Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Ostatní > 1.2 HTP - moc velká tragédie?

 o Navštíveno 13270x o
o 11.06.2013, 12:53 | PK
Ahoj,

hledám nějaký auto pro ženu na ježdění do práce 10 km tam a 10 km zpět. Za rok najede tak 8 tis, možná ani ne...Narazil jsem teď na jednu Fabii z roku 2003 právě s tímhle motorem (47 kw). Je tam i plyn, takže náklady by byly celkem prd. Najeto má necelých 200 tis. Prodává to škodovka, takže by mohli být doložený. Uvidím, až se tam dnes zajdu optat a kouknout na ní.

Vím, že to nepojede, ale manželka není závodník a na to přesunutí do práce by ji to mohlo stačit. Na ostatní cesty je druhý auto. Tohle bude čistě jezdit jen couračky po městě a ty cesty do práce. Jezdit bude většinou sama.

Co teda ten motor vzhledem k výdrži a servisu?

Předem díky:)


o 11.06.2013, 13:05 | Escudo
Najezdil jsem se dost v timhle motorem v kombíku a výkonově to na tyhle přesuny úplně stačí, umí to bejt i relativně svižný, jede to pěkně z nízkejch otáček. Spolehlivost bude hodně o současnym stavu pokud má 200k, ale naši správci mnohem víc nadávaji na O II
o 11.06.2013, 13:42 | Nismo.Power
TOTÁÁÁÁÁÁÁÁÁLNÍÍÍÍÍ PÍÍÍÍÍÍČOVIIINÁÁÁÁÁÁ !!!!!!!!!!

jak to co píše Pepa tak to cos vymyslel.....

pár faktů :
1) v autě nebude původní motor ani za mák, bude druhej ba i třetí repas či kus
2)standardní životnost je někde od 50ti krutym užívánim po 150 poctivýho užívání, ano existujou středeční kusy co nějakym zázrakem dokážou ujet přes 200k bez katastrofickýho rozdílu kompresí ve válcích
3) tenhle motor je na krátký trasy totální hovadina ad bod 4
4) trpí na potkávání za studena, za 10km se ti tak akorát zahřeje a za studena se jim špatně šponujou rozvody, dlouhodobym užitim timhle způsobem neskončíš kalsickou smrtí motoru jedoucího na dva ale škočenym či potkanym motorem
5) LPG v tomhle autě je kravina do nebe volající,návratnost zde je asi milion.... pokud by ses na trasu 10+10km dostal pod 10plynu byl by to zázrak
6) sou tam tři válce což v provozu znamená vozit minimálně dva zapalovací moduly na výměnu sebou abys měl jistotu že těch 10km překonáš pokaždý, bez toho budeš 3x ročně rachtat na dva
7)kupovat vůbec HTP s takovymhle nájezdem je zhovadilost
8) radši než tohle si kup felicii
9) radši než tohle si kup 1,3ku civica, spotřeba menší, výdrž nekonečná
o 11.06.2013, 13:49 | AR
hmm divný, když sem dělal na jednom projektu tak sme tam měli 3 fobie 1,2htp jako služebáky z půjčovny. Na jednu jízdu to dalo tak 5km neb sme se s tím dopravovali z kanclu na stavbu, pak max do města, aji lítačku na dálnici to dalo do omezovače...pravda já tam byl jen rok a ten rok ty auta tohle milé chování vydržely bez újmy, ale asi to byly ty středeční a nebo tam každé ráno někdo měnil ty moduly aby sme vubec dojeli jinak si nedovedu představit jakto že ty auta fungovaly.
o 11.06.2013, 13:54 | PK
Nebudete mi to věřit, ale od Nisma jsem něco podobnýho nečekal :D Návratnost plynu mi je někde, protože už tam je. Felicie ani náhodou - to si radši nechám nynějšího Escorta, civic sice pěknej, ale jsou to taky starý kusy...
o 11.06.2013, 14:14 | Lubak
A za pár tejdnů bude další topic co s potkaným HTP?.-)
Nechápu proč si koupit nejproblémovější motor v historii, kde o něm toho je mraky psáno.
Proč se nekoukneš po nečem jiném každé auto má své mouchy ale tohle je fatk průser
Fiesta, Corsa, 206, Civic, Polo, 106 atd. je toho mraky.
o 11.06.2013, 14:19 | PAVELK
HTP je sice tragédie ale nevidím důvod proč by neustále odcházely moduly zapalování nebo se po 50 tis. potkával motor :-) ve firmě nám jezdily 2 tyto kousky motor původní a navrtíno 290. tisíc, mám tady souseda co má F2 a tam motor měnil po 50. tis. je to kus od kusu a ne že by to bylo pravidlo, prostě blbost.
Určitě ti doporučím abys zvolil 1,4MPi tam se dá najet klidně půl mega a není problém s ničím
o 11.06.2013, 14:51 | Milhauzz
Nu, až na ten příšernej zvuk jako ze sekačky bych v HTP zase takovou totální tragédii neviděl. Co si pamatuju, je to tak ... tý jo, toto letí 6-7 let nazpět, měli jsme 1.2HTP v kombíku v totální sociální edici ( dokonce i bez centrálu), jako služebáka. Jezdili v tom, včetně mě, 3 technici a že bysme jí šetřili, to se říct nedá. Když byl výjezd, hrk tomu nesčetněkrát zastudena, kolikrát jízda až nadoraz. Donedávna jezdila s nájezdem něco pod 300tkm a pořád to nějak hrkalo bez likvidačních investic. Asi dobrej kus :)
o 11.06.2013, 14:52 | PK | Upraveno: 2013-06-11 14:54:03
Koukám po všem možným, tohle není zrovna moje zbožný přání, ale je to auto, který se naskytlo ke koupi. Mám určitěj cenovej limit, tak koukám po všem, co se do něj vejde...Nejlíp právě s LPG, něco měnšího a "novějšího".

e: 1.4 mpi by byla určitě lepší, to je jasný.
o 11.06.2013, 15:43 | Lubak
Na 8 tis. km řešíš LPG?
Tak limit má asi každej,ale jak říkám slušné auto se dá najít a srát se může kdykoliv cokoliv, záleží na konkrétním kusu, ale u HTP je to víc než pravděpodobný že se to srát prostě bude
o 11.06.2013, 15:46 | walish
Dobře znám dva kusy - jedna má nový motor, druhou to asi čeká, jelikož bere 2l oleje na 1000km a to má najeto 80tis. :)
o 11.06.2013, 16:09 | Lubak
Já znám osobně 3ks
1)1 majitel - 40 tis. spotřeba oleje větší než benzínu, pak se to potkalo
2)2 majitel - koupeno ve Škodovce - v 60 tis. 2 motor kterej opět žere olej
3)1 majitel - 95 tis. a má 2 motor.-)
o 11.06.2013, 16:56 | Zdeny60
HTP 47kW jsem kupoval otci v r. 2003. Po 2,5 letech ji vyměnil za dceřinu Pumu, protože ta jeho HTP neměla klimu, zatímco Puma ano. Prodávala se s ca 60tkm, tedy nic moc najeto, ale přesto pár postřehů mám: spotřba vre městě 8 jako nic, hlavně v zimě, ba ještě možná i více. V létě 6-7,na delší tratě (120km i pod 6). Zvuk jak boxer :-)
Výkon až až, stačí. Jezdilo se mi s tím celkem v pohodě, porucha jen jedna - termostat.

Olej to nebarlo ani kapku.

Auto jsem měl pod dohledem u toho kupce ještě asi 3 royk, pak ho prodal s ca 180tkm - bez jedniný poruchy, ale měnil spotřební věci, samosebou.

za ,mě - OK, slušný vozítko. Očekávat od něj však třeba to, na co bylo dělaný - tedy hlavně měststký provoz a ne okruhový závody, že áno.

Ještě k barvě - měl jsem oranžovou cayen, či jak se to psalo, super tvrdej a odolnej lak, dovolím si tvrdit, že dlouho jsem na auět takvoje neviděl - lesk jak blesk a po 2,5 letech, zatímco jný auta už mají ďubance od kamení, tady prakticky nic.

Jak vidno, píšou tady ti, co s tím NAJELI mega kilometrů:-))) Jo jo, JPP.
o 11.06.2013, 20:57 | kuchta
No u nás v práci máme služební fábii HTP.Je to nějaká 2003.Střídá se na tom asi 20 lidí (takovej pelech trochu :-) .Nastartovat a hned plnej céres není nic vyjímečnýho.Najeto k dnešnímu dni 389569km a motor původní.Je pravda že olej papá ale tak co když to furt jezdí.Za sebe musím říct že škodovky a koncern celkově nemám rád.Ale jako udivuje mě že motor tolik vydrží s takovým zacházením.
o 11.06.2013, 21:57 | ABERTO
Měl jsem asi 2 roky jako služební, úplná holota s nájezdem cca 80tkm a ikdyž jsem se k ní choval jak hovado, tak jsem neřešil krom běžnýho servisu vůbec nic.
Teď stojí u firmy jako erár, takže 2x do týdne do ní někdo sedne a přesune se pár kilometrů a stále bez nějakých vážných problémů.
o 11.06.2013, 22:19 | P3RF3KT
Nebudu to tu číst celý. Ale nismo zase kecá. Koupil jsem teď od autoškoly 4 škodovky. Z toho dvě jedničkový fabie jedna rok 2005 a jedna 2006 schodou okolností před x lety jsem v té autoškole sám řidičák dělal. Takže vim jaký ty auto tenkrát byli skoro jako nový. Znám majitele autoškoly a tak když jsem je vykupoval jsme se dali do řeči. Ty dvě auta neviděli skoro nikdy 5 rychlostní stupen. Čtvrtej sotva někdy. Jezdili z 98% svého života ve městě. Současně má jedna najeto 217 a druhá 248 tis. km. V obou je PŮVODNÍ motor. Jediné co se měnilo což je u autoškoly docela jasné je spojka a to u jedné jen JEDNOU! a u druhé 2x. Neřikám že jsou v super kondici. Dle toho se taky odvíjela výkupní cena :D Je docela oříšek je ráno nastartovat. Tak 3x chcípnou, pak si párkrát zakuckaj a už držej volnoběh. Jsou nyní ve fázi opravdu na doježdění ale na to že s nima celejch 240 a 217 tis. km někdo jezdil jen po městě a trápil je neustálejma rozjezdama přes drženou spojku, je to dobrý výkon :o)))
o 11.06.2013, 22:25 | Kubais
Tenhle motor je neštěstí, borec co chtěl řešit KO potkaný motor, ve čtyřech servisech chtěli měnit rovnou celý motor a až další mechoš(neznalý motoru) se do toho teda pustil a má to na dílně jako černýho petra a nadává na to jak může.
o 11.06.2013, 22:27 | kral007 (eXtrem-audio.cz) (M)
Oni maj snad konstrukcni chybu ze jde do hajzlu prostredni valec, pak to nema komprese, zere olej a vymena celyho motoru je levnejsi varianta

Kdyz se to opravi tak se to brzo posere znova
o 11.06.2013, 22:38 | PK
Lubak: Ano řeším, protože musim živit dvě auta, se kterýma se každej den dojíždí do práce, tak proč nejezdit za míň? Samozřejmě nebudu kupovat něco benzínovýho a davat do toho plyn sám - to by se mi vrátilo za sto let...

Jinak teda koukám, že to je tak půl na půl. Ta vyhlídnuta stojí za prd, byl sem se tam dnes navečer podívat.

Díky za postřehy.
o 11.06.2013, 23:29 | Luke_288
Nebal bych se toho a hlavne nedal na pribehy jak neci kamarad to mel a zesral se mu motor. 90% ostatnich bude v cajku.
Jedno htp jsme meli, jezdila s tim segra, dalka sla jet kolem 6ti a na popojizdeni dostatecny
o 11.06.2013, 23:31 | Ravo | Upraveno: 2013-06-11 23:39:36
Nismo nekeca, jen opet prehani, coz je nekdy na skodu.

HTP trpely na skoceni rozvodu, protoze za to mohlo idiotsky vymysleny napinani retezu olejovyma napinakama s moc velkym chodem. Za studena nebyl tlak oleje a vytahany retez si umel skocit.
To vse je navic umocneno rychlou degradaci oleje vlivem obvyklych kratych cest a pak extremnim tepelnym zatizenim diky "vyssi tepelne ucinnosti" HTP a absenci olejoveho chladice (katovani kchostu u skodofky - vw s timto motorem chladice olej/voda mely) a hlavne diky opet idiotskemu vedeni hlavniho olejoveho kanalu blizko katu.
Cele to umocni problemy se zapalovacimi moduly - VF civka primo v hlave tesne nad svickou, teplo to spolehlive likviduje.
A zaver nasazuje korunu EGR - vyusteni je moc blizko katu a vahy vzduchu, pri ubrani plynu vznika podtlak v sani ktery nasaje piliny z katu do vahy a ventilum a pistum to taky dela moc dobre.

Takze v podstate to co napsal Nismo, pokud bych chtel aby mi motor vydrzel co nejdyl, menil bych olej nejpozdeji po 10tis a pri jakemkoliv problemu s kolisanim volnobehu okamzite kontroloval tlaky ve valcich a zap.moduly.
o 12.06.2013, 00:01 | Crimson
tátovi kleknul v 60tis, jinak některý vydrží prý i 100tis.
o 12.06.2013, 06:21 | Knightey-
Za 15t se da sehnat kompletne repasovanej motor, takze to zas takova tragedie neni :) Staci juknout na skoda fora. Ja mel ten motor po bouracce z Fabie, prijel vedel hned na co se podivat a vykoupil ho, ze ho vezme na ND, protoze dela prave tyhle repase...
Hlavne ten napinak retezu je plastovej, coz taky neni moc dobre.
o 12.06.2013, 09:22 | PK
Díky, kdyby se ještě nějaká objevila, tak alespoň budu vědět:)
o 12.06.2013, 10:04 | PK
Ještě jsem teď našel jednu pěknou 1.4 16v 55 kw, která je taky tady nedaleko. Jak je na tom tenhle motor? Vím, že 74 kw stála za prd...
o 12.06.2013, 10:09 | Knightey-
PK: ohodne lepe jak HTP :) taky ma sve mouchy ale furt je to mensi zlo. Jinak je tam rozvodovy remen, takze pocitej s jeho vymenou. Meli jsme ho ve Fabii a jelo to stim obstojne, spotreba dalky byla v klidu pod 6litru. Sem tam se na tom udela nejaka ta civka a je to :)
Sedni do toho a projed se v tom. Jezdi se v tom lepe jak v HTP ;)
o 12.06.2013, 10:13 | PK
Knightey: To je mi jasný, že to je o dost lepší jak HTP:D HTP bylo ve výběru jen kvůli tomu, že stojí kousek od baráku, bylo s LPG a rok 2003. Pojedu se na ní podívat a uvidí se:)
o 13.06.2013, 10:26 | Nismo.Power
osobně znám dost HTP..... valná většina do 100k druhej až třetí motor.... pár mohykánů má najeto víc ale opravdu výjimky..... ad tlaky ve válcích tak nikdy prostřední pokaždý 3tí válec... spotřeba oleje = kurevská pravděpodobnost potkání motoru po startu za studena....
bez spotřeby oleje se dá potkat opravdu jednoduše, typickej důchodce co přesedne ze 105ky a startuje auto s plynem..... stačí startovat a vytočit do otáček a a hned po startu se může potkat :)
nějak nepřehánim si myslim a taky si myslim že když motor stojí 15k tak že bych ho musel jednou ročně měnit s tim že vůbec nevim co za 15k kupuju tak to nevim.....

prostě pořád závěr i kdyby měl bejt civic nebo corolla o krapet starší než ve stejný ceně fábka tak fábka se rozhodně funančně nevrátí....
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3114 sekund.