bude zbytečné hledání naslepo a bude to stát zbytečné peníze.

16.07.2013, 08:18 |
Teddy Dobrý den,
omlouvám se za těch 190 tis. Kč, jsem ekonom - prostě profesionální deformace....
Včera jsem zjistila zhruba toto: na válci o olejovým filtrem + okolí (včetně drážkového řemene) jsem měla naftu, tak jako flek od nafty pod autem. Celý prostor jsem vytřela do sucha, motor nastartovala a na pod víčkem olejového filtru se opět objevila nafta a začala stékat. Ta asi minulý týden zlikvidovala ten drážkový řemen a to by asi vysvětlilo zvýšenou spotřebu a mírný pokles výkonu motoru. Výměna kladky v servisu asi byla úplně zbytečná.... Mám nové těsnění na olejovém filtru a vypadá to O.K.
Teď si ještě poradit s ESP, ABS a ESP OFF. Domnívám se, že to bude mít opět souvislost s únikem nafty. Je možné, že by mi nafta mohla zašpinit i čila ABS, EPS?? Při zapnutí motoru svítí jen ABS, poté zhasne, při vyšší rychlosti (50 - 60 km) se mi opět rozsvítily kontrolky ABS, ESP a ESP OFF (asi ASR). Tedy nejsou K.O., jsem se jim něco nelíbí. Dostanu se k čidlům, abych je očistila, nebo musím do servisu???
Děkuji za radu!
Bud zvednout auto (ale nejsem si jistý, zda se k tomu dostaneš), nebo prostě vyheverovat a sundat jedno kolo po druhém - jak sundáš kolo jsi u čidla.
že se někdo kvůli problému na koncernovým autě regne na autohifi, to chce odvahu :)

16.07.2013, 23:48 |
Jozzo Ted mi doslo ze pise zenskym rodem. Servis. Jedine servis :-D
pokud ti měnil ramena měla bys jet na geometrii...jestli tam dal ramena od oka tak je každé kolo trochu jinak natočné a auto si mysli ze jsi ve smyku proto ti to MOŽNÀ svítí
Prostě to chce napichnout na diagnostiku a rešit to, co napíše. Takhle je to zbytečné střílení od boku co by to mohlo naaaahodou byt. Muze to byt mraky veci, od podvolantovky az po cidlo atd.