
Navštíveno 11640x


20.05.2013, 21:30 |
hawai Ahoj, potřeboval bych ujasnit, jak přesně to je s jízdou s vlekem, zatím mám jen B a potřebuju převést fungl novej vlek od výrobce domu (cca 50km po dálnici). Jenže vlek má celkovou hmotnost 1300kg. samozřejmě ve chvíli kdy ho povezu, bude úplně prázdnej, tudíž bude mít necelých 300kg. můžu s tím jet, nebo musím sehnat někoho kdo má aspoň B+E? a musím to vést za autem, které má na kouli min. 1300kg, nebo stačí míň?

20.05.2013, 21:33 |
AR tak pokud se vejdeš s celkovou hmotností soupravy do 3,5t tak by to mělo být cajk
Podle mne:
Koule musí být na minimálně 1300kg a pokud souprava nepřesáhne 3500kg tak by to neměl být problém, ale v tomhle je dost bordel a každý tvrdí něco jiného :(
podle nové úpravy můžeš na B táhnout na kouli 750 kg.

20.05.2013, 22:29 |
hawai | Upraveno: 2013-05-20 22:32:33
bartosek: ale jakých 750? celková hmotnost, nebo hmotnost přívěsu (pokud je prázdný)? když jsem kupoval vozejk, tak všude uváděli v parametrech vesměs jako hlavní celkovou hmotnost, jen někde uváděli i užitečnou hmotnost nebo hmotnost přívěsu.
mě se jedná o tento přívěs:
[ Link ] a odvést bych to potřeboval za mondeem mk2 (parametry teď nevím ale mám dojem že na kouli má 1100-1200). pokud by to nešlo, můžu obstarat ještě tranzita
Jako bartosek, i prazdnej nad 750kg pouze s B+E, ale otazkou je zda zrovna potkas hlidku:-)
No a co řešíš, vlek váží 300 kg, ten odtáhneš i za škodovkou.
Na B můžeš táhnout vlek do celkové okamžité hmotnosti do 750 kg, to nemá s nosností vleku a jeho celkovou váhou nic společného.
bartosek: to neni pravda, resi se maximalne pripustna hmotnost, nikoliv aktualni, to by u sebe museli mit vahy ;)
Tak je to fakt omezeny na 750kg, ja vim ze jsem to cetl, ale prislo mi to silene malo :o)
Já do toho vnesu ještě trochu zmatku - kamarád tvrdí, že pokud je vlek prázdný, tj. bez nákladu, a samotný neváží víc než oněch 750kg, stačí mi na jeho odvoz B. Pokud na něj ovšem odložím byť jen pneumatiku, už musím mít BE. Vlastní hmostnost vleku je v TP a je jasná, pokud je v něm náklad, už by ho museli vážit. Ovšem jestli je tento výklad správný, netuším.
to michall - to je nesmysl a dostal bys za to krasnej flastr kdybys táhnul plaťák bez E byŤ prázdnej
Však píšu, že neznám správnost výkladu. Kapánek logiky v tom možná je, ale současná legislativa nejspíš mluví jinak.

21.05.2013, 07:12 |
swep kolega takhle převážel ze slovenska škodu 110R a řešil tohle stejné minulý týden, nakonec si půjčil v půjčovně nějakou dodávku (crafter) nebo tak něco a odvezl to auto vevnitř, do limitu 3,5 tuny se vešel a všechno bylo cajk včetně kontroly celní správou

21.05.2013, 07:21 |
Hanes Bohužel každej tvrdí něco jiného i při silniční kontrole, kamarád táhnul bez E dvouosý vlek-prázdný,ale s celkovou 2T i když prázdnej měl 500Kg, taky jen převážel, stavěli ho, taková ta klasika, nemáte E, vlek nemůžete táhnout, pokuta a sjednejte si odtah, po nějakém hádání o hmotnostech ho pustili,ale závěr byl takovej že když by to dvouosé plato naložil na vlek do 750Kg a řádně označil tak ho může táhnout v pohodě a je to v pořádku, ale po zemi jet nemůže.

21.05.2013, 07:34 |
Sigi Od kud a kam to povezeš? Pokud je to v okolí Benešova, tak ti to můžu pomoct odvést.

21.05.2013, 07:56 |
hanzz | Upraveno: 2013-05-21 07:58:13
Plácáte tu hrozný kraviny!
S řidičským oprávněním sk. B můžeš táhnout následující:
1) Vozidlo s maximální přípustnou hmotností do 3500kg plus vlek s maximální přípustnou hmotností do 750kg, čili celková souprava 4250kg.
2) Vozidlo s maximální přípustnou hmotností do 3500kg plus vlek s maximální přípustnou hmotností nad 750kg za současného splnění podmínek, že a) maximální přípustná hmotnost vleku nesmí překročit pohotovostní hmotnost tažného vozidla a b) celková maximální přípustná hmotnost soupravy nesmí překročit 3500kg.
V praxi můžeš s řidičákem sk. B řídit jízdní soupravu, kde je (např.) tažné vozidlo s POHOTOVOSTNÍ hmotností 1500kg a MAXIMÁLNÍ PŘÍPUSTNOU hmotností 2000kg a táhnout vlek s MAXIMÁLNÍ PŘÍPUSTNOU hmotností 1500kg.
Samozřejmě záleží v první řadě na tom, kolik může tažné auto dle TP táhnout na kouli (ale to je asi jasný).
Jiný výklad je špatný. Takto to funguje po celé EU.
Řidičák sk. B+E je potřeba až v případě, že má souprava maximální přípustnou hmotnost více než 3500kg (každopádně je potřeba i zde dodržet řazení vozidel do soupravy).

21.05.2013, 07:58 |
JR Nikoho nezajima jestli je prazdnej nebo ne. Pocita se max hmotnost. Takze s B muzes tahnout malej vozejk do 750kg.
hanzz, toto je výklad před 19. lednem 2013, ted je nový
Ja mam CE, takze me to az tak netrapi.
Ale je pravda, ze se to po 19. lednu novelizovalo a je to jinak nez predtim...
Menilo se v tom zakone vic veci i tykajicich se Ccka a proto jsem s autoskolou spechal, abych mel ridicak pred tim datem :)

21.05.2013, 08:59 |
hanzz to Mazety: Máš link na nový výklad? Ideálně z příslušného ministerstva?

21.05.2013, 10:13 |
hanzz | Upraveno: 2013-05-21 10:14:19
Tak jsem si zagooglil sám :)
Legislativní změna platná od ledna 2013 je reakcí na směrnici EU, která (světe div se!) vychází vstříc potřebě řidičů, kde s narůstajícími rozměry a tedy i hmotností nových aut často nedostačuje limit soupravy 3500 kg, který se tak změnou legislativy navyšuje na 4250kg. Dochází tak ke sjednocení nesmyslné dvojkolejnosti, kdy auto + nebržděný přívěs do 750kg může mít jako souprava 4250kg, ale auto + bržděný přívěs jenom 3500kg. V EU je tedy zavedena tzv. skupina B96, kde na základě "doplňovací zkoušky" (což není to samé jako rozšíření řidičáku o další skupinu) dojde k navýšení limitu soupravy na 4250kg soupravy při zachování řidičáku skupiny B!
Cílem samozřejmě je, aby si němečtí důchodci mohli kupovat SUV, ale nemuseli si kvůli tomu dělat rozšíření řidičáků. Český ouředník a zákonodárce to zase po svém zprasili a místo jednoznačného zlepšení situace vydali legislativní zprasek, který umožňuje různé často zcela protichůdné interpretace. Klasika...
Link na info z ministerstva dopravy:
[ Link ]

21.05.2013, 10:22 |
hanzz A perlička na závěr. Volal jsem do tří okolních autoškol a ačkoli o možnosti rozšířit sk. B na 4250kg pomocí doplňovací zkoušky vědí, tak to nikdo nenabízí (jak mi bylo doslovně řečeno "nikdo v ČR nenabízí"), ale všichni drží basu a nabízí pouze rozšíření na B+E (za cca 5000,-).

21.05.2013, 10:23 |
Zdenek (A)
Tudiz pri aplikaci odstavce b) by to odtahnout mohl, treba i nalozene. Pokud to potahne treba za passatem, kterej bude mit rekneme 1700kg plus prives 1300kg. Tak je na 3000kg a ma jeste pul tuny rezervu...

21.05.2013, 10:33 |
hanzz Jasně, musí mít auto, které má minimální pohotovostní hmotnost 1300kg a více, maximální přípustnou 2200kg a méně, kouli minimálně na 1300kg bržděný přívěs a pak to může odtáhnout se sk. B.

21.05.2013, 10:48 |
JR A takovy auto bude dost tezko existovat.

21.05.2013, 11:40 |
hanzz Tak třeba Subaru Outback H6
Pohotovostní: 1610kg
Celková 2085kg
Bržděný přívěs: 1800kg
:)
A jak je to u C? Do kdy staci C a od kdy je potreba C+E?
A jaky je max. omezeni u B+E?
:)

21.05.2013, 14:25 |
JR jo tak dle toho linku co sem dal hanzz ....
Po 19. 01. 2013 je rozsah řidičského oprávnění skupiny B následující:
Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje jeho držitele k řízení motorového vozidla, jehož největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg, s nejvýše 8 místy sezení kromě řidiče, ke kterému smí být připojeno přípojné vozidlo:
a) o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o max. hmotnosti 750 kg → celková hmotnost soupravy nepřesáhne 4 250 kg),
b) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3 500 kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 3 500 kg),
c) o největší povolené hmotnosti převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
(tj. motorové vozidlo o max. hmotnosti 3500kg + přípojné vozidlo o hmotnosti větší než 750 kg → celková hmotnost soupravy ale nepřesáhne 4 250 kg; rozšířený rozsah řidičského oprávnění získá řidič pouze na základě doplňovací zkoušky – tato skutečnost se následně vyznačí v řidičském průkazu harmonizovaným kódem 96).

21.05.2013, 14:26 |
JR Proste pokud mas vozejk nad 750kg, tak se musis s vahou vcetne auta vejit do 3,5T.
JR: takze za audi si muzu vozit e30 :-D

21.05.2013, 14:47 |
JR nemuzes .... platak ma vetsinou 500kg, takze si myslim, ze se uz nevejdes.
mam na tazne 1.800kg
e30 ma 1.250kg a audi 1.650kg + 500kg platak a vejde se to ne? :-)
mno stejne nemam platak :-D

21.05.2013, 21:26 |
hawai Tak to je fajn, to vypadá že si teda můžu odvést sám :-)

21.05.2013, 23:11 |
hanzz Neřešte jenom těch 3500kg, ale dejte si pozor na tu podmínku, že maximální přípustná hmotnost vleku nesmí překročit pohotovostní hmotnost tažného vozidla...

21.05.2013, 23:29 |
AR no takže králík přesáhne hmotnost taženého o 100kg a už má průser ;)

22.05.2013, 06:06 |
hanzz jj, musí si koupit alespoň jedno auto jiné, aby se vešel do zákona :)
Jeste mame doma Pajero. Tam je zapsana jizdni souprava 6tun :-)

22.05.2013, 09:14 |
JR jenze ty si A4 pocital prazdnou a bere se jako kdyby byla plna. Stejne tak se u plataku pocita jeho celkova hmotnost a ne aktualni.

22.05.2013, 09:32 |
AR Takže když mám v papírech:
Nějvětší technicky přípustná: 2235
Povolená: 2235
Provozní: 1730
Soupravy: 4135
Příves: 1600/750
Takže můžu za sebou tahat cca 1600kg vozík s nákladem a vejdu se do Bčka?

22.05.2013, 10:09 |
JR Podle toho aktualniho vykladu to mas max 3500 - 2235 (auto) = 1265 max vozejk

22.05.2013, 11:09 |
AR | Upraveno: 2013-05-22 11:12:12
Takže kdybych chtěl za sebou plaťák s károu tak tam taky sečíst tu největší technicky přípustnou a musí se tedy vejít do 1265 ok? Takže tu králikouvou e30 bych už vlastně neutáhnul papírově.
a vsechny novy auta stoupaji na vaze

22.05.2013, 11:54 |
JR vetsina plataku je psanejch na dve tuny, takze neni moc beznejch osobaku za kterejma bys to mohl tahnout. Kdyz si pak vezmes nejakyho off rouda nebo dodavku a k tomu platak, tak uz prekrocis hmotnosti a je to na B+E. Tahle uprava skupiny B je delana kvuli ridicum karavanu a podobne, kdy se vejdou vetsinou do 1,5 tuny.

22.05.2013, 12:03 |
hanzz to AR: Přesně tak. Jak píše JR, můžeš táhnout 1265kg těžký přívěs a ten jestli má samotný třeba 300kg, tak můžeš vést maximálně 965kg náklad.
Proto se zavádí ta skupina B96, kde se souprava legislativně navýší na 4250kg. V Dojčlandu to prý funguje a je to v podstatě administrativní záležitost. V Kocourkově to autoškoly prolobovaly tak, aby to takhle lehce nefungovalo...
Král: Tak třeba nový RR má o 400kg míň :)

22.05.2013, 12:17 |
JR hanzz: pocita se max povolena vaha privesu .... nikdo nebude pocitat jestli mas nalozeno 50 pytlu cementu nebo 60. Proste plati to, co je v TP.

22.05.2013, 14:04 |
AR Takže při kontrole cajti budou brát jen max hmotnost co je psaná u vozíku? byť bych na něm měl třeba 10t bagr?
AR: tak samozřejmě vozík má nosnost kterou nesmíš překročit :o) to se předpokládá předpokládám :D

22.05.2013, 14:08 |
AR Lukasino: tak jasně, trošku sem to nadsadil, ale o co mě jde, zda orgán bude zjišťova hmotnost nákladu či ne. V případě že na plaťáku povezu karu co by to dokázala přešvihnout, ale je třeba plorozebraná a má tak poloviční hmotnost než píšou doklady.
organ to nema jak zjistovat, bo nema vahu.
samozrejme, kdyz tam uvidi bagr, tak si tu vahu sezene :-)
AR: jasný :o) no je fakt že s tím polorozebraným autem, nebo nákladem který není lehký odhadnout (suť, nábytek atd) je to takový na štíru :o)

22.05.2013, 14:14 |
AR | Upraveno: 2013-05-22 14:16:13
Tak je to tedy asi o lidech jako vždy, základ je ale mít "vozík" co v mém případě nepřesáhne 1265kg aby se dalo jet jen s Béčkem ok?
Např jen tak narychlo z inzerce:
[ Link ]
Když už se to tu probírá, poradí zkušenější jak je to dál?
Do kdy mohu použít B+E a od kdy už potřebuji C+E? Případně samotné C mě opravňuje k čemu? Protože podle logiky která je u B by C s vlekem bylo neomezené a nebylo by potřeba C+E, ne? :)

22.05.2013, 15:47 |
JR B je auto do celkovy hmotnosti 3.5 tuny a E je neomezenej vozejk (pochopitelne v ramci moznosti auta) :-)
C je auto nad 3.5 tuny
JR: no právě, ale proč tedy potom bych měl potřebovat C+E a nestačí jen C? Pokud je logika stejná, že souprava se musí vejít do limitu pro danou kategorii (tzn. limit u "nad 3,5t" není) :o)
Btw. takže pokud mám auto které má 3,480kg, tak mohu s B+E táhnout vlek co má dalších 3,479kg? :-O
Sám na to papíry mám, ale tohle mi není vůbec jasné :D

22.05.2013, 18:00 |
JR Ted jsem te trochu nepochopil ... davas odkaz na dvoutunovej platak :-)

22.05.2013, 18:07 |
JR Lukasino: Nákladní vozidla:
skupina C1 - Řidičské oprávnění podskupiny C1 opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg, avšak nepřevyšuje 7 500 kg
skupina C - Řidičské oprávnění skupiny C opravňuje k řízení motorových vozidel, s výjimkou vozidel skupiny D1 a D, jejichž maximální přípustná hmotnost převyšuje 3 500 kg
skupina C1+E -Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg, ale souprava nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost 12000kg
skupina C+E - Skupina C + přívěs bržděný o hmotnosti větší než 750kg
BTW: Pokud mas auto, ktere ma 3,480kg, tak s B+E muzes tahnout jakejkoliv prives, kterej odpovida dane specifikaci auta. Ono je to jeste kapku slozitejsi a hraje tam roli pomer vahy mezi autem / vozejkem a jeste max rychlost vozidla .... takze ve vysledku je to tak nejak, ze s B+E muzes ridit soupravu, ktera ma snad max rychlost 45 km/h a vahu asi 12 tun .... to si ale nepamatuju uplne presne jak to je.

22.05.2013, 23:17 |
AR JR: jj klikaní rychlejší než čtení, nejdříve sem bral jen tu první hmotnost a pak sem si to sečetl a sem na dvou tunach no :( a co sem teda jen tak zběžně proletěl tak snad žáden plaťák nemá do 1200kg snad jen nějaký větší vozík, ale to jen tak na okraj, tahat nic neplánuji ;)

22.05.2013, 23:18 |
AR B+E do 45km/h ? není to málo? trucky to většinou koulí víc než 45km/h

23.05.2013, 12:35 |
petis U B+E do 45 km/H jde spis o traktory který jsou do 3500kg. Tam pak jsou nejaky 2,5 násobek hmotnosti.

23.05.2013, 13:05 |
JR AR: Platak s max 1200kg by byl platak na hovno :-D
JR: To právě nechápu, takže pokud mám C, tak mohu mít vozík max. 750kg, ale u B mohu mít vozík klidně 1,5t pokud se vejdu do 3,5t? Nějaký ulítlý :o)

23.05.2013, 13:34 |
JR jo