
Navštíveno 6900x

Borcoj, potreboval bych jako starej japonomil poradit.
Dostal se me ted do ruk BMW 525 nafta, 130kw automat, rok O5 e60.
Muzete me poradit ze zkusenosti jaky je vhodny olej do automatu a jestli mam menit i filtr oleje v automatu/pan inzenyr Göring to vymyslel skvele nebot je spojen primo s vanou automatu, tudiz cena je lidova, ale spis pro Billa Gattese nez pro normalniho cloveka.../, nazory se ruzni, nekde pisi ze menit, nekde ze ne...
Jo a kde se vubec kontroluje u E60 hladina oleje automatu?Najeto ma asi 220...doufam ze ne vic jak podruhý.-)
2. samozrejme aj vrátane filtru (v tomto prípade s vaňou)
3. klasika plniaci šroub na tele prevodovky, hladina by mala byť práve po ten šroub, skús tam natlačiť dávkovačom decku-dve nového oleja, ak bude vytiekať, hladina je ok (to všetko pri zapnutom motore u zvednutého auta)
pokud ta vana najela 220 tak halelůja....
určitě jí vyměn.... jasný sice filtr stojí kolem 500 a vana stojí bůra ale jinak to zde prostě udělat nejde a ta vana je tak dojebaná že praská a chcčije....šasto praká sama stářim a auto rosí.....
kontrolní šroub je ze strany převodovky, vtipně shovanej nad vejfukem...... olej ATF4 či lepší
diky kluci, myslis ze ATF jakykoliv bude ok? Na klubech porad strasijou, ze musi bejt original?
Na japoncich je to jedno, tam se v nejhorsim vycuram a porad to jede, ale pravda je ze treba Jeepy tam musis pouze Mopar nebo Petro Canada jinak automaty umiraj...vlastni zkusenost.
Dodržať špecifikáciu, netreba sa toho báť. Inak ani BMW nie je drahý, matne si pamätám že kamarát bral na svoje dve X5-ky tzv. Fluid Change Kit, kde bolo 20l oleja do automatu a liter vychádzal zhruba na 240Kč
Já lil do všech steptroniců u BMW vždycky esso ATF71141 někde jsem přímo četl že to je plnohodnotná náhrada za origo, měnil jsem včetně filtrů, pěkně vyčistil vanu atd a bez problémů. Jak psal Nismič, z pravého boku převodovky je napouštěcí šroub, lije se to tam pěkně napytel bez plničky :D já si pomohl 1/2l pet láhví, provrtal víčko na hadičku, naplnil petku a tlačil do přev.. Jinak se leje tak dlouho dokud nezačně vytékat tím plnícím otvorem. Tuším, že převodovka má být mírně zahřátá, pokud si dobře pamatuju snad okolo 50st, naleješ po okraj, nastartuješ, párkrát prořadíš R a D hodíš N, necháš nastartované, ono si to něco cucne, zase doleješ, takhle to párkrát uděláš až tam toho oleje tolik kolik má být, zašroubuješ a hotovo.
tady jedna informace od člena z BMW klubu:
,,včera jsem byl na výměně v ZF PAKRA Jihlava a tuším že jsem měl na faktuře cenu za vanu s filtrem 1500,-Kč bez daně což mi nepřijde zase tak moc,ale asi budou mít trochu jiné ceny než ty.Já tam platil 8787,-Kč vč.DPH za komplet výměnu s průplachem cca.12l oleje,nová vana s filtrem,průchodka mechatroniku,2x torx a nějaké těsnění,smazaní adaptací a 2x diagnostika převod. během jízdy....to vše za cca.5hodin práce :-) "
a ještě od dalšího: V ZF Pakra jsem platil za 12l oleje ZF + vana + průchodka + 150 za kanystr + 180 za poštu. Cena dohromady 7700,- za uplnej originál..
napr. ZF a GM převodovky (oboji pouzivany v Bmw) mají úplně jinej olej a záměna=KO do par tisíc km, tak tam FAKT nelejte co někdo jinej lil do JINÝ převodovky...
jj, kor u GM. Ako vravím, dodržať špecifikáciu... a nie to čo Jarda z Jihlavy nalial do svojej a funguje mu to :-)

27.06.2013, 10:02 |
MaxxT ja jsem u trojky menil olej ve 200 000 km vc. vany, v origo servisu v nemecku (ceskym servisum moc neverim) a stalo to asi 11 tisic, vc. vany (u toho je soucast filtr), oleje a prace, takze si myslim, ze je to docela v pohode cena. Jinak s autem jsem najezdil dalsich 60 tisic a auto dodneska jezdi porad a radi skvele (4 roky stare auto, prevazne jizda po dalnici).